• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

FRAG: tylko buspas i przejazdy SKM na bilecie miejskim uratują Wrzeszcz

Maciej Naskręt
10 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne. Niemal cztery miesiące potrwa przebudowa torowiska w ciągu al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Jeszcze większe korki w tej części miasta są pewne.

Tylko pas dla autobusów na al. Grunwaldzkiej i bilety ZTM akceptowane w SKM uratują Wrzeszcz przed kompletnym zakorkowaniem podczas rozpoczynającego się remontu torowiska - uważają członkowie stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Pas może być, ale tylko w jednym kierunku. Na bilety nie ma co liczyć - odpowiadają urzędnicy.



Czy utworzenie buspasa ustrzeże Wrzeszcz i Strzyżę przed paraliżem drogowym?

Członkowie stowarzyszenia FRAG przekonują, że tylko wprowadzenia takich usprawnień w organizacji ruchu podczas przebudowy torowiska na al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska uchroni centralną dzielnicę Gdańska przed paraliżem komunikacyjnym. Przedsięwzięcie ma rozpocząć się na przełomie marca i kwietnia.

O wprowadzeniu osobnego pasa dla autobusów pisaliśmy dwukrotnie, pod koniec stycznia oraz w połowie lutego. Kilka tygodni temu urzędnicy przekonywali, że jego utworzenie jest niemożliwe. Czy coś się zmieniło?

- Na razie nie mamy ostatecznej wersji organizacji ruchu drogowego w ciągu przebudowywanego torowiska we Wrzeszczu. Wybierzemy ją na początku przyszłego tygodnia - zapowiada Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

Jednak już dziś wiadomo, że najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest wprowadzenie osobnego pasa dla autobusów wyłącznie na jezdni w kierunku Oliwy. Dlaczego nie w drugą stronę?

- Na tej jezdni jeden pas zabierze wykonawca remontu torowiska - tłumaczy Tomasz Wawrzonek.

Druga kwestia to bilety. FRAG przypomina, że gdy w 2007 roku tramwaje nie kursowały we Wrzeszczu ze względu na remont skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej, bilety długookresowe na gdańską komunikację były honorowane w SKM-ce na odcinku Oliwa - Gdańsk Główny.

Czy tym razem będzie podobnie? Niestety nie.

- Jeszcze kilka lat temu było to możliwe, ale teraz już nie. Zmieniły się zasady rozliczeń między spółkami, trudno byłoby nam zawrzeć jakąś umowę o przewozach. Proponujemy jednak zastępcze linie autobusowe - mówi Jerzy Dobaczewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Utrudnienia w ruchu pojazdów są nieuniknione. - W trakcie przebudowy torowisk konieczna będzie m.in. wymiana konstrukcji jezdni, nawierzchni, a także przezbrojenia na ok. 300 metrach al. Grunwaldzkiej - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Można więc zakładać, że autobusy staną w korkach. Gdańszczanom pozostaje przesiąść się na... rowery: na remontowanym odcinku istnieje osobna ścieżka rowerowa, która pozwala na w miarę bezpieczną jazdę przez Wrzeszcz.

Inwestycja we Wrzeszczu i Strzyży to zadanie realizowane na dwóch odcinkach. Pierwszy w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska. Drugi na al. Grunwaldzkiej, na odcinku od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Wykonawcą robót będzie firma Torpol, która zainkasuje za to ok. 19,5 mln zł.

Przebudowa torowisk we Wrzeszczu i Strzyży to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej GPKM III, dofinansowanego z funduszy UE. Jego koszt wynosi ok. 700 mln zł. Poza remontem torowisk na Zaspie, Przymorzu i Siedlcach, które zakończyły się w listopadzie 2010 r., projekt obejmuje też budowę linii tramwajowej w ciągu ul. Nowej Łódzkiej.

Opinie (374) ponad 10 zablokowanych

  • Wolę swój samochód (nawet w korku) (10)

    Bez obrazy ale wolę stać w korku w swoim wygodnym samochodzie niż na jednej nodze w śmierdzącej skmce czy innym chamowie.

    I wiem, że większość kierowców się ze mną zgodzi.

    • 14 14

    • skm (6)

      zawsze mam miejsce siedzące, czytam sobie książkę w spokoju, a jak idę na kolejkę słucham trójeczki i jest gitara. Wszystko za 234 zł (pełnopłatny) na kwartał przez prawie całe trójmiasto;] z domu we Wrzeszczu do Orłowa, od drzwi do drzwi w 50 minut, na spokojnie.

      ludzie zalejesz samochód za jedynie te 234 zł na miecha, to pewnie będzie mało, poza tym koszt zakupu auta, ubezpieczenia i inne koszta... no i mniej ruchu. Dziękuję:) mam jeszcze rower(y):)

      • 6 1

      • jeden uwaza ze samochod jest lepszy drugi ze skm. zostawmy wolnosc wyboru kazdemu a rynek sam zweryfikuje co wygra.

        • 2 2

      • nie gadaj..miejsce siedzące dostaniesz w Głównym Gd bądz Wejdżerowie

        • 1 0

      • Każdy ma swoje prawa i prawo do wyboru.. (1)

        Jeżeli wolisz SKM to twój wybór, ale nie masz prawa zabraniać wyboru innym, jeżeli kogoś stać, żeby wydać miesięcznie 2000 zł na paliwo to jest jego wybór - ja nikomu nie zabraniam, nikogo nie krytykuję, że jeździ SKM, ZKM, rowerem czy autem. Po co to zawiść?!? Mam wrażenie, że tych co nie mają auta boli, że jeżdżą komunikacją miejską, a tych co mają auta to, że busy utrudniają ruch.. Ja mam samochód, rower, nogi :) i korzystam z komunikacji miejskiej.. po prostu w danej chwili trzeba kalkulować co jest najkorzystniejsze.. niestety prawo dżungli :D

        • 4 0

        • Ale kto tu czego zabrania?

          Masz kaprys przebijać się przez Wrzeszcz w godzinnym korku, to jedziesz samochodem; wolna droga

          • 1 0

      • bo masz ten komfort polaczen... (1)

        dzielnice poludniowe swoim mieszkancom nie pozostawiaja wyboru...

        • 1 0

        • Trzeba było sie wyprowazać na tzw. "zapizdowo"??

          Przed kupnem mieszkania trzeba było popatrzec jak tam z komunikacją...;-) :P

          Inna sprawa Co ma mieszkaniec "południowej (porolniczej) częsci Gdańska" do remontu w CENTRUM wrzeszcza??!!

          A tak obok.. to w sumie to mogli by droge (np.w sstrone Głownego) zamnkąc dla ruchu i dać tam buspasy w 2 strony i dla wykonawcy remontu. A na 2 jeszdni dać normalnie ruch drogowy (po 1 w każdą strony)

          I wiecej autobusów (czyli ludzi) sie przemieści .. i szybciej i BEZ KORKA!! A panowie z samochodów wtedy beda zazdroscić "Jak to oni fajnie mają;))"

          • 1 0

    • u mnie raz samochód, raz komunikacja miejska - w zależności od potrzeby. takie uparte trwanie przy jednej opcji, przy okazji ubliżając drugiej to chamstwo i głupota. siedź w puszce nawet do końca życia, nikt ci nie broni, ale dowartościowuj się gdzieś indziej.

      • 2 1

    • Dlaczego podpisujesz się moim nazwiskiem??

      nie masz swojego??

      • 0 0

    • Poczekam jak paliwo będzię po 8 zł.... i naprawde chciałbym wtedy zobaczyć Twoj komentarz. No ale pewnie jestes drugim Kulczykiem i stać Cię na wszystko, na paliwo,zmarnowany czas itd...

      • 2 0

  • Czy to było grane?

    Wydaje mi się , że odcinek torowiska od ul . Nowowiejskiego do Al. Grunwaldzkiej t.j. przystanku tramwajowego przy tej ulicy były wykonywany w ramach remontu torowiska parę lat temu łącznie z wykonaniem przystanków tramwajowych na trasie do oliwy oraz pętli przy zajezdni tramwajowej. co takiego się stało , że akurat ten krótki odcinek trzeba remontować ponownie? Może jakaś kolejna fuszerka? Bo uchybień i nie trafionych rozwiązań przy okazji poprzedniego remontu było wiele. Przypomnijmy konieczność poprawiania źle wyprofilowanej nawierzchni dla pieszych przy pętli, albo brak wykonania gumowych podkładów na wyjazdach tramwajowych z zajezdni oraz nie obniżenie chodników na przejściach wzdłuż zajezdni - co (jedno i drugie utrudnia w sposób skuteczny poruszanie się (przejście przez wyjazdy) osobom starszym, zniedołężniałym oraz matkom z wózkami i małymi dziećmi. Przy głównej bramie na wysokości pętli położono gumowe podkłady tylko na jednym torze pozostawiając resztę w dalej katastrofalnym stanie wraz z bardzo wysokimi krawężnikami.

    • 3 1

  • Remont 24h zmianowo tak jak to się robi w Niemczech..

    W nocy ruch drogowy zanika, więc można przeprowadzać pracę znacznie szybciej niż za dnia. Przykładem jest galeria bałtycka budowana 24h zmianowo.. tak do dziś by jej nie było :) Znając "sposób" pracy naszych drogowców - to w dzień ich pracy będzie wyglądał szablonowo: śniadanko co najmniej godzinka, później przerwa na papieroska.. pochodzą, popatrzą, porozgrzebują.. i papierosek, dalej ponarzekają, na zbulwersowanych kierowców i papierosek. Nie daj bóg temp. będzie powyżej 22 stopni - to będą się chować przed ostrym słońcem albo straszliwym deszczem i tak nam minie w najlepszym wypadku rok.. w tym samym czasie zamkną Słowackiego i będzie SUPER, więc o co wam chodzi ?!? To jest Gdańsk.. tu się żyje :D

    • 6 0

  • buspas-gwarancja JESZCZE WIEKSZYCH KORKOW-przetestowane do dzis w Gdansku

    Adam

    • 6 3

  • Albo sobie kupie autobus - albo przyczepie koguta taxi i będę śmigał :-)

    ...

    • 5 1

  • We Wrzeszczu trzeba wyburzyć budynki na wysepce oraz zlikwidować ciąg pieszy od Miszewskiego do Manhattanu. (1)

    a w jego miejsce buspas no ale nie ma funduszy więc marzenia i korki karkołomne skrzyżowania na których tramwaje zderzają sie z pieszymi i autami.

    • 3 6

    • Najlepiej całe miasto wyburzyć i wylać powstały w ten sposób ogromny plac asfaltem. Każdy miałby gdzie jeździć i gdzie parkować. ;/

      • 6 0

  • Bangbus?

    • 9 0

  • (1)

    a może ktoś postawi zakaz zatrzymywania na pasie z kostki pod Pocztą i zrobi porządek z tymi durniami co blokują ruch żeby do bankomatu sobie wyskoczyć. Albo jest miejsce postojowe i się staje, a jak nie ma, to gdzieś indziej się szuka.

    • 6 0

    • do wbk jest tak samo, parkują przed samym wejściem do banku, zwykły śmiertelnik nie ma jak przejść chodnikiem

      • 1 0

  • (1)

    autobus to ani lepszy ani gorszy uczestnik ruchu drogowego od samochodu.
    kazdy powinien miec wybor czym jezdzic a niemoralnym jest uprzywilejowanie ktoregokolwiek pojazdu na rzecz innego, moze oprócz karetek i.tp.

    • 1 7

    • Autobusem może jechać jednocześnie kilkadziesiąt osób, w samochodzie jedzie zwykle jeden burak. A więc mamy jeden pojazd, prowadzony przez raczej doświadczonego kierowcę, zamiast kilkudziesięciu dodatkowych samochodów, prowadzonych byle jak i przez kogokolwiek.

      Już łapiesz?

      • 7 0

  • Prawda jest taka, że choćby całą drogę zamknęli, to Polak i tak nie zrezygnuje z samochodu. Nawet gdyby miał całą dobę spędzić w korku jadąc po zapałki do kiosku.

    Papcio Chmiel prorokiem był - Wyspy Nonsensu dzieją się na naszych oczach. ;)

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane