- 1 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (105 opinii)
- 2 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (146 opinii)
- 3 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (423 opinie)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (92 opinie)
- 5 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (61 opinii)
- 6 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (340 opinii)
Estakada na Elbląskiej zostanie zburzona. Długie Ogrody na nowo
Klamka zapadła: najpierw kosmetyczny remont, a docelowo wyburzenie - taka przyszłość czeka estakadę na węźle Elbląska przy Bramie Żuławskiej. Metamorfozę ma przejść także ul. Długie Ogrody i jej bezpośrednie otoczenie. Prace będą etapowane i mają pochłonąć ok. 70 mln zł.
To szeroka, betonowa arteria służąca jako parking dla wschodniej części Śródmieścia. W dodatku pozbawiona drzew, mało sprzyjająca pieszym i rowerzystom.
Nijak też pasuje do zmodernizowanej ul. Stągiewnej czy nowej zabudowy Wyspy Spichrzów.
Jeszcze na początku roku wydawało się, że sytuacja szybko się nie zmieni. A jednak! Miasto zmieniło zdanie i chce tę przestrzeń "odczarować". I to w radykalny sposób.
Zniknie estakada na węźle Elbląska
Kluczem do zmiany ma być wyburzenie olbrzymiej estakady na węźle Elbląska. Obecnie służy ona bezkolizyjnemu przejazdowi od strony Rafinerii Gdańskiej w kierunku centrum miasta, ale jej skala, wygląd i sama obecność "tuż przed nosem" zabytkowej Bramy Żuławskiej od lat budzi kontrowersje.
Tym bardziej, że - jak przekonują inżynierowie ruchu - po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą, Trasy Sucharskiego i Południowej Obwodnicy Gdańska, które wzięły na siebie obsługę ruchu samochodowego w kierunku Elbląga, Mazur i Warszawy, tranzytowe znaczenie ul. Elbląskiej i estakady na niej znacznie zmalało.
Zanim jednak na skrzyżowaniu pojawią buldożery, by wyburzyć betonową konstrukcję, konieczny jest jej kosmetyczny remont, bo obiekt znajduje się w złym stanie. Prace mają być przeprowadzone w pierwszej połowie 2024 roku i kosztować ok. 1 mln zł.
Docelowo przebudowane zostanie też samo skrzyżowanie i cała ul. Długie Ogrody.
Przyjęty harmonogram działań ws. przedłużenia Traktu Królewskiego zakłada trzy etapy:
- analiza urbanistyczna i warsztaty z mieszkańcami (listopad-grudzień 2023)
- analiza ruchu w obszarze węzła Elbląska (grudzień 2023)
- rozpoczęcie projektowania nowego skrzyżowania (III kwartał 2024)
Po przebudowie Długie Ogrody mają być bardziej zielone a przestrzeń wokół ulicy uporządkowana i znacznie lepiej zagospodarowana.
Długie Ogrody w przewodniku Opowiadaczy Historii
M.in. zniknie plac, gdzie planowana była budowa wielopoziomowego parkingu naziemnego. Po metamorfozie przestrzeń ta ma służyć celom kulturalnym i wystawienniczym, co ma też pomóc w lepszym wykorzystaniu zabytkowej Bramy Żuławskiej. Będzie to też nawiązanie do historii, bo przed wojną w tym miejscu siedzibę miał kameralny teatr.
Wszystkie prace mają być etapowane i rozłożone w czasie. Miasto szacuje, że modernizacja Długich Ogrodów wraz z wyburzeniem estakady i przebudową skrzyżowania pochłonie ok. 70 mln zł.
Opinie wybrane
-
2023-10-06 09:19
Jeśli znaczenie tej estakady zmalało, to skąd właściwie codziennie między 15 a 16 są tam korki??? (104)
Nie przeczę, nie pasuje ona do otoczenia. Ale jeszcze bardziej nie pasuje estakada na Okopowej, która już dawno powinna zostać zlikwidowana. Za to brakuje estakady w ciągu Armii Krajowej Kierunek Żukowo...
- 1446 97
-
2023-10-07 10:34
(1)
Wszyscy mądrale tylko by burzyli!!A w zamian co??
- 2 1
-
2023-10-07 10:39
W zamian możesz sobie wypożyczyć miejski rower
- 1 0
-
2023-10-07 09:54
Chodzi o to żeby przytulić jak najwięcej kasy za analizy
Zamiast wyremontować np angielską groblę która wygląda jak powierzchnia księżyca, to beda robić remont estakady i potem ją burzyć. Przecież to kolejny mafijny wał
- 1 1
-
2023-10-07 09:10
Jeszcze brzydsze jest Forum.
- 2 0
-
2023-10-07 08:38
Wszyscy by wszystko burzyli,tylko co w zamian??Ronda,po których większość nie potrafi jeździć??Ronda może zdają egzamin przy małym ruchu ale nie w tym miejscu!!Tunel nie wiele zmienił,i zaklinanie żeczywistości przez urzędników mija się z prawdą!!Wystarczy zobaczyć co się dzieje co dziennie,jakie powstają korki,szczególnie po zrobieniu przejść naziemnych!!Podejrzewam że żaden urzędnik osobiście nie widział miejsca o którym chce decydować!!
- 3 2
-
2023-10-07 08:03
Chcemy referendum!!!
- 2 2
-
2023-10-07 08:03
No bez jaj, naprawdę chcesz aby do każdej wioski wiodła estakada ??
- 2 1
-
2023-10-06 19:36
Zamieńcie estakady na tunele... i wszyscy będą szczęśliwi.
Dla mnie wszystkie ulice możecie przebudować na tunele. Mnie to nie przeszkadza, nie mam fobii w odróżnieniu od wariatów tworzących przejścia naziemne obok tuneli dla pieszych. Tak, wiem, że to nie realne. Władzom miasta nie chodzi o usprawnienie komunikacji tylko o całkowite zakorkowanie Gdańska by wymusić korzystanie z drogiej komunikacji miejskiej... Bo oczywiście o bezpłatnej komunikacji publicznej nie chcą słyszeć.
- 11 3
-
2023-10-06 19:11
Budyńlandia
Najpierw proszę wybudować tunel pod Motławą do Nowej Wałowej a dopiero realizować poronione pomysły.Codziennie kilka tysięcy przejeżdża tą drogą do i z pracy do rafinerii i portu nie licząc innych firm.
- 10 3
-
2023-10-06 14:03
A nowy wiadukt przy urzędzie wojewódzkim jeszcze bardziej nie pasuje
- 7 1
-
2023-10-06 13:48
teraz wyburzą, a później wyjdzie, ze jednak potrzebna, al enie ma pieniędzy na wybudowanie (jak z estakadą na AK) (2)
i czemu chcą to remontować, jak zaraz będą wyburzać? czyj wujek musi zarobić?
- 17 5
-
2023-10-06 15:38
Renimacja trupa, by uciśnieni kierowcy mogli jeszcze trochę po nim pośmigać
- 3 8
-
2023-10-06 14:26
Żeby jej fragmenty nie skasowały jakiegoś bolidu prawilności i nie spowodowały strat na 3.50?
- 4 4
-
2023-10-06 13:28
wszelkie wyjazdy na Kaszebe, tylko za pieniądze Kaszebe...
- 2 4
-
2023-10-06 13:24
Ale jaka to różnica? (3)
Czy w korku będziesz stał na estakadzie czy na tradycyjnym skrzyżowaniu? Porobili dalej na Łąkowej i Chmielnej światła, co w ogóle nie wpłynęło na czas przejazdu w godzinach szczytu. A jednak Dolne Miasto zaczęło odżywać.
- 8 22
-
2023-10-06 17:20
No tak zrobili światła usunęli tramwaj z Łąkowej i Dolne Miasto zaczęło odżywać? To co zrobimy z dzielnicami które przecięła linia kolejowa? One chyba już nie ożyją chyba że owe linie kolejowe schowamy do tuneli
- 3 1
-
2023-10-06 14:06
Nie wpłynęło? (1)
Nawet rozkładowy czas przejazdu tramwaju wzrósł o 2 minuty, a on nie stoi w korku i ma priorytet na światłach
- 15 6
-
2023-10-06 16:35
Ma też tory położone na pasie zieleni, więc przyczyną wzrostu czasu przejazdu nie jest to ile wy stoicie w korkach.
- 3 5
-
2023-10-06 13:23
Tunel
Byłby najprostszym rozwiązaniem problemów. Nie biorąc pod uwagę mediów podziemnych i odprowadzania wody.
- 3 3
-
2023-10-06 11:33
Widziałeś korek w którym stoją ludzie z Żukowa rano? (1)
Chcesz żeby przesunął się do Śródmieścia?
- 9 3
-
2023-10-06 18:49
Najlepiej jakby się przeniósł do PKMki
- 4 3
-
2023-10-06 10:56
przydal by sie parking podziemny na dlugich ogrodach (3)
- 13 9
-
2023-10-06 21:14
szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów w pobliżu centrum miasta
zwiększa korki na dojazdach do niego. Proste jak konstrukcja cepa
- 3 2
-
2023-10-06 11:51
I słownik ortograficzny. (1)
- 10 6
-
2023-10-06 16:34
Czego nie zrozumiales
- 1 3
-
2023-10-06 10:33
(1)
Korki nie tworzą się za bardzo w okolicach samej tej estakady, są przed nią - w okolicach skrzyżowania Elbląskiej z Głęboką i Zawodników oraz dalej - przy skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Łąkową i dalej z Chmielną
- 13 0
-
2023-10-06 23:47
Racja
Nie tworzą się na niej, bo zapewnia bezkolizyjny przejazd, za to jak wskazałeś tworzą się tam gdzie jest skrzyżowanie kolizyjne.
- 7 2
-
2023-10-06 10:29
jak geniuszu chcesz zrobić lewoskręt z jednego pasa na Elbląskiej a na Okopowej nie ma go w ogóle a jak będzie to też z jednego pasa?
- 9 4
-
2023-10-06 09:58
szczególnie widać znaczenie tej trasy gdy jest jakieś zdarzenie albo roboty drogowe w tunelu albo na obwodnicy (7)
A to wcale nie są rzadkie przypadki. Wtedy kierowcy walą przez miasto bo za bardzo nie mają innej możliwości
- 54 9
-
2023-10-09 20:04
I znaczenie tej estakady (nie trasy!) jest wylacznie takie, ze przed Podwalem jest wiekszy korek.
Gdy beda swiatla, kilku bedzie musialo poczekac juz tutaj, wiec wolniej beda stlaczac sie przed Podwalem.
- 0 0
-
2023-10-06 10:20
Walą mieszkańcy okolicznych wiosek albo południa Gdańska. Problemem jest brak sprawnej komunikacji a nie szerokich dróg. (5)
Tyle, że kto rozsądny bierze robotę na drugim końcu miasta i ma pretensje, że w 15 minut w domu nie jest?
- 16 39
-
2023-10-08 10:43
Wyobraź sobie że nie każdy pracuje w Biedronce i Lidlu których jest zatrzęsienie, a niektóre firmy / zawody występują na tyle rzadko że nie masz wyboru jeśli jesteś specjalistą w wąskiej branży i wybór tej czy innej roboty nie jest podyktowany odległością czy czasem dojazdu ale po prostu koniecznością życiową.
- 0 0
-
2023-10-06 12:19
Chcesz pisać o sprawnej komunikacji miejskiej
To zacznijmy od przejrzenia raportu z tego tygodnia :)
- 17 1
-
2023-10-06 11:41
(1)
Moja robota akurat jest w jednym miejscu miasta no i muszę dojeżdżać. Nie każdy pracuje w handlu, że może sobie wybrać sklep do pracy
- 17 7
-
2023-10-06 13:27
No i?
Skoro masz dobry powód żeby wszędzie się walać samochodem to powinieneś pierwszy lobbować za rozwiązaniami żeby ci bez powodu przesiedli się do zbiorkomu i innych rozwiązań. Wtedy drogi służyły by tylko niezbędnemu ruchowi samochodowemu.
- 8 17
-
2023-10-06 11:06
W tym miejscu zmniejszenie przepustowości drogi wcale nie usprawni komunikacji miejskiej
wręcz przeciwnie.
- 30 7
-
2023-10-06 09:52
Nie bierzcie się za coś na czym sie nie znacie (3)
- 36 15
-
2023-10-06 11:04
to proszę wymienić swoje sukcesy w projektowaniu gdanskich arterii (1)
jak na razie wszystko się korkuje i nie mówcie znów ze to zawsze kierowcy są winni bo istnieją
- 30 5
-
2023-10-06 18:47
To Ci napiszę, bo mówić na tym forum trudno
Kierowcy są winni, bo istnieją. W nadmiarze. Żadnemu miastu na świecie nie udało się zapewnić bezkorkowego systemu, a tam gdzie próbowano (np. Brasilia budowana od zera pod tym kątem) jest... gorzej.
- 5 6
-
2023-10-06 10:18
Taaa, bo przeciętny kierowca jest ekspertem ruchu drogowego widząc go tylko z perspektywy własnego nosa.
- 22 17
-
2023-10-06 09:53
korki są na wiadukcie
czy zaczynają się wcześniej ?
- 17 0
-
2023-10-06 09:38
Wyburzenie jest bardzo złym pomysłem (7)
Skoro zaprojektowano estakadę, żeby odbywał się ruch bezkolizyjny, to zmiana na "lepszy" i zapewne generujący jeszcze większe korki w godzinach szczytu niż jest to teraz, jest pomysłem niedorzecznym. To są złe decyzje.
- 111 29
-
2023-10-06 13:24
Estakada jest stara i wymaga generalnego remontu za niebotyczne pieniądze.
W związku z tym miasto korzysta z okazji by wymienić infrastrukturę na tańszą i mniej autocentryczną.
- 7 21
-
2023-10-06 10:14
Estakada była budowana dawno projektowana jako trasa przelotowa W-Z (5)
Budowali estakadę gdy ruch przechodzący przez miasto to były ciężarówki do stoczni i portu wewnętrznego kierunek Marynarki Polskiej a także cały ruch tranzytowy z Warszawy w kierunku Szczecina Gdyni i w kierunkach powrotnych. Obecnie nie jest potrzebna a jedynie szpeci gdy mamy tunel i węzły autostradowe poza obszarem zurbanizowanym. Nikt nie każe
Budowali estakadę gdy ruch przechodzący przez miasto to były ciężarówki do stoczni i portu wewnętrznego kierunek Marynarki Polskiej a także cały ruch tranzytowy z Warszawy w kierunku Szczecina Gdyni i w kierunkach powrotnych. Obecnie nie jest potrzebna a jedynie szpeci gdy mamy tunel i węzły autostradowe poza obszarem zurbanizowanym. Nikt nie każe tobie jeździć autem przez centrum, jedz sobie obwodnicą południową. W centrum powinien być ruch uspokojony i 50km/h. Nigdy nie zapewnisz bezkolizyjnego i bezkorkowego dojazdu transportem indywidualnym nie zrozumiesz tego siedząc za kierownicą. W mieście masz transport zbiorowy z którego najlepsze jest metro lub kolej nadziemna obydwa drogie rozwiązania, ale jak wpakujesz 100 osób do autobusu to te najmniej 50 samochodów nie będzie stało w gigantycznym korku i tak każde 200 metrów korka to jeden autobus. Światła i zwykle skrzyżowanie nie zmienią prędkości dojazdu na tym odcinku jedyne zamiast zatrzymywać się i ruszać 15razy zrobisz to raz.
- 26 63
-
2023-10-07 08:57
Ogarnij się!!
- 0 0
-
2023-10-06 20:42
W Gdańsku jak wpakujesz do autobusu 100 osób (3)
To zniknie 120 aut
- 4 8
-
2023-10-10 13:05
Cofka
No i cofamy się do PRLu, wtedy w każdym autobusie po 100 osób
- 0 0
-
2023-10-06 21:12
raczej jak 120 osób przesiądzie się z samochodów na autobus lub tramwaj (1)
to zniknie 100 samochodów z danego odcinka ulicy
- 2 4
-
2023-10-06 22:43
Do tych autobusów widmo z bp tour które nie odjeżdżają bo półgłówki z urzędu wybierają do obsługi linii wyjeżdżających poza miasto na okres 10 lat niewypłacalne firmy krzak?
- 9 2
-
2023-10-06 09:28
inżynierowie ruchu tak stwierdzili (34)
Zapewnie siedzą w jakimś pokoju na Nowych Ogrodach. Stamtąd wszystko wygląda inaczej i stamtąd nie widać korków a tristar działa bez zarzutu
- 208 22
-
2023-10-07 09:35
Inżynierowie ;)
"Inżynier" zaprojektował parking na Podleśnej na hydrantach, który nie spełniał podstawowych norm. Całe szczęście, po parkingu zostały tylko wspomnienia.
- 1 0
-
2023-10-07 08:42
(1)
To są ludzie oderwani od żeczywistości!!Mają dziwne wizje,a p.Prezydent,która nie ma o tym pojęcia,pozwala na dziwne działania!!
- 4 3
-
2023-10-07 11:44
Podobno przez nadmiar alko
- 0 1
-
2023-10-06 14:31
Pomysł rodem z Barei. (7)
Poje.. rządzą tym miastem.
- 36 5
-
2023-10-06 16:23
Poje... są ci co na nich głosują (5)
i płacą na Falę, Tristara, ECS, stadionik, Kunszt Wodny, rydwan, słoik z kurzem artystki nieznanej
- 31 5
-
2023-10-06 22:49
sęk w tym, że płacą za to wszyscy. nawet ci co nie wybrali tej ekipy (2)
- 17 2
-
2023-10-07 19:24
Ja
Dlatego nie płacę podatku PIT w Gdańsku, mają mniej kasy do zmarnowania, a moje podatki dostaje malutka gmina na Mazurach gdzie jeżdżę na wakacje
- 1 2
-
2023-10-07 07:32
taki urok demokracji
taki urok demokracji - wszyscy płacimy za Ostrołękę, Bąkiewicza, Rydzyka, pranie mózgów w TVP, kapciowego Kłamczyńskiego zwanego eufemistycznie prezydentem, kilkuset nowych milionerów za publiczne pieniądze, a zaraz zabulimy słono za super niskie ceny paliwa z awaryjnych dystrybutorów Orlenu. A "specjalista" o po..bów niech najpierw spojrzy w lustro .....
- 7 7
-
2023-10-06 21:25
Lepiej twk niz pislamowcy mieliby rozkraść (1)
- 5 15
-
2023-10-08 06:17
Bracia Bonislawscy to wielbiciele PO w urzedzie miasta i w spolkach.
- 1 0
-
2023-10-06 15:45
co gorsza, podobni im wybierają takie władze od wielu lat
- 24 3
-
2023-10-06 09:44
. (8)
Inzynierowie teoretycy .
A może ktoś powie jak się jezdzi po Gdańsku gdzie rowerzyści raz jadą chodnikiem raz ulicą bez oglądania się i często w słuchawkach na uszach.
Albo dziwne zawijasy na Hallera czy w innych miejscach gdzie droga mogła i biegła kiedyś prosto a teraz porobili sztuczne zawijasy pomyślał by jeden z drugim jak się jezdzi w taka pogodę jaka była wczoraj po zmroku przy nie widocznych pasach.
Banda teoretyków- 149 19
-
2023-10-06 22:36
Przecież tak wygląda większość tych bieda ścieżek rowerowych które są tak naprawdę szerszymi chodnikami na które siła upycha się rowery
- 4 1
-
2023-10-06 12:13
Myślałem, że masz na myśli to, (2)
że raz droga rowerowa jest, a za chwilę jej nie ma (czasem ze wskazaniem zjechania na chodnik -> Podwale Przedmiejskie w kierunku Elbląskiej). Bo to też jest problem Gdańska - namalować czy zrobić kawałek DDR a potem obojętnie.
- 16 1
-
2023-10-06 15:23
Jak droga nie ma ciągłości to się po niej nie jedzie (1)
Byle po jezdni, nie po chodniku
- 7 7
-
2023-10-07 09:21
Oh, uwielbiacie pewnie kedy jade Kartuska pod gorke :)
Ostatnio mnie taki jeden pytał czy ja muszę jechać ulica
- 2 2
-
2023-10-06 11:28
od pilnowania rowerzystów chyba jest policja
- 13 4
-
2023-10-06 10:08
czego oczekujesz, pyskacza rowerowego zatrudniono na stołku jako oficera rowerowego (1)
Od tego czasu przestał wszystko krytykować tylko zachwala a miasto nie zwraca uwagi na inne opinie tylko podpiera się zdaniem swojego pracownika - oficera rowerowego, któremu wszystko gra.
- 68 8
-
2023-10-06 14:05
Jaki to oficer
Proszę nie kalać munduru, nawet nie kapral
- 19 2
-
2023-10-06 09:50
Za te zawijasy na Hallera
To powinni projektanta wsadzić w śmigłowiec i wyrzucić go na środku bieguna Południowego żeby sobie poradził wracając piechotą
- 119 9
-
2023-10-06 09:38
Każdy Projekt zaczyna się od planowania w jakimś pokoju - gdzie mają planować w krzakach ? :)))))))))))))) (13)
- 42 115
-
2023-10-07 08:44
Chyba należy zrobić wymianę na prawdziwych fachowców!!Bo w tych urzędach zasiedziało się towarzystwo i wymyśla pierdoły!!!!
- 14 1
-
2023-10-06 14:04
Odkrywca Ameryki (;
- 0 1
-
2023-10-06 12:09
Niech projektują w terenie
- 10 1
-
2023-10-06 09:47
Tam też taki mądry byłeś ?
