- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (153 opinie)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (228 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (62 opinie)
- 4 Zakaz "energetyków" dla dzieci tylko w teorii (42 opinie)
- 5 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (67 opinii)
- 6 Co ważniejsze: przepisy czy korki? (18 opinii)
Rocznica wybuchu gazu w wieżowcu na Wojska Polskiego w Gdańsku
Tragiczne wydarzenia rozegrały się w Poniedziałek Wielkanocny, 17 kwietnia 1995 roku. O godz. 5:50 doszło do wybuchu gazu w bloku przy al. Wojska Polskiego 39. Dolne kondygnacje 11-piętrowego budynku zostały zmiażdżone, zginęły 22 osoby.
To była trzecia wielka tragedia jaka rozegrała się w Gdańsku na przestrzeni niespełna roku i odbiła się echem w całej Polsce. Wcześniej, 24 listopada 1994 roku, doszło do pożaru w hali stoczni podczas koncertu zespołu Golden Life. Natomiast 2 maja miał miejsce wypadek autokaru PKS w Kokoszkach.
Mieszkańcy otwierają okna na klatce, bo czują gaz
W budynku daje się wyczuć zapach gazu. Trójka lokatorów z 10 piętra, która szła na poranną mszę, krąży między kondygnacjami i otwiera okna na klatce. O godz. 5:50 dochodzi do wybuchu. Cała trójka ginie, bo właśnie kierowali się już do wyjścia. Wybuch zabija także sprawcę.
18 kwietnia 1995. Specjalne wydanie Panoramy w TVG. Relacja z wysadzenia wieżowca
Piwnica, parter i pierwsze piętro znikają pod ziemią
Siła wybuchu jest potężna, mieszkańcom wydaje się, jakby budynek lekko podskoczył, potem następuje jego osunięcie się. Dźwięk jest jednak przytłumiony przez mocne stropy wieżowca. Oddany do użytku w 1972 roku blok ma bowiem wzmocnienia konstrukcyjne w postaci żelbetowych wiązań okalających każdą kondygnację budynku do połowy jej wysokości.
Mimo to piwnica, parter i pierwsze piętro znikają pod powierzchnią ziemi. Konstrukcja drugiego piętra jest mocno nadwątlona.
W budynku zamieszkuje 77 rodzin. Na szczęście, ze względu na okres świąteczny, nie wszyscy są w tym czasie w domach.
Akcja ratownicza zaczyna się błyskawicznie. Trzy minuty po zdarzeniu informacja dociera do Komendy Rejonowej Policji w Gdańsku i do straży pożarnej.
Chwilę później do akcji wyjeżdżają pierwsze zastępy straży, m.in. z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej nr 1 w Gdańsku. W szybkim tempie przybywa pogotowie ratunkowe, gazowe, energetyczne oraz specjalistyczne grupy PCK z psami ratowniczymi.
Ludzie stoją w ciszy na balkonach
Gdy pomoc dociera na miejsce, ratownikom ukazuje się widok lekko przechylonego wieżowca, który skurczył się o kilka pięter. Ludzie stoją w ciszy na balkonach.
W pierwszej kolejności ewakuowane są osoby z ocalałych pięter. Potem ratownicy próbują dostać się do zmiażdżonych kondygnacji. Niestety, do piwnicy, parteru oraz pierwszego piętra nie ma dostępu. Ratownicy przeszukują więc drugie piętro, chociaż budynek w każdej chwili może się zawalić.
Wybuch gazu i wysadzanie wieżowca w Gdańsku. Materiał wyemitowany w Wiadomościach TVP1
Wieżowiec grozi zawaleniem, zostaje wysadzony
Po analizie w gronie ekspertów zapada decyzja o wysadzeniu bloku. 18 kwietnia saperzy podkładają materiały wybuchowe. O godz. 12:59 następuje kontrolowana eksplozja. Wieżowiec nie "kładzie się", jak planowano, na bok, w kierunku ulicy, ale zawala się.
Rozpoczyna się odgruzowywanie terenu. Ratownicy wciąż liczą, że uda im się odnaleźć kogoś żywego.
Akcja trwa 86 godzin. Pod gruzami ratownicy odnajdują 22 ciała. W zdarzeniu rannych zostało 12 osób.
Opinie (273) ponad 50 zablokowanych
-
2022-04-17 12:58
Opinia wyróżniona
Pamiętam, mieszkałem bardzo blisko (23)
Wszyscy zaczęli wychodzić z bloków, wyglądać przez okna. Potem wszystkie dzieciaki siedziały na trzepaku za kioskiem po drugiej stronie ulicy i oglądaliśmy pracę służb.
- 99 6
-
2024-04-17 11:12
Ponoć zgineli rodzice dwóch braci z Jastarni.Oni potem wyjechali chyba za granice do Anglii
- 2 0
-
2022-04-18 20:14
Wybuch gazu (2)
Budynek został celowo wysadzony przez U.B.chodzilo o ważne dokumenty na Wałęsę.na trzecim piętrze . Budynku nikt opcy tego nie zrobił.jak pisali że pijany to odkręcił zawór dolotowy gazu
.to była sprawa urzędu bezpieczeństwa .PRL.- 13 18
-
2022-04-19 12:01
Aaaa, nikt... opcy? Dobre, mocne. Mamy nowe słowo.
- 10 3
-
2022-04-19 09:22
a zademonstruj to przy pomocy pękającej parówki
LOL
- 4 2
-
2022-04-18 16:15
Bzdura to było 15 kwietnia urodzilam wtedy syna (1)
- 2 3
-
2022-04-18 16:18
Sory poniedziałek
- 1 1
-
2022-04-17 21:05
A to wszyscy wiedzą że to ten zlecił co okulary żółte nosi
- 14 2
-
2022-04-17 19:12
Ciekawe kto ma teczkę Wałęsy? (4)
- 31 13
-
2022-04-17 20:13
To pikus (3)
Kto ma teczki Kaczyńskiego i MOrawieckiego
- 25 25
-
2022-04-17 21:13
(1)
Morawiecki jest za młody by mieć teczkę, urodził się w 1968 r.
- 14 4
-
2022-04-18 10:06
Jego jest w watykanie
- 9 8
-
2022-04-17 21:07
Zbrodnia jak w Moskwie
- 8 3
-
2022-04-17 15:00
Ciekawe, komu na szczytach polskich ówczesnych władz tak bardzo zależało (10)
Aby budynek wysadzić "w dół", a nie, aby padł w bok. Można przecież było szybko sprowadzić fachowców z UK. Złotówka była od jakiegoś czasu wymienialna, nie było kłopotu z uzyskaniem "dewiz" na wynagrodzenie. Ale wtedy byłoby znacznie więcej do zbadania nt wersji o rzekomym "niestabilnym sprawcy, który coś odkręcił".
- 21 37
-
2022-04-17 21:26
Może nikomu? Z upadaniem w bok budynku jest jak z cięciem drzewa - w planie masz upadek na prawo, a natura robi swoje i leci na lewo. W pobliżu były 2 szkoły (1 praktycznie za budynkiem), bloki nauczycielskie, zajezdnia, a na jej terenie przedszkole - podsumowując ryzyko zbyt duże! Bezpieczniej było podłożyć takie ładunki, by blok osiadł, niż
Może nikomu? Z upadaniem w bok budynku jest jak z cięciem drzewa - w planie masz upadek na prawo, a natura robi swoje i leci na lewo. W pobliżu były 2 szkoły (1 praktycznie za budynkiem), bloki nauczycielskie, zajezdnia, a na jej terenie przedszkole - podsumowując ryzyko zbyt duże! Bezpieczniej było podłożyć takie ładunki, by blok osiadł, niż ryzykować, że dojdzie do kolejnej tragedii. Dziennikarze, w tym z trójmiasta, piszą tak ładnie jakie to ekipy się nie zjawiły, itp., a nikomu przez myśl nie przejdzie, bo w papierach śladu nawet nie znajdziesz, że te rzekomo specjalne jednostki dostały masę sprzętu wykorzystywanego do prac przy budowach... w Libii (ciężkie warunki, więc wyposażenie/ zabezpieczenie musiało być najwyższej klasy) ;) Sprzęt o jakim w tamtych czasach mogli pomarzyć, a który bezinteresownie podarował im jeden z mieszkańców dzielnicy, bo jego córka popadła w rozpacz, że mogła tam zginąć rodzina jej koleżanki z klasy. Nie byli bogaci, a sprzęt służył facetowi do pracy, mimo to po prostu go poświęcił. Dorzuć do tego niedostępne w tamtych czasach w Polsce termosy na... zimne napoje. Szlag je trafił, bo lało się w nie ogromne ilości gorącego picia. Niby nic, ale to ruszyło część mieszkańców, by też zaczęli pomagać, a nie tylko stali i się gapili. Pokaż no teraz bezinteresowne działanie, z którym ktoś nie poleci do mediów , by na takim podarunku w inny sposób sobie to odbić. Praktycznie nie ma szans ;) O takich ciekawostkach z mediów się nigdy nie dowiesz. Możesz się dowiedzieć od źródeł, ale po latach, gdy ta dziewczyna słyszy, jak to kolega z dawnych lat, zafiksowany na jedną partię obraża każdego kto jest innego zdania ("gardzę innymi partiami", "gardzę...") i robi lans "ja też tu mieszkałem", zapominając jakiego miał farta, bo jej rodzina pomogła jego rodzinie w przeprowadzce niewiele przed tym zdarzeniem, a teraz wrzuca ich do wora "gardzę bo...", raczej o tym już gadać nie będzie. A szkoda ;)
- 17 6
-
2022-04-17 21:03
Dowody na spisek ? (1)
- 8 8
-
2022-04-17 21:13
Wszyscy maj dowody
Bo wiedzą jak było
- 11 7
-
2022-04-17 17:20
Rozkręcił ponc na polecenie (6)
Pewnego elektryka by zlikwidować dowody na zle jego poczynania.
- 34 12
-
2022-04-17 20:38
Super, czyli jednak ktos jeszcze szuka prawdy i wie co za dokumentu byly tam (4)
- 17 6
-
2022-04-17 21:12
Na parterze mieszkał ten co miał dokumenty na współpracownika SB. Później prezydenta sbekow (3)
- 25 11
-
2022-04-19 10:46
na TW Balbinę - za to mogła spać spokojnie do południa tegoż grudnia (1)
oczywista oczywistość
- 4 4
-
2024-04-17 10:58
Lepiej spać niż donosić na kolegów.
- 2 0
-
2022-04-17 23:06
Pułkownik SB
Adam Hodysz
- 22 1
-
2022-04-17 20:13
Tak było Antku. To był parówkowy zamach
- 11 21
-
2022-04-17 12:11
Opinia wyróżniona
Pamiętam wszystkie trzy tragedie wspomniane przez autora. (9)
Na koncercie w Hali Stoczni miałem być, ale akurat nasza szkoła organizowała dyskotekę z zaproszonymi z "medyka" dziewczynami i wybrałem dyskotekę. Wieżowiec na Wojska Polskiego pamiętam bo byliśmy akurat u rodziny na Kaszubach, a w domu została moja siostra i kiedy rano wujek włączył telewizor, to rodzice najpierw myśleli, że to nasz blok. A w wypadku PKS w Kokoszkach zginął mój kuzyn i jeden z kolegów z klasy.
- 144 11
-
2022-04-18 12:30
Oszukać przeznaczenie (2)
Na Titanicu też miałeś być? A może ktoś z twoich znajomych tam był.
- 9 41
-
2024-04-17 23:58
Daj mu spokój
Duzo czasu poświęcił na tą bajkę
- 0 0
-
2022-04-18 14:01
Nie wiem, dlaczego kpisz.
Wielu z nas mogło być w hali stoczni. Ten koncert był dla wszystkich, a autobusami podróżowało się wówczas często. To nie były czasy, gdy każdy małolat miał własne auto.
- 44 2
-
2022-04-18 11:12
Do hali stoczni pojechalism,y z kumplami ale nas nie wpuścili bo sie spóznilismy.A teraz nie żałujemy
- 22 1
-
2022-04-17 19:12
Wałęsa nie chciał aby budynek wybuchł (3)
- 11 11
-
2022-04-17 21:08
A sejf na parterze kto zabrał, ten co konto Wałęsy wyczyścił? (2)
- 14 4
-
2022-04-18 09:47
A kto mu niby konto wyczyścił? (1)
- 2 6
-
2022-04-18 16:34
Major SB wyczyscil mu konto dlatego teraz jęczy ze nie ma za co żyć
- 5 2
-
2022-04-17 18:41
Ja podobnie
Też nie poszedłem do hali stoczni, bo w Technikum łączności mieliśmy w tym dniu dyskotekę. Jeśli dobrze pamiętam to był czwartek. Wracając do domu, dało się tylko słyszeć dzwięki syren, a jak ósemka pojechała zmienioną trasą od dworca głównego przez Al. Zwycięstwa, nad stocznią było widać łunę od pożaru.
- 26 0
-
2022-04-17 10:09
Opinia wyróżniona
(18)
Pamiętam,wielka tragedia.Oby nigdy więcej takich katastrof.
- 218 17
-
2022-04-17 21:09
Celowe działanie tego agenta żeby dokumenty z parteru wykraść
- 16 9
-
2022-04-17 15:36
Katastrofą to są twoje komentarze. (2)
- 9 7
-
2022-04-18 10:39
Wybuch kontrolowany (1)
Mieszkanie na parterze. Kasa pancerna a w niej dokumenty na Walese
- 11 6
-
2022-04-18 19:40
Srutu tutu pęczek drutu a marsjanie lądują.
Pensjonaty na S.... i w K..... zapraszają.
- 4 2
-
2022-04-17 14:33
To nie grzeb więcej w instalacji.
- 6 4
-
2022-04-17 10:47
A czego Ty nie pamiętasz? (10)
Jak Jezusa krzyżowali też pewnie pamiętasz. I dwa miecze jakb wręczali pod Grunwaldem też.
- 30 33
-
2022-04-17 16:24
Na molo z Putinem też był
- 14 5
-
2022-04-17 11:04
(8)
Oczywiście,jest o tym kilka filmów.
- 14 10
-
2022-04-17 12:18
Skoro ty wiedzę czerpiesz z filmów, to już mnie nie dziwią twoje bzdurne komentarze. (7)
Pamiętasz też pewnie obcego, koniec świata i załogowe loty na Marsa..
- 20 15
-
2022-04-18 07:58
(1)
Nie wiem jakim ułomem trzeba być, aby nie rozumieć i nie widzieć celowej beki, sarkazmu, ironii ze strony Swencjusza... Co za sztywniackie buufony, masakra.
- 7 10
-
2022-04-18 10:30
No niestety,większość nie ogarnia słowa sarkazm.Takie czasy,ludzie.
- 5 7
-
2022-04-17 12:36
(3)
Nie zrozumiałeś ironii. Ot na głupi komentarz odpowiedziałem stosownie do IQ komentatora.
- 19 13
-
2022-04-17 14:19
Twoje komentarze absolutnie nic nie wnoszą. Albo masz jakieś zaburzenia psychiczne, które zmuszają (2)
cię do pisania tych bzdur, albo ktoś ci za to płaci.
- 13 12
-
2022-04-17 16:26
Pewnie jedno i drugie. Głupota w cenie :D (1)
- 8 7
-
2022-04-19 07:58
i sprzedajnosc
- 0 2
-
2022-04-17 12:30
Ciekawiej było jak dinozaury wyginęły
Wtedy to było...
- 10 6
-
2022-04-17 10:39
a jakieś inne katastrofy moga być? (1)
- 14 23
-
2022-04-17 19:11
Wałęsa powinien odpowiedzieć
- 22 12
Wszystkie opinie
-
2022-04-17 10:09
Opinia wyróżniona
(18)
Pamiętam,wielka tragedia.Oby nigdy więcej takich katastrof.
- 218 17
-
2022-04-17 10:39
a jakieś inne katastrofy moga być? (1)
- 14 23
-
2022-04-17 19:11
Wałęsa powinien odpowiedzieć
- 22 12
-
2022-04-17 10:47
A czego Ty nie pamiętasz? (10)
Jak Jezusa krzyżowali też pewnie pamiętasz. I dwa miecze jakb wręczali pod Grunwaldem też.
- 30 33
-
2022-04-17 11:04
(8)
Oczywiście,jest o tym kilka filmów.
- 14 10
-
2022-04-17 12:18
Skoro ty wiedzę czerpiesz z filmów, to już mnie nie dziwią twoje bzdurne komentarze. (7)
Pamiętasz też pewnie obcego, koniec świata i załogowe loty na Marsa..
- 20 15
-
2022-04-17 12:30
Ciekawiej było jak dinozaury wyginęły
Wtedy to było...
- 10 6
-
2022-04-17 12:36
(3)
Nie zrozumiałeś ironii. Ot na głupi komentarz odpowiedziałem stosownie do IQ komentatora.
- 19 13
-
2022-04-17 14:19
Twoje komentarze absolutnie nic nie wnoszą. Albo masz jakieś zaburzenia psychiczne, które zmuszają (2)
cię do pisania tych bzdur, albo ktoś ci za to płaci.
- 13 12
-
2022-04-17 16:26
Pewnie jedno i drugie. Głupota w cenie :D (1)
- 8 7
-
2022-04-19 07:58
i sprzedajnosc
- 0 2
-
2022-04-18 07:58
(1)
Nie wiem jakim ułomem trzeba być, aby nie rozumieć i nie widzieć celowej beki, sarkazmu, ironii ze strony Swencjusza... Co za sztywniackie buufony, masakra.
- 7 10
-
2022-04-18 10:30
No niestety,większość nie ogarnia słowa sarkazm.Takie czasy,ludzie.
- 5 7
-
2022-04-17 16:24
Na molo z Putinem też był
- 14 5
-
2022-04-17 14:33
To nie grzeb więcej w instalacji.
- 6 4
-
2022-04-17 15:36
Katastrofą to są twoje komentarze. (2)
- 9 7
-
2022-04-18 10:39
Wybuch kontrolowany (1)
Mieszkanie na parterze. Kasa pancerna a w niej dokumenty na Walese
- 11 6
-
2022-04-18 19:40
Srutu tutu pęczek drutu a marsjanie lądują.
Pensjonaty na S.... i w K..... zapraszają.
- 4 2
-
2022-04-17 21:09
Celowe działanie tego agenta żeby dokumenty z parteru wykraść
- 16 9
-
2022-04-17 10:13
To nie była druga (3)
Tylko trzecia tragedia w ciągu roku.
2 maja 1994 roku, przepełniony autobus PKS roztrzaskał się o drzewo pod Kokoszkami.
Ale co z tego. Pismakowi z trojmiasto.pl nie chciało się sprawdzić, a trzeba było na szybko skończyć artykuł.Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 71 26
-
2022-04-17 10:39
Precyzyjniej: druga z trzech w ciągu roku. (1)
- 10 5
-
2022-04-17 11:26
Precyzyjniej, trzecia z trzech
- 7 0
-
2022-04-17 17:04
Dziękujmy. Pismakowi
- 1 1
-
2022-04-17 10:23
(6)
17 kwietnia wybuch gazu a 18 kwietnia wysadzają blok...szybko
- 61 15
-
2022-04-17 10:32
a jak mieli sprawdzić czy w gruzach najniższych kondygnacji są poszkodowani? (5)
- 4 20
-
2022-04-17 12:28
Jasne. Jak się ich zasypie kolejnymi setkami ton gruzu, to mają większe szanse na ratunek.
- 37 6
-
2022-04-17 14:14
Wyburzono szybko bo blok po wybuchu nie był stabilny i mógł się przewrócić, taka byla oficjalna informacja, a czy prawdziwa to już inna kwestia.
- 32 1
-
2022-04-17 20:25
Normalnie szuka się ludzi w gruzowisku przez wiele dni. (1)
- 13 4
-
2022-04-18 10:40
Zabrali dokumenty obciążające Walese i mogli wyburzyć
- 18 4
-
2022-04-18 16:37
Adamowicza też na drugi dzień skremowali
- 7 2
-
2022-04-17 10:23
Gromosław Cz. sprawe wyjaśni (3)
- 68 6
-
2022-04-17 10:31
Czempiński
- 15 1
-
2022-04-17 13:08
To była gruba akcja dużo ludzi było w to umoczonych (1)
- 37 4
-
2024-04-17 15:41
Bolek?
- 1 0
-
2022-04-17 10:25
Ludzie UOP przesadzili z wybuchem (50)
Środowisko UOP chciało wejść do mieszkania byłego SB płk Adama Hodysza i zabrać jego dokumenty obciążające oraz kompromitujące Lecha Wałęse. Niestety spaprali robotę i wybuch był o wiele mocniejszy niż oczekiwali.
- 246 68
-
2022-04-17 10:36
(28)
Kompletna bzdura. Nawet za komuny nie robiono takich numerów. Wysadzić blok aby się włamać do mieszkania po czyjąś teczkę? Śmiech na sali.
- 56 115
-
2022-04-17 10:43
Racja co nie zmienia przypuszczeń (4)
że służby były tam wraz ze strażakami.Ludzie widzieli osobników bez strażackich mundurów. Więc pewnie połączono to i zniekształcone z czasem historię.Ale w każdej nawet legendzie jest ziarno prawdy
- 55 14
-
2022-04-17 10:45
(3)
A skąd wiadomo kim byli? Mieli na plecach napisane?
- 17 26
-
2022-04-17 11:34
Na plecach napis sb (2)
- 33 7
-
2022-04-17 14:18
Mieli matkę boską w klapie
- 34 4
-
2022-04-18 10:42
Ludzie znali Sbekow. Oni nie byli anonimowi, każdy miał znajomych gdzieś tam..
- 8 1
-
2022-04-17 10:57
Podobna akcja byla w Moskwie (11)
- 39 7
-
2022-04-17 11:14
(10)
ale my żyjemy w Polsce i tutaj za komuny nie robiono takich rzeczy
- 14 64
-
2022-04-17 11:49
Właśnie. Tu nie mordowano księży, nie strzelano do robotników i nie torturowano ludzi. (8)
- 104 10
-
2022-04-17 12:44
(6)
a znałeś podobny przypadek gdy wysadzono budynek tylko po to by zdobyć jakieś papiery?
- 8 42
-
2022-04-17 12:58
Tak, WTC
Dwie wieże z azbestu, własność wiadomo kogo rozebrano na koszt państwa
- 37 9
-
2022-04-17 14:51
Okna miały wylecieć ale źle wyliczyli czas i gaz (3)
Lepper też sam się powiesił jak wielu seryjnych samobójciw.
- 48 2
-
2022-04-17 20:44
halo halo, oficjalnie zanim sie powiesil to sie jeszcze pobil
- 25 1
-
2022-04-18 10:44
A Petelicki strzelil sobie prawa ręką w lewą skroń... (1)
- 17 0
-
2022-04-18 12:10
To akurat żaden problem, chyba że ktoś ma naprawdę krótkie rączki :D
Może chciał pośmiertnie rzucić podejrzenie na coś/kogoś?
- 3 8
-
2022-04-18 10:43
Nie bo to był pierwszy raz
Miało dojść do wybuchu ale przesadzili z gazem, UOP zweryfikowani niby... sbecy
- 9 2
-
2024-04-17 12:04
jest w YT opinia że ks Popiełuszkę katowali prominetni obecnie generałowie wojska.
ci co siedzieli tylko porwali i przekazali.
- 2 0
-
2022-04-17 20:36
Nie robiono?
- 4 2
-
2022-04-17 11:06
(2)
No właśnie to byli ludzie którzy za komuny robili gorsze rzeczy. A w w ,,wolnej,, Polsce pracowali dalej to robiąc tylko pod inna nazwa firmy. I ktoś im na to pozwolił. Tylko ciekawe kto? A Magdalenka coś Ci mówi?
- 59 8
-
2022-04-17 11:19
(1)
ale zrozum nikt by myślący logicznie nie poszedł na taką akcję - samemu by można zginąć. Odkręcać kawał rury z gazem i jeszcze czekać?
- 12 33
-
2022-04-17 13:50
Dobrze napisałeś
"nikt myślący logiczne".
Czy da się być komunistą myśląc logicznie?- 26 4
-
2022-04-17 11:48
Putek nie miał oporów wysadzać bloków w rosji, by uzasadnić napaść na Czeczenię.
Jedna szkoła.
- 56 8
-
2022-04-17 14:17
Sekielski nakręcił film i przyznał, że to robota na zlecenie bolka
Tvn kłamie?
- 34 4
-
2022-04-17 15:05
W Szczecinie w 1998 roku.
W 1998 roku w Szczecinie było wysadzenie domu przez antyterrorystów bo poszukiwano ludzi z bronią. Nie piszcie wiec, że czegoś takiego nie było.
- 26 2
-
2022-04-17 15:08
Gdyby budynek zgodnie z rzekomymi zamiarami "zw@lono" w bok, archiwum Hodysza raczej by ocalało
I ten oficer mógłby stwierdzić, co z niego znikło. I ogłosić w mediach. No to budynek musiał "paść" w dół. Tu już o "inwentaryzacji powypadkowej" jego "zbiorów" mowy być nie mogło.
- 23 1
-
2022-04-17 20:42
Poczytaj o bursztynniku z Gdnska to sie dowiesz jakie numery sie odstawialo i odstawia
bo ludzi i tak nic nie interesuje, poza browarkiem na wieczor
- 18 1
-
2022-04-18 06:13
Katolicy z pis mimo swiat pracuja
Hipokryci
- 4 14
-
2022-04-18 17:44
No właśnie o to chodzi ze nie mieli wysadzić tylko lekko uszkodzić, stworzyć zagrożenie, ewakuacja i wtedy służby miały spokojnie w pustym bloku swoje fanty pozbierać. Żadne bzdury. Tylko nie wyszło... A zapłacili oczywiście niewinni. Życiem.....
- 9 1
-
2024-04-17 11:03
Ktoś ma problem z czytaniem tekstu ze zrozumieniem treści.
Jeszcze raz: "Niestety spaprali robotę i wybuch był o wiele mocniejszy niż oczekiwali."
- 5 0
-
2022-04-17 11:28
Ta teoria spiskowa jest słaba. Ktoś kto ją stworzył
nie dość, że nie ma bladego pojęcia jak załatwia się takie sprawy to nawet nie czytał książek szpiegowskich i sensacyjnych.
- 21 50
-
2022-04-17 11:39
ruskie trole daja upust swym emocjom tutaj? ile Ci zapłacili zawszony rusku?
- 10 28
-
2022-04-17 11:56
(5)
Celem miał być wyciek gazu jako pretekst do ewakuacji budynku. Nikt nie planował wybuchu.
Bezpieka spaprała robotę.
Niedowiarkom polecam materiał "Panoramy" z tamtego czasu, kiedy widać cywili kręcących się po budynku w trakcie akcji ratowniczej. Przedstawiciel Milicji (a moze juz Policji) zapytany o nich przez reportera jedynie się usmiecha i nic nie odpowiada.
Hodysz, mimo, że był "na cenzurowanym", był nietykalny i nie można było sobie ot-tak się do niego włamać. O napadzie rabunkowym już nie mówiąc.- 65 9
-
2022-04-17 12:43
(1)
można było np wywołać pożar i też by ewakuowano budynek. Nikt przy zdrowych zmysłach nie ryzykuje takiej akcji wiedząc że byle iskra może spowodować wybuch
- 11 28
-
2022-04-17 13:06
A co podpalisz w betonowym budynku?
Jedyne, co można, to komuś drzwi. Niewielka skala i duże prawdopodobieństwo, że mieszkańcy sami zagaszą, zanim przyjedzie Straż. A zauważ, że zbyt szybki przyjazd Straży byłby podejrzany.
Tutaj nastąpiło zgłoszenie wycieku gazu o 5:45 i Pogotowie Gazowe było już w drodze.
Niestety - nie zdążyło dojechać- 22 6
-
2022-04-17 15:25
Hodysz nie był "nietykalny", po prostu miał w mieszkaniu wysokiej klasy alarmy (2)
produkcji zachodniej. Które sam sprowadził. I być może przez znajomków zadbał, aby w Gdańsku w służbach o tym wiedziano. Jego wtedy w domu nie było. Natomiast próba wł@mania do tego mieszkania - i cały blok byłby byłby obudzony, znaczna część ludzi wybiegłaby na klatkę schodową. Podejrzane typki przy drzwiach musiałyby uciekać. Nie mieli szans wejść do mieszkania i uciszyć systemy, zanim mieszkańcy będą "na nogach" i zareagują. No to ktoś w służbach prawdopodobnie wpadł na pomysł: "napuścimy gazu, ludzi się planowo ewakuuje, a w pustym wieżowcu alarmy z tego mieszkania mogą sobie wyć i 15 minut, mieszkańcy na zewnątrz nie będą wiedzieć, które piętro czy mieszkanie". By powiedzieli, że coś samo się uruchomiło. Tymczasem gazu prawdopodobnie napuszczono kilka razy więcej, niż należało.
- 29 3
-
2022-04-17 18:44
(1)
A skąd mieli niby sprawdzić ile gazu napuścić? Może miernikiem sprawdzali pod wieżowcem?
- 2 13
-
2022-04-18 10:50
Odkręcili zawór w piwnicy. Mieli ewakuować ludzi
Do piwnicy wszedł starszy człowiek i włączył światło, wtedy nastąpił wybuch. Zupełny przypadek. Ale akcja była zaplanowana przez UOP i Bolka. Tak mówią ludzie
- 17 2
-
2022-04-17 14:16
Bolek-komunistyczny kapuś (3)
- 44 11
-
2022-04-17 16:27
Ruski troll albo ogląda tv PiS (2)
- 6 31
-
2022-04-17 21:25
tvnienawiść. (1)
ty to byś chciał by była tv tvpostkomuna. Oby nigdy.
- 14 0
-
2022-04-18 15:20
A czymże innym jest TVPiS?
- 5 8
-
2022-04-17 14:26
(1)
Im młodsi tym głupsi
- 7 2
-
2022-04-17 18:19
Rocznik 94 najgorzej.
- 0 0
-
2022-04-17 14:51
tak tak - i wysadzili blok tak precyzyjnie żeby dół się zawalił a jego mieszkanie pozostało nienaruszone żeby wykraść dokumenty
Jakby UOP chciał teczkę z jego mieszkania to by sobie przyszli do jego mieszkania i zabrali teczkę, a jego jakby im wadził to by mu zrobili samobójstwo.
Na pewnie nikt nie wysadzałby bloku ryzykując że ta teczka przepadnie gdzieś w gruzowisku i ktoś ją znajdzie np. na wysypisku czy nawet przypadkiem wyleci oknem.- 9 24
-
2022-04-17 14:51
Przeglądający archiwa UP natrafili na taką notatkę
W notatce dot. przesłuchania jednego z pracowników służb była taka informacja.
- 20 1
-
2022-04-18 06:12
Pietnascie lat pozniej ci sami ludzie pojawili
Się w smolensku
- 9 2
-
2022-04-18 11:16
Dokładnie tak było tylko ze nikt nie chciał bloku wysadzać miał byc wybuch by ewakuowac ludzi .
Ale oni nie mieli specjalistów i zrobili tak ze spowodowali katastrofę
- 7 1
-
2022-04-18 13:12
Oczywista oczywistość
Znowu zamach.Rośnie pokolenie pisowskich i**otów.Powinni się oznaczyć na czole dużą literą Z, tak jak ich idol ze wschodu.
- 4 12
-
2022-04-18 15:19
Piszesz głupoty nie znając jak było naprawdę.
- 2 1
-
2022-04-19 08:04
https://dorzeczy.pl/9423/wybuch-wgdansku-akcja-uop-cenckiewicz-ujawnia-szokujace-dokumenty-zwalesa-wtle.html
- 4 0
-
2022-04-17 10:30
Pamiętam, że z w gruzowisku nie udało się znaleźć żywych osób, ale znaleziono żywego kota (2)
- 47 6
-
2022-04-17 10:36
to była tak niewiarygodna tragedia, ze na początku prawie nikt nie zdawał sobie sprawy (1)
z tego co się stało, ani rozmiaru tragedii.
Pamietam relację małżeństwa z wyzszej kondygnacji, zartowali, że mąż akurat był w kibelku i trochę zbyt potężne miał gazy.- 12 5
-
2022-04-18 06:13
Dzis by krecili lajfa
- 5 0
-
2022-04-17 10:35
Ogromna tragedia to była z niepotrzebną strata tylu istnień
Oby nigdy więcej czyjeś zaniedbania nie doprowadziły do podobnej. Pokój wszystkim !
- 27 6
-
2022-04-17 10:38
(2)
Ten wieżowiec nie był z wielkiej płyty. Radzę sprawdzić redaktorowi takie informacje przed puszczeniem artykułu.
- 67 5
-
2022-04-17 11:28
Budynek szkieletowy wypełniony
bloczkami betonowymi.Wielka płyta po takim wybuchu mogła by się nawet złożyć jak domek z kart
- 26 5
-
2022-04-17 12:20
czy tu chodzi o konsrukcja ??,byl wiezowiec i nie ma,zgineli ludzie!!!!
- 1 20
-
2022-04-17 10:39
Była też już wtedy spiskowa teoria (8)
W jednym z mieszkań były ważne dokumenty bezpieki w tym papiery na Bolka.Ale to temat poboczny ..wielka tragedia szkoda ludzi
- 126 21
-
2022-04-17 10:42
(2)
Gdyby chodziło o jakieś papiery to po prostu by się włamano a nie wysadzało blok
- 16 32
-
2022-04-17 10:56
Podobna akcja byla w Moskwie (1)
Po wlamie masz slad.
A moze w tym mieszkaniu zawsze ktos byl?
Tu dokumenty zniknely, sladu nie ma- 24 4
-
2022-04-17 11:11
Nikt by nie ryzykował takiej sytuacji
- 5 26
-
2022-04-17 11:16
teoria spiskowa (2)
naprawde wierzysz w te tlumaczenia o odkreceniu kurkow? Ludzie wy jestescie tak slepi ze nie widzicie znakow? W szczepienia wierza, w tzw zbrodnie podczas specjalnej operacji tez, jestesmy naprawde skonczeni z takim naiwniactwem
- 16 31
-
2022-04-17 11:42
(1)
Czas na specjaliste. Medycyna poczyniła postępy.
- 19 12
-
2022-04-17 22:54
Czas na książki, to może otworzysz oczy. Tobie się wydaje niemożliwe, ale dla innych to standardowe działanie.
- 4 4
-
2022-04-19 00:48
to nie temat poboczny. celem bezpieki było odzyskanie lub zniszczenie dokumentów obciążających działalność wałęsy. dlatego wysadzili budynek w powietrze
- 6 2
-
2023-02-09 21:20
Ten wybuch słyszałam aż na Przymorzu..pamiętam ten huk..
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.