- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (127 opinii)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
- 4 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (52 opinie)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (64 opinie)
- 6 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (63 opinie)
Fotorelacja z remontu linii kolejowej w Trójmieście
Od marca w Trójmieście trwa remont torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa. Warte ponad 1 mld zł roboty potrwają jeszcze ponad dwa lata. Sprawdziliśmy, jak wyglądają prace w różnych częściach Trójmiasta.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (76) 5 zablokowanych
-
2011-10-17 20:13
Pytanko...
Teraz remontowany jest tor zewnętrzny, do którego jest wygodny dostęp i dojazd od strony "pobocza". Jest też miejsce na składowanie elementów. CZy ktoś wie, w jaki sposób będzie prowadzony remont toru wewnętrznego (w kierunku Gdyni) , gdzie takich ułatwień nie będzie??
- 2 0
-
2011-10-17 20:11
przebudowa
jeżdżę SKM - ką. Gdy przyglądam sie pracującym, to ręce opadają. Stoją w grupkach i opowiadają sobie .....
- 4 1
-
2011-10-17 14:08
I tam będzie jeżdzić pendolino? (10)
- 16 1
-
2011-10-17 14:14
te że we (3)
- 10 0
-
2011-10-17 15:09
te że we już nie na czasie (2)
Teraz jest a że we czyli "Automotrice à Grande Vitesse", następca TGV, z prędkościa podróżną 360 km/h (TGV max = 320 km/h) : en.wikipedia.org/wiki/Automotrice_à_grande_vitesse
- 0 0
-
2011-10-17 15:14
Sprawdzilem newsy i pracuja juz nad AGV II, z predkoscia podrozy 400 km/h (1)
Niewiarygodne...a u nas Pendolino 200 km/h :)
- 1 0
-
2011-10-17 20:00
200 km/h
to dla pendolino max, po naszych torach będzie jeździć max 150 km/h
- 0 1
-
2011-10-17 18:11
nie pindol ino.
zbyt słaba infrastruktura do 250km/h.
- 0 0
-
2011-10-17 15:29
a co to jest (4)
pindolino? nie rozumiem, co mają szyny do pindolino?
- 1 0
-
2011-10-17 15:36
to, ze po to robia remont by sie nowy sklad nie wykoleil :) (3)
bo to by duzo kosztowalo...
- 1 1
-
2011-10-17 16:13
(2)
Niemcy już dobre kilka lat temu wykazali że prędkość powyżej 300 km/h jest ekonomicznie nieuzasadniona
- 0 4
-
2011-10-17 17:08
Codziennie, wiele razy, miedzy Frankfurtem a Kolonia jezdza ICE z predkoscia 307 km/h (1)
Dzieki temu ludzie rano i wieczorem jada do pracy 200 km w ciagu 1 godziny i 4 minut. W Grudniu 2012 wchodzi nowszy ICE 4 generacji, rozwijajacy typowa predkosc 320 km/h na porzadnych trasach, czyli realnie bedzie jechal do 350 km/h. Alstom pracuje juz nad druga wersja AGV, do 400 km/h. Dodam, ze do Paryza pociag tez jedzie 320 km/h i zajmuje mu to 4 godziny i 20 minut. Do Berlina tez pedzi ponad 310 km/h i te 700 km przejezdza w 4 godziny i 15 minut. Kazda minuta jest na wage zlota w dobie tak silnej konkurencji ( TGV, Thalys, ICE, polaczenia lotnicze ). To sa realia Europy 2012 roku, a nie Twoje Puchatku wyobrazenia o swiecie;)
- 1 1
-
2011-10-17 17:50
no i c oz tego, Francuzi pojechali 574 km/h na przerobionym TGV, pojechaliby i może szybciej ale nie wiadomo było jak zacząłby zachowywać się pociąg, poza tym - im większa szybkość - tym dłuższa droga hamowania, większe odstępy pomiędzy pociągami, a co za tym idzie - mniejsza przepustowość linii, DB pojedzie ICE 4 do Londynu od grudnia - ale w tunelu jest tylko 160 km/h, jeździ do Paryża, Brukseli, ale - jak sam napisałeś V jest w granicach 300 - 320 km/h, bo zapewnia częste cykle w rozkładzie jazdy, a również umożliwia korzystanie z linii innym pociągom, w Polsce też są wizjonerzy KDP i prędkości 350 km/h
- 1 0
-
2011-10-17 18:24
Jeszcze 20 lat i tory będa gotowe. Tyle,. że nie będzie lokomotyw i wagonów.
- 1 0
-
2011-10-17 17:37
no i c oz tego, Francuzi pojechali 574 km/h na przerobionym TGV, pojechaliby i może szybciej ale nie wiadomo było jak zacząłby zachowywać się pociąg, poza tym - im większa szybkość - tym dłuższa droga hamowania, większe odstępy pomiędzy pociągami, a co za tym idzie - mniejsza przepustowość linii, DB pojedzie ICE 4 do Londynu od grudnia - ale w tunelu jest tylko 160 km/h, jeździ do Paryża, Brukseli, ale - jak sam napisałeś V jest w granicach 300 - 320 km/h, bo zapewnia częste cykle w rozkładzie jazdy, a również umożliwia korzystanie z linii innym pociągom, w Polsce też są wizjonerzy KDP i prędkości 350 km/h
- 1 0
-
2011-10-17 17:06
I tak trzymać! Szkoda, że dopiero teraz...
Z jednej strony cieszyć się, że wreszcie się zabrali za tę trasę, a z drugiej złość bierze, że trzeba było jej dewastacji, żeby coś drgnęło
- 0 0
-
2011-10-17 15:48
Remontują już 3 lata i nic jeszcze nie zrobili ale widząc tempo pracy roboli którzy więcej czasu stoją,palą niż pracują to ten (2)
remony potrwa z 10 lat w normalnych krajach uporaliby się z tym w 1 rok u chińczyków to zbudowaliby od nowa trase szybkej kolei w 2 lata a u nas nie potrafią wyremontować tych torów a pociagi jeżdzą 300 km w 8 godzin Polska to jednak dziki kraj i nic się nie zmienia
- 3 1
-
2011-10-17 16:47
Bzdury gadasz, bo modernizacje w Trójmieście zaczęli dopiero w tym roku. Tam gdzie zaczęli 3 lata temu, to jest ju praktycznie skończone, najważniejsze rzeczy są zrobione, i pociągi mogą jeździć bez problemów. A porównanie remontu trasy do budowania nowej trasy jest śmieszne. Podczas remontu torów odbywa się normalny ruch pociągów, a niektóre prace trzeba przerywać na czas przejazdu pociągu. A do tego stara trasa musi zostać rozebrana żeby mogła być budowana nowa a to też trochę czasu zajmuje. Były takie plany żeby zamknąć całą trasę na czas remontu i wyremontować ją w znacznie krótszym czasie, i to odrazu całość za jednym razem. Niestety ludziom ten pomysł się nie podobał.
- 1 0
-
2011-10-17 16:09
Kłamstwo.
- 0 0
-
2011-10-17 16:08
Okropność.
Bawicie się w jakichś panów Wszechświata czy co? Interesowaliście się planami przebudowy? Zgłaszaliście uwagi? Tylko potraficie krytykować bez opamiętania!Największa modernizacja torów w historii a tu ani krztyny radości. Pamiętacie jak wyglądała Gdynia Główna przed remontem? Nie? To sobie przypomnijcie. Zwariować można.
- 5 1
-
2011-10-17 15:58
Sliczna bramka na fotografii
Taka bramke powinni miec na swoim boisku przeciwnicy Lechi,wtedy mistrzostwo pewne.
- 0 1
-
2011-10-17 13:49
wezsze wejscia na perony ? (1)
Czyzby minister Grabarczyk przewidywal ze mniej ludzi bedzie korzystalo z uslug PKP ???
- 20 1
-
2011-10-17 15:38
to raczej karnowski..
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.