- 6 10
-
2023-10-06 09:44
Najlepsze pomysły powstają w kuchni (8)
i toalecie
- 94 5
-
2023-10-07 08:04
kuchnia i toaleta
są szczególnymi rodzajami pokojów :)
- 6 0
-
2023-10-06 12:17
Wszyscy macie jeździć rowerkami (6)
auta są dla władz miasta!
- 71 14
-
2023-10-06 12:41
(5)
Władze miast od dawna śmigają na rowerach. Chyba przespałeś ostatnie 15 lat
- 20 75
-
2023-10-07 08:31
Pod publikę
- 9 1
-
2023-10-06 15:17
W Kopenhadze chyba że
- 10 1
-
2023-10-06 14:04
Na zdjęciu xD
- 13 1
-
2023-10-06 13:49
Raz pojechała to złamała nogę (1)
- 70 3
-
2023-10-09 18:02
tak to jest jak się jeździ po pijanemu
- 2 0
-
2023-10-06 09:31
(19)
Łatwe, bo nie zredukowali ulicy zgodnie z obietnicą, gdy tunel pod Wisłą był gotowy. Ruch zawsze będzie wypełniał szerokie ulice. Dziękuję za pokazanie, dlaczego powinno to nastąpić szybciej.
- 32 58
-
2023-10-06 09:52
Pomysl logicznie. (18)
Bo właśnie nie myślisz? Sądzisz że jak zweza ulice to nagle znikną samochody? Pojawią się w innych miejscach i jeszcze bardziej przytkają zwężona drogę. Trzeba być odlepionym od rzeczywistości żeby takie bzdury szerzyc
- 87 24
-
2023-10-06 20:40
Możesz nie wierzyć (1)
Ale dokładnie tak to działa - zwężasz ulice, mniej aut w sumie po nich jeździ
- 3 7
-
2023-10-07 09:22
Zgadzam się, mniej jeździ, bo wszyscy stoją w korku
- 4 1
-
2023-10-06 10:07
Ano to tak nie działa, bo to nie system o sumie zerowej (15)
Jakby był, to popuszczanie pasa rozwiązywałoby problem otyłości. W końcu podobno są tam korki, a absolutnie ich być zgodnie z Twoją logiką nie powinno - system został zasilony tunelem pod Martwą Wisłą... Występują tu takie zjawiska jak ruch indukowany (testujemy jego skutki na obwodnicy), paradoks Braessa, implikacje dla przepustowości opisane
Jakby był, to popuszczanie pasa rozwiązywałoby problem otyłości. W końcu podobno są tam korki, a absolutnie ich być zgodnie z Twoją logiką nie powinno - system został zasilony tunelem pod Martwą Wisłą... Występują tu takie zjawiska jak ruch indukowany (testujemy jego skutki na obwodnicy), paradoks Braessa, implikacje dla przepustowości opisane twierdzeniem Lewisa-Mogridgea itd. W skrócie: można wywalić nieskończoną sumę pieniędzy na budowę (czy tu raczej: odbudowę zdegradowanej) infrastruktury, a korki będą miały się świetnie.
- 42 32
-
2023-10-06 13:09
Nie, system nie zostal zasilony, bo nic nie zrobiono po drugiej stronie!
Wąskie gardło na cholernym Czarnym Dworze, innymi ulicami też płynnie nie przelecisz. I dlatego Elbląska wciąż jest popularna. Jak rozbudują łącznik z Obwodnicą i resztę (by nie było tego zwyczajowego korka na Czarnym Dworze),:to wtedy można pogadać.
- 17 6
-
2023-10-06 11:50
Faktycznie
Problemu wodogłowia u raktywistów też nie rozwiązało to, że mama kupowała większą czapkę
- 7 6
-
2023-10-06 11:37
Twierdzenie Lewisa (2)
jest akurat bardzo dyskusyjne. A paradoks Braessa skutecznie udowadnia się tylko w określonych warunkach. A w Gdańsku te warunki są bardzo zależne od ich niewielkiej ilości, co skutkuje zaprzeczeniem tym teoriom.
- 13 7
-
2023-10-06 15:30
Dla osoby przyspawanej do siedzenia samochodu każda liczba jest dyskusyjna
Sąsiad dojeżdżał z centrum Sopotu na Wzgórze podczas budowy lewoskrętu w Orłowską i po dzień dzisiejszy uważa, że samochodem było szybciej. Wprawdzie jechał ponad godzinę (piechotą szło się ok. 1:15), SKM 9 minut, cel 4 minuty od SKM, ale jasne - było szybciej.
Proponuję porównać ten "spektakularny" wzrost populacji Gdańska i wzrostSąsiad dojeżdżał z centrum Sopotu na Wzgórze podczas budowy lewoskrętu w Orłowską i po dzień dzisiejszy uważa, że samochodem było szybciej. Wprawdzie jechał ponad godzinę (piechotą szło się ok. 1:15), SKM 9 minut, cel 4 minuty od SKM, ale jasne - było szybciej.
Proponuję porównać ten "spektakularny" wzrost populacji Gdańska i wzrost liczby km dróg w ostatnich 20 latach. Skoro wzrost w tym drugim współczynniku był wielokrotnie wyższy od tego w pierwszym, to przecież teraz jeździ się sprawniej niż 20 lat temu i skutecznie zaprzeczyliśmy tym teoriom, prawda? ;)- 4 14
-
2023-10-06 12:16
Od niewielkiej ilości czego?
Tak chciałeś mądrze brzmieć, że po drodze zgubiłeś treść :)
- 10 6
-
2023-10-06 10:17
Dobrze mądrego poczytać. (9)
- 10 21
-
2023-10-06 10:57
Co tu mądrego? (8)
użycie bezsensownych mądrze brzmiących określeń, które mówią, że "pusty asfalt rodzi samochody"? Coraz więcej jest głosów podważających te teorie, ponieważ korelacja nie oznacza przyczynowości i skupienie się na samym poszerzaniu dróg pomija jednoczesną budowę osiedli w okolicy = większą liczbę mieszkańców = użytkowników drogi. Poza tym głupie jest
użycie bezsensownych mądrze brzmiących określeń, które mówią, że "pusty asfalt rodzi samochody"? Coraz więcej jest głosów podważających te teorie, ponieważ korelacja nie oznacza przyczynowości i skupienie się na samym poszerzaniu dróg pomija jednoczesną budowę osiedli w okolicy = większą liczbę mieszkańców = użytkowników drogi. Poza tym głupie jest oczekiwanie, że jedno poszerzenie drogi na zawsze wystarczy, podczas gdy liczba mieszkańców wciąż rośnie.
Natomiast absolutnie zgadzam się z paradoksem Braessa, mówiącym, że im więcej skrzyżowań tym większe korki - mamy tego przykłady na Chmielnej, na Łąkowej i wkrótce będziemy mieli również w miejscu tej estakady.
Co do tego gadania o popuszczaniu pasa to przypominam, że gdy jest zawał = korek, to żyły się poszerza a nie zwęża.- 52 14
-
2023-10-06 16:59
(2)
Jak tak będziemy ciągle poszerzać te drogi to w końcu zabraknie miejsca, trzeba będzie stare miasto zacząć burzyć. Rozwiązanie jest tylko jedno - mniej samochodów powinno wjeżdżać do miasta. Nie będzie to łatwe przez postępującą suburbanizację którą ciężko obsłużyć komunikacją miejską, ale jeśli będziemy kroczyć ścieżką "jeszcze jeden pas i nie będzie korków", to skończymy z taką "Katy Freeway" jak w Houston, 26 pasów i nadal korki. A jak tu żyć w mieście przeciętym autostradami?
- 5 13
-
2023-10-07 09:42
(1)
W Houston są mniejsze korki niż w Gdańsku. U nas średnia prędkość samochodem to 31km/h a tam 38km/h. U nas średni czas podróży po mieście to prawie 16 minut a tam 12 minut, mimo hejtowanego przez was urban sprawl. Czyli jednak ta Katy Freeway działa.
Do tego przypomnę, że średnia prędkość tramwaju w Gdańsku (nie licząc odcinków pieszych iW Houston są mniejsze korki niż w Gdańsku. U nas średnia prędkość samochodem to 31km/h a tam 38km/h. U nas średni czas podróży po mieście to prawie 16 minut a tam 12 minut, mimo hejtowanego przez was urban sprawl. Czyli jednak ta Katy Freeway działa.
Do tego przypomnę, że średnia prędkość tramwaju w Gdańsku (nie licząc odcinków pieszych i czekania na przystanku) to tylko 17km/h, czyli ponad 2 razy wolniej niż samochody "w tych strasznych korkach" w Houston, dlatego propozycja zastąpienia samochodów powolnymi tramwajami to przejście z deszczu pod rynnę.- 8 3
-
2023-10-07 19:02
Toć badania średniej prędkości są robione corocznie
I są podawane m.in. na tym portalu (Trójmiasto ma najwyższą z wszystkich polskich metropolii). Myślałeś, że nikt się nie zorientuje, że odwróciłeś liczby?
- 0 2
-
2023-10-06 11:42
Jeżeli codziennie masz zawał i codziennie poszerzasz sobie żyły, długo nie pociągniesz...
- 11 11
-
2023-10-06 11:24
Mówisz że zachęcanie ludzi do jazdy samochodem jest tylko skorelowane z przesiadaniem się ludzi do samochodów? (3)
Ciekawa teoria, ciekawa.
- 6 12
-
2023-10-06 11:41
Jakie "zachęcanie do ludzi do jazdy samochodem"? (2)
Ludzi nie trzeba zachęcać do jazdy samochodem, bo chęć szybkiego i wygodnego przemieszczania się leży w naturze człowieka.
To do roweru trzeba zachęcać jakimiś punktami i nagrodami, a mimo tego i tak większość osób woli samochód niż rower i nawet mimo tych akcji rowerzystów jest 50-100 razy mniej niż kierowców.- 34 10
-
2023-10-06 12:14
(1)
Mówisz że przeznaczenie 90% niezabudowanej powierzchni miasta i 90% budżetu na komunikację na samochody to nie jest zachęcanie?
Za te pieniądze i przy użyciu ułamka tego terenu można by mieć komunikację miejską jak marzenie.
Ale my wolimy inwestować w samochodziki tworzące korki...- 11 31
-
2023-10-06 22:39
Żeby mieć komunikację miejską to trzeba przede wszystkim ludzi opłacić i mieć z czego im zapłacić to chyba jest podstawowy problem tymczasem zarządzane przez lewackich fanatyków miasta polskie wola kupować motywowane ideologicznie i politycznie w pip drogie autobusy to na prąd to na wodór a kierowców do jeżdżenia nimi brak
- 9 2
-
2023-10-06 09:16
PRÓBA (64)
Zamiast burzyć najpierw zamknąć na próbę. zobaczymy jakie korki się pojawią. Wystarczy 1 deska i zmiana ustawień świateł. Fanatyzm w naszym mieście przeraża.
- 1427 141
-
2023-10-07 12:22
Popieram
Dobry pomysł
- 1 0
-
2023-10-07 07:58
referendum!!!
- 0 1
-
2023-10-06 10:15
(1)
Jeżeli zamkniesz estakadę i nie dasz alternatywy to będą korki myślicielu.
- 16 5
-
2023-10-06 21:26
korki nie wynikają z braku estakad tylko z nadmiaru skłonności do korzystania z samochodu
i niedostatecznego zapewniania komfortu i bezpieczeństwa ruchu mniej terenochłonnych jego alternatyw.
- 1 6
-
2023-10-06 09:40
Przecież tam jest już bardzo mały ruch.
- 7 20
-
2023-10-06 09:37
Jest potrzeba przebudowy to należy to robić - zawsze komuś to będzie przeszkadzać :)))))))))))))))) (2)
- 9 24
-
2023-10-06 09:57
kolejny co kupił tanie mieszkanie na końcu świata i oczekuje że inni chętnie będą wdychać jego spaliny (1)
złom precz na obwodnicę, miasto dla ludzi a nie dla złomu, chcesz jechać szybko to jedź rowerem, a jak się nie spieszysz to na autobus, wjazd do centrum tylko jak sam sobie kupisz teren na parking
- 7 36
-
2023-10-06 10:21
Kolejny co kupił drogie mieszkanie i myśli, że mieszka w rezerwacie
- 22 5
-
2023-10-06 09:35
Rozwinąć komunikacje miejską. (21)
Fanatyzm to mają w głowie wyznawcy samochodów
- 29 61
-
2023-10-06 09:41
szkoda ze komunikacją jadę w korkach ze spoconymi śmierdzielami 1h a samochodem 45min (2)
wybór prosty, a jak nie ma korków to komunikacją 45min a samochodem 15min, znów wybór jest prosty
- 55 8
-
2023-10-06 10:20
No to teraz nam zrobią tak,
że będziesz zasuwał na rowerku 90min, komunikacją 90, samochodem 120min. To jest rozwój od d**y strony - pogorszyć innym, żeby "nasze" wydawało się lepsze. A to, że zbiorkom jest w Gdańsku katastrofalny, to
"Mądrzejsze o tym nie wspominać. Wcale niepodobne, wcale niepodobne."- 33 6
-
2023-10-06 10:13
Się myj, nie będzie tak śmierdzieć
A jak złapiesz elementarną formę, to nawet potliwość spadnie praktycznie do zera
- 8 27
-
2023-10-06 09:38
Nie ma wyznawców samochodów (17)
Są ludzie wygodnie i szybko przemieszczający się z punktu A do punktu B.
- 54 25
-
2023-10-06 15:05
zapomniałeś dodać szybko i bezpiecznie fanatyku blachy, smrodu, korków i brzucha na kierownicy
- 6 6
-
2023-10-06 11:15
Zwłaszcza gdy utykają na 4 godziny na obwodnicy, bo jeden z drugim "wygodnie przemieszczającym się" poczuli nagłą potrzebę wjechania w siebie nawzajem.
- 8 5
-
2023-10-06 10:13
I dlatego, że szybko i wygodnie (i jak czytam w zeznaniach, najtaniej!)
Wszelkie lamenty pod takimi artykułami są już ignorowane.
- 5 3
-
2023-10-06 09:41
Nie. To biedacy. (13)
Nie stac ich na nieruchomość w mieście, więc muszą mieszkać na pipidówie. Spędzają część swojego nudnego życia w korkach.
- 23 60
-
2023-10-06 14:36
bardzo mi przykro że nie stać mnie na mieszkanie w centrum
ani na Zaspie, Przymorzu czy Żabiance. Niestety, nikt mi go nie dał za 7 zł i 33 grosze, jak tobie i innym starym dziadom i muszę wziąć pół miliona kredytu na 2 pokoje na łostowicach, a potem przez godzinę dojeżdżać do pracy, żeby zarobić na raty.
- 18 4
-
2023-10-06 14:01
Nie mieszkam w sklepie
Nie mieszkam w sklepie, nie mieszkam w pracy nie trzymam lekarza w piwnicy i nie tworze komuny z wszystkimi znajomymi
- 9 0
-
2023-10-06 11:48
Wielu mieszka w mieście (1)
Ale że nie w tej części co ci się akurat podoba to już twój problem
- 5 3
-
2023-10-06 15:20
To nie on wylewa tutaj łzy
- 2 1
-
2023-10-06 11:06
wykluczasz biedaków?
- 11 1
-
2023-10-06 10:17
(2)
Taka prawda, że teraz w Gdańsku mieszkają albo studenci albo milionerzy. Ceny są astronomiczne. Brakuje regulacji odnośnie tego ile mieszkań może posiadać jedna osoba - bardzo duża część rynku mieszkaniowego jest przeznaczona na inwestycje, co tylko podbija cenę mieszkań, a zwykły Kowalski, który dopiero co wkracza w dorosłość nie jest w stanie zamieszkać w Gdańsku, bo go na to nie stać, nawet jezeli dobrze zarabia.
- 32 13
-
2023-10-06 15:19
Jak ktoś zwraca uwagę, że utrzymanie dróg i miejsc parkingowych kosztuje i zrzucają się na to wszyscy, to lewak i komunista
Ale jak wprowadzić limity posiadania lokali to już wolny rynek ;) Ot, hipokryzja
- 8 2
-
2023-10-06 13:04
Niech zmieni pracę i weźmie kredyt.
- 12 15
-
2023-10-06 10:01
O, jaka wyższość bije od Jaśnie Pana... uuuu... (4)
- 46 15
-
2023-10-06 10:07
Prawda boli?
- 6 13
-
2023-10-06 10:05
to frustracja. ma mieszkanie po mamie w centrum. jezdzi w glovo i brakuje mu na oplaty. nie ma dziewczyny, (2)
nie ma przyjaciol. ktos musi byc winny. kierowcy.
- 51 14
-
2023-10-06 10:30
(1)
Pewnie ma 28m2 apartament i kuchnie w salonie.
- 26 8
-
2023-10-06 13:03
A zamiast stołu stoi rower bo nie ma piwnicy.
- 23 6
-
2023-10-06 09:34
(6)
Jeśli zrobią taki sam 'łuk' jak estakadatylko,że po ziemi to ok. Jednak dojdą jakieś światła kolejne po tych przy samochodówce. Może nawet rondo tu 'pod estakadą'?! To wszystko jest robione pod deweloperkę,która już nie ma miejsca i idzie w stronę Przejazdowa. Jeśli chcecie by ludzie zrezygnowali z aut to dla tych od strony Warszawy zrobić parking na auta w okolicy 'zdunków' a dla tych co kręcą się po mieście musi być też takie miejsce.
- 29 13
-
2023-10-06 10:11
Gdzie nie ma miejsca?! (5)
Gdańsk to jedno z najbardziej ekstensywnych miast w całej EU. Tu jakby wypełnić przestrzeń niezalesioną w granicach miasta dodatkowo limitowanych obwodnicą przy intensywności zabudowy Barcelony (tj. bez wysokościowców), wlazłoby grubo ponad 2 mln ludzi.
- 17 15
-
2023-10-07 09:57
"przy intensywności zabudowy Barcelony..." (1)
Ikona katastrofy urbanistycznej... Wspaniały przykład...
Więc dlaczego inni mają mieć gorzej niż gdańszczanie, będziemy mieć po równo...
Po równo źle.- 1 2
-
2023-10-07 14:26
Katastrofy?
Raczysz kpić
- 1 0
-
2023-10-06 13:38
(1)
To może od razu Singapur i mieszkanie w klatkach? To wejdzie z 10 mln
- 13 6
-
2023-10-06 20:58
Za mieszkanie 25 metrów. :)
- 1 2
-
2023-10-06 12:50
Bez kozery powiem pięć milionów
- 14 6
-
2023-10-06 09:33
(6)
Na szczęście bardziej troszczą się o miasto niż leniwi kierowcy, którzy najwyraźniej niewiele się nim przejmują. Na szczęście komunizm się skończył, można odejść.
- 20 66
-
2023-10-06 11:11
(4)
Dzięki tym leniwym kierowcom masz chleb i inne produkty w sklepie. Baa nawet dzięki nim masz leki w aptekach, niesamowite prawda? :)
- 38 12
-
2023-10-06 11:14
(3)
Tak, wszyscy ci kierowcy jądący autem do sklepu oddalonego 200 metrów od domu zapewniają nam dobrobyt.
- 12 20
-
2023-10-06 12:02
(2)
A wiadomo że dobrobyt miast bierze się tylko z kafejek przy woonerfach.
- 21 5
-
2023-10-06 21:22
ulice i place uwalniane od jeżdżących i parkujących samochodów podnoszą jakość życia w centrach miast (1)
- 1 8
-
2023-10-06 22:47
Przykład martwa świętojańska w Gdyni chory umysłowo czubie
- 7 1
-
2023-10-06 10:13
To co tu jeszcze robisz?
- 28 7
-
2023-10-06 09:25
(19)
Ale gdy zamkniesz teraz na próbę to oczywiste że pojawią się tam korki bo to skrzyżowanie jest obecnie nie przystosowane do takiego ruchu. Ale w artykule piszą, że ma być przebudowane.
- 55 83
-
2023-10-06 21:38
Pomysł
A co oni wymyślą. skrzyżowanie bez przejścia podziemnego. Czyli to co jest obecnie wystarczy deska zamykająca wiadukt, trochę farby by przemalować pasy i przestawienie układu świateł i na 100% będzie to się działo to co za 70 mln.
A korki do rafinerii (obecnie orlenu) gwarantowane.- 13 1
-
2023-10-06 12:16
Brawo dla włądz miasta. Wyburzyć estakadę a mieszkańcy niech wskakują na rowerki! (10)
Pani Olu ma Pani mój głos!
- 9 41
-
2023-10-06 16:37
(3)
Bez nogi rowerkiem? Ja nie potrafię. Pokażesz mi?
- 15 1
-
2023-10-06 21:21
w Wielkiej Brytanii więcej osób z niepełnosprawnościami porusza się rowerami niż na wózkach inwalidzkich (2)
znam wiele osób poruszających się rowerami poziomymi napędzanymi przy pomocy rąk.
- 0 13
-
2023-10-07 10:39
W Gdńsku też wiele ludzi
z niesprawnością porusza się na rowerach. Tylko to jest niesprawność intelektualna.
- 5 1
-
2023-10-07 08:20
To jedź do Wielkiej Brytanii
- 3 1
-
2023-10-06 13:37
w końcu wał "Mevo" musi się kręcić...
w kolejce nerwowo oczekują beneficjenci wału "Fala"
- 29 5
-
2023-10-06 13:36
(4)
A co z ludźmi którzy nie mogą rowerów używać ? Zabić czy może wysiedlić ?
- 37 6
-
2023-10-06 21:18
grupa mieszkańców, która nie może samodzielnie jeździć samochodami
jest dużo większa od grupy mieszkańców, którzy nie mogą samodzielnie jeździć rowerami. Gdyby miasto stworzyło warunki bezpiecznego dojazdu rowerami do szkół, korki w godzinach porannego szczytu wywoływane dowożeniem dzieci przez rodziców do szkół i przedszkoli samochodami byłyby dużo mniejsze lub w ogóle ich nie było.
- 4 8
-
2023-10-06 13:52
Dla lewackiej platformy tacy ludzie nie istnieją (2)
- 29 8
-
2023-10-06 21:20
autoholik zwykle cierpi na cyklofobię i nie wyobraża sobie miasta (1)
w którym dzieci 8 letnie mogą samodzielnie poruszać się po mieście rowerami, Dzieci i młodzież stanowią ważną grupę mieszkańców, która powinna mieć poczucie bezpieczeństwa wtedy, gdy zechce samodzielnie udać się na miasto.
- 3 14
-
2023-10-07 19:53
A gdzie miałyby się poruszać te 8 letnie dzieci bo po ścieżkach rowerowych mają zakaz
- 1 0
-
2023-10-06 11:43
(6)
Ale przebudowa z bezkolizyjnego na kolizyjne zawsze spowalnia o w konsekwencji zakorkuje, przy takim natężeniu ruchu.
- 69 11
-
2023-10-06 12:19
uwsteczniony pis myśli, że po mieście można jeździć autem a to bzdura (5)
tylko rowerki i bus. Brawo dla władz miasta za likwidację parkingów, zwężenie dróg i burzenie estakad!
- 11 69
-
2023-10-06 13:50
Głosujecie na lewactwo to gnijcie w korkach! (1)
- 27 11
-
2023-10-06 14:24
"Lewactwo" daje alternatywy do gnicia w korkach.
Korporacyjne simpy chcą nas uzależnić od samochodu i koncernów paliwowych.
- 6 25
-
2023-10-06 12:38
Skoro po mieście tak dobrze jeździ się autem, to czemu wyjesz że chcesz lepszych dróg? (2)
- 12 17
-
2023-10-06 12:49
Raczej nie chce żeby zlikwidowano to co działa (1)
- 23 7
-
2023-10-07 09:28
Ponoć korki i trzeba budować kolejne wielopasmowe drogi, bo nie działa
To jak to jest? XD
- 2 0
-
2023-10-06 09:53
Nareszcie! Wreszcie wychodzimy z lat 70. (47)
Niech tylko w to miejsce powstanie normalna tkanka miejska. Na miejscu urzędników publikowałbym takie newsy razem z informacją o polepszeniach komunikacji miejskiej - niech będzie jasny sygnał dla kierowców, że będzie aternatywa.
- 236 739
-
2023-10-08 05:20
Nie ma już czegoś takiego jak tkanka miejska. Są tylko lokale na wynajem pod żabkę, Barbera albo butikową cukiernię. Nie ma miejsca na warzywniak, szewca, sklep "mydło powidło" , mięsny, rybny, piekarnię, krawcową, antykwariat, zoologoczny, optyk, księgarnię, i można tak długo... każdemu kto pierdzieli o tkance miejskiej polecam zastanowić się czy
Nie ma już czegoś takiego jak tkanka miejska. Są tylko lokale na wynajem pod żabkę, Barbera albo butikową cukiernię. Nie ma miejsca na warzywniak, szewca, sklep "mydło powidło" , mięsny, rybny, piekarnię, krawcową, antykwariat, zoologoczny, optyk, księgarnię, i można tak długo... każdemu kto pierdzieli o tkance miejskiej polecam zastanowić się czy aby na pewno ma pojęcie o czym mówi. Miasto to więcej niż drzewa w donicach i zbyt drogie ławki. To przede wszystkim środowisko do życia dla ludzi, nawet jeśli większość z nich będzie jeździć samochodami....
- 0 0
-
2023-10-07 11:03
Alternatywa? (1)
Rozumiem że dla ruchu ciężarowego również jest alternatywa w postaci komunikacji miejskiej? Wez pomyśl człowieku zanim coś napiszesz.
- 3 0
-
2023-10-07 11:57
Do ruchu ciężarowego są trasy dojazdowe do portu i centrów dystrybucyjnych
Ruch tirów w mieście jest patologią samą w sobie, dziwne że tego nie widzisz.
- 0 3
-
2023-10-07 08:37
Nareszcie
wychodzimy z lat 70tych i wkraczamy w 50-te. Tylko czekać a dojdziemy do kamienia łupanego.
- 1 2
-
2023-10-06 23:03
Ale jaka alternatywa ? (1)
W tym miejscu i w okolicy nie ma możliwości wprowadzenia jakiejkolwiek alternatywy. A komu przeszkadza estakada która ułatwia i upłynnia ruch pojazdów? Jaka bzdura w ogóle ze artykuł twierdzi iż jest tam zmniejszony ruch! Wystarczy popatrzeć na ul Podwale przedmiejskie jak się korkuje i ile pojazdów stoi przed skrzyżowaniem z ul. Łąkową. To miasto
W tym miejscu i w okolicy nie ma możliwości wprowadzenia jakiejkolwiek alternatywy. A komu przeszkadza estakada która ułatwia i upłynnia ruch pojazdów? Jaka bzdura w ogóle ze artykuł twierdzi iż jest tam zmniejszony ruch! Wystarczy popatrzeć na ul Podwale przedmiejskie jak się korkuje i ile pojazdów stoi przed skrzyżowaniem z ul. Łąkową. To miasto jest zakorkowane coraz bardziej przez złą politykę związana z infrastrukturą od lat. Developerka rządzi tym miastem budują tylko osiedla ale miasto nie wymusza na nich budowy dróg i połączeń tych osiedli ze sobą a to powoduje tylko jeszcze większe zatory w mieście. To jest dramat
- 8 1
-
2023-10-07 10:33
Korkuje się bo jest.
Jak się zamknie to korek zniknie.
- 1 2
-
2023-10-06 15:39
i cofamy sie do 1945
- 4 2
-
2023-10-06 15:11
Cudownie! Ale żadnej alternatywy nie będzie. Pozostaną tylko wrotki.
- 6 2
-
2023-10-06 12:20
nie licz na autobusik
- 7 2
-
2023-10-06 12:15
Sorry, ale tkanka w tamtym miejscu umarła w momencie (3)
wybudowania ulicy w obecnym kszstałcie i tego sie nie odczaruje. musiałby być zburzony cały kwartał z wyjątkiem starego kościoła.
- 7 3
-
2023-10-06 13:43
(2)
no tak,te 4-pietrowe bloki jamniki wybudowane za PRL,to wlasciwie koniec dyskusji o zabudowie miejskiej.To jest bowiem czysta kacapia,a nie zadne miasto.Niestety centralne rejony miasta zostaly zabudowane tym ohydztwem i nie wiem nawet czy uda sie to kiedykolwiek wyburzyc.
- 4 7
-
2023-10-06 14:23
Ech, ale oczywiście poniemieckie koszmarki już są ok? (1)
- 8 2
-
2023-10-07 08:29
Twoi, jak tu wchodzili, wszystko zniszczyli
A gdzie ty, trolliku, widziałeś tam poniemieckie koszmarki? Do reszty ci odbiło?
- 0 1
-
2023-10-06 11:57
Czytam "tkanka miejska" (4)
I wiem że mam do czynienia z pajacem.
- 21 8
-
2023-10-06 12:05
a ja czytając twój komentarz wiem, że mam do czynienia z mieszkańcem wioski albo potomkiem takowego. (3)
Względnie, przyjezdnym z Kresów lub podobnej dziczy.
- 7 22
-
2023-10-06 14:33
(1)
Napisał miejscowy potomek zakaukaskiego bojca i rodowitej Gdańszczanki Helgi. On nie przyjechał, on miejscowy. Ale dziadziuś przyjechał i to z jeszcze wiekszej dziczy niz kresy. Jest sie naprawde czym chwalic
- 5 6
-
2023-10-07 08:27
Trochę przesadziłeś. Helga nie spojrzałaby na tego bojca:)
- 0 1
-
2023-10-06 12:45
Pudło
Ale rowerowe pajace bardzo zaufane w sobie są, jakby wszystkie rozumy pozjadali
- 10 6
-
2023-10-06 11:18
tylko po co kłamać? (3)
Przecież wiadomo, że nie będzie żadnego polepszenia komunikacji miejskiej, więc nie ma możliwości podawania oczekiwanych przez Ciebie informacji. Poza tym ta droga służyw dużej mierze jako wjazd do Gdańska od strony Warszawy lub wyjazd na 7 w stronę Warszawy. Komunikacja miejska więc tu niczego nie zmieni
- 18 5
-
2023-10-06 21:29
plany budowy 2 linii PKM do dzielnic Gdańska Południe są dość zaawansowane (1)
jedna do Kowal, druga to bajpas kartuski, obie zelektryfikowane.
- 1 4
-
2023-10-06 22:50
Może za 30 lat
- 4 0
-
2023-10-06 12:05
No ale, że co? Zamkną ci tę drogę?
- 2 11
-
2023-10-06 11:12
Lepsza komunikacja hahaha
- 10 3
-
2023-10-06 11:11
czyli propaganda ponad wszystko (1)
poprawy w komunikacji nie ma, ale newsy można puszczać może ktos w to uwierzy - nauki pobierałeś w TVP.
- 8 7
-
2023-10-07 08:25
Myślę, że tvn jest w tej kwestii bezkonkurencyjny:)
- 2 2
-
2023-10-06 10:29
(2)
Jesteś fanatycznym psycholem i tyle.
- 5 12
-
2023-10-06 10:39
(1)
Będziesz stał w korku i robił pod siebie:)
- 11 8
-
2023-10-07 08:24
Pan pierwszy, zapewne w lycrowe spodenki wpinające się w rowek:)
- 1 0
-
2023-10-06 10:27
(1)
Z tego co pamiętam to ona powstała chyba w pierwszej połowie lat 90-ych a nie w latach 70-ych. Jeszcze w 1995 r. ostatnie tramwaje jeździły Elbląską bezpośrednio przy Bramie Żuławskiej kościele Barbary.
- 25 2
-
2023-10-06 13:20
Dobrze pamiętasz
Pamiętam brak tej całej trasy a jestem rocznik 1984.
- 5 0
-
2023-10-06 10:26
Newsy o polepszeniach komunikacji miejskiej (1)
Heh, dobre sobie
- 28 3
-
2023-10-07 09:35
Też czekam na decyzję o zwężeniu grunwaldzkiej do 2x2
I wprowadzaniu szerokiego pasa dla rowerów oraz buspasa
- 1 1
-
2023-10-06 10:21
Tkanka miejska - czyli zabudowa bez ładu i składu? (10)
- 37 8
-
2023-10-06 21:27
nie, po prostu ulice z zabudową pierzejową uwolnione od jeżdżących i parkujących samochodów
- 2 7
-
2023-10-06 12:22
kilka ruder, jakiś blok, jeden ładny kościół i cały do niczego niepodobny świecący się jak psu j...ca Amber Gold
generalnie chodzi o to , żeby znowu pozbawić miejsc parkingowych, posadzić kilka drzewek i podsumować inwestycję na dziesiątki mln zł.
- 26 8
-
2023-10-06 11:21
(7)
Przy obwodnicy też jest tkanka miejska. Można burzyć obwodnicę
- 17 6
-
2023-10-06 14:41
Kiedyś będzie trzeba. (6)
Nikt nie chce być zamknięty w getcie z którego nie da się wydostać na piechotę.
- 5 10
-
2023-10-06 17:46
Chcesz chodzić piechotą do Otomina (1)
Czy o co ci się rozchodzi?
- 7 1
-
2023-10-07 08:21
Przecież to zwykły mieszkaniec Pacanowa.
- 2 0
-
2023-10-06 15:46
Będziesz zamknięty w 15 minutowym getcie (2)
- 8 4
-
2023-10-07 09:33
Tylko człowiek, który nie ma pojęcia o czym mówi, może krytykować miasto 15-minutowe (1)
Ruska narracja dla odpornych na wiedzę.
Miasto 15-minutowe to nic innego jak dobrze zaplanowane miasto małych odległości. Gdzie możesz, ale nie musisz jechać na drugi koniec miasta to przychodni, poczty, urzędu czy przedszkola. Jeśli chcesz dziecko codziennie odwozić na drugi koniec miasta - śmiało. Ale możesz się przejść 10 minut doRuska narracja dla odpornych na wiedzę.
Miasto 15-minutowe to nic innego jak dobrze zaplanowane miasto małych odległości. Gdzie możesz, ale nie musisz jechać na drugi koniec miasta to przychodni, poczty, urzędu czy przedszkola. Jeśli chcesz dziecko codziennie odwozić na drugi koniec miasta - śmiało. Ale możesz się przejść 10 minut do lokalnego żłobka.
Duży obszar Wrzeszcza, niektóre fragmenty zaspy czy Żabianki są takimi przykładami miasta. Ankiety pokazują, że to obszary, gdzie mieszkańcy są najbardziej zadowoleni z życia.
I nie, w Oxfordzie nie wprowadzono żadnych kar w ramach budowy miasta 15-minutowego, jak chcą głosić piewcy ruskiego miru w Polsce.- 3 6
-
2023-10-07 09:59
Nie wprowadzili kar bo ludzie wyszli na ulicę, lewaku
Plan był żeby poza strefę samochodem można było za darmo wyjechać 100 razy w ciągu roku, a za kolejne wyjazdy 70 funtów kary. Więc nie bełkocz i sam się zamknij w gettcie, chociaż pewnie i tak krążysz tylko między monopolowym biedronką i mieszkaniem
- 6 3
-
2023-10-06 14:57
Bo kazdy chce byc zamkniety w gettcie w ktorego nie da sie wyjechac i dojechac.
- 6 5
-
2023-10-06 10:03
tkanka miejska - własnie gdzieś zmarł urbanista
- 40 4
-
2023-10-06 10:02
Wez sie spakuj i wyjedź, granice otwarte. Nie pozdrawiam. (2)
- 43 33
-
2023-10-06 12:03
Synku, zaraz za tobą i podobnymi do ciebie dresami. (1)
Bitwa o Empik, pamiętamy.
- 13 13
-
2023-10-07 08:19
Ulżyło, dziadku? A dresy to sam pewnie nosisz i do tego z pampersem, nieprawdaż?
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.