- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (80 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (32 opinie)
- 3 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (5 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (296 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (188 opinii)
Gdańsk: 10 mln zł na rewitalizację ulic Głównego Miasta
10 mln zł chcą przeznaczyć gdańscy urzędnicy na rewitalizację ulic Głównego Miasta w 2019 r. Wśród zaplanowanych zadań znajduje się m.in. przebudowa Szerokiej i Ogarnej oraz remont chodników na kilkunastu innych ulicach. Przyjrzeliśmy się tym planom z bliska.
Modernizacja fragmentu Traktu Królewskiego to niejedyne działania gdańskich urzędników. Na 2019 r. zaplanowano też rewitalizację innych ulic Głównego Miasta. Pierwotnie w tegorocznym budżecie na te działania przewidziano 15 mln zł, ale już wiadomo, że części planów nie uda się zrealizować i 5 mln zł zostało przesunięte na kolejne lata. Sprawdziliśmy, na co zostaną przeznaczone pozostałe środki.
W zadaniu "Rewitalizacja ulic Głównego Miasta w 2019 r." zostały ujęte następujące ulice:
- ul. Czopowa - remont istniejących chodników o łącznej długości 140 m w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 110 m,
- ul. Dylinki - remont istniejących chodników o łącznej długości 100 m w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 100 m,
- ul. Elżbietańska - remont istniejących chodników o łącznej długości 230 m w połączeniu z remontem nawierzchni jezdni - 140 m,
- ul. Garncarska (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych) - remont istniejących chodników o łącznej długości 90 m,
- ul. Targ Drzewny (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych) - remont istniejącego chodnika o łącznej długości 40 m,
- ul. Węglarska (chodnik po stronie południowej) - remont istniejącego chodnika o łącznej długości 60 m,
- ul. Pańska (chodnik po stronie południowej) - remont istniejącego chodnika o łącznej długości 80 m,
- ul. Szeroka - odcinek od Targu Drzewnego do ul. Grobla II - modernizacja istniejących chodników w połączeniu z modernizacją nawierzchni jezdni,
- ul. Ogarna (odcinek od ul. Garbary do ul. Kotwiczników) - modernizacja chodnika wraz z modernizacją nawierzchni jezdni,
- ul. Przędzalnicza - modernizacja istniejących chodników o łącznej długości 140 m w połączeniu z modernizacją nawierzchni jezdni o długości 70 m,
- wjazd na Targ Węglowy - otoczenie Teatru Wybrzeże.
- Na tę chwilę została zrealizowana przebudowa ul. Złotników, w ramach tej inwestycji wykonano modernizację jezdni i chodników, a także remont kanalizacji deszczowej - informuje Joanna Bieganowska z Biura Prezydenta ds. Komunikacji i Marki Miasta.
Jak informują gdańscy urzędnicy, najbliżej realizacji są inwestycje na ul. Czopowej, Dylinki, Węglarskiej i Pańskiej, dla których poszukiwani są wykonawcy dokumentacji projektowej.
Jak dodają, miasto przystąpi do realizacji powyższych inwestycji po uzyskaniu wszystkich niezbędnych zgód i pozwoleń oraz pozytywnych opinii Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Ogarna przyjazna niewidomym, Szeroka deptakiem
Nieco inaczej sytuacja wygląda z głównymi ulicami w Śródmieściu Gdańska. Na ul. Ogarnej konieczne są dodatkowe prace projektowe uwzględniające pasy rowerowe o szerokości 1,5 m oraz pasy ostrzegawcze i prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, usytuowane w jezdni oraz monitoring wizyjny. Komplet zaktualizowanej dokumentacji projektowej ma być gotowy dopiero w listopadzie.
Wciąż ważą się losy przebudowy ul. Szerokiej. Przypomnijmy, że remont tej ulicy był zaplanowany już na początek... 2018 r. Podobnie jak w przypadku Długiego Targu, przeszkodą okazały się decyzje konserwatora, który wniósł do projektu wiele zapytań i zastrzeżeń. Potrzebne były też konsultacje z mieszkańcami. Po 1,5 roku prac urzędnicy zastanawiają się nad przeprojektowaniem ul. Szerokiej w deptak tzw. shared space - przestrzeń współdzieloną. Prace miałyby zostać podzielone na dwa etapy: pierwszy od ul. Bosmańskiej do ul. Grobla I i drugi - od ul. Grobla I do Targu Drzewnego.
Zarówno plany wobec Ogarnej, jak i Szerokiej miałyby zostać zrealizowane w 2020 r.
Zmieni się też ul. Garncarska. Pozyskana dokumentacja projektowa jest na etapie pozyskiwania uzgodnień niezbędnych do uruchomienia realizacji zadania.
Wkrótce ma też zostać ogłoszony przetarg na przebudowę ul. Przędzalniczej i Elżbietańskiej. W obu tych lokalizacjach prace budowlane mają rozpocząć się jeszcze w tym roku.
Opinie (205) ponad 10 zablokowanych
-
2019-08-21 07:44
(2)
Wjazd do Gdańska traktem św Wojciecha wygląda obrzydliwie ,wszedzie syf ,smród ,kiedy za to sie weźmiecie?
- 22 9
-
2019-08-21 10:15
tamn są tereny prywatne. Tam były wcześniej przedsiębiorstwa. (1)
chcesz je stamtąd wywalić? To nie takie proste. Prawo własności.
- 2 1
-
2019-08-21 12:13
Tereny prywatne terenami prywatnymi ale spójrz na kamienice ,brudne,odpadajacy tynk.Wjazd wygląda tragicznie.
- 2 0
-
2019-08-21 12:07
Trzeba zamknąć miasto tak żeby wstęp mieli tylko mieszkający w nim emeryci i my- otwarci europejczycy
żadnych samochodów, żadnych turystów, to my zbudowaliśmy ten ratusz i żurawia z prywatnych pieniędzy, nie będą nam tutaj jacyś Obcy się pałętali. Gastronomię zamknąć niech sobie jedzą w swoich oborach pod Kartuzami. Wycieczki niech sobie zwiedzają te swoje Krakowy i Wrocławie - od Naszego Gdańska - wara! Tylko nasze samochody mogą parkować w naszym mieście, mieszkańcy innych dzielnic powinni jeździć rowerami za specjalną przepustką dla nie-słoików. A ha no i tablice postawić "strefa wolna od PiS" na wjeździe do miasta zamiast tych dziwnych kaszubskich i legitymować patologię, każdy kto nie ma meldunku na "Starówce" w tył zwrot i niech sobie te swoje pieniędze wydaje w centrach handlowych przy obwodnicy albo w Gdyni. Porządek i Tolerancja musi być i na szczęście pani Prezydent o to już dba i wprowadza naziemne przejścia żeby zatrzymać napływ blachosmrodów do Naszego Gdańska, który jest Nasz.
- 2 5
-
2019-08-21 07:18
Gdanskł (4)
Zaniedbane główne miasto - i nie tylko
Koszmarna komunikacja miejska
Teoretyczna straż miejska
Morze samochodów i zielone fale- 69 31
-
2019-08-21 11:10
kiedy remont murów? Aż kogoś cegła zabije?
albo ciąg przygniecie? Zresztą co by nie zrobili, po wyrwaniu kultury (Kina z Długiej), Przychodni i wyszynków Gdańsk przestał być w jakimkolwiek stopniu atrakcyjny dla mieszkańców. Tu tylko tłumy, knajpy i wyżerka. Infantylne motoróweczki na Motławie i Kozikowski. Nic więcej NIE ma.
- 7 0
-
2019-08-21 07:49
to po co do nas przyjeżdżasz? (2)
w Białymstoku na stadionie ładniej masz: wyrwane sztachety i krzesła, obsikane mury, ciemno i ponuro.
- 13 9
-
2019-08-21 07:54
Mieszkam w Madrycie (1)
I tu dopiero jest syf, stare metro, burdel na ulicach, smrod, a o rewitalizacji ulic mozna pomarzyc. Brawo dla gospodarzy Gdanska, tak trzymac , nasz Gdansk idzie do przodu jak byskawica !
- 9 11
-
2019-08-21 08:47
W Madrycie byłem chyba z 20 razy, współpracujemy z podmiejską firmą w zakresie optyki.
Co ty bredzisz?
W Madrycie jednak to co mi przeszkadza to zbyt duży ruch samochodowy. Mam nadzieję, że Gdańsk z tego kierunku zrezygnuje.- 6 4
-
2019-08-21 08:56
Szuberta do Studzienki Jaskowa Potokowa (1)
I tak dalej. To tez jest Gdansk
- 11 1
-
2019-08-21 10:51
Nie dla turystów
- 0 0
-
2019-08-21 07:19
(2)
Który to już raz są zapowiedzi remontów w Śródmieściu? Idę o zakład, że do nieudolności władz dojdzie weto konserwatora i tyle z tego będzie. Pozostaną betonowe płyty i asfalt jak na byle prlowskim osiedlu.
- 39 20
-
2019-08-21 10:30
Veto, nie Weto. Dokształć się.
- 1 2
-
2019-08-21 09:04
My napewno myślimy o tym samym mieście
Bo ostatnio jak byłem, to mnóstwo ulic w Głównym i Starym mieście zostało wyremontowanych...
A, sorry, zapomniałem że trwa kampania obsmarowywania "Niemieckiego" Gdańska...- 4 4
-
2019-08-21 08:07
kropla w morzu potrzeb, często infrastruktura w Gdańsku jest jeszcze z głębokiego socjalizmu (1)
- 16 5
-
2019-08-21 10:23
Gdyby nie to co zrobili za czasów głębokiego socjalizmu, nie mielibyśmy nic do burzenia.
Tunel
- 1 0
-
2019-08-21 10:21
Obawy
Boję się, że "rewitalizacja" będzie polegała jedynie na zdarciu asfaltu i ponownym odkryciu starego bruku. Nowe będą jedynie krawężniki z ostro ciętego granitu.
- 9 0
-
2019-08-21 09:40
Likwidacja latarni na Długim Targu to jakieś nieporozumienie. (2)
Konserwator podjął dobrą decyzję wstrzymując realizację tego dziwnego projektu.
- 12 3
-
2019-08-21 10:20
mylisz projekty - tam miała być tylko położona nowe płyty granitowe gamonku
- 0 0
-
2019-08-21 10:13
Czerwona zaraza
O czerwonym kamieniu pod nogami nie wspominając.
- 0 0
-
2019-08-21 09:23
Fajnie (1)
Będzie można rydwanem jeździć
- 17 4
-
2019-08-21 10:12
z lektyką z faraonem Kaczafim.
- 1 2
-
2019-08-21 07:27
Remonty = mniej miejsc parkingowych (5)
No i dobrze, samochody trzeba wyrzucać z miast, stawiać na komunikację zbiorowa
Będzie lepszej jakości powietrze - mniej spalin startej gumy z opon, mniej halasu- 20 15
-
2019-08-21 10:08
Cała komunikacja zbiorowa Głównego Miasta to jeden mikrobus Nr 100.
Pustynia
- 1 0
-
2019-08-21 07:50
(2)
to tak niestety nie działa - przykład chociażby z ostatniego tygodnia - w czwartek czy piątek z powodu braku miejsc parkingowych stało całe centrum i spalin było dużo więcej niż w normalny dzień. Dopóki nie będzie prawdziwego P+R to zmniejszanie miejsc parkingowych będzie powodować więcej spalin !!! A nikt z Elbląga czy Tczewa nie będzie dojeżdżał rowerem czy PKSem
- 4 3
-
2019-08-21 08:48
Odwracanie kota ogonem (1)
Brak miejsc parkingowych nie był przyczyną korku...
Przyczyną korku była nawiność bądź egoizm kierowców, którzy chcieli zaparkować najlepiej pod Neptunem.
Na taki tok myślenia i roszczeniowość żadna ilość miejsc postojowych nie wpłynie: zawsze będzie ich za mało.
IMO: powinno się wypierdzielic cały ruch kołowy, poza mieszkańcami, ze starego i głównego miasta.- 6 2
-
2019-08-21 09:46
Poza mieszkańcami?
Jak mieszkańcy wykupią sobie miejsca to ok. Jak nie to mogą parkować na Oruni.
- 1 3
-
2019-08-21 08:36
40 minut krążenia w kółko
Żeby znaleźć miejsce na postój to mniej spalin? Ciekawa kalkulacja.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.