- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (157 opinii)
- 2 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (34 opinie)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (75 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (172 opinie)
- 5 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (101 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (211 opinii)
Efekt tunelu: mniej aut w centrum, więcej na Drodze Zielonej
Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą znacznie zmniejszyło liczbę aut przejeżdżających przez centrum miasta, ale jednocześnie przyczyniło się do zwiększenia liczby pojazdów na Drodze Zielonej. Urzędnicy zapewniają, że wykorzystają tę okazję do poprawy ruchu pieszego, ale zmiany, poza Podwalem Przedmiejskim , będą kosmetyczne.
- Tunel przyniósł ogromną ulgę w Śródmieściu i na ulicach do niego prowadzących. Im bliżej centrum miasta, tym spadki w ruchu są większe - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej - Widzimy pogorszenie sytuacji tam, gdzie to było prognozowane, czyli na skrzyżowaniu al. Hallera i ul. Czarny Dwór . Tutaj na pewno musi być podjęty pewien zakres działań, by zmierzyć się z nowym wyzwaniem.
Na razie tym rozwiązaniem ma być włączenie do systemu Tristar kolejnych skrzyżowań w pasie nadmorskim, a docelowo niewykluczona jest budowa kolejnego etapu Drogi Zielonej.
- Mamy 50 proc. ulic z prędkościami maksymalnymi 30 km/h i skrzyżowaniami równorzędnymi i tam, gdzie mamy ulice w bezpośrednim otoczeniu zabudowy mieszkaniowej, tam ruch uspokajamy. Dajemy jednak kierowcom alternatywę - budujemy ramę komunikacyjną, która pozwoli uspokoić ruch tam, gdzie jest to potrzebne - dodaje Grzelak.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Zasada ograniczania ruchu ma działać częściowo również w centrum miasta. Urzędnicy, poza wprowadzeniem w przyszłym roku zmian na Podwalu Przedmiejskim, zapowiadają także - mniej odległe w czasie - przeprogramowanie świateł z korzyścią dla pieszych.
- Spadek liczby aut daje możliwość zmian cykli w kierunku krótszego oczekiwania na światło zielone dla pieszych oraz pozwoli na wytyczenie jednoetapowego przejścia przez Hucisko - zapowiada Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Jednocześnie już sama myśl o wytyczeniu przejść naziemnych przy Bramie Wyżynnej i dworcu głównym , gdzie po otwarciu tunelu zniknęło średnio w ciągu doby więcej aut niż na Podwalu Przedmiejskim, paraliżuje włodarzy.
- Dzisiaj tego nie rozważamy [wytyczenia przejść naziemnych - red.]. Nadal jest to główna arteria komunikacyjna Gdańska. Mówmy o zrównoważonym rozwoju. Uprzywilejowanie pieszych i rowerzystów jak najbardziej "tak", ale to musi być robione z głową - przekonuje zastępca prezydenta Gdańska.
Przypomnijmy, że na Podwalu Grodzkim i tak wkrótce powstanie nowa sygnalizacja świetlna. Będzie ona zlokalizowana na wysokości dawnej przychodni kolejowej i posłuży do kolizyjnego włączenia się aut z tzw. Nowego Podwala Grodzkiego, czyli nowej ulicy budowanej wraz z centrum handlowym na Targu Siennym i Rakowym.
Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym, Piesi w potrzasku przez budowę centrum handlowego
Dla kierowców planuje się wkrótce podniesienie maksymalnych prędkości na Trasie Sucharskiego i w tunelu pod Martwą Wisłą. Na Trasie Sucharskiego od węzła z Południową Obwodnicą Gdańska aż po Węzeł Ku Ujściu będzie obowiązywała maksymalna prędkość 100 km/h, zaś w samym tunelu 70 km/h.
Dodatkowo w oparciu o pozytywne efekty zmiany ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej na rondo turbinowe, także rondo na Węźle Ku Ujściu zyska podobną organizację ruchu.
Czytaj też: Trasą Sucharskiego pojedziemy 100 km/h, Umiesz jeździć po rondach? Wydaje ci się
Tunel pod Martwą Wisłą z lotu ptaka.
Tunel pod Martwą Wisłą okiem kierowcy.
Opinie (310) 3 zablokowane
-
2016-05-26 09:00
(1)
Jak zbuduja tunel pod Pacholkiem to dopiero Zaspa i Przymorze utonie w spalinach. W mieszkaniach beda sciany pekac.
Teraz to jeszcze nic.
A korki beda horrendalne.
Mysle, ze ten przypadek beda kiedys w ksiazkach opisywac - Jak zniszczyc miasto???- 4 2
-
2016-05-26 11:20
wystarczy zakaz dla TIRów na dr. Zielonej
za 10 lat będzie 30% samochodów elektrycznych
- 0 2
-
2016-05-26 09:50
"Będzie ona zlokalizowana na wysokości dawnej przychodni kolejowej i posłuży do kolizyjnego włączenia się aut z tzw. Nowego Podwala Grodzkiego"
kolizyjnego, ta?- 2 0
-
2016-05-26 11:17
docelowo niewykluczona jest budowa kolejnego etapu Drogi Zielonej
jest KONIECZNA !!! tylko trzeba to zrobić z głową !!! najlepiej w "rynnie" z dużą ilością poprzecznych kładek dla pieszych, obsadzoną gęstą zielenią.
- 2 3
-
2016-05-26 12:31
Zaspa i przymorze to stare dzielnice
Generuja duzy ruch wiec niech ruch idzie przez te syfiaste dzielnice i tak nikt tam nie zaglada. A centrum turystyczne ma byc bez spalin i aut biedakow 15 letnich.
- 0 2
-
2016-05-26 15:42
z tej tabelki trudno coś wywnioskować skoro łączne sumy są znacząco różne
zlecili by komuś z Uniwerku lub PG żeby im to zinterpretował
- 0 0
-
2016-05-26 16:36
Skoro podobno jest lepiej w centrum
To może by tak wydłużyli zielone dla pieszych i rowerów np. przy bramie Oliwskiej, a właściwie to wszędzie. Teraz inaczej niż biegiem nie da się, a refleks trzeba mieć naprawdę bardzo dobry. To właśnie skracając czas dla pieszych poprawiano (świętą) przepustowość.
- 0 1
-
2016-05-30 03:17
jpll
Zaspa - mnóstwo szkół przedszkoli osiedle z pięknym parkiem Jana Pawła li...blisko do morza,parku regana...osiedle które zamieszkują tysiące rodzin ...osiedle które teraz ma tranzyt tirów! !!!i autostradę w samym sercu !
- 2 0
-
2016-06-01 08:46
prędkość
A gdzie obiecana od czerwca prędkość 70 km/h w tunelu i 100 km/h za tunelem na drodze nr 89!!!
- 2 0
-
2016-06-03 13:21
Przeniesione korki z głównego na Przymorze
To co się dzieje teraz na Przymorzu to coś okropnego, przez tunel korki mamy już od 14!!!!!
- 1 0
-
2016-06-27 16:06
... to tylko jakiś bez polotu wymyślił "drogę zieloną" , która ma przebiegać przez tereny hali "Ergo Arena", W jaki sposób będą się poruszać samochody wyjeżdżające z parkingów tej hali. Tam trzeba będzie zainstalować światła pod tą halą albo wprowadzić zakaz przejścia dla pieszych. Parkujący aby dostać się do hali na imprezę będą musieli przechodzić na parkingi tylko górnym tarasem.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.