• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk luzuje zasady parkowania w centrum

Maciej Korolczuk
23 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Urzędnicy chcą poluzowania niektórych zapisów w uchwale o utworzeniu w centrum Gdańska Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Urzędnicy chcą poluzowania niektórych zapisów w uchwale o utworzeniu w centrum Gdańska Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania.

Gdańsk chce poluzować zasady parkowania w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Urzędnicy chcą zwiększyć z jednej do dwóch limit abonamentów dla mieszkańców oraz wydłużyć z 7 do 14 dni okres dla gapowiczów, by zdążyli zapłacić karę w wysokości 130 zł za brak opłaty za parking. Nowe przepisy umożliwią również wydanie identyfikatora N+ osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia.



Wprowadzenie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania:

Obowiązujące zasady parkowania w centrum Gdańska powstały wiosną i weszły w życie tuż przed wakacjami. Wprowadzona Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania okazała się - przynajmniej na razie - ruchem generującym spore wpływy do budżetu miasta. Tylko w wakacje dochód z nowego obszaru płatnego parkowania w Śródmieściu wyniósł 3,1 mln zł.

Nie oznacza to jednak, że urzędnicy uznali, że produkt jest skończony i nie wymaga dalszych zmian. Korekty mają nastąpić jeszcze jesienią, a ich zarys precyzuje uchwała, którą radni miasta zajmą się na czwartkowej sesji. I choć proponowane zmiany nie dotyczą wysokości ani czasu poboru opłat, to nieco poluzowują obecne przepisy i powinny spotkać się z przychylnością kierowców.

Urzędnicy chcą m.in. umożliwić wydanie identyfikatora N+ osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności wydanego przez przewodniczącego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności.

Ponadto projekt uchwały zakłada zwiększenie z jednej do dwóch limit kart opłaty zryczałtowanej mieszkańca na jeden lokal mieszkalny w przypadku, gdy wydanie takich kart następuje na pojazdy będące we władaniu mieszkańca na podstawie umów użyczenia, najmu lub leasingu, a także wydłużenie okresu z 7 do 14 dni na uiszczenie opłaty dodatkowej w obniżonej wysokości 130 zł (zamiast 200 zł).

- Dotychczasowy okres siedmiu dni okazał się niewystarczający ze względu na liczbę odwołań, jakie spływają do urzędu. Często takie wnioski docierają po dwóch-trzech dniach od otrzymania wezwania. Zanim zostanie sporządzona odpowiedź, mijają kolejne dwa-trzy dni i czasem zdarza się, że termin siedmiu dni upływa. Stąd decyzja o wydłużeniu tego okresu. Mówiąc inaczej - 14 dni gwarantuje, że osoby odwołujące się zdążą zapłacić mniejszą kwotę. Warto też dodać, że ok. połowa składanych reklamacji rozpatrywana jest pozytywnie - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jeśli na czwartkowej sesji Rady Miasta uchwała zostanie przegłosowana, wejdzie w życie po 14 dniach od ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • wyznaczenie stref dla mieszkańców Gdansk z opłata np 1 zł za godzine (3)

    Ma to być symboliczna opłata tylko dla mieszkańców Gdańska ,reszta przyjezdnych ,musi liczyc sie z kosztami wiekszymi, to bedzie uczciwe

    • 7 2

    • tak by było idealnie ale tu chodzi by wydoić z kasy jak najwięcej kierowców.
      Wszystko jedno czy gdańszczanin czy obcy. Urzędasy maja to w d...

      • 2 0

    • Będzie to uczciwe jak każda miejscowośc w Polsce to wprowadzi.

      • 1 0

    • Czemu nie? Przecież nawalone wszędzie samochody nie przeszkadzają tam bardzo jeśli na ich tablicach jest GD.

      • 2 0

  • W ten sposób tworzy się Ghetta (1)

    Śródmieście tylko dla bogatych i aktywistów z rowerami...
    He he, łaźcie sobie sami po tym Śródmieściu, normalsi pojadą gdzie indziej

    • 14 2

    • ale ja to latami tu juz tlumaczylem, ze budyn tworzy betonowe faszystowskie getto

      to wtedy jeszcze widac tego nie widzieliscie.

      • 2 1

  • Pamietajcie (1)

    o tym przy wyborach. Może antypisowość zwyczajnie się nie opłaca ?

    • 21 7

    • Lemingi nie zrozumio

      • 1 1

  • przyjęcie zasady, że mieszkańcowi centrum przysługują dwa miejsca do parkowania samochodu (4)

    jest formą dyskryminacji interesów mieszkańców decydujących się na mieszkanie w centrum po to, by móc zrezygnować z samochodu. Prywatny samochód nie jest pojazdem do poruszania się po dobrze zarządzanym mieście - to jest opinia dyrektora firmy Volvo znana od ponad 20 lat. Samochód jest dobry do wyjazdów na wieś, ale nie po to, by podwozić dzieci do szkoły położonej w odległości 800-1200 metrów od domu.

    • 21 6

    • To odkrycie aktywistów miejskich (1)

      Kiedy orientują się, że mieszkańcy centrum też chcą posiadać prywatny samochód. Kiedy rzeczywistość nie przystaje do bajek z mchu i paproci.

      • 11 1

      • Aktywiści miejscy chcą przejąć Sródmieście

        Doprowadzą do tego, że tylko oni będą uprawnieni do wjazdu i poruszania się tam, na rowerze lub hulajnodze

        • 6 1

    • To znajdź przedszkole albo żłobek z wolnymi miejscami w takiej odległości.

      Powodzenia w szukaniu!

      • 6 0

    • Nie ma obowiązku

      Nie musisz korzystać z karnetu spp

      • 3 5

  • O co chodzi ze Strefą Płatnego Parkowania bez poboru opłat? (1)

    • 6 2

    • To jest jak wegetariański hot-dog bez parówki.

      • 5 1

  • Gdańsk robi się zamordystycznym i nieprzyjaznym swoim mieszkańcom miastem (1)

    • 25 3

    • Robi sie?

      Od dawna jest.

      • 2 1

  • Dulkiewicz nie wybaczę (1)

    nigdy wprowadzenia opłat za parkowanie przy cmentarzu na Cedrowej dla odwiedzających groby lub biorących udział w pogrzebie. Można było wprowadzić 2 godzinny darmowy bilet jak w niektórych CH. Do zobaczenia na wyborach.

    • 15 2

    • ojojoj na auto za 100tys kasa jest a 5zł brak

      • 1 6

  • W kwestii żuli

    W życiu nie przesiądę się do autobusu. Nie zamierzam sprawdzać na własnym doświadczeniu prawdziwości dowcipu, że jak żul jedzie autobusem, to autobus jedzie żulem.

    • 7 2

  • Nadal wszystko zawalone autami więc wniosek jest jeden. Ciągle jest za tanio.

    • 3 4

  • Weekendy - bezpłatne ! (3)

    Co to za miasto - co każe w weekendy płacić za postój w centrum ??
    Nie dość że pandemia odbiera dochody - to jeszcze miasto - pazerne bez opamiętania !!
    Kto to widział ? - wstydźcie się tam w magistracie !

    • 32 9

    • Jak ktoś raz na rok przyjedzie z Trąbek Wielkich

      To mu korona z głowy nie spadnie jak zapłaci. Oczywiście przyjezdni do Trąbek też powinni płacić za postój.

      • 3 0

    • tam jest największy ruch właśnie weekendy. byleś kiedykolwiek w śródmieściu?

      • 3 5

    • Bardzo dobrze, 24 h powinno być płatne

      • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane