- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (186 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (125 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (54 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (122 opinie)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Estakada na Podwalu. Powinna zniknąć czy zostać?
Likwidacja tuneli pod Trasą W-Z to tylko wstęp do zmian w centrum miasta. Komisja ds. rewitalizacji powinna też forsować plan wyburzenia szpetnej estakady nad ul. Okopową - uważa Maciej Naskręt.
Jednak likwidacja czterech podziemnych przejść pod ul. Podwale Przedmiejskie to wciąż za mało, by mówić o scaleniu i ułatwieniu poruszania się pieszych między Głównym a Dolnym Miastem. By to zapewnić, niezbędna jest likwidacja estakady nad splotem ul. Podwale Przedmiejskie i ul. Okopowej. Takie działanie uspokoi ruch samochodowy, a piesi poruszający się przez stworzone przejścia dla pieszych w miejscu tuneli poczują się bardziej bezpieczni.
Szpecąca centrum Gdańska estakada nad połączeniem ul. Podwale Przedmiejskie i al. Armii Krajowej będzie rzadziej uczęszczana, gdy zostanie otwarty tunel pod Martwą Wisłą w 2014 r.. Mieszkańcy Zaspy, Wrzeszcza, Przymorza i pozostałych północnych dzielnic, jadąc w kierunku południowym nie zaryzykują przebijania się przez nowe skrzyżowanie z sygnalizacją na Węźle Unii Europejskiej. Dlatego z pewnością podróżować będą tunelem pod Martwą Wisłą i dalej Trasą Sucharskiego do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Do zburzenia estakady przekonuje ponadto jej wygląd i degradacja otaczającej ją przestrzeni miejskiej. Problem w tym, że usunięcie tak ogromnej ilości betonu i stali będzie drogim przedsięwzięciem.
Budowę estakady przy budynku należącym do delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego pamiętają tylko najstarsi inżynierowie. Obiekt został wybudowany w 1977 r. Pierwotnie w ogóle nie miał powstać, ale decyzją ministerialnego urzędnika, który przybył z Warszawy do Gdańska, by sprawdzić postęp robót na węźle, włączono go pospiesznie do inwestycji.
Co ciekawe, ówczesne przedsięwzięcie wpisało się w historię budownictwa za sprawą pierwszej estakady w Polsce, na którą można było wjeżdżać ze środkowego pasa, a nie z lewego, jak jest na pozostałych węzłach drogowych. Ten węzeł został także "bohaterem" niewybrednych żartów - jako jedno z nielicznych na świecie trzypoziomowych skrzyżowań, nie posiadające ani jednego bezkolizyjnego przejazdu.
Opinie (894) ponad 20 zablokowanych
-
2012-10-28 10:41
Brak słów moim zdaniem jak jest teraz jest ok.
Wystarczy w tunelach zamontować monitoring i będzie bezpieczniej. Czy w tej radzie miasta ktoś jeszcze myśli?
A ślimak powinien zostać panie Macieju.
Czy pan zna się na transporcie?
Bo odnoszę wrażenie, że to tylko pana zainteresowanie związane z pracą.- 10 0
-
2012-10-28 10:41
estakada
to zlikwidujmy rowniez wszystkie przejscia dla pieszych i bedzie git. chyba sie pan nie wyspal aby cos takiego proponowac.
- 6 2
-
2012-10-28 10:38
zlikwidować wszystko co szpetne
gdyby podążyć za rozumowaniem redaktora Naskręta i likwidować wszystko co szpetne, to podejrzewam, że niewiele z aktualnej zabudowy Gdańska pozostało, a wyburzeniu uległyby także budynki właśnie wznoszone ;-)
Sposób rozumowania i argumentacji pomysłodawców na przykład likwidacji tuneli jest wyjątkowo pokraczny - tunele są szpetne, więc najlepiej będzie je zlikwidować. Brudną i zimną wodę po kąpieli trzeba wylać, ale dlaczego razem z dzieckiem?- 14 0
-
2012-10-28 10:37
Naskręt idź spać bo piszesz bzdury.
nie masz co pisać to wymyślasz jakieś bzdety i karmisz tym ludzi.
- 19 1
-
2012-10-28 10:36
na smyczy
ktoś tu chyba pisze teksty na zamówienie miejskich włodarzy, którym władza mózgi wyjarała - zlikwidujmy też SKM i połączmy Dolny Wrzeszcz z Górnym!!!
- 10 1
-
2012-10-28 10:35
idiotyzmy Panie Naskręt
tunele wyremontowac, dodac kamery i niech w nocy patrole beda w gdzies w poblizu, przeciez to centrum wiec sa na miejscu max w kilka munut. Gdansk ma i tak mega dlugi a wg Pana dalej ma sie zadluzac likwidujac cos co usprawnia ruch. Napewno sa wazniejsze inwestycje, ktore trzeba robic w pierwszej kolejnosci. Jak bedziemy robic takie idotyzmy to niedosc ze sie cofamy to jeszcze utoniemy w dlugach, ktorymi oczywiscie zostana posrednio obarczeni mieszkancy. Mam nadzieje ze Pan Naskret jako dziennikarz na zawsze bedzie mogl co najwyzej bujac w oblokach ze swoimi pomyslami, a bron boze nie trafi do jakiegos dzialu planowania inwestycji :O
Na przyszlosc zycze rozsadku Panie Naskręt!- 21 2
-
2012-10-28 10:35
korki
Korki są i będą, a do tej estakady to należało by dobudować jeszcze jeden poziom co rozładowało by korki, niestety centrum Gdańska to same firmy ,sklepy i banki. każdy najchętniej to wjechał by autem na schody, parkingów jak na lekarstwo, np, koło zieleniaka, na jednym z większych(targ węglowy)wiecznie imprezy zamiast na placu zebrań, najlepiej niech zrobią parkingi wokół Gdańska a do centrum wpuszczą bryczki
- 7 2
-
2012-10-28 10:34
co za pomysł ?
to zemsta budynia za olt ?
- 12 1
-
2012-10-28 09:47
Szpetna estakada (1)
Szpetna estakada? A co powiedziecie o tej kolo Galerii Baltyckiej? Tamta pewnie jest przepiekna...
- 35 5
-
2012-10-28 10:33
Ta przy Galerii,jest ochydna!!!!!!!!!!
- 4 2
-
2012-10-28 10:32
lepiej być nie mogło
tak najlepiej wszystko burzyć żałosna polska zniża sie do takiego poziomu a to wszystko to tylko w polsce możliwe i szczególnie gdańsk ludzie wy macie mózgi czy orzeszki dzisiejsza polityka jest tak żałosna jak nigdy dotąd dla mnie to jest absurd tą ekstadą można swobodnie sie poruszać a jak sie zlikwiduje no to powodzenia korki są gwarantowane w 100% siegająca po samą opere i kliniczną w szczycie nie życze jazdy czym kolwiek najlepiej to z buta iść lub rowerem jechać
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.