• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe tory we Wrzeszczu za 19,5 mln zł

Krzysztof Koprowski
15 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kiedy koniec chaosu na stacji we Wrzeszczu?
Podjazd pod przystanek Jaśkowa Dolina to jeden z najbardziej wyeksploatowanych odcinków torowisk w Gdańsku. Podjazd pod przystanek Jaśkowa Dolina to jeden z najbardziej wyeksploatowanych odcinków torowisk w Gdańsku.

Wiosną ruszą prace przy wymianie torowisk we Wrzeszczu i Strzyży wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Wykonawcą robót prawdopodobnie będzie firma Torpol, która chce wykonać te prace za ok. 19,5 mln zł.



Jak często podróżujesz tramwajem przez Wrzeszcz?

Torpol złożył najkorzystniejszą ofertę w przetargu organizowanym przez miejską spółkę inwestycyjną GIK.

Wymianą zostaną objęte odcinki al. Grunwaldzkiej od ul. Nowowiejskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Miedzianej zobacz na mapie Gdańska oraz od ul. Klonowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Miszewskiego zobacz na mapie Gdańska. Pozostałe fragmenty były wymieniane kilka lat temu wraz z przebudową skrzyżowania przy Galerii Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska.

Wraz z wymianą torów, na jezdni al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska w kierunku Oliwy, znikną resztki szyn do dawnego placu manewrowego przy Żaku.

Wykonany zostanie także na nowo przejazd przez tory tramwajowe na
skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z al. Wojska Polskiego. Przypuszczalnie nie pojawią się tutaj jednak płyty gumowe.

- Ze względu na ogromny ruch oraz biorąc pod uwagę stanowisko Zarządu Dróg i Zieleni, rozważamy wykonanie tego przejazdu w formie nawierzchni asfaltowej posadowionej na płycie żelbetowej - informuje Janusz Łagowski, dyrektor projektu GPKM III w Gdańskich Inwestycjach Komunalnych.

Największą zmianą będzie inna lokalizacji przystanku Jaśkowa Dolina, który zostanie przesunięty na wysokość Olimpu. Jednocześnie ulegnie likwidacji przejście dla pieszych, które obecnie prowadzi na istniejące perony tramwajowe.

Pozwoli to na wygospodarowanie miejsca dla dłuższego lewoskrętu w tzw. ulicę Nową Dmowskiego (ulica z płyt pomiędzy Manhattanem a McDonaldem).

Poza realizacją zupełnie nowych peronów przy Olimpie, nie planuje się przebudowy już istniejących przystanków. Wymianie ulegnie natomiast kilka ze słupów trakcyjnych oraz oświetlenie.

W trakcie prac remontowych, które potrwają ok. 4 miesiące od momentu podpisania umowy, będzie funkcjonować zastępcza linia autobusowa. Nie zostanie utworzony buspas, tak więc autobusy nie będą poruszać się szybciej niż samochody.

- W trakcie remontu uruchomimy autobusową linię zastępczą T6, która będzie kursować z częstotliwością ok. co 3 minuty w godzinach szczytu i 4-5 min. poza szczytem. Będzie obsługiwana wyłącznie taborem przegubowym. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na przewoźnika dla tej linii. - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.

ZTM jednocześnie przyznaje, że podróż autobusem znacznie wydłuży dojazdy do pracy lub szkoły. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że w wielu przypadkach szybciej niż autobusem będzie można pojechać tramwajem przez Zaspę i Przymorze.

- Tak będzie na przykład w przypadku dojazdu spod Uniwersytetu Gdańskiego w Oliwie do centrum. Szybciej i bez przesiadek pasażerowie dojadą przez Oliwę, Przymorze i Zaspę do Śródmieścia niż przesiadając się z tramwaju na autobus i z autobusu ponownie na tramwaj. - dodaje Zomkowski.

Ponadto korektom zostaną poddane inne trasy tramwajowe - m.in. linia 11 zostanie skierowana przez Przymorze do zajezdni Wrzeszcz.

Niestety nie planuje się ułożenia płyt na torowiskach w centrum Wrzeszcza, tak więc pojazdy na sygnale nadal będą musiały przeciskać pomiędzy innymi autami tkwiącymi w korku. GIK tłumaczy to kwestiami finansowymi, a także szerokością alei Grunwaldzkiej. Zdaniem urzędników na trzech pasach ruchu jest tyle miejsca, że inne auta mogą bez problemu ustąpić ruchu pojazdowi "na sygnale".

W najbliższym czasie poza remontem torów we Wrzeszczu planuje się wymianę szyn: na Węźle Kliniczna (planowany termin czerwiec - listopad 2011), al. Hallera od Pstrowskiego do pętli Brzeźno Plaża (lipiec 2011 - listopad 2011) oraz ul. Pomorskiej od ul. Chłopskiej do pętli Jelitkowo (lipiec 2011 - listopad 2011).

Oferty złożone w przetargu (centy brutto)

Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury z Wakozem - 21 mln 950 tys 751 zł
WPRD Gravel z TOR-Kar-Sson - 22 mln 769 tys. 332 zł
Torpol - 19 mln 565 tys. 360 zł
Trakcja Polska z Tuga - 21 mln 014 tys. 852 zł

Opinie (157) 9 zablokowanych

  • Czy to będzie taki sam poziom, jak tory na skrzyżowaniu Armii Krajowej z 3 Maja??? (10)

    • 77 8

    • (8)

      miejmy nadzieję, że nie!!!

      • 6 0

      • (7)

        ale firma ta sama! Torpol z Torunia! Mieli naprawić na tym skrzyżowaniu na gwarancji, a nic nie zrobili... a urzędniki znowu ich wybrali... Śmiech na sali!

        • 17 6

        • (3)

          no niestety bo znów dali najniższą cene za wykonanie robót które zapewne znów zrobią byle jak.. a dla władz miasta niestety ważna jest cena a nie jakość wykonanych robót. to jest żałosne!!!!

          • 13 4

          • (2)

            sprawą powinna zainteresować się prokuratura...

            • 16 1

            • zgadzam się!!! to jest śmiech na sali normalnie, że miasto godzi się na coś takiego na taką odpierduchę i byle było tylko zrobione a później pretensje to nie wiadomo do kogo bo jeden zwala na drugiego

              • 5 1

            • To było troche inaczej...

              Obi zrobili wczystko dobrze.. bo taki mieli projekt.. To nie oni są winni ztego ze tak jest "hopka".. To nasi genialni urzednicy to wymyślili;/

              Torpol naprawiał na gwarancji to co zrobił żle (podobnio jakieś drobiazgi).. a kto wymyślil skierowanie łukowe na śdorku skrzyzowania??--->>Winnego szukac w urzedzie miejskim...

              • 5 0

        • na każdej porządnej budowie jest inspektor nadzoru który odpowiada za jakość (2)

          na każdej porządnej budowie jest inspektor nadzoru który odpowiada za jakość.
          Jeżeli inwestor nie ma pracownika o odpowiednich kwalifikacjach (doświadczenie+ uprawnienia budowlane) wówczas zatrudnia się inżyniera kontraktu który finansowo odpowiada za sprawy jakości. Ale w ZDiZ lub innej s półeczce miejskiej nie wiedzą o takich oczywistych oczywistościach.

          • 9 0

          • Ależ oni o tym doskonale wiedzą :)

            Myślisz, że za free dopuścili Torpol do wszystkich robót torowych w Gdańsku? Na pewno każdy chapnął do swojej kieszeni z tego przetargu... A po co ma inspektor coś zarzucać, skoro za parę lat znowu będzie remont i znowu się nachapają?

            • 10 2

          • Inspektor nadzowu ;)

            Na kazdej "szanującej się" budowie dostaje 1% wartości inwestycji od inwestora i 5% od wykonawcy... pod stołem.

            • 0 0

    • Nowa Dmowskiego - ulica z płyt

      To już wiadomo jak będzie wyglądać Nowa Łódzka i Nowa Słowackiego :-D

      • 17 8

  • A kiedy będzie remont torowiska na Przeróbce i Stogach? (7)

    Jakoś władze miasta milczą na ten temat a tory tam są już w fatalnym stanie jak na Jana z Kolna.

    • 47 15

    • moim zdaniem przeróbka i plaża na stogach są do likwidacji (3)

      dlatego wladze gdańska milczą w sprawie remontu torowiska. aż dojdzie do jakiejś tragedi. i czy nie szkoda dewastować te nowe tramwaje ?

      • 5 9

      • Nie, nie szkoda. Po pierwsze są one dofinansowane z UE, po drugie ładnie się prezentują, po trzecia jest szansa że zanim zaczną się psuć osoby odpowiedzialne będą już na emeryturze. Dużo to łatwiejsze od tego żeby w zasadzie od nowa stworzyć sprawne zaplecze techniczne. Chciałoby ci się jakbyś wiedział że włos ci z głowy nie spanie? Bo mi nie.

        • 7 5

      • (1)

        Twój mózg prawdopodobnie przeznaczono do likwidacji

        • 9 4

        • a już-ci, te tramwoje to telko trjkoczo nam pod sklepem, asz siem butelki trzensom!

          • 1 6

    • Przeróbka - dzielnica seksu i biznesu. :)

      Remont - przecież raz w tygodniu spawają tory na moście - dzięki temu się trzyma. :) (A dzisiaj, przyzwyczajony do ZKM Gdynia, zdjąłem rękawiczki w tramwaju i cholera, odmroziłem sobie rękę.)

      • 2 1

    • jak mieszkańcy się zmienią (1)

      • 1 2

      • sam się zmień na lepszy model, nie chce nic mówić ale to w centrum oraz we wrzeszczu strzela się z wiatrówek do tramwajów.

        • 1 0

  • Ufff jak to dobrze,że wiosną. (6)

    akurat się przesiadam na skuter-i bynajmniej nie chiński i nie 50cc,więc nie będzie powoli i głośno.I w korkach nie będę stał...

    • 31 27

    • Czyżbym dostał minusy od sfrustrowanych właścicieli blachosmrodów stojących w wiecznych korkach w GD? (5)

      Skąd ta zawiść?

      • 9 14

      • nie zawiść ale walka z hałasem w mieście (3)

        w korkach można nie stać jeżdżąc rowerem elektrycznym

        • 5 6

        • Hałasem? (1)

          To czepcie się dawców na ścigaczach i pseudo luzaków na harleyach.

          • 3 0

          • :)

            A quady na Grunwaldzkiej? Te dopiero hałasują. Do lasu z nimi. Tam ich miejsce, na ściółce leśnej w rezerwcie

            • 1 11

        • czyli zawiść.

          głupi ten Twój argument

          • 3 3

      • używając określeń jak "blachosmród".

        pokazujesz jakim potężnym b...m jesteś

        • 0 2

  • A ja codziennie przejeżdżam przez tory na skrzyżowaniu Armii Krajowej z 3 Maja... I nie wierzę w cuda.

    • 24 3

  • torpol

    ciekawe w jakim tempie zrobią ten remont bo wakacje coraz bliżej a my naprawdę mamy już dość ciągłych korków :-/ no i ważna też jest jakoś wykonanych robót więc niech się starają

    • 14 9

  • Czuję się oszukany przez władze miasta! (15)

    Czyli wynika z tego że nie będzie obiecanego kilka lat temu przez władze miasta przejścia podziemnego przy Manhattanie?
    Tak samo miało być przejście podziemne w centrum z dworca głównego do dzisiejszej Krewetki.
    Dlaczego obiecują a później tego nie realizują?

    • 62 29

    • nie wiesz jak to jest?? obiecywanki cacanki a głupiemu radość.. przed wyborami obiecują wiele pięknych rzeczy a później wiadomo jak jest :-/

      • 10 6

    • ale dosrałeś (2)

      przejście z dworca do Krewetki funkcjonuje już 45 lat, hahaha

      • 11 9

      • ty wiesz w ogole gdzie jest manhattan we wrzeszczu? (1)

        gda jestes zwykly szczyl bez wiedzy o miescie.

        • 3 11

        • manhattan

          jest przede wszystkim w NY, a we Wrzeszczu jak już jest Restauracja Pod Kominkiem i targowisko. Wiem, bo bywam i tu i tam

          • 6 0

    • I dobrze że nie będzie!

      to jest bardzo zły pomysł!

      • 13 5

    • oglądałeś prace studentów Polibudy

      pomieszało CI sie!

      • 2 2

    • wybuduj sobie przejście podziemne i w nim zamieszkaj (4)

      pod ziemią to samochody powinny jeździć a nie ludzie chodzić

      • 17 2

      • (3)

        Oczywiscie ze lepszy bylby tunel samochodowy pod Wrzeszczem. Ale znajac realia, nie bedzie go przez najblizsze 100 lat. W związku z tym, aby zminimalizowac ryzyko wypadkow i usprawnic ruch w tym miejscu, przejscie podziemne byloby jak najbardziej wskazane. Pod spodem moznaby stworzyć sklepy, punkty gastronomiczne, punkt informacji pasazerskiej itp

        • 8 6

        • i noclegownię

          dla bezdomnych

          • 4 2

        • punkt grabieży portfela i dostania w pier...ol

          • 8 2

        • ...ty chyba jesteś chory, Grunwaldzka to nie jest jakaś AUTOSTRADA dla samochodów. To tylko miejska ulica a nawet nie ulica tylko aleja dla ludzi. Won z samochodami z tej Alei wystarczy tu tylko komunikacja miejska.

          • 6 5

    • dlatego, że władze miasta się nauczyły (2)

      że wpuszczanie pieszych do podziemia nie jest dobrym pomysłem na rozwiązywanie problemów miasta (które mają charakter nie tylko komunikacyjny)

      dużo taniej jest wprowadzić ograniczenie prędkości do 30 km/h na grunwaldzkiej

      i tak w dzień nie jeździ się szybciej,

      w nocy wolniejsza jazda to mniejszy hałas, łatwiejsze włączanie się do ruchu i poprawa przepustowości grunwaldzkiej: samochody zostawiają między sobą mniejsze odstępy i w sumie przejeżdża ich więcej

      wyłącz silnik, włączaj myślenie częściej niż dotąd

      • 8 7

      • Wolniej - ciszej?

        30km/h na 2 lub 3 biegu jest twoim zdaniem cichsze od 60 na 5 lub nawet 6?
        To żeś pojechał. Chyba że myslałes o rowerze, bo faktycznie, wtedy opony więcej hałasu dają.

        • 3 4

      • Nie ściemniaj o mniejszym hałasie i 'poprawie' przepustowości

        Pieszym marzy się wprowadzenie takiego ograniczenia, bo wtedy mogą ładować się na jezdnię zupełnie bez patrzenia...

        A zresztą - może być nawet 30km/h, jeśli znikną wszelkie skrzyżowania i przejścia dla pieszych. Zgoda?

        • 1 1

    • tam nigdy nie było obiecywanego przejścia

      to niektóre ciemniaki po prostu głosno krzyczeli ze chca tunel, a nie władze zapowiadały, dziwne że ludzie lubią jak szczury chować sie po tych kanałach, dostawać tam w morde, tracić portfel i komórke zamiast normalnie przejść przez zebre

      • 3 0

  • co jest ??? dzisiaj torowisko nie dało rady, ale za to propaganda daje rade

    buhahaha

    • 20 10

  • znamienne:-) czy to tylko przypadek, że po wbiciu sie tramwaju w budynek, w pare chwil po tym ukazuje się artykuł o remoncie (4)

    torów? czy to zadziałała niewidzialna ręka magistratu??

    • 41 20

    • nie sopocki głuptasku, to terminy przetargów

      ale żyj dalej w swoim świecie ;)

      • 2 0

    • lobby samochodowo-drogowe zadzialalo (1)

      Brak buspasa przy takim remoncie i obnizeniu przepustowosci glownego ciagu komunikacyjnego o ponad polowe to plucie w twarz wszystkim mieszkancom miasta nie rozbijajacych sie blachosmrodami po miescie.

      Dziekujemy wyborcom Budynia.

      PS. A lemingi informuje: linia tramwajowa ma do 10x większa przepustowość niż JEDEN pas drogi. W zwiiązku z tym logicznym byłoby na najbardziej zapchanych odcinkach (Woj. Polskiego -> Słowackiego, Miszewskiego -> Słowackiego) wyznaczyć bus pasy dla zachowania poprzedniej przepustowości.
      Tragedia.

      • 1 1

      • x

        masz troche racji... ale... nie wszyscy jeżdżą tramwajami... wyobrazasz sobie co by sie dzialo, gdyby z 3 pasow na zakorkonwanej juz ulicy nagle zrobili 1...?? :)

        • 0 0

    • Przypadek

      Na trójmiasto.pl pisali o tym remoncie pare dni lub tygodni temu

      • 0 0

  • ciekawe kiedy (1)

    wymienią torowiska na przeróbce i stogach, jak przy jaśkowej jest najgorszy odcinek to co dopiero na odcinku brama oliwska-most siennicki

    • 28 1

    • BRAMA ŻUŁAWSKA !!!

      • 0 0

  • Torpol z Torunia (4)

    I tyle w temacie... wk&rw gwarantowany!

    • 14 1

    • (2)

      Torpol akurat jest z Poznania.............. hehe

      • 1 1

      • a może z Gamerek Wielkich?

        • 0 0

      • A jeszcze w Grajewie jest Torpol

        • 0 0

    • pewnie firma...

      ...Ojca Dyrektora Najświętszego :)) Tylko ON nas może skierować na właściwe tory.!

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane