• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fotorelacja z remontu linii kolejowej w Trójmieście

mn
17 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Od marca w Trójmieście trwa remont torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa. Warte ponad 1 mld zł roboty potrwają jeszcze ponad dwa lata. Sprawdziliśmy, jak wyglądają prace w różnych częściach Trójmiasta.



  • Gdynia Główna peron 4. Widok na nową bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej. Patrząc na fundament tej bramki, widać mniej więcej o ile jeszcze zostanie podniesiony peron w stosunku do chwili obecnej.
  • Gdynia Główna. Po lewej budujący się peron 5 wraz z elementami konstrukcyjnymi zadaszenia nad peronem, po prawej widoczne są pozostałości 
połowy peronu 4.
  • Gdynia Główna. Specjalistyczna drezyna służąca do budowy i utrzymania sieci trakcyjnej, jedzie po nowym torze po między peronami 4 i 5.
  • Gdańsk Oliwa. Na powstającym nowym peronie, położone zostały pierwsze płyty krawędzi.
  • Gdańsk Oliwa. Widok na peron dalekobieżny i częściowo 
zdemontowaną wiatę nad peronem.
  • Gdańsk Oliwa. Budowa szybu windy ułatwiający dostęp na peron dla osób niepełnosprawnych.
  • Gdańsk Oliwa. Widok z peronu w stronę Sopotu.
  • Gdynia Orłowo. Widok w stronę Sopotu na rozebrany peron i tor. Po prawej widoczne są elementy konstrukcji do budowy sieci trakcyjnej.
  • Sopot. Widok z peronu dalekobieżnego w stronę Gdyni.
  • Sopot. Zdemontowany dach wiaty nad peronem, oraz częściowo rozebrany peron.
  • Sopot. Nowy słup pod bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej, oraz świeżo ustawione nowe krawędzie peronu.
  • Sopot. Jeszcze jeden widok, tym razem z peronu SKM na pozostałości starego sopockiego peronu.
  • Sopot. Nowe wejście na peron, nieco węższe w stosunku do poprzedniego.
  • Sopot Wyścigi. Naprzeciw peronu SKM jedno z wielu składowisk nowych podkładów i innych elementów potrzebnych do budowy.


Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
mn

Opinie (76) 5 zablokowanych

  • a co zostało już wykonane? (8)

    • 44 13

    • no przecież na każdym zdjęciu napisali (1)

      • 17 1

      • tak , wykonano składowisko materiałów ... dziękujemy

        • 13 3

    • ... ja ppp cud, zmiescili 73,8km trakcji i 51,3km torów na długości 14,5km!!!! (3)

      Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,- zabudowa 75 szt. rozjazdów,- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,

      • 0 23

      • styropian - pomyśl zanim coś napiszesz, chyba że cierpisz na chroniczny brak mózgu

        • 19 0

      • Dżizas.

        • 8 0

      • Policz że na szlakach są dwa tory, a na stacjach jest ich trochę więcej.

        • 11 0

    • A umiesz czytać?

      To jest fotorelacja...

      • 1 0

    • wystawiona

      faktura ;)

      • 0 0

  • (6)

    Warto dodac, ze estetyka tego remontu to dno. Betonowe ploty prz Gdyni Glownej, perony z kostki bauma, najtansze barierki. Jeszcze gorej wyglada poza Trojmiastem - betonowe wiaty z blacha falista, znaki z napisami malowanymi od szablonu pedzlem, tandetne oswietlenie itd.......

    • 68 4

    • fakt, to poraża:) (1)

      • 10 0

      • Jak mogłbyś scharakteryzować ów porażenie w skali volt/amper?

        Czy fryzura podczas ów porazenia wyglada jak u Mlodego Einstein'a w pamietnym filmie?

        • 5 4

    • (1)

      Wiesz co mam takie same odczucie co Twoje. Ładuję się pieniądze żeby cos odnowić tak naprawdę najtańszymi kosztami. Przez co często efekty są jakie są. A efekt tego jest szary i smutny.Napisałem ten komentarz też dlatego ponieważ nie mogę się zgodzić co do twojego przedostatniego spostrzezenia wobec napisów "robionych od szablonu pędzlami". Akurat w mojej firmie realizowaliśmy sporo zlecen na malowanie proszkowo na biało tablic z nazwami peronów z całej Polski. Były to naprawdę masywne tablice ok 100kg - 200kg do których były dospawane dystanse a na nich wyciete z blachy plazmowo litery z grubej blachy. Całość malowaliśmy proszkowo z podkładem wiec tak jak naprwde sztuka technologii nakazuje. Tablice pomalowane na biało były zabierane przez zleceniodawce. Przypuszczam tablice były mocowane a na końcu wałeczkiem były malowane na czarno wystające litery.Według mnie co do tablic były naprawdę wykonane masywne nawet odczułem przerost formy nad treścią. Ale wiem że nie zostały zrobione najtańszym i nagorszym sposobem. Tablice bedą długi czas naprawdę w dobrym stanie technicznym.Co do reszty wykorzystywanych materiałów surowców, urządzen itd przy odanawianiu pernów, dachów - nie jestem specjalista ale patrząc tak na niektóre techniczne wykończenia, człowiek pracujący w byle jakim zakładzie o wymaganiu nie wielkiej wiedzy technicznej potrafi dostrzec ze sporo jest rzeczy robionych tak naprawde "na odwal" Trochę sie rozpisałem

      • 11 1

      • Być może tablice z nazwami miast (stacji) są zrobione porządnie. Zwróc jednak uwagę jak wykonane są tablice typu "Peron 1, tor 1". To jest zwykła metalowa tablica pomalowana na biało z czarnymi literami malowanymi wałeczkiem od szablonu. Takie "oznaczenia" są nawet w Tczewie! To jest dramat estetyczny.

        • 3 0

    • z drugiej strony po co wydawać duże pieniądze na estetykę, skoro zaraz zostanie to zdewastowane?

      mam wątpliwą przyjemność jeździć regularnie do Warszawy i obserwuję remont tej linii od 2 lat. W Pszczółkach elewacja stacji kolejowej została odnowiona cegłą klinkierową, którą wandale "osprajowali" jeszcze w trakcie trwania remontu. Podobnie jest w okolicach np. Legionowa - pomazane farbą w spray-u tablice z nazwami przystanków, elewacje budynków, ekranu dzwiękochłonne..

      • 5 0

    • pitolisz i nic nie wiesz

      • 0 0

  • A gdzie pozostała część artykułu? (3)

    Raport to chyba powinien przedstawiać co zrobiono, a co jeszcze zostanie zrobione. A tu nic. Tylko ramka co zostanie zrobione. Coś takiego to wstyd umieszczać na portalu.

    • 33 4

    • no beka niezla !! (2)

      • 1 0

      • ciąg dalszy tekstu (1)

        Korzystając z wolnej chwili, postanowiłem podpatrzyć postęp robót, w związku z modernizacja infrastruktury kolejowej w Trójmieście.Z tego co zauważyłem, to w większości przypadkach trwają głównie zaawansowane prace ziemne. W niektórych miejscach trwa nawet usypywanie podsypki a nawet tłucznia. Najbardziej widoczny postęp prac widoczny jest na stacji Gdynia Główna. W coraz szybszym tempie ukazuje się zarys sylwetki peronu piątego, przy którym już ułożony został nowy tor wraz z siecią trakcyjną.Zakres robót, postanowiłem uwiecznić na fotografiach, ponieważ z dnia na dzień zmienia się otoczenie w błyskawicznym tempie.

        • 5 0

        • a źródło danych ?

          • 0 2

  • raport?

    strzelenie kilku fotek i skopiowanie wcześniej publikowanych informacji.....ale raport brzmi dumnie. coraz gorszy poziom materiału prezentujecie.

    • 22 2

  • SUPER!

    Rozebrali stare i zaczynają powoli kłaść nowe. Super oby tak dalej. Liczyłbym jednak na relacje z LCS Gdańsk trochę bardziej obszerną, bo wszystkie zdjęcia są chyba z LCS Gdynia, o ile się nie mylę ;)

    • 6 2

  • wezsze wejscia na perony ? (1)

    Czyzby minister Grabarczyk przewidywal ze mniej ludzi bedzie korzystalo z uslug PKP ???

    • 20 1

    • to raczej karnowski..

      • 0 3

  • sopot

    trzeba dodać ze peron w Sopocie zostanie wyremontowany na tym etapie tylko w ... połowie , ciekawe czy dach również :)

    • 4 0

  • TO JEST FOTORELACJA

    • 4 1

  • Tabloizacja portalu (1)

    focia + linijka tekstu oto nowa forma "artykułów" ;-)

    • 16 5

    • normalnie

      "zabłysłeś" swoim wyczerpującym komentarzem

      • 0 0

  • I tam będzie jeżdzić pendolino? (10)

    • 16 1

    • te że we (3)

      • 10 0

      • te że we już nie na czasie (2)

        Teraz jest a że we czyli "Automotrice à Grande Vitesse", następca TGV, z prędkościa podróżną 360 km/h (TGV max = 320 km/h) : en.wikipedia.org/wiki/Automotrice_à_grande_vitesse

        • 0 0

        • Sprawdzilem newsy i pracuja juz nad AGV II, z predkoscia podrozy 400 km/h (1)

          Niewiarygodne...a u nas Pendolino 200 km/h :)

          • 1 0

          • 200 km/h

            to dla pendolino max, po naszych torach będzie jeździć max 150 km/h

            • 0 1

    • a co to jest (4)

      pindolino? nie rozumiem, co mają szyny do pindolino?

      • 1 0

      • to, ze po to robia remont by sie nowy sklad nie wykoleil :) (3)

        bo to by duzo kosztowalo...

        • 1 1

        • (2)

          Niemcy już dobre kilka lat temu wykazali że prędkość powyżej 300 km/h jest ekonomicznie nieuzasadniona

          • 0 4

          • Codziennie, wiele razy, miedzy Frankfurtem a Kolonia jezdza ICE z predkoscia 307 km/h (1)

            Dzieki temu ludzie rano i wieczorem jada do pracy 200 km w ciagu 1 godziny i 4 minut. W Grudniu 2012 wchodzi nowszy ICE 4 generacji, rozwijajacy typowa predkosc 320 km/h na porzadnych trasach, czyli realnie bedzie jechal do 350 km/h. Alstom pracuje juz nad druga wersja AGV, do 400 km/h. Dodam, ze do Paryza pociag tez jedzie 320 km/h i zajmuje mu to 4 godziny i 20 minut. Do Berlina tez pedzi ponad 310 km/h i te 700 km przejezdza w 4 godziny i 15 minut. Kazda minuta jest na wage zlota w dobie tak silnej konkurencji ( TGV, Thalys, ICE, polaczenia lotnicze ). To sa realia Europy 2012 roku, a nie Twoje Puchatku wyobrazenia o swiecie;)

            • 1 1

            • no i c oz tego, Francuzi pojechali 574 km/h na przerobionym TGV, pojechaliby i może szybciej ale nie wiadomo było jak zacząłby zachowywać się pociąg, poza tym - im większa szybkość - tym dłuższa droga hamowania, większe odstępy pomiędzy pociągami, a co za tym idzie - mniejsza przepustowość linii, DB pojedzie ICE 4 do Londynu od grudnia - ale w tunelu jest tylko 160 km/h, jeździ do Paryża, Brukseli, ale - jak sam napisałeś V jest w granicach 300 - 320 km/h, bo zapewnia częste cykle w rozkładzie jazdy, a również umożliwia korzystanie z linii innym pociągom, w Polsce też są wizjonerzy KDP i prędkości 350 km/h

              • 1 0

    • nie pindol ino.

      zbyt słaba infrastruktura do 250km/h.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane