• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: dłuższa droga z dworca na perony

Michał Brancewicz
12 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Od poniedziałku, przez kolejne dwa miesiące, przejście podziemne z dworca na perony będzie zamknięte.
  • Kolejarze biorą się za przebudowę tunelu prowadzącego z dworca na perony dalekobieżne.

W poniedziałek zamknięty zostanie tunel łączący budynek dworca Gdańsk Główny z peronami dalekobieżnymi zobacz na mapie Gdańska. Nie będzie możliwości przejścia tamtędy przez dwa miesiące. W tym czasie pasażerowie będą musieli korzystać wyłącznie z tunelu łączącego Podwale Grodzkie z 3 Maja.



Czy zamknięcie tego tunelu będzie dla ciebie utrudnieniem?

Od września 2017 roku trwa przebudowa peronów dalekobieżnych na stacji Gdańsk Główny. Co jakiś czas wiąże się to z utrudnieniami dla pasażerów i mieszkańców, szczególnie wówczas, gdy zamykane są fragmenty tunelu pomiędzy Podwalem Grodzkim a ul. 3 Maja.

Ostatni raz tunel był zamknięty od początku lutego do połowy kwietnia. Od tego czasu można tamtędy już normalnie przechodzić.

Przez najbliższe dwa miesiące nie da się dojść do peronów dalekobieżnych tunelem bezpośrednio z budynku dworca. Przez najbliższe dwa miesiące nie da się dojść do peronów dalekobieżnych tunelem bezpośrednio z budynku dworca.
W najbliższy poniedziałek kolejarze zamkną na dwa miesiące tunel łączący gmach dworca z peronami dalekobieżnymi. W tym przypadku utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu będą z pewnością mniejsze, ale należy pamiętać, że przez ten czas dojście na perony będzie możliwe wyłącznie dłuższym tunelem.

Obecnie wciąż trwa przebudowa pierwszego peronu dalekobieżnego, z którego pasażerowie będą mogli skorzystać pod koniec lata. Na razie pociągi zatrzymują się przy zmodernizowanym peronie nr 2.

Warte 62 mln zł prace wykonuje firma Intercor. Realizacja ma się zakończyć w styczniu 2020 roku.

Opinie (121) 7 zablokowanych

  • Te schody to koszmar

    Ze schodami mają problem: osoby na wózkach ale także osoby z chorymi kolanami, osłabione, z astmą, starsze, ludzie otyli, małe dzieci, ludzie z balkonikami a nawet zdrowi z dużym bagażem. Powinny być ruchome taśmy oraz dodatkowo windy. Dodam, że czyste i sprawne a nie zepsute lub czasowo nieczynne. Takie duże miasto, atrakcja turystyczna i taki wstyd.

    • 3 0

  • Pozostaje podziękować konserwatorowi zabytków, który nie pozwolił ruszyć schodów na perony, na których można stracić zęby, bo są tak zabytkowe i wyślizgane, że aż dziwne, że nie zostały zamknięte. Przecież to stwarza autentyczne zagrożenie. Nie raz widziałem, jak kogoś zaskoczył dobrze zaokrąglony i opadający schodek. PKP musiało zrobić nowe zejścia na perony, do których też dosztukował windy, więc się przeciąga.

    • 6 0

  • Taaa.... (12)

    ten remont to jakaś porażka.Trwa już ponad 3 lata, a tunel którym będzie można dojść na perony dalekobieżne i SKM coraz bardziej przypomina sceny z filmów wojennych lub jakiegoś daleko wschodniego zad*pia.Rano, liczne ślady załatwiania potrzeb fizjologicznych czyli smród, pobite butelki, marne oświetlenie, lub jego całkowity brak, jakiś blaszany płot za którym nic się nie dzieje, sorki kiedyś aby chyba uprawdopodobnić istniejący remont zarwano troche stropu i posadzki.Dlaczego to tak wyglada ? A no tłumaczenie jest jedno....to jest plac budowy, wiec pkp plk za to nie odpowiada lecz wykonawca robót, co prawda nadzór inwestycyjny istnieje, ale ma "inne problemy na głowie"Wstyd dla PKP, wstyd dla miasta, chociaż ono nie jest tutaj niczemu winne.

    • 114 7

    • (3)

      Mówcie co chcecie, ale mimo iż mam mocno negatywną opinię na temat sposobu w jaki funkcjonuje pkp plk, to do prac prowadzonych w Gdańsku Głównym nie mam większych zastrzeżeń. Prace na remontowanym peronie 1 prowadzone są od rana do wieczora, także w soboty. Nawet 1 maja robotnicy byli tam obecni.

      • 0 0

      • w tunelu są nieobecni (1)

        • 0 0

        • stan dwóch, obecnych dwóch, żaden nie uciekł

          tuż obok jest areszt ... gdzie nudzą sie jak mopsy, a czemu ich nie zagnać do prac - przy tym tunelu, he?

          • 1 0

      • Taaa....

        tyle tylko,że od września kiedy ten peron zamknięto do końca grudnia nic na tym peronie sie nie działo.W ciagu dnia kreciło sie tam 2-3 pracowników którzy udawali, że pracuje.Z tego co wiem były problemy....z kasa dla wykonawcy,czyli pieniądze raz sa raz ich nie ma ,jak w ruskim cyrku

        • 1 1

    • (2)

      A co z dworcem PKS? To jest dopiero wstyd.

      • 8 0

      • nie wstyd - nie wstyd - tylko masz post PRLowski klimacik ...

        to PRLowski zabytek w stanie prawie nienaruszonym - dziś za takie orginalne klimaty turysta extra płaci.

        • 0 0

      • A komu potrzebny PKS?

        Chyba tylko elektoratowi PiSSu.

        • 2 8

    • winne jest (4)

      winny jest Adamowicz że nie naciskał na gdańszczan w rządzie - Tuska i przede wszystkim odpowiedzialnego za PKP Nowaka. Do tej pory wyremontowane zostały wszystkie dworce w Polsce w miastach powyżej 100 tysięcy (został jeszcze Olsztyn, ale to inna para kaloszy - kloszardzi umysłowi chcą rozwalić kapitalny modernistyczny dworzec i wstawić modułowca z tyłka)

      • 12 8

      • ty siedzisz w psychuszce razem ze Sefanem W.? (3)

        czy Kacper ci jakieś extra zioło na dyżur podesłał?
        a może tęczą w łeb oberwałeś?

        • 5 10

        • jesteś osobą niepoczytalną intelektualnie, robisz ze mnie trolla trollu ale do niczego nie (2)

          potrafisz się odnieść, bo chodzisz zdalnie sterowany na baterie z partyjnego odbytu. Idź pan w xuj.

          • 3 2

          • czy ty piesku masz kompleks Edypa? (1)

            czy może podczas porodu upadłeś prosto na główkę i mamusia cię przydeptała?
            a może komunia zaszkodziła?
            ale nic - przytul się do Stefana W. - pomoże...

            • 1 2

            • ty sie przytul do postumentu po Jankosiu

              może jeszcze znajdziesz konfesjonał w którym Jankoś rozgrzeszał Adama P.

              • 2 2

  • Skandal !!!! osoba starsza nie jest w stanie dostać się na peron... ja w większą walizką ledwo daje radę... powinny polecieć (4)

    powinny polecieć głowy... ktoś tu chyba wział kase i ....

    • 65 7

    • osoba starsza to ma wnuki niańczyć ... a nie szlajać się koleją po polsce po sanatoriach i po sanktuariach

      • 1 1

    • (1)

      To tłumaczę - bez remontu nie będzie ani wind, ani schodów ruchomych. Więc po co marudzić? A jak z większą walizką nie dajesz rady - to proponuje Gdańsk Wrzeszcz. Dużo dalej nie jest, a windy na perony są.
      Zamiast się cieszyć, że ten spóźniony remont wreszcie się odbywa, to tylko marudzenie i marudzenie...

      • 6 2

      • Nie, ktoś powinien wylecieć z pracy, że dopuszczono to takiego syfu i kilkanaście lat nic nie robiono

        dworzec ma być dostępny dla każdego: matki z wózkiem, osoby niepełnosprawnej na wózku, dla starszej, czy młodej z dużą walizką,
        mamy XXI wiek, centrum Europy.

        • 1 0

    • Osoba starsza ma być osobom która robi fotki psiułkom w ogródku i opowiadac za darmo co te psiulki tam robiom i dlaczego i tyle no.

      • 1 2

  • (4)

    Ta przebudowa trwa juz tyle lat ze juz nawet nie wiem kiedy sie zaczela a zadnych efektow w tych tunelach kompletnie nie widac.

    • 116 9

    • Gratulujemy oświetlenia (1)

      Efekt jest taki ...jest w nich ciemno

      • 5 0

      • bo widocznie ma być to taki tunel miłości

        • 0 0

    • gdy się kombinuje to czas leci

      • 2 0

    • Zaczela sie

      mniej wiecej gdy spolka skarbu panstwa PKP stala sie lupem wyborczym milosciwie nam panujacej partii pis

      • 8 10

  • Ktoś się orientuje? (2)

    W ramach remontu będą montowane elektroniczne tablice informacyjne na peronach?

    • 31 5

    • (1)

      tak przydały by się bo panie informatorki czasem mówią niezrozumiale . A najgorzej jak na peron wjeżdża pociąg to wtedy nic nie słychać. Katastrofa bez tych tablic.

      • 0 0

      • za to masz ten historyczny klimat ...z czasów jak 'cesarza wilhelma'

        • 0 0

  • Remont od 2 lat

    a kiedy nie przechodzę to wszystko stoi i ani śladu robotnika. Już drugi sezon przyjezdnych wita albo tunel jak z opuszczonego bunkra na PKP albo Białoruś z wczesnych lat '90 na PKS. Ale najważniejsze, żeby molo w Brzeźnie przedłużać...

    • 4 1

  • Nie ma to jak zamknąć tunel na lato... (2)

    Ktos tam mysli?

    • 21 2

    • nie (1)

      A czemu pytasz ;)

      • 1 0

      • Hehe

        Masz rację....

        • 0 0

  • Remont dworca

    Warto jednak przejść na rowery - przewietrzy umysł

    • 0 1

  • Dworzec PKP Gdańsk Główny pobudka prace mają być zakończone do 30 czerwca 2019 roku. (1)

    Prace tego typu na takich obiektach w Europie, Azji, Ameryce, Japonii i wielu krajach świata wykonuje się przez 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Godzinne opóźnienie w zakończeniu zakontraktowanych prac to w Dubaju odstawienie sprzętu na granicę kraju i koniec zabawy. Gdzie indziej to takie realne kary finansowe, że firma traci markę i bankrutuje. Codziennie w radiu i telewizji słyszymy zaklęcia polska jest w Europie i musi tam pozostać jako integralne jej cześć bo tak zdecydował naród 4 czerwca 1989 roku i w referendum o przystąpieniu do Unii Europy do której należymy od 15 lat!. Polacy to charty czy ślimaki w pogoni za rozwojem świata i UE??? Mówi się nam, że pędzimy jak charty w rozwoju gospodarczym ale obserwujemy realizację jak u ślimaków!!! Aby zaklęcia stały się faktem to trzeba to realizować przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu jak to robią od dziesięcioleci w zachodniej cywilizacji UE. Czemu tego nie wymaga: Prezes PiS oraz Premier, Minister Infrastruktury, Wojewoda i inni ważni Decydenci od każdego Zarządu firm w tym przypadku od Zarządu PKP, Wykonawcy aby tak podpisywać kontrakty inwestycyjno remontowe, że prace na obiektach i inwestycjach służących mieszkańcom i turystom tu setkom tysięcy codziennie nie trwają przez 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu wg precyzyjnego harmonogramu godzinnego w czym mistrzami światowej klasy są Japończycy i inne kraje które naprawdę podobno mamy chęć doścignąć w rozwoju. U nas realnie jest tak że z dużym hukiem i szumem zamyka się czynny obiekt czy jego część robi demolkę a potem 2-3 ospałych pracowników pałęta się po budowie do 8 godzin w dni robocze miesiącami i latami bo nie ma materiałów, harmonogramu kolejnych czynności wykonywanych przez właściwych specjalistów od danej instalacji czy elementu budowli bo po co za to płacić? A realne straty społeczne przekraczają 15 do 25 razy koszt danej inwestycji. Żądanie mieszkańców i 3 100 000 turystów do 30-06-2019 koniec prac na Dworcu i tunelach.

    • 12 0

    • Cóż,

      kilka razy już tu wspominałem, że na tej budowie generalnie jest w godzinach 8-20 najwyżej kilku pracowników. Albo nikogo. Ciekawe, że byłem hejtowany jako ... donosiciel :)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane