- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (195 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (94 opinie)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (85 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (681 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (106 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (195 opinii)
Gdańsk: biletomaty w autobusach do 2023 r.
O kolejne trzy lata została przedłużona umowa Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku z Mennicą Polską na funkcjonowanie w wybranych autobusach automatów biletowych. Aneks do umowy został podpisany w ubiegłym miesiącu, a więc już podczas trwania pandemii koronawirusa, w trakcie której do odwołania zawieszono sprzedaż biletów u kierowców i motorniczych. Niestety, ze względu na zaawansowane prace przy systemie wspólnego biletu "Fala" pasażerowie nie mogą liczyć na zwiększenie liczby urządzeń.
Powodzenie pilotażowego systemu potwierdzają też statystyki sprzedawanych biletów. Tylko w 2019 r. w automatach zainstalowanych w 15 pojazdach (po dwa w autobusach przegubowych i po jednym we wszystkich pozostałych) sprzedano prawie 33 tys. biletów na łączną kwotę prawie 120 tys. zł.
Trwająca pandemia wywróciła sprzedaż biletów i karnetów do góry nogami. Nie dość, że z komunikacji miejskiej korzysta o kilkadziesiąt proc. mniej pasażerów niż zazwyczaj (wpływy z biletów spadły o 40 mln zł), to władze Gdańska już dwukrotnie - ze względów sanitarnych - zdecydowały o zawieszeniu sprzedaży biletów w pojazdach. Od wiosny pasażerowie proszeni są o kupowanie biletów przez aplikacje mobilne lub w automatach biletowych, najlepiej po skorzystaniu z karty płatniczej.
Wyjątkiem były "lotniskowe" linie autobusowe z zamontowanymi biletomatami. Co prawda umowa na korzystanie z kilkudziesięciu automatów niedawno wygasła, ale jak informuje ZTM - pod koniec września został podpisany aneks, na podstawie którego pasażerowie będą mogli kupować bilety w autobusach jeszcze przez trzy lata.
Rozkład jazdy linii 110
Rozkład jazdy linii 210
- Zgodnie z aneksem do umowy z Mennicą Polską SA biletomaty te będą funkcjonować do końca 2023 r. Stosowany aneks został podpisany 30 września, ale z zaznaczeniem, że Mennica Polska SA w przypadku startu systemu zintegrowanych płatności "Fala" będzie musiała zdemontować urządzenia z pojazdów gdańskiej komunikacji miejskiej - zastrzega Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM w Gdańsku.
Zapytaliśmy więc, czy wobec obostrzeń związanych ze sprzedażą biletów i przedłużających się prac nad systemem "Fala" ZTM nie brał pod uwagę powiększenia puli biletomatów i zamontowania ich także na pozostałych liniach autobusowych i w tramwajach.
- Mając na względzie obostrzenia wynikające z epidemii COVID-19, pamiętając o wiosennym wyłączeniu sprzedaży karnetów w pojazdach i spodziewając się drugiej fali zachorowań, co ma teraz miejsce, podjęliśmy decyzję o przedłużeniu pilotażu systemu Open Payment System (OPS), by pasażerowie - w przypadku wyłączenia sprzedaży karnetów u kierujących pojazdami, co nastąpiło wraz z wejściem Gdańska do strefy czerwonej - mogli nabywać bilety również tą drogą. Ze względu na stopień zaawansowania prac w zintegrowanym systemie płatności "Fala" spółki Innobaltica montaż urządzeń OPS w kolejnych pojazdach nie był brany pod uwagę - tłumaczy Gołąb.
Jak działają biletomaty w autobusach? Wideo z 2018 r.
Miejsca
Opinie (171) 3 zablokowane
-
2020-10-30 08:13
Dlaczego nie zatrudnic w kazdym pojezdzie konduktora jak kiedys ? (3)
Moglby sprzedawac i jednoczesnie sprawdzac bilety. Oszczednosci na wynajmie Renomy. Do tego moglby sprzedawac inne drobiazgi.
Wanda z Zaspy- 3 5
-
2020-10-30 10:43
Prezerwatywy, na przykład.
- 0 0
-
2020-10-30 08:16
(1)
Moglby sprzedawac rajstopy, slodycze i obrazki z papiezem. Zupelnie jak na poczcie.
- 5 0
-
2020-10-30 08:17
Kanapki ? Duzo ludzi rano nie ma czasu robic sobie jedzenia.
Moze tez mialby gorącą herbate i kawę, szczegolnie teraz kiedy zimno.
Jurek- 2 0
-
2020-10-30 07:09
Powinni dodatkowo wstawić spalarnię śmieci w każdym autobusie (1)
Wtedy by mogli truć jeszcze więcej mieszkańców niż przy tylko jednej dużej spalarni
- 14 7
-
2020-10-30 10:39
Przestaniesz męczyć bułę? Nie odpowiada Ci spalarnia, to się wyprowadź.
- 1 2
-
2020-10-30 10:33
Biletomaty (1)
Wrocław ma biletomaty od wielu już lat i w autobusach i w tramwajach, a my się dopiero do tego zabieramy, 100 lat za murzynami
- 6 1
-
2020-10-30 10:38
zgadza sie komunikacja jest w Gdańsku beznadziejna ,zato władze miasta wspieraja i inwestują w jazde samochodem prywatnie
- 0 0
-
2020-10-30 10:00
Te biletomaty Mennicy to ZŁOM! (4)
notorycznie nie działa 30% z nich, a są przypadki, że nawet 60%. Kupno w nich biletu graniczy z cudem. Nie przyjmują monet, zawieszają się w nich płatności kartą, zawieszają się jako takie.
Kto pozwolił na wprowadzenie do użytkowania tak awaryjnych maszyn, kto odpowiada za ich serwis!- 7 0
-
2020-10-30 10:15
biletomaty na monety to dopiero złomy (3)
- 0 0
-
2020-10-30 10:21
czyli właśnie te, które obecnie funkcjonują. Wyprodukowała je państwowa Mennica. (2)
- 1 1
-
2020-10-30 10:24
Mennica Polska nie jest spółką skarbu państwa (1)
- 2 0
-
2020-10-30 10:36
zgadza sie to jest prywatna firma i to jedna znajgorszych !
- 1 0
-
2020-10-30 10:36
Komunikację państwową należy zlikwidować.
- 1 1
-
2020-10-30 10:26
w ogóle nie powinni sprzedawać w pojazdach
nie ma biletu to niech nie jedzie. co za problem
- 2 2
-
2020-10-30 10:22
XIX wiek . Totalne zacofanie technologiczne
- 4 2
-
2020-10-30 10:17
Jeżeli będą tak działały jak te dotychczasowe,
to ja składam mieszkańcom serdeczne wyrazy współczucia.
- 3 1
-
2020-10-30 10:17
Biletomat
Ale dziadowizna szkoda gadać
- 2 1
-
2020-10-30 07:25
Błagam, skończcie z tą nikomu niepotrzebną falą! (1)
Każdy przewoźnik wykonuje coś, co się nazywa praca przewozowa. I na tej podstawie można normanie rozliczyć koszty tranportu nawet z podziałem na gminy, czy rodzaj przewozów. Istnieje coś takiego, jak porozumienie międzygminne, które umożliwia organizację publicznego transportu zbiorowego we wszystkich gmianach, które w takie porozumienie wejdą. Mamy jeden podmiot zarządzający ( a nie jak teraz zkm, ztm, mzk, i jeszcze urząd marszałkowski z koleją), jedną taryfę, jedne przepisy taryfowe, jeden obszar. Wszystko jest zintegrowane i tańsze - jeździ więcej ludzi. To rozwiązanie ma jedną podstawową wadę - redukcja etatów. Ktoś musiałby się pożegnać z ciepłym stołkiem i dlatego wspólnego biletu Trójmiasto nie zobaczy przenigdy!
- 11 0
-
2020-10-30 09:53
Hamburgu i okolicach taki system działał już 30 lat temu.
Był prosty, przejrzysty i intuicyjny. Nie znając niemieckiego korzystałem z komunikacji bez najmniejszych problemów.
Nawet teraz tamten system w Trójmieście zrobiłby furorę.
Ale po co...- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.