- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (111 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (204 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (618 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (523 opinie)
- 6 35 mln na remont gmachu Straży Granicznej (45 opinii)
Elektryczne autobusy na testach w Gdyni
Do 30 września po ulicach Gdyni będzie jeździł autobus elektryczny marki Volvo testowany przez Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej. Spółka testuje również przegubowy autobus marki Mercedes Citaro, który jeździ na linii R. Obydwa pojazdy będzie można zobaczyć w weekend podczas dnia otwartego zajezdni.
100 km na jednym ładowaniu
- Elektromobilność to w najbliższej przyszłości ważny temat w gdyńskiej komunikacji. Postanowiliśmy więc zaprosić producenta, by przetestować pojazd w Gdyni. Będzie on też jedną z atrakcji w najbliższą sobotę, gdy otworzymy zajezdnię dla zwiedzających - mówi Lech Żurek, prezes PKA Gdynia.
Gdynia: nowe trasy zapowiedzią elektrobusów
Elektryczny autobus marki Volvo 7900 Electric ma długość 12 metrów, może pomieścić ponad 80 pasażerów - w tym 28 na miejscach siedzących.
Pojazd jest całkowicie niskopodłogowy i przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Wyposażony jest m.in. w klimatyzację, monitoring i system informacji pasażerskiej.
Autobus zasilają baterie trakcyjne o pojemności 200 kWh. To oznacza, że można przejechać nawet 100 km na jednym ładowaniu. Ładowanie odbywa się w zajezdni PKA poprzez gniazdo plug-in za pomocą dostarczonej z autobusem ładowarki.
Doładowywany jak trolejbus
Z kolei w codziennej eksploatacji pojazd doładowywany jest na przystankach końcowych poprzez pantograf opuszczany na specjalne szyny umieszczone na dachu pojazdu.
- Coraz więcej polskich miast decyduje się na wprowadzenie do swoich flot komunikacji miejskiej autobusów bezemisyjnych. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny - komentuje udział pojazdu w testach na gdyńskich ulicach Marek Gawroński, wiceprezes Volvo Polska ds. relacji z sektorem publicznym.
Hybrydowy Mercedes na ulicach Gdyni
Po Gdyni od kilku dni jeździ także hybrydowy przegubowy autobus marki Mercedes Citaro, który do Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej w Gdyni trafił po testach w firmie PKS Gdynia. Jeździ na linii R.
- Elektryczny silnik tarczowy zabudowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym a automatyczną skrzynią biegów. Ten dodatkowy silnik w trakcie wyhamowywania autobusu pełni funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd - podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu. Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany w dwuwarstwowych kondensatorach, znanych powszechnie pod nazwą "superkondensatorów". Moc silnika elektrycznego osiąga maksymalnie 14 kW, a moment obrotowy 220 Nm - informują przedstawiciele producenta.
Rozkład ZKM Gdynia
W testowanym autobusie bardzo duży nacisk po raz kolejny postawiono na bezpieczeństwo. W przypadku najechania na przeszkodę lub poprzedzający pojazd wzmocniona część frontowa autobusu minimalizuje skutki wypadku i chroni kierowcę.
W testowanym pojeździe został zastosowany asystent kierowcy Preventive Brake Assist.
- Jest to zupełna nowość w segmencie autobusów miejskich, a jego główna zasada działania polega na tym, że w sytuacjach nagłych, gdy np. na jezdni nagle pojawi się pieszy, system ostrzega o tym kierowcę oraz automatycznie inicjuje częściowe hamowanie - wskazują przedstawiciele Mercedesa.
W autobusie może podróżować jednocześnie 41 pasażerów na miejscach siedzących i 94 na miejscach stojących.
Także ten pojazd zostanie zaprezentowany w sobotę w zajezdni. Jazdy testowe nowym autobusem marki Citaro G Hybrid potrwają w PKA Gdynia do 23 września.
Trolejbusy w Gdyni
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (118) 9 zablokowanych
-
2019-09-18 12:35
Opinia wyróżniona
Najwiekszą korzysc dla srodowiska przynosi w miastach rozbudowana, szybka, niezawodna i tania komunikacja publiczna. (2)
Czyli coś, czego w trójmiescie nie doświadczymy. Brak taniego zintegrowanego biletu na wszystkie srodki komunikacji, PKMka jezdzaca 2x na godzinę, kilka różnych obowiazujacych taryf, w kazdym miescie inna, likwidacja torów/połaczen kolejowych (Nowy Port, Oksywie)., etc. Autobus elektryczny to mydlenie oczu i nie zmieni faktu ze wiekszosc ludzi woli w wyzej opisanym stanie jezdzic do roboty samochodem bo jest taniej, szybciej i wygodniej.
- 20 3
-
2019-09-18 13:29
A może bilety i ceny jednakowe w całej Polsce. (1)
Czas socjalizmu minął bezpowrotnie.
- 3 2
-
2019-09-18 14:41
Bo w takim Londynie to przeciez kazda linia metra ma swoj osobny cennik i inna szerokosc torów.
Poki komunikacją beda rzadzis takie głowy jak twoja to bedziemy miec jak jest ...
- 2 0
-
2019-09-18 11:13
Opinia wyróżniona
Fajny pomysł, lepsze to od trolejbusów (16)
Idealny środek do transportowania gdyńskich małżeństw lub matek z małymi dziećmi. Dla emerytów też może być, ale z uwagi na wysoki moment obrotowy silników elektrycznych (szybko i gwałtownie przyspiesza) mało to bezpieczna dla ludzi starszych. Trolejbusy to przede wszystkim dużo infrastruktury drogowej, która niszczy krajobraz - wszędzie pełno słupów i kabli. Autobus tego nie potrzebuje.
- 34 78
-
2019-09-19 09:38
elektryk ma za to inne wady
przede wszystkim musi wieźć ze sobą dużą baterię. jedno ładowanie starczy na 100 km, zimą na krótszy dystans. Czyli w trakcie dnia trzeba go doładowywać. Trolejbus jadąc cały czas się ładuje.
- 0 0
-
2019-09-18 17:30
Trochę przesada z tym krajobrazem (1)
Tramwaje zdecydowanie bardziej demolują przestrzeń publiczną: i same pojazdy i trakcja są znaczne bardziej "masywniejsze". Szczerze pisząc, te gdyńskie eksperymenty z pojazdami elektrycznymi (inwestycja w trajtki, próby z elektrobusami), to jedna z sensowniejszych rzeczy w naszym mieście. Chociaż to.
- 5 0
-
2019-09-18 22:56
Należy przyznać, że z naszą infrastrukturą pod trolejbusy jesteśmy w bardzo dobrej pozycji...
...do rozwoju komunikacji publicznej w kierunku elektryków. Pozostałym miastom pozostają eksperymenty z pojazdami o małym zasięgu i długim czasie ładowania. U nas, weźmy takie 27 czy 31. Podnosi szelki i jedzie na kablu ładując się w tym samym momencie.
- 3 0
-
2019-09-18 14:28
Jasne. Tramwaje piękniejsze.
- 4 2
-
2019-09-18 12:24
Krajobraz niszczą psie kupy i kierowcy parkujący gdzie popadnie. (3)
Na zachodzie sobie z tym poradzili bez problemów, np. obsadzając roślinnością (pnącza) słupy trakcyjne albo separując sekcję torów od ulicy drzewami. Można? Można. Wiele starych miast ma pojedyncze tory tramwajowe przebiegające przez rynki, wąskie uliczki i jakoś trakcja nikomu tam nie przeszkadza.
- 15 0
-
2019-09-18 14:35
(2)
Na wąskiej uliczce problemu nie ma. Problem z wyglądem trakcji jest na dużych skrzyżowaniach, gdzie ilość wiszących na głową kabli wprost powala.
- 1 8
-
2019-09-18 22:50
Gdyby zamiast trolejbusa był tramwaj to do tego krajobrazu doszłyby jeszcze tory
tak więc i tak masz mniejsze zło
- 3 0
-
2019-09-19 06:48
No i co? Przynajmniej wiesz,że jesteś w dużym mieście,a nie w pipidówie!
Teraz akurat zatrzymałem się w pipidówie zwanej Środa Śląska (niespełna 10 tysięcy mieszkańców). I ta pipidówa też ma niby komunikację publiczną i to obsługiwaną autobusami elektrycznymi (midiki lub coś na kształt melexa wieloosobowego; jest Karsan,jest Iveco,jest nawet Ursus CS10LFE). Nie ma sieci trakcyjnej,jest ona za to w ćwierćmilionowej Gdyni.
- 1 0
-
2019-09-18 11:49
Trakcja trolejbusowa to skutek małego zasięgu jazdy na akumulatorach. (5)
Od czasu powstania gdyńskiej sieci trolejbusowej (podczas wojny) nie zaistniała technologia, która umożliwiałaby jazdę pojazdem elektrycznym tak, aby po 2-3 godzinach nie odstawiać go do ładowania na kilka godzin. Nawet obecne 100 km oznacza, że po zrobieniu 3-4 pętli pojazd musi być odstawiony do ładowania. Trolejbusy hybrydowe (tj. z akumulatorem umożliwiającym przejechanie 20-30 km poza siecią trakcyjną) to obecnie najsensowniejsze w pełni elektryczne rozwiązanie.
- 30 5
-
2019-09-18 23:46
Na zachodzie planuje się trasy autobusów z postojem 20-30 minut na końcu pętli, tam są też szybkie ładowarki.
Co ciekawe w niektórych miastach właśnie stosowane są pantografy, gdzie na odcinkach z siecią można ładować baterie w trakcie jazdy.
Kwestia odpowiedniego zaplanowania rozkładu i floty.
Gdybyś wrzucił to w obecny system bez zmian to oczywiście problemy będą.- 0 0
-
2019-09-19 06:56
Małego zasięgu i mniejszej dynamiki niż przy stałym podpięciu do sieci.
Widziałem niedawno jak w Zielonej Górze elektryk jedzie pod górkę i bardziej przypominało to wózek akumulatorowy niż trolejbus (pod względem dynamiki).
- 0 0
-
2019-09-19 06:59
G. wiesz, ale się wypowiesz
Sieć trakcyjna (nie trakcja) daje możliwość ładowania w ruchu, czego nie mają te twoje super elektrobusy
- 2 0
-
2019-09-18 15:15
Tak, ale... (1)
produkcja i utylizacja akumulatorów obciąża środowisko a do tego pozyskiwanie surowców potrzebnych do ich produkcji wiąże się, niestety, z krzywdą ludzi w takich miejscach jak DRK.
- 3 0
-
2019-09-18 22:45
Diesle obciążają środowisko jeszcze bardziej
tak więc w tej kwestii nie ma o czym mówić
- 0 1
-
2019-09-18 11:31
tylko czekac na kolejne pozwy...
....za dyskryminacje we względu na wiek albo (nie)sprawności fizyczna.... nawet wozek nie jest do tego potrzebny
- 6 1
-
2019-09-18 11:30
ale ta infrastruktura już jest
mówisz że lepiej będzie ją zniszczyć? taki trochę bolszewicki model postępu głosisz...
- 30 3
Wszystkie opinie
-
2019-10-28 08:52
Doładowanie na końcówych przystankach ha ha ha
Dobre sobie kierowcy zazwyczaj nawet nie mają czasu aby skorzystać z toalety na końcowym bo takie mądrale nie umieją układać rozkładu jazdy a co dopiero mówić o doładowaniu baterii.
- 0 0
-
2019-09-25 23:38
Nie kupujcie niemieckich autobusów
Stawiajcie na polską myśl techniczną. Na polski kapitał. Dla mnie jako pasażera najważniejsze jest, żeby w autobusie było czysto i nie za głośno. Reszta się nie liczy. To naprawdę nie muszą być mercedesy, a nawet nie powinny!
- 0 0
-
2019-09-18 12:04
Czy ktos przeprowadził kalkulację środowiskową autobusu spalinowego vs. elektrycznego? (9)
Mowię o kosztach srodowiskowych wyprodukowania i uzywania takich autobusów (czyli np. ilosc CO2 czy wody koniecznej do produkcji i eksploatacji przez całe "zycie" autobusu)
- 21 1
-
2019-09-18 12:12
(8)
Bloomberg zrobił chyba w zeszłym roku takie badania odnośnie samochodów osobowych. Wziął pod lupę m.in. Niemcy gdzie węgla zużywa się podobną ilość co u nas.
- 2 3
-
2019-09-19 10:47
w de zużywa się prawie 3 x tyle węgla co u nas
- 1 0
-
2019-09-18 12:22
Wszyscy patrza jedynie na fakt ze w autobusie/aucie elektrycznym nic nie dymi z rury i jest dzieki temu "eko". (1)
Malo kto zwraca uwage na fakt , ze autobus elektryczny a zwlaszcza jego baterie trzeba wyprodukowac ( w wiekszosc w krajach bedacych najwiekszymi trucicielami srodowiska) a nastepnie codziennie ładowac prądem pozyskiwanym - np w Polsce - glownie z ...węgla. Koszty produkcji pojazdu elektrycznego (mierzone iloscia emisji CO2) sa prawie 2x wieksze od produkcji tradycyjnego auta. Pamiętajmy ze do produkcji zwyklej pary dzinsow potrzeba 10000 litrow wody !!
- 5 4
-
2019-09-18 23:48
Zawsze możesz chodzić boso i piechotą...
a nogi opłukiwać w morzu. Wtedy emisja będzie zerowa...
- 0 0
-
2019-09-18 12:23
Tak (4)
Tak są takie kalkulacje. Biorąc pod uwagę prąd z elektrowni Bełchatów, pojazdy w pełnym cyklu życia pojazdu elektrycznego emitowane jest od 2 do 10 razy mniej CO2 w stosunku do pojazdu spalinowego (w zależności od rodzaju pojazdu)
- 2 3
-
2019-09-18 22:41
ciekawe skoro elektrownia i silnik spalinowy ma podobną sprawność
spalając węgiel masz czyste CO2 spalając paliwo masz CO2 + H 2 O. Jeszcze dolicz straty na przesyle prądu i sprawności akumulatorów.
- 1 0
-
2019-09-18 12:26
Ale mowa jest w nich o uzytkowaniu czy o produkcji i uzytkowaniu? (2)
- 2 1
-
2019-09-18 12:43
a pojazdu spalinowego nie trzeba wyprodukować? (1)
a ropę, czy etylinę wydobywa się jako gotowy produkt??? gdzie koszty (wysokie) wydobycia, rafinacji i uszlachetniania, czy w końcu dystrybucji ?
- 4 0
-
2019-09-18 12:58
Oczywiscie ze trzeba. Dlatego pytam o porownanie np. sladu weglowego
Poki co, z tego co czytam slad weglowy produkcji elektryka jest duzo wyzszy od produkcji spaliniaka. A baterie tez trzeba wyprodukowac, dowiezc a w koncu je naładować.
- 4 3
-
2019-09-18 11:13
Opinia wyróżniona
Fajny pomysł, lepsze to od trolejbusów (16)
Idealny środek do transportowania gdyńskich małżeństw lub matek z małymi dziećmi. Dla emerytów też może być, ale z uwagi na wysoki moment obrotowy silników elektrycznych (szybko i gwałtownie przyspiesza) mało to bezpieczna dla ludzi starszych. Trolejbusy to przede wszystkim dużo infrastruktury drogowej, która niszczy krajobraz - wszędzie pełno słupów i kabli. Autobus tego nie potrzebuje.
- 34 78
-
2019-09-19 09:38
elektryk ma za to inne wady
przede wszystkim musi wieźć ze sobą dużą baterię. jedno ładowanie starczy na 100 km, zimą na krótszy dystans. Czyli w trakcie dnia trzeba go doładowywać. Trolejbus jadąc cały czas się ładuje.
- 0 0
-
2019-09-18 11:49
Trakcja trolejbusowa to skutek małego zasięgu jazdy na akumulatorach. (5)
Od czasu powstania gdyńskiej sieci trolejbusowej (podczas wojny) nie zaistniała technologia, która umożliwiałaby jazdę pojazdem elektrycznym tak, aby po 2-3 godzinach nie odstawiać go do ładowania na kilka godzin. Nawet obecne 100 km oznacza, że po zrobieniu 3-4 pętli pojazd musi być odstawiony do ładowania. Trolejbusy hybrydowe (tj. z akumulatorem umożliwiającym przejechanie 20-30 km poza siecią trakcyjną) to obecnie najsensowniejsze w pełni elektryczne rozwiązanie.
- 30 5
-
2019-09-19 06:59
G. wiesz, ale się wypowiesz
Sieć trakcyjna (nie trakcja) daje możliwość ładowania w ruchu, czego nie mają te twoje super elektrobusy
- 2 0
-
2019-09-19 06:56
Małego zasięgu i mniejszej dynamiki niż przy stałym podpięciu do sieci.
Widziałem niedawno jak w Zielonej Górze elektryk jedzie pod górkę i bardziej przypominało to wózek akumulatorowy niż trolejbus (pod względem dynamiki).
- 0 0
-
2019-09-18 23:46
Na zachodzie planuje się trasy autobusów z postojem 20-30 minut na końcu pętli, tam są też szybkie ładowarki.
Co ciekawe w niektórych miastach właśnie stosowane są pantografy, gdzie na odcinkach z siecią można ładować baterie w trakcie jazdy.
Kwestia odpowiedniego zaplanowania rozkładu i floty.
Gdybyś wrzucił to w obecny system bez zmian to oczywiście problemy będą.- 0 0
-
2019-09-18 15:15
Tak, ale... (1)
produkcja i utylizacja akumulatorów obciąża środowisko a do tego pozyskiwanie surowców potrzebnych do ich produkcji wiąże się, niestety, z krzywdą ludzi w takich miejscach jak DRK.
- 3 0
-
2019-09-18 22:45
Diesle obciążają środowisko jeszcze bardziej
tak więc w tej kwestii nie ma o czym mówić
- 0 1
-
2019-09-18 12:24
Krajobraz niszczą psie kupy i kierowcy parkujący gdzie popadnie. (3)
Na zachodzie sobie z tym poradzili bez problemów, np. obsadzając roślinnością (pnącza) słupy trakcyjne albo separując sekcję torów od ulicy drzewami. Można? Można. Wiele starych miast ma pojedyncze tory tramwajowe przebiegające przez rynki, wąskie uliczki i jakoś trakcja nikomu tam nie przeszkadza.
- 15 0
-
2019-09-18 14:35
(2)
Na wąskiej uliczce problemu nie ma. Problem z wyglądem trakcji jest na dużych skrzyżowaniach, gdzie ilość wiszących na głową kabli wprost powala.
- 1 8
-
2019-09-19 06:48
No i co? Przynajmniej wiesz,że jesteś w dużym mieście,a nie w pipidówie!
Teraz akurat zatrzymałem się w pipidówie zwanej Środa Śląska (niespełna 10 tysięcy mieszkańców). I ta pipidówa też ma niby komunikację publiczną i to obsługiwaną autobusami elektrycznymi (midiki lub coś na kształt melexa wieloosobowego; jest Karsan,jest Iveco,jest nawet Ursus CS10LFE). Nie ma sieci trakcyjnej,jest ona za to w ćwierćmilionowej Gdyni.
- 1 0
-
2019-09-18 22:50
Gdyby zamiast trolejbusa był tramwaj to do tego krajobrazu doszłyby jeszcze tory
tak więc i tak masz mniejsze zło
- 3 0
-
2019-09-18 17:30
Trochę przesada z tym krajobrazem (1)
Tramwaje zdecydowanie bardziej demolują przestrzeń publiczną: i same pojazdy i trakcja są znaczne bardziej "masywniejsze". Szczerze pisząc, te gdyńskie eksperymenty z pojazdami elektrycznymi (inwestycja w trajtki, próby z elektrobusami), to jedna z sensowniejszych rzeczy w naszym mieście. Chociaż to.
- 5 0
-
2019-09-18 22:56
Należy przyznać, że z naszą infrastrukturą pod trolejbusy jesteśmy w bardzo dobrej pozycji...
...do rozwoju komunikacji publicznej w kierunku elektryków. Pozostałym miastom pozostają eksperymenty z pojazdami o małym zasięgu i długim czasie ładowania. U nas, weźmy takie 27 czy 31. Podnosi szelki i jedzie na kablu ładując się w tym samym momencie.
- 3 0
-
2019-09-18 14:28
Jasne. Tramwaje piękniejsze.
- 4 2
-
2019-09-18 11:31
tylko czekac na kolejne pozwy...
....za dyskryminacje we względu na wiek albo (nie)sprawności fizyczna.... nawet wozek nie jest do tego potrzebny
- 6 1
-
2019-09-18 11:30
ale ta infrastruktura już jest
mówisz że lepiej będzie ją zniszczyć? taki trochę bolszewicki model postępu głosisz...
- 30 3
-
2019-09-19 09:19
Ale nowość !
W Rzeszowie jeżdżą TYLKO autobusy elektryczne i na gaz. A kiedy Gdańsk? Władze kupują stare zużyte tramwaje i a-busy, a na co idzie kasa z naszych podatków. W śródmieściu smog.
- 0 0
-
2019-09-19 08:54
Cena
Bardzo tanie te autobusiki....Na razie stać na nie głównie potentatów z Norwegii, Luksemburga,Belgii.Ale przecie w Gdyni nie ma już na co kasy wydawać....
- 1 1
-
2019-09-18 11:23
jak opozycja zamknie wszystkie kopalnie to skąd węgiel żeby produkować prąd do takiego czegoś? (9)
import energi elektrycznej z Niemiec?
- 42 27
-
2019-09-18 12:38
przecież jarek sprowadza węgiel z Rosji i z Mozambiku (3)
a nie z naszych kopalń
- 15 13
-
2019-09-18 12:49
skąd mają brać węgiel skoro donald zamknął 27 kopalń (2)
- 10 12
-
2019-09-19 08:22
jakie ty bzdury łykasz...
jak kaczka w parku mokry chleb
- 0 0
-
2019-09-18 13:04
niedotowany węgiel z Chile jest 2x tańszy od polskiego ... który jeszcze ssie miliardy z dotacji
- 14 3
-
2019-09-18 13:41
(3)
w Gruzji zdaje się tez mają prąd za darmo. Tam prawie każdy ma klimę w domu
- 4 1
-
2019-09-18 18:38
(2)
Gruzja jest koło Rosji.
Koło Rosji i koniec.
Za moich czasów było tak:
Gruzja , Ukraina , Białoruś, Litwa , Estonia i tamte dalsze to należało do Rosji. Skandynawia , Niemcy , Francja i Brytyjczycy to był zachód. A Włochy, Hiszpania , Grecja i Turcja to było południe. Natomiast teraz przez te pos**** mapki wszystko się porąbało.
I to dziwaczne pokolenie nazywa Afrykę wschodem , Gruzję południem, Turcję wschodem . Co za czasy !!!- 1 0
-
2019-09-18 18:53
(1)
Mapki mylą ludzi.
Ja nie ufam nowym mapom i wikipedii bo są dla mnie naciągane.
Oni Śląsk nazywają południem Polski. To jest południowy zachód.
I twierdzą że Poznań jest na zachodzie. A jest w centralnej Polsce . I tak samo z Warszawą. To jest centralna Polska !- 1 0
-
2019-09-19 00:09
Każdy Poznaniak powie:
na wschód od Konina azja się zaczyna.
- 2 0
-
2019-09-18 12:54
z Rosji Białorusi i Ukrainy ... oni mają 2x tańszy prąd
- 10 3
-
2019-09-18 11:12
(9)
100km zasiegu to tyle co nic.
- 66 13
-
2019-09-18 12:24
(4)
Średnio, autobus w Gdyni przejeżdża ok. 60km dziennie.
- 0 24
-
2019-09-18 17:18
Jeden obrót R (1)
Kacze Buki - Rumia PKP - Kacze Buki to ok. 52 kilometry...
- 7 0
-
2019-09-19 06:48
Linia K, 170 km,znawco.
- 0 0
-
2019-09-18 12:49
(1)
Raczej 300-400
- 18 3
-
2019-09-18 15:59
Około 250 km
- 4 0
-
2019-09-18 18:37
myślę, że to wystarczy (1)
Jak ja kręcę się cały dzień na taxi i nigdy więcej jak 200km nie zrobię choćbym pękł, to ile może zrobić dziennie taki autobus, co jeździ po stałych trasach. Poza tym z tego co jest napisane w każdej chwili na pętli może się doładować z trakcji, więc po co dźwigać niepotrzebne większe baterie i jeszcze za nie słono płacić ? ktoś mądry już to policzył.
- 0 4
-
2019-09-18 19:23
Autobus robi nawet 400km dziennie. Gdzie się ma ładować? Tu trzeba ciągnąć przyłącza, budować stacje ładowania. Ile autobus ma postoju na krańcu? Czasami od razu wraca jak są korki na mieście,. Autobus droższy 3x, do tego budowa stacji, infrastruktury, drogi prąd.
- 4 0
-
2019-09-18 11:34
(1)
Autobus w zamiarze nie ma jeździć cały dzień na jednym ładowaniu. W wielu miastach montuje się stacje do ładowania autobusów na pętlach czy zajezdniach. Wówczas po każdym kursie uzupełniana jest energia elektryczna. Tylko Gdańsk jest taki zaściankowy i dalej wali w diesle. Dodatkowo, aby ominąć ustawę o elektromobilności będzie wypożyczał autobusy, a nie kupował.
- 8 16
-
2019-09-18 11:49
To sa potrzebne miliardy plus nowe elektrownie. I bilety po 20zl
- 10 1
-
2019-09-18 22:33
100 km 200kwh ? Koszt 1 kwh to z przesylem ok 60gr x 200kwh = 120 pln (1)
120 pln/5 zl ON = 24L. Ile pali autobus w miescie? Jaka jest roznica w cenie i kiedy to sie zwroci ? Za 20 lat ?
- 3 1
-
2019-09-18 23:49
Solaris Urbino 12 IV pali 42,3L/100km w mieście
Ale to dane producenta. Na płaskim terenie.
Każde 100 km to ~120 PLN oszczędności na paliwie.
Do tego od groma mniej części mechanicznych, brak wymian oleju co kilka tygodni.- 1 1
-
2019-09-18 20:21
Super pomysł (1)
Szczególnie w mieście gdzie królują trolejbusy które są bezemisyjne. Na prawdę super pomysł. Gratulacje panie prezydencie. Zastąpić trolejbusy autobusami na baterie które są elektro śmieciami. Jeszcze raz brawa!
- 4 3
-
2019-09-18 23:25
Przeczytaj jeszcze raz artykuł ze zrozumieniem
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.