• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

GAiT szuka pracowników. Praca dla 30 kierowców i motorniczych

Maciej Korolczuk, Patryk Szczerba
20 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Do końca roku spółka GAiT zamierza zatrudnić ok. 20 nowych kierowców i 10 motorniczych. Do końca roku spółka GAiT zamierza zatrudnić ok. 20 nowych kierowców i 10 motorniczych.

Czy spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje znów ma problem z wakatami wśród kierowców i motorniczych? Nieoficjalnie tak mówią sami pracownicy, wskazując na dużą rotację zwłaszcza wśród kierowców autobusów. Spółka oficjalnie przyznaje, że prowadzi rekrutację i do końca roku planuje zatrudnić ok. 30 nowych osób, ale zapewnia, że sytuacja kadrowa w spółce jest stabilna i nie ma żadnego zagrożenia w realizacji umowy przewozowej. O stabilności sytuacji zapewniają także przedstawiciele gdyńskich spółek przewozowych.



Czy mógłbyś pracować jako kierowca autobusu lub motorniczy?

O problemie z odpływem pracowników w miejskiej spółce GAiT po raz pierwszy zrobiło się głośno w 2017 r., gdy niskie płace i pogłębiający się kryzys z taborem sprawiły, że z firmy odeszła znaczna część załogi: część na emeryturę, część do konkurencji, inni wyjechali za granicę, a jeszcze inni postanowili się przebranżowić i zmienili zawód. Z kłopotami kadrowymi udało się uporać w ciągu dwóch lat.

W listopadzie 2019 r. spółka oficjalnie przyznała, że dziury w zatrudnieniu udało się załatać.

Czyżby problem znów wracał? Tak przynajmniej twierdzą sami pracownicy. Jeden z kierowców, z którym rozmawialiśmy mówi, że rotacja w firmie jest ogromna.

- W tej chwili na korytarzach w firmie mówi się, że brakuje ok. 30 a nawet 40 kierowców - mówi nam jeden z pracowników spółki. - Cały czas trwa rekrutacja, bo rotacja na stanowiskach jest ciągła. Bez przerwy przychodzą nowi ludzie na miejsce tych, którzy odchodzą. Zdarza się, że nowi ludzie rozczarowani zarobkami i samą pracą rezygnują już po pierwszym czy drugim dniu pracy. Wielu z nich nie jest świadoma, jak ciężka i wymagająca jest to praca. Na szkoleniach i kursach raczej nie mówi się o porannym wstawaniu czy kończeniu pracy późnym wieczorem. Do tego dochodzi odpowiedzialność za powierzony wóz i przede wszystkim za ludzi, których się wozi. Trzeba mieć też twardą skórę, gdy się słyszy, że urlop latem można mieć raz na kilka lat. Ci wytrwalsi zostają, inni - gdy tylko znajdą lepszą pracę - odchodzą - mówi nasz rozmówca.
Ulotka zachęcająca do podjęcia pracy w GAiT. Ulotka zachęcająca do podjęcia pracy w GAiT.

Do kursów zachęca nadzór ruchu



Tak jak mówi, rekrutacja do spółki trwa w zasadzie bezustannie. Nowych pracowników szukają nawet... pracownicy nadzoru ruchu, którzy na pętlach roznoszą ulotki zachęcające potencjalnych pracowników do zapisania na kurs i podpisania umowy o pracę u miejskiego przewoźnika.



- Szukasz nowej profesji? Bądź jednym z pierwszych, którzy odkryją nowe możliwości na trójmiejskim rynku szkoleń. Czekają na ciebie rekruterzy z powerem, instruktorzy z pasją i wykładowcy z charyzmą - czytamy na jednej z ulotek.

Związkowcy: rekrutacja nie wynika tylko z wakatów



Sygnały od zatrudnionych w spółce kierowców próbujemy zweryfikować w dwóch oficjalnych źródłach.

Pierwsze to Marian Menczykowski, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Komunikacji Miejskiej w Gdańsku. Na kwestię wakatów w firmie patrzy on z umiarkowanym optymizmem. Jak mówi, większa skala rekrutacji może wynikać z wielu czynników - nie tylko z problemu z wakatami.

- Większe zapotrzebowanie na pracowników w komunikacji miejskiej może brać się z planowanego powierzenia spółce większej liczby wozokilometrów. Skoro będziemy musieli zwiększyć pracę przewozową, to potrzebujemy zwiększenia zatrudnienia. To proces zupełnie naturalny - podkreśla i jednocześnie dodaje: - Nie zmienia to faktu, że ludzie w poszukiwaniu innej, lepszej pracy odchodzą z firmy. W ostatnim czasie kadry poinformowały mnie o ośmiu pracownikach, którzy złożyli wypowiedzenie. Zrobili to z różnych przyczyn m.in. zdrowotnych - dodaje.
Wśród motorniczych problem z wakatami jest mniejszy. Wkrótce pracę rozpocznie w GAiT pięciu nowych motorniczych. Wśród motorniczych problem z wakatami jest mniejszy. Wkrótce pracę rozpocznie w GAiT pięciu nowych motorniczych.

GAiT: chcemy zatrudnić ok. 30 osób



Drugie źródło to spółka GAiT. Jak wynika z oficjalnych danych, obecnie w spółce obsadzonych jest ponad 550 etatów kierowców i ponad 310 etatów motorniczych. Przedstawiciele miejskiego przewoźnika potwierdzają, że poszukiwani są nowi pracownicy. Do końca roku spółka planuje zatrudnić jeszcze ok. 20 kierowców autobusów i ok. 10 motorniczych.

- Już wkrótce zatrudnionych zostanie kolejnych pięciu nowych motorniczych i jedenastu nowych kierowców, którzy obecnie są w trakcie kursów na motorniczych i kierowców w GAiT - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik prasowy w spółce GAiT. - Prowadzone są także kolejne etapy rekrutacji chętnych do podjęcia pracy w GAiT. Aktualnie, w tym roku spółka planuje zatrudnić jeszcze ok. 20 kierowców i ok. 10 motorniczych. Plany zatrudnienia uwzględnią naturalną rotację, w tym przejścia na emerytury, a także możliwość zwiększenia wskaźnika zwolnień chorobowych wynikających ze zmiennej sytuacji związanej z Covid-19. Plany te zależne są także od zamówień organizatora transportu, tj. m.in. zmian dotyczących oferty przewozowej, zmian w rozkładach jazdy, przekładających się na liczbę pojazdów na trasach.
Jednocześnie Dobrowolska zapewnia, że sytuacja kadrowa w spółce jest stabilna i nie ma żadnego zagrożenia w realizacji umowy przewozowej.

- Realizujemy bez przeszkód wszystkie zlecone nam przez organizatora transportu zadania, w tym także dodatkowe - rezerwowe - podkreśla i przypomina, że spółka w 2021 roku została uznana za najlepszego pracodawcę w Polsce w kategorii transport i logistyka, w rankingu magazynu Forbes. - Jesteśmy największą firmą komunikacyjną na Pomorzu. Zatrudniamy ponad 800 kierowców i motorniczych. Naszym celem jest zagwarantowanie gdańszczanom bezpieczeństwa i komfortu podróży, a naszym pracownikom dobrych warunków pracy, w której będą się spełniać.
Nowi pracownicy poza stałym i stabilnym zatrudnieniem (w oparciu o umowę o pracę) oraz regularnie wypłacaną pensją kuszeni są też dodatkami.

To m.in.

  • wczasy "pod gruszą",
  • paczki świąteczne dla dzieci,
  • kolonie i obozy dla dzieci,
  • ubezpieczenie zbiorowe,
  • karty Multisport,
  • możliwość udziału w wielu sekcjach sportowych działających w GAiT.


W Gdyni kierowców do przewożenia pasażerów ma nie zabraknąć. W Gdyni kierowców do przewożenia pasażerów ma nie zabraknąć.

W Gdyni sytuacja stabilna



Sytuacja jest stabilna także w Gdyni. Zapewniają o tym przedstawiciele spółek przewozowych.

- Odejścia są związane z osiągnięciem wieku emerytalnego. Mieliśmy obawy i trudności w czasie pandemii, kiedy wielu kierowców chorowało i trzeba było uzupełniać braki. Przeminęły, a obecnie sytuacja jest dobra. Nie mamy braków - zapewnia Bogusław Stasiak, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej.
Także w Przedsiębiorstwie Komunikacji Autobusowej zapewniają, że nie ma zagrożenia, że któregoś dnia zabraknie kierowców.

- Mamy otwartą rekrutację na kierowców. Na różne sytuacje staramy się reagować wcześniej. Pozyskujemy pracowników poprzez ogłoszenia, ale też poprzez dużo indywidualnych kontaktów. Prowadzimy szkolenie dla osób posiadających kategorię B, niewykluczone, że zatrudnimy niebawem kierowców z Ukrainy i Białorusi. Pracujemy elastycznie - część pracowników nie ma w firmie przypisanej jednej funkcji, są też niepełne etaty - opowiada Lech Żurek, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej.

Miejsca

Opinie (437) ponad 20 zablokowanych

  • Pani prezydent dostala 100 procent podwyżki (2)

    Kierowcy dostali złotówkę podwyżki

    • 86 8

    • POukładane POd siebie, a co

      technik Maliniak z Nowogrodzkiej

      • 12 3

    • I dobrze bombami prezydent ciężko pracuje a wy ?

      • 1 4

  • (1)

    Kurcze no, stać gait na tylu prezesów, znajomków, kierowników i innych kolesiów na posadkach, ale kierowcy nadal jeżdżą bez autocasco...

    • 73 3

    • ważne aby kółka się kręciły i kasa spływała

      • 12 0

  • Kierowca (9)

    Jak z zarobkami??Ile dostaje się na początek ? Jak grafik pracy wygląda?? W weekendy itp .Proszę o napisanie..

    • 33 2

    • Jesteś tak leniwy ze nawet na rozmowę nie chce Cię się ruszyć 4 liter (3)

      I samemu się dowiedzieć skoro tak Cię to interesuje?

      • 2 32

      • Właśnie chce sie dowiedzieć (2)

        Zeby nie marnować czasu na chodzenie.

        • 22 1

        • To słaby będzie z ciebie driver... (1)

          Już widzę jak wstajesz o 3:30...

          • 4 12

          • Chyba o 2:30

            • 1 0

    • Opinia wyróżniona

      (2)

      Zarabiasz około 4 tysiące zł, no chyba że pójdziesz z wolnego to przekroczysz 4... Pracujesz w święta i weekendy, jeden weekend masz wolny. Prace zaczynasz w nocy lub kończysz w nocy :) Uciekłem po 7 latach, przez ten okres nie było mnie na święta w domu, majówki itp, udało mi się pójść na urlop w wakacje. Z plusów to premie w grudniu i czerwcu, około 2 tysięcy zł ( o ile nic nie przeskrobałeś). Licz się ze skargami pasażerów, w których i tak jesteś na przegranej pozycji :)

      • 41 0

      • ...z tą 4 bym nie przesadzał...teraz jest dużo biedniej. (1)

        No chyba, że nie masz życia prywatnego i chadzasz do pracy w swoje wolne dni to może wymęczysz te 4tyś

        • 14 0

        • .....

          Przekroczysz jak będziesz biegał do pań z planowania z siatami pełnymi słodyczy i kawy ;)

          • 3 1

    • Na początek 3400-3800, grafik bardzo mieszany czasem 4 dni pracy, dzień wolnego, czasem dzień pracy, dzień wolnego, 2 dni pracy, 2 dni wolnego itp... linie musisz wszystkie ogarnąć z czasem, bo teoretycznie jest podział na kierowców jeżdżących w okolicach Śródmieścia oraz Wrzeszcza, ale i tak jeździsz wszystko. Ja np. mam przydzielony rejon Śródmieście a ciągle na Łostowicach a zdarzała się i Osowa (269).

      • 6 0

    • 3000 zł na rękę, praca w każdy możliwy dzień o każdej możliwej porze. Rozpoczęcia i końce pracy w różnych miejscach.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Słaba ta robota. (17)

    Wymagania są.
    Odpowiedzialność jest.
    Wiecznie za kółkiem bo korki nie pozwalają na wyrobienie się z rozkładem.
    Przerywany czas pracy(to jest dramat)
    A finansowo szału nie ma.
    Multisporty,wczasy,trzynastki już większość prywaciarzy daje.

    • 238 9

    • Opinia wyróżniona

      (3)

      Dlatego jak napisali na początku,pracownicy przeszli do konkurencji,część za granicę a część zmieniła branżę.Jakby przecież było tak różowo to by zostali...

      • 101 4

      • Nie komentuj (1)

        Przyjdź i przekonaj jak się tam pracuje i wtedy to trolowanie będziesz doceniał

        • 1 11

        • Nie dzięki,za taką wypłatę na opłaty i jedzenie nie wystarczy.

          • 10 0

      • Ty jak zawsze i na każdy temat swoje wiesz. Daj na luz miernoto.

        • 3 7

    • (2)

      Wg mnie cos jest nie tak z tymi rozkladami. Zgaduje, ze kierowcy ich nie tworza, tylko jakis urzednik. Wiecznie widze sytuacje, jak kierowca rusza z kopyta, bo mu sie spieszy, zeby nadgonic rozklad, a ludzie sie wrecz w ekstremalnych sytuacjach przewracaja. Chyba jest to zle wyliczone.

      • 33 4

      • (1)

        Za rozkłady odpowiada firma ZTM, która jest organizatorem przewozów. Oczywiście są one układane przed komputerem czysto teoretycznie, nie są brane pod uwagę często np. strefy tempo 30, których jest coraz więcej, korekty robione są rzadko. One w miarę działają poza szczytem, jak już znasz dana linię to wiesz jak jechać, aby się wyrobić w miarę w rozkładzie, ale też nie przewidzisz każdego czerwonego światła.

        • 12 0

        • dodaj do tego przepracowanie i zmęczenie, tego już pracodawca nie weźmie pod uwagę.

          • 0 0

    • dulkewicz daje miliony na rydwany, imprezki, katering dla urzędu miasta, promocję w wyborczej a dla kierowców figa (5)

      • 51 6

      • Jakie rydwany? I kiedy to bylo ?O czym ty bredzisz? Zapytaj pisowskich d**ili po ile jest dzis cena pradu i dlaczego zamykali (3)

        Zamykali kopalnie wysylajac ludzi na postojowe covidowe przy aplauzie sprzedajnych pisowskich zwiazkow pseudosolidarnosciowych Dudy?.Banda skonczona dobila samorzady...Ile nowych obciaen bez dofinansowania?Ile miliardow zamrozonych przez klotnie Ziobry z kolegami?

        • 26 33

        • Kopalnie trzeba było zamknąć dawno temu i nie niszczyć elektrowni wiatrowych. (2)

          • 8 5

          • Jaki prywaciarz daje 13 albo wczasy pod grusza?robie w ochronie i zadma ale to k... zadna firma ochrony nic nie daje poza

            Zalosną Pensją

            • 8 6

          • Wiatr to jest tylko dodatek, nigdy nie bedzie to dominujace zrodlo energii. Z prostego powodu: nie mozna na nim polegac, bo czesto nie wieje.

            • 11 0

      • i tak ja wybierzesz

        przy nast. wyborach.

        • 7 1

    • (1)

      2650 na rękę nie dziękuje

      • 14 1

      • Prędzej 3650, ale 4500-5000 masz na byle ciężarówce wokół komina, odpowiedzialność "tylko" za towar a nie ludzi 8-16 i weekendy w domu.

        • 30 2

    • Mnie najbardziej odstrasza brak uprawnień to wyrzucania z autobusu/tramwaju za pomocą wielgachnego kopa ludzi zachowujących się niekulturalnie - śmierdzących, hałaśliwych, chamskich czy puszczających muzykę z telefonu. Kiedyś jeździłem w innym mieście, jako żem wielki chłop to mnie ciągle dawali na wieczorne kursy na podmiejskich liniach. Oj, sporo pijanych gumofilców "wysadziłem" po drodze prosto do rowu za brak kultury. Spacerek dobrze im zrobił. Kiedyś to było...

      • 29 0

    • I jeszcze użeranie się z pijakami.

      • 7 0

  • Gosc (1)

    Jaka stawka za godzinę i ile jest dodatku za niedziele i święta?

    • 15 1

    • 21.20 brutto hahah

      • 4 0

  • Tu o kasę chodzi.
    Beznadziejne pieniądze a wymogi takie jakby pracownika ozłacali.
    I tak jest wszędzie na szeregowych stanowiskach we wszystkich podległych tworach miejskich.

    • 45 0

  • " Niewykluczone że będziemy przyjmować kierowców z Ukrainy i Białorusi " ! (5)

    To po co ten apel o kierowców skoro decyzja już zapadła ?

    • 58 2

    • Fajnie (1)

      Tylko czy te osoby będą potrafiły jeździć.
      Umnie w firmie też wzięli faceta z Ukrainy ale na kursie sprawdzającym wyszło że nie ma pojęcia jak jeździć dużym pojazdem i w końcu wyszło że prawko sobie załatwił i musieli go pożegnać.

      • 21 0

      • nie wolno zle pisac o ukraincach. o nich tylko dobrze albo wcale bo zwyzywaja cie od ruskow

        • 12 4

    • (1)

      Kurs dla kierowcy autobusu kosztuje ponad 7 tysięcy złotych, przy tych zarobkach to trzeba kilka miesięcy żeby sobie to odrobić. Tymczasem dla ukraińców wszelkie kursy są darmowe... czy Polski pracodawca nie powinien dbać przede wszystkim o polskiego pracownika?

      • 18 0

      • Nie

        Pracodawca - polski czy nie polski, powinien dbać o każdego pracownika.

        • 3 0

    • Żeby boruty nie było

      • 1 0

  • Taka płacą , taka praca

    • 17 2

  • zamiast napisać co oferują, to jakieś farmazony....

    jaka średnia zarobków? bez zarządu
    ile zarabiają w zarządzie?
    warunki!

    wtedy kierowcy będą pchali się do GAIT! a tak, to puste pisanie, że niby chcą ale....

    • 32 0

  • (2)

    dajcie spokoj , wszystkie swięta nie swieta w pracy od poczatku gdy sie zatrudnilem nie spedzilem swiat ani sylwestra z rodzina bo taki grafik , ze niegdzie wyjechac , mlodym daja ze tylko emeryci maja wolne w takie dni a mlody niech robi

    • 41 1

    • Ile mozna zarobic za taki brak zycia ? (1)

      Kierowcy ciężarówki też mają zmiany po 3tygodnie w trasie

      • 2 1

      • 4000 pln.

        • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane