• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk oszczędzi 12 mln zł na przebudowie ul. Łostowickiej

Maciej Naskręt
4 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Ul. Łostowicka w Gdańsku to wąskie gardło komunikacyjne. Korki występują tu niemal zawsze. Ul. Łostowicka w Gdańsku to wąskie gardło komunikacyjne. Korki występują tu niemal zawsze.

DRMG rozstrzygnęła przetarg na budowę ostatniego fragmentu ul. Łostowickiej w Gdańsku. Inwestycja pochłonie 28 mln zł, czyli o 12 mln mniej, niż się spodziewano. Dwujezdniową ulicą z Chełmu w kierunku Siedlec pojedziemy w grudniu 2011 r.



Ul. Łostowicka po 2011 r. na całej długości będzie drogą dwujezdniową. Planowa jest też przebudowa skrzyżowania ulic: Nowolipie, Kartuska, Łostowicka. Ul. Łostowicka po 2011 r. na całej długości będzie drogą dwujezdniową. Planowa jest też przebudowa skrzyżowania ulic: Nowolipie, Kartuska, Łostowicka.
Pod koniec sierpnia ruszy, wyczekiwana przez wielu kierowców, przebudowa ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Wojskiego zobacz na mapie Gdańska do ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska. W ramach tej samej inwestycji całkowicie przebudowane zostanie skrzyżowanie Łostowickiej z ulicą Kartuską.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie rozstrzygnęła przetarg na te zadania. Spośród czterech firm najtańszą ofertę złożył Strabag, który za przebudowę zaproponował 28 mln zł.

- Zaoszczędzimy na tej inwestycji - cieszy się Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Nasz kosztorys zakładał, że przedsięwzięcie pochłonie 40 mln zł. 16 sierpnia podpiszemy umowę z firmą budowlaną. Inwestycja rozpocznie się pod koniec sierpnia - dodaje.

Przebudowa ul. Łostowickiej trwa od 2008 r. W pierwszej fazie rozbudowano drogę na odcinku od al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Wojskiego. Wykonano też parking i podjazd w pobliżu miejskiego cmentarza.

Druga faza inwestycji, na którą przetarg właśnie rozstrzygnięto, zakłada m.in. wykonanie dwóch jezdni, a także modernizację skrzyżowania ul. Łostowickiej z ul. Kartuską. Powstanie tam splot dróg z centralną wyspą. Drogowcy planują wbudować w skrzyżowanie 120-metrowy fragment torowiska pod przyszłą linię tramwajową w kierunku Moreny.

Jeśli nie będzie żadnych opóźnień druga faza przebudowy ul. Łostowickiej potrwa do grudnia 2011 roku.

Opinie (210) ponad 20 zablokowanych

  • (14)

    no i super

    • 90 7

    • jak super??? (11)

      jezeli w kosztorysie wartość inwestycji wynosi 40 mln, a wykonawca podejmuje się za 28mln to czegoś nie zrobi albo zrobi to nie zgodnie ze sztuką. można zrobić coś taniej o 10-15%, nie o 30! Ktoś albo schrzanił kosztorys inwestorski, albo wykonawstwo będzie na wiadomym poziomie...

      • 22 22

      • PO 3 latach będą robić remont kapitalny tak jak z torowiskiem tramwajowym Wrzeszcz-Zaspa-Przymorze-Żabinka-Jelitkowo. (7)

        Za nasze pieniądze!
        Ale lody się krencom i o to chodzi!

        • 10 13

        • chyba na głowe upadłeś (6)

          jaki remont na zaspie i przymorzu - co ty za bełkot wydajesz. Sprawdź inwestycje i wtedy sie wypowiadaj bo widać, że nie ma zielonego pojęcia o tym projekcie.

          W ramach ostatniego projektu zmodernizowano przystanki i przejazdy na Przymorzu.

          Teraz wpadła nasatępna kasa z unii to robią całą zaspę i wymieniają tory pomiędzy przystankami na Przymorzu. A wrzeszcz na tej linii jest zrobiony elegancko i w 100%.

          • 12 3

          • Sam sobie przeczysz "jaki remont na zaspie i przymorzu"? Ten co widać. (3)

            • 2 8

            • ale nie po trzech latach ciołku... (2)

              tory nie były tam remontowane od wielu wielu lat.

              • 9 1

              • POmarz sobie!

                Nasjlepiej róbcie ramont co roku, po 2 metry i zamykajcie ruch i wydawajcie pieniądze. Tak będzie taniej i sprawniej. he he he

                • 0 7

              • nie wiem gdzie mieszkasz ale tam juz byly tory robione;]

                moze nie na calym odcinku ale byly

                • 1 0

          • a ty masz pojecie o projektach i inwestycjach co? (1)

            Ta nowa Lostowicka nie rozwiaze problemu korkow i moim zdaniem jest kolejna propagandowa sciema Budynia. Rondo (zamiast estakady) na Kartuskiej i dodatkowo tramwaj na Morene gwarantuja zator komunikacyjny. Moze by ktos o tym pomyslal co mondrale? Budyn sie cieszy z oszczednosci ale tak naprawde to forsa wyrzucona w bloto bo juz na etapie projektu rozwiazanie jest nieperspektywiczne.

            • 2 0

            • No, jeśli uważasz tramwaj za coś co powoduje zator komunikacyjny to gratuluję poczucia humoru. Perspektywiczne jest właśnie stawianie na komunikację zbiorową. Nawet nie chce mi się rozpisywać bo coś mi się zdaje że masz tyłek przyklejony do samochodu :(

              • 1 1

      • nie zgodze sie.

        a wiesz kiedy byl robiony ten kosztorys? czy wiesz co to jest nadzór inwestorski? odpowiedz sobie na te pytania i bedziesz inaczej myslal.

        • 6 2

      • żle mówisz!!! (1)

        Bartek głupoty gadasz! Pracuję w budownictwie przemysłowym i drogowym od kilku lat. i niestety po tym co piszesz śmiem stwierdzić że nie znasz realiów współczesnego budownictwa. Nie wiesz jak robi się kosztorys inwestorski a jak ofertowy. Są inwestycje bezproblemowo wykonywane przy 45% niżej niż kosztorys ofertowy. Nawet nie wiesz kiedy kosztorys inwestorski był tworzony i jak klarują się ceny na rynku materiałów i robocizny, jak potrafią się zmieniać w ciągu miesięcy, tygodni. pozdrawiam

        • 8 1

        • jeżeli chodzi wezeł łostowicka to unia nie dofinansowuje wiaduktów tylko ronda .Stąd tam będzie rondo.

          • 0 0

    • a ja sie pytam czemu nie zrobili wiaduktu przecinającego kartuzką!!!! (1)

      i niech by sobie te oszczędności wsadzili,,
      czasem sie zastanawiam nad logiką planistów z gdańska, mam wrażenie ze nie jeżdżą samochodami a teleportują sie do biur!!!!!!!!!!!!

      • 6 1

      • Kartuzka to może być w Kartuzach ośle :-)

        • 1 3

  • no wkońcu (3)

    no i do pracy ........

    • 69 3

    • Nie oszczedzi 12 tylko wyda 28...

      A moze po prostu urzednicy przeszacowali projekt i nalezy ich zwolnic z braku kompetencji?
      Jak mozna mowic oszczednosciach, jak sie wydaje i tak o wiele wiecej niz powinno....
      To tak jakbym mowil ze chcialem kupic jablko za 100 zl, ale wydalem tylko 5 zl... wiec oszczedzilem 95 zl... a przeciez jablko powinno kosztowac 1 zl....
      No, ale widac jeszcze sa jelenie ktore lapia sie na takie nie mowienie calej prawdy

      • 4 2

    • będzie bruk zamiast asfaltu za oszczędzone pieniądze za 5 lat zrobią remont

      • 2 1

    • Bez wiaduktu dla tramwaju cały remont jest bezsensowny

      • 1 0

  • Przedwyborcze Gotowanie Budyniu to taka nowa gdańska medialna Tradycja! (13)

    • 120 65

    • i bardzo dobrze (11)

      no bo i sporo tego budyniu tym razem narobił: stadion, łostowicka, remonty torowisk, przebudowa Nowych Ogrodów, W-Z, hala, droga rowerowa w Oliwie, przygotowanie budwy Słowackiego, stadionowa, ECS, itd... a równolegle buduje się obodnica południowa, węzeł karczemki i trwa duża rozbudowa portu lotniczego.

      Słowem całkiem niezły smak może mieć ten budyń...

      • 29 17

      • miszmasz (6)

        nie Adamowicz się narobił. tylko to zasługa pieniędzy z unii mój kochany. to 12 rok rządów Adamowicza i dopiera teraz się za to zabierają. to raczej nie świadczy o nim dobrze.. pozdrawiam

        • 22 11

        • czyli kasa z unii była dostępna już 12 lat temu...? (5)

          Grubo...Poza tym świadczy całkiem nieźle - pozyskiwać fundusze trzeba umieć, a co by nie mówić idzie to całkiem nieźle. Dla przykładu zobacz jak słabo pod tym względem wypada Gdynia. Tam realizowana jest 1 nowa inwestycja (węzeł) , która będzie miała realny wpływ na polepszenie jakości życia mieszkańców. I tyle....

          • 16 10

          • Budyniowicom daleko Gdyni, Budyniowi daleko do Gryzonia (3)

            12 lat nicnierobienia, aha, przepraszam, POstawili Kindertransporty (tylko już się rozsypują), które na pewno "miały realny wpływ na polepszenie jakości życia mieszkańców"

            • 5 17

            • to widze że neidawno sie do Gdańska sprowadziłeś (1)

              Albo siedziałeś w domu nie wychodząc i pisałeś bzdurne kometarze

              • 15 3

              • Może twój prezydent, ale na pewno nie Gdańska!

                :-)

                • 5 13

            • a ak tam z Osowa

              ta w szczegolnosci w wycince drzew w gdyni, i zablokowaniu rozbudowy wezla w Osowej, na ktory temat sie prokuratura wypowiedziala a gryzon jakos sie nie chwali dlaczego? Mieszkancy Osowej podziekujcie Gryzoniowi

              • 0 0

          • W gdynii jest o wiele ładniej chociażby świętojańska bez porównania z naszą długa :/ a ulica przed lotem ? albo tunel ? nie wspomnę o jezdni za lotem w kierunku orunii pod mostem ... dalej wymieniać ? jest tysiąc niezrobionych spraw na jedna zrobioną ! i bye bye budynia;]

            • 2 0

      • ECS nikomu niepotrzebny... (2)

        i ma dużo więcej przeciwników niż zwolenników, Hala o ponad 100 mln droższa niż miała byś i oddana dwa lata później, rozbudowa lotniska o 1/3 mniejsza niz w planach a reszta odłożona na "kiedyś".

        Może się i narobił, ale niech zrobią w końcu coś porządnie od A do Z, może byc nawec W-Z:) ale od razu porządnie a nie potem się okazuje ze trzeba ogromne pieniądze jeszcze dokładać albo zmniejszać inwestycję i dokończenie odkładać na "kiedyś", bo "kiedyś" znaczy nigdy.

        Ten budyń ma dość gorzki smak niestety...

        • 15 9

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • Łostowicka też będzie 100 mln droższa. O co zakład ? ;D

          • 0 1

      • i my to wszystko bedziemy musieli zjesc

        • 10 1

    • js

      masz racje, lepiej nie gotowac. niech bedzie jak jest

      • 0 1

  • czyli będą oszczędności (5)

    • 21 8

    • (1)

      Więcej by zaoszczędzili budując jedną jezdnię. A najwięcej nic nie robiąc. Na co teraz wydadzą te 12 mln?

      • 3 4

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • ch*j a nie oszczednosci (1)

      • 2 3

      • a konkretnie zobacz ze skads sie te oszczednosci biora, albo oszczedzaja na materiale, albo na ludziach

        czyli albo wezme podwykonawce, ktory zrobi za nich robote a potem za byle co go wywala i nie zaplaca, albo po 2 latach droga sie rozsypie bo bedzie z g*wna zrobiona ;]

        co do firmy strabag - spodziewalbym sie wszystkiego ;]

        • 2 1

    • oszczędnosci w postaci psujacej się jezdni już po roku od oddania ;]

      • 2 1

  • Nienowocześnie (4)

    Chociaż ten fragment torowiska pod przyszłą linię tramwajową w kierunku Moreny mogliby puścić górą jezdni, a tak będzie jeszcze jedna beznadzieja.

    • 36 10

    • (2)

      Górą mogli puścić samochody z Łostowickiej na Morenę.

      • 21 1

      • ukształtowanie terenu idealne, ale dla Adamowiczów to byłoby za trudne do realizacji

        • 3 0

      • wiadukt, przecież to jest jedyne logiczne rozwiązanie

        takie jedno pasmowe dróżki to dadzą przepustowość na 5 lat, a zbudują je za 2.

        • 1 0

    • Oby tylko nie zrobili torowiska z przechyłem jak na Armii Krajowej i 3 Maja.

      Pochylenie torów jak dla TGV a nie dla tramwaju. Wszystko się rozsypuje: jezdnia, zawieszenia w samochodach. Może tutaj projektant się popisze. W przeciwnym wypadku korki pozostaną, bo wszyscy i tak będą hamować do 20 km/h żeby sobie wszystkiego nie pourywać.

      • 11 2

  • no ale kiedy zaczną (2)

    ten etap, bo nie napisali

    • 8 27

    • Pod koniec sierpnia

      • 4 0

    • To się nazywa...

      ...czytanie ze zrozumieniem

      • 8 2

  • (1)

    zobacze to uwierze

    • 24 4

    • wierzy sie w to, czego się nie widzi

      Jak się widzi, to ma sie pewność.
      Niech żyje logika...

      • 2 2

  • strabag-najgorsza firma,ale bedzie tanio,a potem znowu remont (10)

    kto widział przebudowe drogi żukowo-kartuzy która trwa chyba juz rok czasu to wie o co chodzi,porażka

    • 61 10

    • poprawka

      trwa 2 lata

      a te "przepusty" co kilkanaście metrów tak zabezpieczali, że czołgiem ciężko ...

      • 1 1

    • strabag przbudował Al.Zwycięstwa w stronę Wrzeszcza... (4)

      Jakieś zastrzeżenia?

      • 5 3

      • tak, (3)

        jest idiotycznie pofaliowane tak,ze już przy 60 samochód z twardszym zawieszeniem faluje jak na morzu:D
        a oni jeszcze się bronią, ze to ok, że tak ma być...

        • 2 8

        • Bo tak jest w każdym podręczniku o budowie dróg (1)

          Jeśli nie ma możliwości wykonania drenażu, kanalizacji lub w taki sposób, by co jakiś czas były przepompownie podnoszące poziom wody w spływie, należy wykonać spadki podłużne w taki sposób jak to wykonano. Jest to przejęte z norm niemieckich.

          • 14 1

          • mackey..

            ty o tym wiesz ale swolocz nic nie kuma i wypisuje glupoty na portalu pozdrawiam.......

            • 8 2

        • lepiej idz do lasu na grzyby

          czlowieku... wykonawca buduje zgodnie z projektem wiec jak mozna miec do niego zastrzezenia.

          z tego co wiem, roznica wysokosci na odcinku wyremontowanym wynosila chyba 40 cm. policz sobie spadek podluzny jak wychodzi (notabene dopuszczalny jest 0,3 % wg przepisow)

          ogolnie rzecz biorac projektant poszedl po istniejacym terenie bo trzeba w koncu robic oszczednosci a poza tym jakos trzeba sie dowiazac z obu stron do istniejacej konstrukcji.
          ogolnie taki sposob sprowadzania wody do wpustow ulicznych czesto jest stosowany na drogach wokol marketow itp. czemu na glownej arterii w gdansku projektant zaprojektowal to tak jak zaprojektowal. pytanie nalezalby jemu postawic

          • 1 0

    • strabag - popieram beznadzieja (1)

      Wiem jak Strabag chrzanił się z remointem drogi wojewódzkiej pod Wejherowem - MASAKRA - trwało to 3 razy dłużej niż kolejny odcinek, który robił inny wykonawca. Brak oznakowania robót, przejazd podczas robót nie oznaczony, kilkanaście aut pourywało zawieszenia, brak organizacji i sterowania ruchem. Co prawda do tej pory (po 3 latach) jedna reklamacja była - brak drożności rowu melioracyjnego, któy NIE MIAŁ ODPŁYWU i woda wylewała się na jezdnię, ale załatwiona.

      • 1 1

      • najlatwiej oceniac

        patrzac po komentarzach widac, ze kazdy uzytwkownik drogi jest duzo madrzejszy nie strabag ktory notabene ma najwiekszy portfel zamowien w polsce.

        chora propaganda z waszych ust plynie, nie podparta zadna wiedza.

        idzie lepiej krzyza bronic w stolicy.

        • 2 1

    • Nie masz racji. Budimex to największa kaszna :-)

      Pewnie oni by to za 2 mln PLN zrobili

      • 2 0

    • pół roku pierdziela sie z 3 km w rotmance odcinek z pruszcza do straszyna, to jak wygląda ta budowa, jak to jest zorganizowane

      to SKANDAL, STRABAG POWINIEN MIEC ZAKAZ WYKONYWANIA PRAC ZA PUBLICZNE PIENIĄDZE

      • 1 0

  • CO ZA KRETYNSKIE PODEJSCIE POLOWE ŁOSTOWICKIEJ WYREMONTOWANO A NA DRUGA PRZEZ ROK STRACH BYLO WJECHAC BEZ OBAWY O ZAWIESZENIE (7)

    • 77 14

    • (4)

      problemem byli mieszkańcy Łostowickiej jeśli się nie mylę...

      • 13 2

      • Mozliwe ze tak bylo. Jednak jak mozna rozpoczynac budowe nie majac pewnosci ze wszystkie kwestie formalne sa zakonczone (3)

        zwiazane z mieszkancami

        • 5 10

        • Wiesz (1)

          no niestety, stamtąd trzeba było wiele domów wyburzyć, a to nie tas
          kie proste. Nie podoba mi się to,że na początku zryli tam asfalt i jazda koszmarem.
          Tylko,że teraz są gigantyczne korki na Al. Zwycięstwa przez remont Kartuskiej i Powst.Warszawskich.

          • 1 1

          • ul. powstancow jeszcze nie remontuja.. a mogliby.

            • 0 0

        • właśnie zryli te koleiny, bo prawie nie dało sie juz tamtedy przejechać. I bardzo dobrze że tak robią. Na Słowackiego zrobili to samo.

          • 0 0

    • widzę, że jesteś specjalistą :-)

      • 9 0

    • Pocieszę Cię

      Do niedawna jeszcze planowane było podzielenie tego na TRZY etapy!! Chyba ktoś jednak się zawstydził i ostatnie 2 połączono w jeden. Z działkami to połowa prawdy - faktycznie były problemy z 1 nieruchomością, ale nie to było przyczyna opóźnienia. Jak pokazała ostatnia afera przy wstrzymaniu budowy Obwodnicy Południowej i wstrzymaniu robót z powodu jednej nieruchomości jak się chce urzędasom to można się dogadać i w tydzień.

      • 2 2

  • a po co ją przebudowywać? (2)

    jest dobrze.

    • 39 20

    • nieco

      lepiej niż przed lotem czy na trakcie św Wojciecha ;D

      • 4 1

    • proponuję zerwać jeszcze trochę asfaltu, to droga to 'paździerz'

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane