- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (93 opinie)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (286 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (116 opinii)
- 4 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (108 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 6 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (377 opinii)
Fotorelacja z remontu linii kolejowej w Trójmieście
Od marca w Trójmieście trwa remont torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa. Warte ponad 1 mld zł roboty potrwają jeszcze ponad dwa lata. Sprawdziliśmy, jak wyglądają prace w różnych częściach Trójmiasta.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (76) 5 zablokowanych
-
2011-10-17 13:41
a co zostało już wykonane? (8)
- 44 13
-
2011-10-17 13:44
no przecież na każdym zdjęciu napisali (1)
- 17 1
-
2011-10-17 13:54
tak , wykonano składowisko materiałów ... dziękujemy
- 13 3
-
2011-10-17 14:13
... ja ppp cud, zmiescili 73,8km trakcji i 51,3km torów na długości 14,5km!!!! (3)
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,- zabudowa 75 szt. rozjazdów,- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- 0 23
-
2011-10-17 14:14
styropian - pomyśl zanim coś napiszesz, chyba że cierpisz na chroniczny brak mózgu
- 19 0
-
2011-10-17 15:25
Dżizas.
- 8 0
-
2011-10-17 15:28
Policz że na szlakach są dwa tory, a na stacjach jest ich trochę więcej.
- 11 0
-
2011-10-17 17:43
A umiesz czytać?
To jest fotorelacja...
- 1 0
-
2011-10-17 20:18
wystawiona
faktura ;)
- 0 0
-
2011-10-17 13:45
(6)
Warto dodac, ze estetyka tego remontu to dno. Betonowe ploty prz Gdyni Glownej, perony z kostki bauma, najtansze barierki. Jeszcze gorej wyglada poza Trojmiastem - betonowe wiaty z blacha falista, znaki z napisami malowanymi od szablonu pedzlem, tandetne oswietlenie itd.......
- 68 4
-
2011-10-17 13:51
fakt, to poraża:) (1)
- 10 0
-
2011-10-17 15:05
Jak mogłbyś scharakteryzować ów porażenie w skali volt/amper?
Czy fryzura podczas ów porazenia wyglada jak u Mlodego Einstein'a w pamietnym filmie?
- 5 4
-
2011-10-17 14:46
(1)
Wiesz co mam takie same odczucie co Twoje. Ładuję się pieniądze żeby cos odnowić tak naprawdę najtańszymi kosztami. Przez co często efekty są jakie są. A efekt tego jest szary i smutny.Napisałem ten komentarz też dlatego ponieważ nie mogę się zgodzić co do twojego przedostatniego spostrzezenia wobec napisów "robionych od szablonu pędzlami". Akurat w mojej firmie realizowaliśmy sporo zlecen na malowanie proszkowo na biało tablic z nazwami peronów z całej Polski. Były to naprawdę masywne tablice ok 100kg - 200kg do których były dospawane dystanse a na nich wyciete z blachy plazmowo litery z grubej blachy. Całość malowaliśmy proszkowo z podkładem wiec tak jak naprwde sztuka technologii nakazuje. Tablice pomalowane na biało były zabierane przez zleceniodawce. Przypuszczam tablice były mocowane a na końcu wałeczkiem były malowane na czarno wystające litery.Według mnie co do tablic były naprawdę wykonane masywne nawet odczułem przerost formy nad treścią. Ale wiem że nie zostały zrobione najtańszym i nagorszym sposobem. Tablice bedą długi czas naprawdę w dobrym stanie technicznym.Co do reszty wykorzystywanych materiałów surowców, urządzen itd przy odanawianiu pernów, dachów - nie jestem specjalista ale patrząc tak na niektóre techniczne wykończenia, człowiek pracujący w byle jakim zakładzie o wymaganiu nie wielkiej wiedzy technicznej potrafi dostrzec ze sporo jest rzeczy robionych tak naprawde "na odwal" Trochę sie rozpisałem
- 11 1
-
2011-10-17 16:17
Być może tablice z nazwami miast (stacji) są zrobione porządnie. Zwróc jednak uwagę jak wykonane są tablice typu "Peron 1, tor 1". To jest zwykła metalowa tablica pomalowana na biało z czarnymi literami malowanymi wałeczkiem od szablonu. Takie "oznaczenia" są nawet w Tczewie! To jest dramat estetyczny.
- 3 0
-
2011-10-17 16:36
z drugiej strony po co wydawać duże pieniądze na estetykę, skoro zaraz zostanie to zdewastowane?
mam wątpliwą przyjemność jeździć regularnie do Warszawy i obserwuję remont tej linii od 2 lat. W Pszczółkach elewacja stacji kolejowej została odnowiona cegłą klinkierową, którą wandale "osprajowali" jeszcze w trakcie trwania remontu. Podobnie jest w okolicach np. Legionowa - pomazane farbą w spray-u tablice z nazwami przystanków, elewacje budynków, ekranu dzwiękochłonne..
- 5 0
-
2011-10-18 08:26
pitolisz i nic nie wiesz
- 0 0
-
2011-10-17 13:47
A gdzie pozostała część artykułu? (3)
Raport to chyba powinien przedstawiać co zrobiono, a co jeszcze zostanie zrobione. A tu nic. Tylko ramka co zostanie zrobione. Coś takiego to wstyd umieszczać na portalu.
- 33 4
-
2011-10-17 13:57
no beka niezla !! (2)
- 1 0
-
2011-10-17 14:01
ciąg dalszy tekstu (1)
Korzystając z wolnej chwili, postanowiłem podpatrzyć postęp robót, w związku z modernizacja infrastruktury kolejowej w Trójmieście.Z tego co zauważyłem, to w większości przypadkach trwają głównie zaawansowane prace ziemne. W niektórych miejscach trwa nawet usypywanie podsypki a nawet tłucznia. Najbardziej widoczny postęp prac widoczny jest na stacji Gdynia Główna. W coraz szybszym tempie ukazuje się zarys sylwetki peronu piątego, przy którym już ułożony został nowy tor wraz z siecią trakcyjną.Zakres robót, postanowiłem uwiecznić na fotografiach, ponieważ z dnia na dzień zmienia się otoczenie w błyskawicznym tempie.
- 5 0
-
2011-10-17 14:18
a źródło danych ?
- 0 2
-
2011-10-17 13:48
raport?
strzelenie kilku fotek i skopiowanie wcześniej publikowanych informacji.....ale raport brzmi dumnie. coraz gorszy poziom materiału prezentujecie.
- 22 2
-
2011-10-17 13:49
SUPER!
Rozebrali stare i zaczynają powoli kłaść nowe. Super oby tak dalej. Liczyłbym jednak na relacje z LCS Gdańsk trochę bardziej obszerną, bo wszystkie zdjęcia są chyba z LCS Gdynia, o ile się nie mylę ;)
- 6 2
-
2011-10-17 13:49
wezsze wejscia na perony ? (1)
Czyzby minister Grabarczyk przewidywal ze mniej ludzi bedzie korzystalo z uslug PKP ???
- 20 1
-
2011-10-17 15:38
to raczej karnowski..
- 0 3
-
2011-10-17 13:52
sopot
trzeba dodać ze peron w Sopocie zostanie wyremontowany na tym etapie tylko w ... połowie , ciekawe czy dach również :)
- 4 0
-
2011-10-17 14:00
TO JEST FOTORELACJA
- 4 1
-
2011-10-17 14:04
Tabloizacja portalu (1)
focia + linijka tekstu oto nowa forma "artykułów" ;-)
- 16 5
-
2011-10-17 21:36
normalnie
"zabłysłeś" swoim wyczerpującym komentarzem
- 0 0
-
2011-10-17 14:08
I tam będzie jeżdzić pendolino? (10)
- 16 1
-
2011-10-17 14:14
te że we (3)
- 10 0
-
2011-10-17 15:09
te że we już nie na czasie (2)
Teraz jest a że we czyli "Automotrice à Grande Vitesse", następca TGV, z prędkościa podróżną 360 km/h (TGV max = 320 km/h) : en.wikipedia.org/wiki/Automotrice_à_grande_vitesse
- 0 0
-
2011-10-17 15:14
Sprawdzilem newsy i pracuja juz nad AGV II, z predkoscia podrozy 400 km/h (1)
Niewiarygodne...a u nas Pendolino 200 km/h :)
- 1 0
-
2011-10-17 20:00
200 km/h
to dla pendolino max, po naszych torach będzie jeździć max 150 km/h
- 0 1
-
2011-10-17 15:29
a co to jest (4)
pindolino? nie rozumiem, co mają szyny do pindolino?
- 1 0
-
2011-10-17 15:36
to, ze po to robia remont by sie nowy sklad nie wykoleil :) (3)
bo to by duzo kosztowalo...
- 1 1
-
2011-10-17 16:13
(2)
Niemcy już dobre kilka lat temu wykazali że prędkość powyżej 300 km/h jest ekonomicznie nieuzasadniona
- 0 4
-
2011-10-17 17:08
Codziennie, wiele razy, miedzy Frankfurtem a Kolonia jezdza ICE z predkoscia 307 km/h (1)
Dzieki temu ludzie rano i wieczorem jada do pracy 200 km w ciagu 1 godziny i 4 minut. W Grudniu 2012 wchodzi nowszy ICE 4 generacji, rozwijajacy typowa predkosc 320 km/h na porzadnych trasach, czyli realnie bedzie jechal do 350 km/h. Alstom pracuje juz nad druga wersja AGV, do 400 km/h. Dodam, ze do Paryza pociag tez jedzie 320 km/h i zajmuje mu to 4 godziny i 20 minut. Do Berlina tez pedzi ponad 310 km/h i te 700 km przejezdza w 4 godziny i 15 minut. Kazda minuta jest na wage zlota w dobie tak silnej konkurencji ( TGV, Thalys, ICE, polaczenia lotnicze ). To sa realia Europy 2012 roku, a nie Twoje Puchatku wyobrazenia o swiecie;)
- 1 1
-
2011-10-17 17:50
no i c oz tego, Francuzi pojechali 574 km/h na przerobionym TGV, pojechaliby i może szybciej ale nie wiadomo było jak zacząłby zachowywać się pociąg, poza tym - im większa szybkość - tym dłuższa droga hamowania, większe odstępy pomiędzy pociągami, a co za tym idzie - mniejsza przepustowość linii, DB pojedzie ICE 4 do Londynu od grudnia - ale w tunelu jest tylko 160 km/h, jeździ do Paryża, Brukseli, ale - jak sam napisałeś V jest w granicach 300 - 320 km/h, bo zapewnia częste cykle w rozkładzie jazdy, a również umożliwia korzystanie z linii innym pociągom, w Polsce też są wizjonerzy KDP i prędkości 350 km/h
- 1 0
-
2011-10-17 18:11
nie pindol ino.
zbyt słaba infrastruktura do 250km/h.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.