• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fotorelacja z remontu linii kolejowej w Trójmieście

mn
17 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Od marca w Trójmieście trwa remont torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa. Warte ponad 1 mld zł roboty potrwają jeszcze ponad dwa lata. Sprawdziliśmy, jak wyglądają prace w różnych częściach Trójmiasta.



  • Gdynia Główna peron 4. Widok na nową bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej. Patrząc na fundament tej bramki, widać mniej więcej o ile jeszcze zostanie podniesiony peron w stosunku do chwili obecnej.
  • Gdynia Główna. Po lewej budujący się peron 5 wraz z elementami konstrukcyjnymi zadaszenia nad peronem, po prawej widoczne są pozostałości 
połowy peronu 4.
  • Gdynia Główna. Specjalistyczna drezyna służąca do budowy i utrzymania sieci trakcyjnej, jedzie po nowym torze po między peronami 4 i 5.
  • Gdańsk Oliwa. Na powstającym nowym peronie, położone zostały pierwsze płyty krawędzi.
  • Gdańsk Oliwa. Widok na peron dalekobieżny i częściowo 
zdemontowaną wiatę nad peronem.
  • Gdańsk Oliwa. Budowa szybu windy ułatwiający dostęp na peron dla osób niepełnosprawnych.
  • Gdańsk Oliwa. Widok z peronu w stronę Sopotu.
  • Gdynia Orłowo. Widok w stronę Sopotu na rozebrany peron i tor. Po prawej widoczne są elementy konstrukcji do budowy sieci trakcyjnej.
  • Sopot. Widok z peronu dalekobieżnego w stronę Gdyni.
  • Sopot. Zdemontowany dach wiaty nad peronem, oraz częściowo rozebrany peron.
  • Sopot. Nowy słup pod bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej, oraz świeżo ustawione nowe krawędzie peronu.
  • Sopot. Jeszcze jeden widok, tym razem z peronu SKM na pozostałości starego sopockiego peronu.
  • Sopot. Nowe wejście na peron, nieco węższe w stosunku do poprzedniego.
  • Sopot Wyścigi. Naprzeciw peronu SKM jedno z wielu składowisk nowych podkładów i innych elementów potrzebnych do budowy.


Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
mn

Opinie (76) 5 zablokowanych

  • Pytanko...

    Teraz remontowany jest tor zewnętrzny, do którego jest wygodny dostęp i dojazd od strony "pobocza". Jest też miejsce na składowanie elementów. CZy ktoś wie, w jaki sposób będzie prowadzony remont toru wewnętrznego (w kierunku Gdyni) , gdzie takich ułatwień nie będzie??

    • 2 0

  • przebudowa

    jeżdżę SKM - ką. Gdy przyglądam sie pracującym, to ręce opadają. Stoją w grupkach i opowiadają sobie .....

    • 4 1

  • I tam będzie jeżdzić pendolino? (10)

    • 16 1

    • te że we (3)

      • 10 0

      • te że we już nie na czasie (2)

        Teraz jest a że we czyli "Automotrice à Grande Vitesse", następca TGV, z prędkościa podróżną 360 km/h (TGV max = 320 km/h) : en.wikipedia.org/wiki/Automotrice_à_grande_vitesse

        • 0 0

        • Sprawdzilem newsy i pracuja juz nad AGV II, z predkoscia podrozy 400 km/h (1)

          Niewiarygodne...a u nas Pendolino 200 km/h :)

          • 1 0

          • 200 km/h

            to dla pendolino max, po naszych torach będzie jeździć max 150 km/h

            • 0 1

    • nie pindol ino.

      zbyt słaba infrastruktura do 250km/h.

      • 0 0

    • a co to jest (4)

      pindolino? nie rozumiem, co mają szyny do pindolino?

      • 1 0

      • to, ze po to robia remont by sie nowy sklad nie wykoleil :) (3)

        bo to by duzo kosztowalo...

        • 1 1

        • (2)

          Niemcy już dobre kilka lat temu wykazali że prędkość powyżej 300 km/h jest ekonomicznie nieuzasadniona

          • 0 4

          • Codziennie, wiele razy, miedzy Frankfurtem a Kolonia jezdza ICE z predkoscia 307 km/h (1)

