• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka GAiT zamknęła stację paliw, bo nie miała koncesji na sprzedaż alkoholu

Maciej Korolczuk
18 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Spór o stację paliw przy al. Hallera w Gdańsku
Stacja paliw w tym miejscu już nie wróci. GAiT postanowił ją zamknąć, bo nie był w stanie utrzymać obiektu z samej sprzedaży paliw. Stacja paliw w tym miejscu już nie wróci. GAiT postanowił ją zamknąć, bo nie był w stanie utrzymać obiektu z samej sprzedaży paliw.

Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje po kilku latach działalności zlikwidowała właśnie stację paliw przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Władze spółki tłumaczą, że stacja nie wytrzymała konkurencji, bo - w przeciwieństwie do sieciowych stacji - nie można było sprzedawać na niej alkoholu.



Co jest decydujące, gdy wybierasz stację do codziennego tankowania paliwa?

Od kilku dni stacja przy Hallera jest zamknięta. Dystrybutory zostały owinięte taśmą, zamknięto też sklep, a z jego wnętrza zniknął cały asortyment.

Kierowcy na co dzień korzystający ze stacji zaczęli się zastanawiać, czy powodem jest planowany remont, czy może likwidacja. Jak się okazało, miejska spółka postanowiła zakończyć działalność stacji i sprzedaż paliw w tym miejscu.

Dlaczego?

- Stacja strat nie wykazała, ale można powiedzieć, że w kategorii obrotu spółki przynosiła nam grosze. Słowem: niewarta skórka wyprawki - przyznaje prezes GAiT Maciej Lisicki. - Powołaliśmy komisję, która miała przeanalizować, jak tę sytuację zmienić, ale mieliśmy mocno ograniczone możliwości. Po pierwsze: stacje benzynowe na całym świecie utrzymują się na rynku nie ze sprzedaży paliw, lecz głównie z obrotu sklepu. Często też ze sprzedaży alkoholu, a my jako spółka miejska nie mogliśmy wystąpić o koncesję na jego sprzedaż. Po drugie: w perspektywie kilku najbliższych lat planowana jest sprzedaż tego terenu pod cele mieszkaniowe i przeniesienie bazy w inne miejsce. Nawet gdybyśmy chcieli oddać stację w prywatne ręce, by nowy najemca mógł wystąpić o taką koncesję, to nie wiedzielibyśmy, czy będzie mógł prowadzić tam działalność przez 2, 3 czy 5 lat. Bo tego, kiedy nastąpi sprzedaż terenu i nasza przeprowadzka, na dziś nie wiemy - tłumaczy Lisicki.
Ile kosztuje litr paliwa na stacjach w całym Trójmieście? Możecie na bieżąco sprawdzać w naszym serwisie Ceny paliw.

Budynek po stacji nie zostanie rozebrany. W najbliższym czasie ma być przeznaczony na pomieszczenie socjalne dla kierowców miejskich autobusów. Wykorzystana też będzie część wyposażenia stacji, a pozostała infrastruktura sprzedana podmiotom zewnętrznym. Ze stacji - od strony placu postojowego - nadal będą korzystać miejskie autobusy.

Przypomnijmy, że w lutym stacja GAiT przy Hallera była jedną z dwóch stacji w Trójmieście, na której kontrola inspekcji handlowej wykazała gorszą od zakładanej jakość badanego paliwa. Przedstawiciele spółki twierdzą, że publikacja raportu inspekcji nie miała wpływu na wyniki finansowe stacji, a jeszcze przed upublicznieniem kontroli, wszystkie wskaźniki paliwa ze stacji GAiT spełniały obowiązujące normy.

  • Na dystrybutorach pojawiły się kartki z informacją o likwidacji stacji i zaproszenie na wyprzedaż asortymentu.
  • Półki sklepowe już opustoszały.
  • Stacja była czynna tylko w godzinach 6-23. Inne stacje nie dość, że prowadzą sprzedaż całodobowo, to mogą też sprzedawać alkohol.
  • Władze spółki uznały, że w kontekście planowanej wyprowadzki i zmiany siedziby, poszukiwanie najemcy, który mógłby wystąpić o koncesję na sprzedaż alkoholu, nie ma sensu.
  • Stacja od kilku dni jest zamknięta.
  • Stanowiska od strony placu postojowego nie zostaną zlikwidowane i nadal będą służyć do tankowania autobusów miejskich.
  • Według władz spółki, stacja przy Hallera nie przynosiła strat, ale też i zysków.
  • Kierowcom do dyspozycji pozostały na Hallera dwie stacje znajdujące się między bazą GAiT a ul. Kościuszki.

Miejsca

  • Stacja ZKM Gdańsk, al. gen. Józefa Hallera 142

Opinie (167) 2 zablokowane

  • sami znawcy, zresztą jak zwykle

    sam się zastanawiam nad fenomenem kupowania alkoholu i kanapek na stacjach....wkurza mnie jak ludzie blokują kolejkę wyczekując jedzenia no ale chyba takie życie....rozumiem stacje poza miastami - gdzie ludzie traktują jako sklep. Z drugiej strony jasna sprawa - na paliwie jest mikroskopijny ( groszowy na litrze) zysk - stąd stacje kombinują z lewymi zakupami( a właściwie franczyzobiorcy). Chyba jedyna w tej chwili sieciówka to jeszcze Statoil czyli Circle K?

    • 1 1

  • No tak, kierowcy autobusów nie mogą już sobie chlapnąć przed trasą..

    • 0 0

  • a tak ostatnio przejeżdżałem

    I sobie myślałem: ciekawe kiedy i w jakim stylu zamkną te stacje skoro robyg już tak sie obok rozpanoszył. Jakiś pożarek czy cuś.. :)

    • 6 0

  • A co wam przeszkadzają te mieszkania? (1)

    I dobrze niech wybudują bloki mieszkalne! W Trójmieście pomimo wciąż nowych inwestycji mamy ogromny niedobór lokali mieszkalnych przez co niedługo za kawalerkę z rynku wtórnego będziemy płacić więcej niż Warszawiacy. Bardzo dobrze ze budują nowe osiedla które nie są położone 30 km od centrum w jakiejś koziej d*pie tylko normalnie dla ludzi. Jak Gdańsk będę się dalej rozrastal w szerz (kolonizujac okoliczne wsie) zamiast szukać miejsc pod inwestycje bliżej centrum to wszyscy będziemy dojeżdżać do pracy po 2 godziny w takich korkach staniemy. Nie rozumiem czemu jak miasto sprzedaje kolejne brzydactwo gdzie znaleźć można tylko kupę kamieni i zulkow z piwem dla deweloperki to Gdańszczanie podnoszą larum.

    • 4 7

    • Na razie korki tylko rosną bo coraz więcej korpo-krawacików musi liczyć swoje cyferki gdzieś w centrum

      • 0 0

  • "Z pewnością nasza przeprowadzka nastąpi lada moment"

    Niech se deweloper buduje a co tam...

    • 2 0

  • Nie ma to jak ćwiartuchna żołądkowej za kółeczkiem :-)

    • 1 0

  • Zajezdnia we Wrzeszczu

    Dobry punkt by autobusy z każdej strony wracały z porannego szczytu (Z dworca głównego, oliwy, przymorza, WRZESZCZA)
    Teraz będą na pusto zjeżdżały gdzieś w rejony szadółek na pusto i tak samo wyjeżdżały po 15 na szczyt popołudniowy - zapewne nie dojadą na czas na początkowy przystanek np. na oliwę to raz, dwa ile paliwa pójdzie na te zjazdy i dojazdy, a trzy, że za ten czas pracy na dojazdy też trzeba będzie zapłacić. I tak będzie te płacenie bez końca. Gdzie szadóły a gdzie oliwa, przymorze, wrzeszcz, totalnie nieekonomicznie, ale raz przyjdzie kasa ze sprzedaży terenów, a potem tylko straty straty straty

    • 7 0

  • Ktoś już czeka (5)

    To nie tak, jak mówi Lisicki, a po prostu już szykują teren dla dewelopera... Znamy to miasto...

    • 275 2

    • Obok Robyg będzie budował osiedle na terenach których właścicielem były także GAiT (zajezdnia autobusowa) - stacja po prostu przeszkadzała :)

      • 13 1

    • co w tym pewnie jest

      bo na Oruni przy rondzie stoją 3 stacje i się utrzymują.

      • 12 0

    • Ech te układy...

      Jeszcze na koszt miasta zbiorniki wykopią.

      • 29 0

    • zbyt intratna dzialka

      W dodatku stacja lotos kawalek dalej z ,ktora ciezko konkurowac .
      Robienie pozornego gruntu pod likwidacje i sprzedaz terenu stacji...

      • 30 0

    • Każdy wie gdzie pracował pan Lisicki i czym się zajmował w UM.

      • 39 0

  • ...

    nie przez brak alkoholu ale przez jakość paliwa, raz tankowałem i nigdy więcej, na szczęście już nikt tam nie zatankuje

    • 0 2

  • Co decyduje o wyborze stcji do tankowania samochodu

    1. Marka stcji - Lotos, Orlen, ....

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane