- 1 Stanowcze "nie", dla psów na plaży? (596 opinii)
- 2 Zaparkował BMW na plaży. Sezon ruszył (91 opinii)
- 3 Węzeł Południe nie będzie zamknięty latem (34 opinie)
- 4 Dużo atrakcji w Sopocie na Dniach Kurortu (43 opinie)
- 5 Radni zdecydują o miejscu do rekreacji (27 opinii)
- 6 Chciał zabić psa. Przejechał po nim autem (370 opinii)
Spółka GAiT zamknęła stację paliw, bo nie miała koncesji na sprzedaż alkoholu
Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje po kilku latach działalności zlikwidowała właśnie stację paliw przy al. Hallera . Władze spółki tłumaczą, że stacja nie wytrzymała konkurencji, bo - w przeciwieństwie do sieciowych stacji - nie można było sprzedawać na niej alkoholu.
Kierowcy na co dzień korzystający ze stacji zaczęli się zastanawiać, czy powodem jest planowany remont, czy może likwidacja. Jak się okazało, miejska spółka postanowiła zakończyć działalność stacji i sprzedaż paliw w tym miejscu.
Dlaczego?
- Stacja strat nie wykazała, ale można powiedzieć, że w kategorii obrotu spółki przynosiła nam grosze. Słowem: niewarta skórka wyprawki - przyznaje prezes GAiT Maciej Lisicki. - Powołaliśmy komisję, która miała przeanalizować, jak tę sytuację zmienić, ale mieliśmy mocno ograniczone możliwości. Po pierwsze: stacje benzynowe na całym świecie utrzymują się na rynku nie ze sprzedaży paliw, lecz głównie z obrotu sklepu. Często też ze sprzedaży alkoholu, a my jako spółka miejska nie mogliśmy wystąpić o koncesję na jego sprzedaż. Po drugie: w perspektywie kilku najbliższych lat planowana jest sprzedaż tego terenu pod cele mieszkaniowe i przeniesienie bazy w inne miejsce. Nawet gdybyśmy chcieli oddać stację w prywatne ręce, by nowy najemca mógł wystąpić o taką koncesję, to nie wiedzielibyśmy, czy będzie mógł prowadzić tam działalność przez 2, 3 czy 5 lat. Bo tego, kiedy nastąpi sprzedaż terenu i nasza przeprowadzka, na dziś nie wiemy - tłumaczy Lisicki.
Ile kosztuje litr paliwa na stacjach w całym Trójmieście? Możecie na bieżąco sprawdzać w naszym serwisie Ceny paliw.
Budynek po stacji nie zostanie rozebrany. W najbliższym czasie ma być przeznaczony na pomieszczenie socjalne dla kierowców miejskich autobusów. Wykorzystana też będzie część wyposażenia stacji, a pozostała infrastruktura sprzedana podmiotom zewnętrznym. Ze stacji - od strony placu postojowego - nadal będą korzystać miejskie autobusy.
Przypomnijmy, że w lutym stacja GAiT przy Hallera była jedną z dwóch stacji w Trójmieście, na której kontrola inspekcji handlowej wykazała gorszą od zakładanej jakość badanego paliwa. Przedstawiciele spółki twierdzą, że publikacja raportu inspekcji nie miała wpływu na wyniki finansowe stacji, a jeszcze przed upublicznieniem kontroli, wszystkie wskaźniki paliwa ze stacji GAiT spełniały obowiązujące normy.
Miejsca
Opinie (167) 2 zablokowane
-
2017-05-19 07:29
sami znawcy, zresztą jak zwykle
sam się zastanawiam nad fenomenem kupowania alkoholu i kanapek na stacjach....wkurza mnie jak ludzie blokują kolejkę wyczekując jedzenia no ale chyba takie życie....rozumiem stacje poza miastami - gdzie ludzie traktują jako sklep. Z drugiej strony jasna sprawa - na paliwie jest mikroskopijny ( groszowy na litrze) zysk - stąd stacje kombinują z lewymi zakupami( a właściwie franczyzobiorcy). Chyba jedyna w tej chwili sieciówka to jeszcze Statoil czyli Circle K?
- 1 1
-
2017-05-19 07:53
Lody
Jak się oszukuje klienta, to się nie ma klienta.Kręcili lody i padli.
- 1 1
-
2017-05-19 09:03
Stacje przy supermarketach niczego nie sprzedaja poza paliwem .
I dodatkowo mają najtaniej.A przynoszą dodatkowy zysk.Czyli jednak można.
- 2 0
-
2017-05-19 09:17
Comnie to k... obchodzi, że jakaś stacyjka na pipidówie zwinęła się???
- 0 1
-
2017-05-19 10:55
może chodzi o syf w paliwie a nie brak alkoholu. (1)
- 1 2
-
2017-05-23 15:00
Chodzi o teren, tam ma być osiedle, obok spłonoł zakład mechaniczny, ktoś go podpalił. Oczyszczanie terenu trwa
- 0 0
-
2017-05-19 11:03
To była najlepsza stacja w Gdańsku.
Po dobre paliwo jechało się tylko tam.
Ale ten teren będzie zabudowany grodzonym osiedlem. Być może jakieś mieszkania przypadną rodzinie Adamowicza.
Ot i cała tajemnica.
A niezależne, dociekliwe dziennikarstwo?
Coś takiego w Pl nie istnieje.
Natomiast są dyktanda (i to zwykle z błędami).- 5 0
-
2017-05-19 11:12
CBA do GAiT
Przydałoby się wejście cba do spółki GAiT i prześwietlenie wszystkiego tym bardziej,że rządzi w niej człowiek budynia,który chyba nie za dobrze sprawdził się w mieszkaniówce o której było głośno i szybko załatwiono mu inną ciepłą posadkę w GAiT
- 4 0
-
2017-05-19 11:21
Lisicki c.d.
I oto mamy początek oczyszczania miejskich gruntów przez miejskiego namiestnika pod potrzeby dewelopera ROBYG.Tylko kasa liczy się w magistracie i jego otoczce.
- 4 0
-
2017-05-19 13:14
Miała koncesje tylko nie umiała z niej skorzystać . Miała prawo tankować płyny do samochodu to mogła i sprzedawać płyny do tankowania .
- 0 0
-
2017-05-19 13:18
Ta stacja przy dzisiejszej konkurencji nie miała racji bytu z powodu usytuowania a nie z braku koncesji na alkohol . Ulica Hallera po południu i wieczorem jest jedną z bocznych ulic w Gdańsku to kto mial tam przyjeżdżac tankowac ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.