            Dzieki temu ludzie rano i wieczorem jada do pracy 200 km w ciagu 1 godziny i 4 minut. W Grudniu 2012 wchodzi nowszy ICE 4 generacji, rozwijajacy typowa predkosc 320 km/h na porzadnych trasach, czyli realnie bedzie jechal do 350 km/h. Alstom pracuje juz nad druga wersja AGV, do 400 km/h. Dodam, ze do Paryza pociag tez jedzie 320 km/h i zajmuje mu to 4 godziny i 20 minut. Do Berlina tez pedzi ponad 310 km/h i te 700 km przejezdza w 4 godziny i 15 minut. Kazda minuta jest na wage zlota w dobie tak silnej konkurencji ( TGV, Thalys, ICE, polaczenia lotnicze ). To sa realia Europy 2012 roku, a nie Twoje Puchatku wyobrazenia o swiecie;)

            • 1 1

            • no i c oz tego, Francuzi pojechali 574 km/h na przerobionym TGV, pojechaliby i może szybciej ale nie wiadomo było jak zacząłby zachowywać się pociąg, poza tym - im większa szybkość - tym dłuższa droga hamowania, większe odstępy pomiędzy pociągami, a co za tym idzie - mniejsza przepustowość linii, DB pojedzie ICE 4 do Londynu od grudnia - ale w tunelu jest tylko 160 km/h, jeździ do Paryża, Brukseli, ale - jak sam napisałeś V jest w granicach 300 - 320 km/h, bo zapewnia częste cykle w rozkładzie jazdy, a również umożliwia korzystanie z linii innym pociągom, w Polsce też są wizjonerzy KDP i prędkości 350 km/h

              • 1 0

  • Jeszcze 20 lat i tory będa gotowe. Tyle,. że nie będzie lokomotyw i wagonów.

    • 1 0

  • no i c oz tego, Francuzi pojechali 574 km/h na przerobionym TGV, pojechaliby i może szybciej ale nie wiadomo było jak zacząłby zachowywać się pociąg, poza tym - im większa szybkość - tym dłuższa droga hamowania, większe odstępy pomiędzy pociągami, a co za tym idzie - mniejsza przepustowość linii, DB pojedzie ICE 4 do Londynu od grudnia - ale w tunelu jest tylko 160 km/h, jeździ do Paryża, Brukseli, ale - jak sam napisałeś V jest w granicach 300 - 320 km/h, bo zapewnia częste cykle w rozkładzie jazdy, a również umożliwia korzystanie z linii innym pociągom, w Polsce też są wizjonerzy KDP i prędkości 350 km/h

    • 1 0

  • I tak trzymać! Szkoda, że dopiero teraz...

    Z jednej strony cieszyć się, że wreszcie się zabrali za tę trasę, a z drugiej złość bierze, że trzeba było jej dewastacji, żeby coś drgnęło

    • 0 0

  • Remontują już 3 lata i nic jeszcze nie zrobili ale widząc tempo pracy roboli którzy więcej czasu stoją,palą niż pracują to ten (2)

    remony potrwa z 10 lat w normalnych krajach uporaliby się z tym w 1 rok u chińczyków to zbudowaliby od nowa trase szybkej kolei w 2 lata a u nas nie potrafią wyremontować tych torów a pociagi jeżdzą 300 km w 8 godzin Polska to jednak dziki kraj i nic się nie zmienia

    • 3 1

    • Bzdury gadasz, bo modernizacje w Trójmieście zaczęli dopiero w tym roku. Tam gdzie zaczęli 3 lata temu, to jest ju praktycznie skończone, najważniejsze rzeczy są zrobione, i pociągi mogą jeździć bez problemów. A porównanie remontu trasy do budowania nowej trasy jest śmieszne. Podczas remontu torów odbywa się normalny ruch pociągów, a niektóre prace trzeba przerywać na czas przejazdu pociągu. A do tego stara trasa musi zostać rozebrana żeby mogła być budowana nowa a to też trochę czasu zajmuje. Były takie plany żeby zamknąć całą trasę na czas remontu i wyremontować ją w znacznie krótszym czasie, i to odrazu całość za jednym razem. Niestety ludziom ten pomysł się nie podobał.

      • 1 0

    • Kłamstwo.

      • 0 0

  • Okropność.

    Bawicie się w jakichś panów Wszechświata czy co? Interesowaliście się planami przebudowy? Zgłaszaliście uwagi? Tylko potraficie krytykować bez opamiętania!Największa modernizacja torów w historii a tu ani krztyny radości. Pamiętacie jak wyglądała Gdynia Główna przed remontem? Nie? To sobie przypomnijcie. Zwariować można.

    • 5 1

  • Sliczna bramka na fotografii

    Taka bramke powinni miec na swoim boisku przeciwnicy Lechi,wtedy mistrzostwo pewne.

    • 0 1

  • wezsze wejscia na perony ? (1)

    Czyzby minister Grabarczyk przewidywal ze mniej ludzi bedzie korzystalo z uslug PKP ???

    • 20 1

    • to raczej karnowski..

      • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane