- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (245 opinii)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (39 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (257 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (843 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (80 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (119 opinii)
Ekrany receptą na korki na obwodnicy?
Jeden z naszych czytelników zaproponował, jak ograniczyć codzienne korki na obwodnicy w prosty i szybki sposób. Wystarczy oddzielić płotem od siebie dwie przeciwległe jezdnie, by kierowcy nie mogli w czasie kolizji czy wypadku podglądać tego, co dzieje się po drugiej stronie. Przy kolizjach i wypadkach regularnie korek tworzy się bowiem także na jezdni w drugą stronę, choć tam niebezpieczeństwa nie ma. Co na to drogowcy?
Problem zauważył jeden z naszych czytelników i zaproponował, by jezdnie rozdzielić nieprzeziernymi ekranami, co ograniczyłoby zapędy gapiów do wolniejszej jazdy i obserwacji tego, co dzieje się "po drugiej stronie".
- Zamiast stawiać ekrany akustyczne na skraju drogi, powinni taki mur postawić na pasie rozdziału. Przynajmniej korków w przeciwnym kierunku by nie było - napisał nasz czytelnik.
Co na to GDDKiA?
Pomysł naszego czytelnika przekazaliśmy gdańskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który zarządza Obwodnicą Trójmiasta. Drogowcy odnieśli się jednak do niego z dystansem.
- Prezentowane przez czytelnika "rozwiązanie" nie jest przewidziane przepisami prawa i w opinii GDDKiA nie jest możliwe do wykonania, zarówno z przyczyn finansowych, ale przede wszystkim nie znajduje uzasadnienia merytorycznego - uważa Mateusz Brożyna, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku.
Za korki na obwodnicy odpowiada nie tylko sprawca kolizji
Jak słyszymy, między jezdniami nie mogłyby stanąć ani ekrany akustyczne, ani żadne inne wygrodzenia i płoty, które mogłyby oddzielić od siebie przeciwległe jezdnie i ograniczyć widoczność.
- W przypadku ekranów akustycznych GDDKiA Odział w Gdańsku realizuje zobowiązania wynikające z decyzji Marszałka Województwa Pomorskiego zgodnie, którą zostaliśmy zobowiązani do ograniczenia oddziaływania na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych. Stawiamy je w celu ochrony przed hałasem terenów faktycznie zagospodarowanych, przyległych do drogi - dodaje.
Zdaniem drogowców odseparowanie od siebie obu jezdni, by kierowcy nie rozpraszali się widokiem wypadku i nie powodowali tym samym korków i zagrożenia na przeciwległym pasie, nie ma ani merytorycznego, ani ekonomicznego uzasadnienia.
Mylące znaki na obwodnicy. Kierowcy niepotrzebnie zwalniają
- Z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego również taki pomysł jest chybiony. Kierowca, żeby miał się niczym nie rozpraszać, to należałoby projektować i budować drogę jako obiekt całkowicie, bądź częściowo zamknięty, czyli bez możliwości "podpatrywanie tego, co się dzieje na przeciwległym pasie", ale również bez podpatrywania tego, co się dzieje w otoczeniu drogi w ogóle, zatem na zewnątrz drogi. Stosując takie "rozwiązanie" podróż byłaby nużąca / klaustrofobiczna, zatem niebezpieczna - ocenia nasz rozmówca.
Kierowcom nie pozostaje więc nic innego, jak skupić się na drodze, którą mamy przed sobą, a nie obok.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Mieszkania blisko obwodnicy
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-08-07 08:14
Można (10)
Może wyjściem z sytuacji byłby montaż rozkładanej bariery na czas wypadku i usuwania kolizji. Z drugiej strony nie rozumiem tej ciekawości ze strony kierowców. Co w tym ciekawego?
- 215 8
-
2023-08-08 21:32
Tak robia od lat Niemcy na autostradach
To rozwiązanie tymczasowej bariery przed niezrozumiałym zainteresowaniem kierowców na przeciwległym pasie ruchu ogranicza spowolnienie ruchu i jest z powodzeniem stosowane u zachodnich sąsiadów.
- 0 0
-
2023-08-08 09:32
Trupy i krew
- 1 0
-
2023-08-08 00:49
Kiedys
Ludzie chodzili tłumami na egzekucję. Taka rozrywka dla ludu
- 8 0
-
2023-08-07 19:27
Tak robią w uk
- 3 0
-
2023-08-07 10:02
A jak jest statystycznie? (1)
Ile korków powstaje z powodu wypadku na nitce przeciwnym kierunku? Chyba jednak nie tyle by uzasadnić taki zeszpecenie krajobrazu jakimiś kolejnymi ekranami ....
- 5 9
-
2023-08-07 14:25
Dzieje się to codziennie.
Kilka tygodni temu na nitce w kierunku Gdyni, pomiędzy Matarnią i Osową była mała stłuczka. Kilka pojazdów, brak większych uszkodzeń i poszkodowanych. Służby dojechały po kilkudziesięciu minutach, nikomu się nie spieszyło, bo nie było do czego . Tymczasem korem na nitce w przeciwnym kierunku - z Gdyni do Gdańska sięgał zjazdu z drogi kaszubskiej!!!
Kilka tygodni temu na nitce w kierunku Gdyni, pomiędzy Matarnią i Osową była mała stłuczka. Kilka pojazdów, brak większych uszkodzeń i poszkodowanych. Służby dojechały po kilkudziesięciu minutach, nikomu się nie spieszyło, bo nie było do czego . Tymczasem korem na nitce w przeciwnym kierunku - z Gdyni do Gdańska sięgał zjazdu z drogi kaszubskiej!!! Tylkk przez gapiów, którzy zwalniali, żeby spojrzeć, co dzieje się z drugiej strony barierek. W tym korku trzeba było stać co najmniej 1,5-2 godziny, bo zniknął dopiero po kilku godzinach.
- 12 0
-
2023-08-07 09:08
(1)
skąd w ogóle informacja, że to ciekawość jest powodem spowolnienia?
- 9 17
-
2023-08-07 09:19
To nie ciekawość tylko fotki trzeba zrobić dla raport trójmiasto.
- 31 2
-
2023-08-07 08:18
Cebulakow wszystko ciekawi. (1)
Taka buracka natura.
- 36 6
-
2023-08-07 09:13
Taka nasza natura. Na chodnikach też się gęsto robi jak podjedzie gdzieś policja czy staż na sygnale.
- 16 3
-
2023-08-07 13:20
skoro podróż przy ścianach byłaby "nużąca" (5)
to można by na nich umieszczać teksty lektur polskich, ważne cytaty filozoficzne, zdjęcia gołych babeczek. Ludzie by od razu chętniej jeździli, nawet kilka razy dziennie.
- 59 19
-
2023-08-08 11:00
Dajcie sobie w końcu z tymi ekranami ! Jesteśmy mistrzami Świata w tej dziedzinie .
- 0 0
-
2023-08-07 23:42
a dla pań kierujących, to jakie malunki ? gołych facetów z brzuchami do kolan ? (2)
- 2 1
-
2023-08-07 23:57
(1)
To zależy co preferujesz. Jak chcesz mieć podobizny swojego Janusza mogą być, jeżeli będzie bezpieczniej to może być i twój Janusz Grażyno.
- 5 1
-
2023-08-08 10:34
Mój Janusz to ma chociaż faję do kolan, a nie ogonek jak u kotka...
- 2 1
-
2023-08-07 15:24
Przecież mają od tego telefony...
- 2 0
-
2023-08-07 12:42
"nie znajduje uzasadnienia merytorycznego" (4)
Ten cały rozmówca chyba ma problemy z logicznym myśleniem, bo właśnie merytorycznie zostało wytłumaczone dlaczego powinno się zasłonić przeciwległy pas. Poza tym kiedyś były takie przesłony, w formie pionowych, plastikowych, płaskich słupków, prze które było widać tylko patrząc prostopadle, i jakoś grało
- 116 20
-
2023-08-07 19:21
A to kierowcy są takimi ułomami, że trzeba ich od siebie płotkami oddzielać? (1)
- 5 5
-
2023-08-08 09:09
ludzie to d**ile nie wiedziałeś?
- 6 0
-
2023-08-07 18:30
tak samo jak progi, fotoradary i OPP
dopóki nikt nie zginie, to nie ma uzasadnienia. przewidywanie nie jest mocną stroną gdaki
- 8 3
-
2023-08-07 18:17
Zgadza się, to sa tzw osłony przeciwolśnieniowe
Stawia się je kiedy obie jezdnie są na innych poziomach i dochodzi w nocy do oślepiania przez samochody jadące z przeciwka (te na wyżej położnej jezdni). Jest tego trochę na drogach A i S. Na obwodnicy też gdzieniegdzie chyba stoją. Oczywiście swoje kosztują, ale powinny być moim zdaniem stawiane częściej.
- 21 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.