- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (253 opinie)
- 2 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (70 opinii)
- 3 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (61 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 5 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (315 opinii)
- 6 Siedem pchnięć, dziura w głowie od kuli i złamana ręka (9 opinii)
Ferie odkorkowały Trójmiasto, ale nie jesteśmy skazani na korki także po nich
Sprintem po WZ. W niecałe 4 min z Jasienia do centrum w godz. szczytu.
W dni wolne od szkoły trójmiejskie drogi wyglądają jak prawdziwe "przelotówki" - nie ma korków, nikt się nie spóźnia z ich powodów, mniej wydajemy też na paliwo, a powietrze jest czystsze. Szkoda, że ferie kończą się tak szybko - pisze Maciej Naskręt.
Dzięki feriom nie tylko podróżujemy krócej do pracy czy domu. Łatwiej nam zaplanować też spotkania. Ponadto zdecydowanie mniej wydajemy na paliwo - według wyliczeń Deloitte Polska zyskujemy średnio 6-9 zł dziennie. To oznaczałoby, że przez całe ferie (10 dni powszednich) wydaliśmy nawet 60-90 zł mniej na paliwo. Spada także emisja spalin - przez co powietrze jest czystsze.
Co ważne, natężenie ruchu w godzinach szczytu w okresie ferii na drogach Trójmiasta spada często nawet o 30 proc. W końcu, po pierwsze, wiele osób nie odwozi dzieci do szkoły. Po drugie, nauczyciele nie jadą autem do pracy. Po trzecie, wiele osób decyduje się na urlop.
Co ważne, nie ma standardowych korków na ul. Słowackiego do ronda de la Salle na Niedźwiedniku. Przejezdna jest ul. Spacerowa i Trasa W-Z . W Gdyni natomiast szybko jedziemy ul. Sopocką w godzinach szczytu. Płynnie podróżujemy ul. Morską , a także ul. Janka Wiśniewskiego . W Sopocie zachęcająco dla kierowców wygląda al. Niepodległości .
Sprawdź aktualną sytuację na drogach w naszym Raporcie.
Pierwszy dzień tegorocznych ferii
Co zatem dalej... po feriach?
Skutecznym sposobem na rozładowanie korków w Trójmieście nie jest budowa kolejnych dróg. Ich rozbudowa o kolejne pasy jedynie zachęca do zakupu auta. W efekcie korki tylko się powiększają. Przykład? Choćby wspomniana ul. Słowackiego na leśnym odcinku.
Powiedzmy sobie też szczerze, że także system Tristar, na który wydaliśmy ponad 130 mln zł, nie jest w stanie odkorkować ulic, a jedynie złagodzić skutki zatorów. Problem leży w przyzwyczajeniu kierowców do samochodów.
Kierowcy, którzy jeżdżą do pracy bez pasażerów (jest ich zdecydowana większość, co wykazują wszystkie badania, ale wystarczają do tego pobieżne obserwacje), mogliby skorzystać z szerokiej oferty komunikacji miejskiej. Niedawno otwarto PKM-kę z przystankami wyposażonymi w parkingi park&ride. Tramwaje dojechały na Morenę, a na Przeróbce oddano do ruchu nowe torowisko. W Trójmieście dla pasażerów przygotowano nowy tabor - tramwaje, autobusy i trolejbusy.
Może nie wszystko funkcjonuje tam idealnie, zdarza się, że podróżujemy komunikacją dłużej niż autem, ale za to możemy w tym czasie odpisać na służbowe czy prywatne maile, albo poczytać choćby nasz portal, czy też ulubioną książkę. Można też spróbować sił na rowerze. Warto pamiętać, że od korków możemy odpocząć nie tylko podczas ferii.
Na koniec jeszcze prośba do kadry kierowniczej w firmach i zakładach zlokalizowanych w Trójmieście. Warto rozważyć wprowadzenie ruchomych godzin rozpoczęcia pracy, by wasi pracownicy mogli dotrzeć do pracy bez stania w zatorze.
Rozważasz podróż komunikacją miejską? Sprawdź rozkłady jazdy.
Nie ma korków na Kartuskiej godz. 16.
Większy ruch na drogach
Przejezdna al. Zwycięstwa i ul. Jana z Kolna do centrum.
Na obwodnicach spokojnie. Nie ma utrudnień.
W Gdyni jeszcze bez znaczących korków. Jednak możecie być pewni, że za chwilę stanie ul. Kwiatkowskiego do Obłuża.
Przejezdna al. Zwycięstwa i ul. Jana z Kolna do centrum.
Na obwodnicach spokojnie. Nie ma utrudnień.
W Gdyni jeszcze bez znaczących korków. Jednak możecie być pewni, że za chwilę stanie ul. Kwiatkowskiego do Obłuża. Zobacz więcej
Opinie (273) 8 zablokowanych
-
2016-02-23 14:05
Za dużo mamy centralizacji, (1)
centralne sypialnie, centra handlowe, centra biznesowe, i inne centra.
Rozwiązaniem jest rozproszenie, tak aby w poszczególnych dzielnicach, jak w małych miasteczkach były szkoły, przedszkola, urzędy, praca i mieszkania.
Separować można tylko np przemysł uciążliwy.- 46 4
-
2016-02-23 19:40
no niestety nie tak dawno był artykuł, ukazujący że urząd ma inną wizję i
właśnie centralizacja jest dla niego priorytetem :(
- 5 0
-
2016-02-23 15:06
Jest jeden dosc skuteczny sposob (1)
Gdy stoimy na czerwonym i zapala sie zielone, jak by kilka aut ruszalo na raz to szybciej by szlo niz jak kazdy rusza po kolei, a drugi sposob to nie potrzebnie gnac jak glupi jak zobaczymy ze jest 50m wolnej przestrzeni tylko jechac po malu tak aby jak najmniej wychamowywac swoje i innych auta.
- 6 1
-
2016-02-23 19:36
na niektórych skrzyżowaniach to jest niemożliwe,
bo ja mam zielone, ale i tak nie mogę jechać bo przede mną ok 60m jest jeszcze czerwone i tamtejsze czekające auta nie opuściły miejsc
więc czasem czekam nawet 2 lub 3 zmiany świateł
ot i nowoczesne ustawienie świateł :)- 2 0
-
2016-02-23 19:34
W tle Pan Morawiecki - szacun
- 0 3
-
2016-02-23 19:31
w tym chciałoby się rzec "sponsorowanym" artykule, to wygląda jak idylla...
czyli jedziesz komunikacją miejską, czytasz książkę lub korzystasz z neta...
jednak czy autor jeździ komunikacją miejską w godzinach szczytu?
tylko nieliczni mogą sobie pozwolić na takie cudowne odprężenie (czyli tylko ci co siedzą, a o miejsca siedzące jest trudno),
bo reszta stojąc ciśnie się jak śledzie i stara trzymać się poręczy aby cało i zdrowo dojechać, więc czytanie w takiej pozycji jest raczej niemożliwe- 24 1
-
2016-02-23 19:19
Spokojnie, od poniedziałku znowu będzie wszystko stało.
- 10 0
-
2016-02-23 17:32
(3)
"Skutecznym sposobem na rozładowanie korków w Trójmieście nie jest budowa kolejnych dróg. Ich rozbudowa o kolejne pasy jedynie zachęca do zakupu auta. W efekcie korki tylko się powiększają. Przykład? Choćby wspomniana ul. Słowackiego na leśnym odcinku."
Po prostu więcej osób wybiera nowszą drogę, a na starych jest mniejszy ruch.Powiedzcie lepiej prawdę chociaż raz- gdy dorobią 3 skrzyżowania na Podwalu i zlikwidują przejścia podziemne to będzie masakra.A Tunel? Raczej nic nie da dopóki nowa trasa za stadionem będzie się nadal zwężać.Wrzeszcz Dolny i tak jest często zakorkowany (Miszewskiego itp.) Więc nie stanowi alternatywy.- 13 5
-
2016-02-23 18:12
czyli twierdzisz ze na spacerowej jest mniejszy ruch po oddaniu słowackiego? (2)
Co do drugiej części pytania. Nie będzie żadnej masakry.
Ta trasa i tak kończy się na światłach, wiec jedynie ruch się zwolni (co jest korzystne, bo to miasto nie obwodnica).
Co do trzeciej części, tunel stanowi alternatywę dla aut jadących do portu .....Wrzeszcza i dalej.
To nie jest alternatywna droga dojazdu na główny z np. przeróbki.- 5 3
-
2016-02-23 18:26
(1)
ciekawe jak tunelem dostać się do Wrzeszcza ?! przez wiecznie zakorkowany węzeł Kliniczna czy Kościuszki ?
- 1 0
-
2016-02-23 18:51
zwróć uwagę że wrzeszcz dolny to też wrzeszcz ;) wcale nie mniejszy niż górny
......galeria baltycka to nie cały świat .... ( znaczy wrzeszcz)
- 1 0
-
2016-02-23 18:36
cwaniaczek
na korki narzeka kierowca Redaktor, i to on radzi innym kierowcom przestać korzystać z samochodu aby samemu jechać płynniej :)
Ja wiem, że Pan redaktor ma większe prawo i mus by poruszać się autem niż inni i to go niejako usprawiedliwia.
Panie Autorze, zamiast pisać "pusty" artykuł może sam Pan by dał przykład i zrezygnował z dojeżdżania autem?? ;D
Cwaniaczek z Pana Panie Redaktorze.
Oj cwaniaczek.- 14 3
-
2016-02-23 18:36
Diesle wywołują raka
Dzisiaj w UK ukazał sie artykuł podsumowujący 20 lat badań wpływu NOx (spaliny diesla) na nowotwory szczególnie u dzieci. Wykazano iż sporo zachorowań związanych jest z podwozeniem dzieci do szkół na zakorkowanych ulicach. Dzisiaj w UK 60% to diesle, jednak w miare nowe i wszystkie z katalizatorem mimo to silnie trują. Porownajcie sobie warunki na polskich drogach, 80/% diesli to wraki bez katalizatorow.
Jesli dzieciak ma szczescie to bedzie alergikiem jesli nie to niestety białaczka.
Bez watplienia wysyp nowotworow jest zwiazany ze wzrostem popularnosci diesli.- 6 6
-
2016-02-23 18:35
wygląda na to
że redaktorek rano nie szczytuje, czas przejazdu powala na kolana, to na ręcznym czy nie potrafi zmieniać biegów?
- 5 1
-
2016-02-23 15:56
Rejonizacja - obowiazkowa (1)
Za moich czasow nikt nikogo nie wozil do szkoly!!!!!!! Ja rozumiem, ze osidla sie starzeja i ubywa dzieci ale nie wierze ze nie mozna uzbierac 2-3 klas z rejonu . A jezeli nie mozna to powiekszyc rejon o nastepna szkole. A w tamtej zrobic gimnazjum z tego samego rejonu. Jakos do szkoly chodzilismy wszyscy z rejonu tj. dzieci urzednikow, stoczniowcow, marynarzy, sklepikarzy czy zlodziei i jakos ci co mieli skonczyc studia pokonczyli inni poszli do uczciwej pracy a ci co nie chcieli pracowac nie pracuja i tak. Generalizujac wyszlismy wszyscy na ludzi!! Do szkol srednich wszyscy jezdzili autobusami lub kolejka i tez bylo ok. Opamietajcie sie ludzie z tymi " dobrymi szkolami " i tymi " zlymi" Bzdura!!!!
- 32 9
-
2016-02-23 18:24
komuna wiecznie zywa
nie mów innym jak maja żyć , może też przydział zatrudnienia !!
- 6 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.