• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

FRAG: tylko buspas i przejazdy SKM na bilecie miejskim uratują Wrzeszcz

Maciej Naskręt
10 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne. Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne.

Tylko pas dla autobusów na al. Grunwaldzkiej i bilety ZTM akceptowane w SKM uratują Wrzeszcz przed kompletnym zakorkowaniem podczas rozpoczynającego się remontu torowiska - uważają członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Pas może być, ale tylko w jednym kierunku. Na bilety nie ma co liczyć - odpowiadają urzędnicy.



Czy utworzenie buspasa ustrzeże Wrzeszcz i Strzyżę przed paraliżem drogowym?

Członkowie stowarzyszenia FRAG przekonują, że tylko wprowadzenia takich usprawnień w organizacji ruchu podczas przebudowy torowiska na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska uchroni centralną dzielnicę Gdańska przed paraliżem komunikacyjnym. Przedsięwzięcie ma rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia.

O wprowadzeniu osobnego pasa dla autobusów pisaliśmy dwukrotnie, pod koniec stycznia oraz w połowie lutego. Kilka tygodni temu urzędnicy przekonywali, że jego utworzenie jest niemożliwe. Czy coś się zmieniło?

- Na razie nie mamy ostatecznej wersji organizacji ruchu drogowego w ciągu przebudowywanego torowiska we Wrzeszczu. Wybierzemy ją na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jednak już dziś wiadomo, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest wprowadzenie osobnego pasa dla autobusów wyłącznie na jezdni w kierunku Oliwy. Dlaczego nie w drugą stronę?

- Na tej jezdni jeden pas zabierze wykonawca remontu torowiska - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Druga kwestia to bilety. FRAG przypomina, że gdy w 2007 roku tramwaje nie kursowały we Wrzeszczu ze względu na remont skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej, bilety długookresowe na gdańską komunikację były honorowane w SKM-ce na odcinku Oliwa - Gdańsk Główny.

Czy tym razem będzie podobnie? Niestety nie.

- Jeszcze kilka lat temu było to możliwe, ale teraz już nie. Zmieniły się zasady rozliczeń między spółkami, trudno byłoby nam zawrzeć jakąś umowę o przewozach. Proponujemy jednak zastępcze linie autobusowe - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Utrudnienia w ruchu pojazdów są nieuniknione. - W trakcie przebudowy torowisk konieczna będzie m.in. wymiana konstrukcji jezdni, nawierzchni, a także przezbrojenia na ok. 300 metrach al. Grunwaldzkiej - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Można więc zakładać, że autobusy staną w korkach. Gdańszczanom pozostaje przesiąść się na... rowery: na remontowanym odcinku istnieje osobna ścieżka rowerowa, która pozwala na w miarę bezpieczną jazdę przez Wrzeszcz.

Inwestycja we Wrzeszczu i Strzyży to zadanie realizowane na dwóch odcinkach. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Wykonawcą robót będzie firma Torpol, która zainkasuje za to ok. 19,5 mln zł.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Opinie (374) ponad 10 zablokowanych

  • Tylko estakada przez całe trójmiasto (2)

    I kładki i tunele dla pieszych.

    • 4 4

    • hehe ;)

      • 0 0

    • To wcale nie jest głupi pomysł. Vide San Francisco i ich miejska kolej na wiaduktach.

      • 0 0

  • Mam pomysł

    postawmy barykadę w poprzek Grunwaldzkiej, wtedy ludzie przestaną tamtędy jeździć i korki znikną. Zaoszczędzone miejsce można będzie przeznaczyć na miejsca parkingowe, natomiast za zaoszczędzone pieniądze wybudować Instytut Pamięci o Postępach Ruchu Solidarnościowego w Walce z Antypatriotyzmem.

    • 8 1

  • huhu

    Kazdy bus powinien byc osobną spółką..:)

    • 0 0

  • pozwólmy korzystać z buspasa motocykliskom !!! to mój postulat (1)

    • 4 4

    • i na każdym skrzyżowaniu postawić ambulans przeszczepowy

      • 0 0

  • (1)

    A jak tak sobie czytam wypowiedzi zwolenników samochodów i się śmieję. Wcześniej czy później ruch samochodowy będzie ograniczany, wjazd do centrum płatny (może poza przejazdem przez centrum) a poprawność parkowania egzekwowana. I nic na to nie poradzicie. Będzie to dla was niesamowite przeżycie i pewnie wstyd, bo macie nierówno w głowach.

    • 8 5

    • w afryce to już wprowadzili, ale tam nie ma dziur w jezdniach

      • 1 0

  • tiutiu

    bajpasy za wczasu

    • 1 1

  • Jakby władzom Trójmiasta na poważnie zależało na komunikacji zbiorowej (a nie tylko puste wypowiedzi od czasu do czasu) to już dawno SKM zostałaby przejęta i włączona w jeden system z biletami.

    • 8 0

  • Dlaczego tak nieudolny dyrektor, który tłumaczy się że nie można wprowadzić (1)

    wspólnego biletu, bo coś tam coś tam( z punktu widzenia pasażera nieistotne) nadal sprawuję swoją funkcję?? Poza tym jeżeli kilka lat temu można było a teraz nie, to znaczy że nie ma czegoś takiego jak rozwój, tylko same kroczki wstecz.

    • 13 0

    • Już ci mówię dlaczego nie można. Ano żeby to zrobić to trzeba się wychylić. A przełożeniu i współpracownicy nie lubią wychylających się. Wtedy widać, że jak się chce to można i inni wypadają kiepsko. A urzędnik nie ma profitów za dobre pomysły - on ma robić swoje nawet jeśli to same bzdurne rzeczy, które do niczego nie prowadza.
      No i to tyle biurokracji... a urzędnik najlepiej wie jak upierdliwi są urzędnicy. Tyle papieru, tyle uzgodnień... a co jak się afera zrobi? Na co to komu? A poza tym w SKM też są posadki które trzeba konserwować więc nikomu nie jest na rękę ujawnić, że jeden zarząd spokojnie dałby sobie radę. Przecież to są ludzie którzy już są jedną nogą na emeryturze, na co im zmiany?
      A że komunikacja zbiorowa w Trójmieście jest słaba i brakuje jej integracji? A co to kogo obchodzi? Urzędnik ma płacone za przekładanie papierów do 15:45 a nie za to żeby działało i ludzie byli zadowoleni.

      • 5 0

  • metro !!! tylko metro (4)

    • 2 1

    • metro już jest (3)

      ale na powierzchni. SKM. co by dało wpakowanie 2giej skm pod ziemię? Na razie jeszcze Kolej metropolitarna nie jest gotowa:)

      • 5 0

      • (2)

        a dało by.
        gdyby przeniesc cala linie kolejowa miedzy gd a gdy pod ziemie a na powierzchni połozyc asfalt to mielibysmy trase szybkiego ruchu w srodku aglomeracji

        • 2 2

        • i przeciety na amen Wrzeszcz

          takich rzeczy już nie robi nikt na świecie

          • 3 1

        • sobie pod swoimi oknami zbuduj autostradę

          miasto to miasto a nie tranzytowe pole

          • 3 0

  • na westerplatte jest komisariat drogowy który prowadzi dochodzenia nad wypadkami drogowymi.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane