- 1 Obława w Letnicy. Nowe fakty (51 opinii)
- 2 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (104 opinie)
- 3 Promenada po remoncie hitem sezonu (93 opinie)
- 4 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (112 opinii)
- 5 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (196 opinii)
- 6 Zakaz "energetyków" tylko w teorii (199 opinii)
Gdańsk oszczędzi 12 mln zł na przebudowie ul. Łostowickiej
DRMG rozstrzygnęła przetarg na budowę ostatniego fragmentu ul. Łostowickiej w Gdańsku. Inwestycja pochłonie 28 mln zł, czyli o 12 mln mniej, niż się spodziewano. Dwujezdniową ulicą z Chełmu w kierunku Siedlec pojedziemy w grudniu 2011 r.
Pod koniec sierpnia ruszy, wyczekiwana przez wielu kierowców, przebudowa ul. Łostowickiej na odcinku od ul. Wojskiego do ul. Kartuskiej . W ramach tej samej inwestycji całkowicie przebudowane zostanie skrzyżowanie Łostowickiej z ulicą Kartuską.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie rozstrzygnęła przetarg na te zadania. Spośród czterech firm najtańszą ofertę złożył Strabag, który za przebudowę zaproponował 28 mln zł.
- Zaoszczędzimy na tej inwestycji - cieszy się Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Nasz kosztorys zakładał, że przedsięwzięcie pochłonie 40 mln zł. 16 sierpnia podpiszemy umowę z firmą budowlaną. Inwestycja rozpocznie się pod koniec sierpnia - dodaje.
Przebudowa ul. Łostowickiej trwa od 2008 r. W pierwszej fazie rozbudowano drogę na odcinku od al. Armii Krajowej do ul. Wojskiego. Wykonano też parking i podjazd w pobliżu miejskiego cmentarza.
Druga faza inwestycji, na którą przetarg właśnie rozstrzygnięto, zakłada m.in. wykonanie dwóch jezdni, a także modernizację skrzyżowania ul. Łostowickiej z ul. Kartuską. Powstanie tam splot dróg z centralną wyspą. Drogowcy planują wbudować w skrzyżowanie 120-metrowy fragment torowiska pod przyszłą linię tramwajową w kierunku Moreny.
Jeśli nie będzie żadnych opóźnień druga faza przebudowy ul. Łostowickiej potrwa do grudnia 2011 roku.
Opinie (210) ponad 20 zablokowanych
-
2011-01-29 16:09
nie wiedzialem ze od podpisania przetargu do pierwszych robot trzeba tyle czekac
- 0 0
-
2010-09-21 16:34
łostowicka
układ terenu łostowicikej i nowolipia aż prosi się o wykonanie wiaduktu.Każdy z którym się rozmawia opowiada i opowiadał się oraz był pewny że będzie wiadukt.
Rozwiązanie z wiaduktem napewno nie byłoby dużo droższe. pomyślcie bo będzie śmiech. pozdrawiam. Andrzej.- 1 0
-
2010-09-07 22:28
:)
kocham ten kraj, czyli mój kraj:). zobaczcie czy to nie piękne, że każdy ma zajęcie. Budyń udaje, że zaoszczędził, drogowcy budują i też udają, że oszczędzają:). to co dziś budują za trzy lata będą remontować, będą mieli zajęcie, a budyń za trzy lata powie , że znowu oszczędza. Tak jak linie tramwajową Wrzeszcz-Jelitkowo:). Spójrzcie na obwodnicę, kilka lat temu remontowana, a już widać ślady natężonego użytkowania. W tej chwili ciężko przejechać obwodnicą szybciej niż 80/h. Czy nie lepiej było wybudować trzy pasy, tym bardziej, że w tej chwili jest połączona z autostradą, a za chwilę z obwodnicą południową, co wtedy? Budyń wybuduje trzeci pas i powie, że znowu oszczędza:). Ale wszystko nic, najważniejsze, że i My możemy sobie popisać i mamy zajęcie:) i może dzięki temu też coś oszczędzimy?:)
- 1 0
-
2010-08-27 14:52
Pod koniec sierpnia?
którego roku?
Takiego guzdrania jak przy tej Łostowickiej jeszcze nie widziałem- 3 0
-
2010-08-10 13:56
NASZE SUPER URZĘDASY
Co za kosztorysy i rokowania kwot pozawyżane (sztucznie) . Teraz po aktualnych oszczednościach na inwestyccjach widać rozrzutność Władz. Łatwo jak sie wydaje nie swoją kasę !
Planowanie w perspektywnie 2-3 lat to jest śmieszne !!! Winni ruszyć tyłki i autualizować swoje wyliczenia, a tak te niby oszczędności albo przepadną lub pójdą na co ... ? Wątpie, aby poszły na szybszą spłate kredytów etc.- 0 0
-
2010-08-07 11:55
propaganda
jak budować aby było to chyba powinno się poznać najpierw od strony codziennej co daje rozwiązanie bez wiaduktu "kolizyjne" przy takim ruchu nic wielkiego tylko przejazd bez dziur szkoda tych pieniędzy na takie stare rozwiązanie a jazda żółwim tempem będzie wizytówką MIASTA dla turystów powodzenia troszeczkę logiki to nie lata 80.
- 0 0
-
2010-08-04 16:22
Nieeeeee (1)
tylko nie Strabag, to chyba najgorsza firma, zobaczcie ich działania na ul. Raciborskiego, przed Pruszczem Gdańskim, mieli skończyć 01.08.2010 a nawet połowy nie mają ukończone, totalna masakra!!!! droga z Żukowa do Kartuz, kolejna masakra, cały czas coś dłubią i końca nie widać, to teraz taka firma ma robić Łostowicką, szkoda tylko, ze za zwłokę nie będą mieli żadnych kar
- 6 1
-
2010-08-05 23:44
Dla niewtajemniczonych, termin zakończenia realizacji Żukowo Kartuzy upływa 31.10.2010 wiec o co sie czepiasz
- 0 0
-
2010-08-04 12:04
Nienowocześnie (4)
Chociaż ten fragment torowiska pod przyszłą linię tramwajową w kierunku Moreny mogliby puścić górą jezdni, a tak będzie jeszcze jedna beznadzieja.
- 36 10
-
2010-08-04 12:29
(2)
Górą mogli puścić samochody z Łostowickiej na Morenę.
- 21 1
-
2010-08-05 22:06
wiadukt, przecież to jest jedyne logiczne rozwiązanie
takie jedno pasmowe dróżki to dadzą przepustowość na 5 lat, a zbudują je za 2.
- 1 0
-
2010-08-05 13:01
ukształtowanie terenu idealne, ale dla Adamowiczów to byłoby za trudne do realizacji
- 3 0
-
2010-08-04 12:59
Oby tylko nie zrobili torowiska z przechyłem jak na Armii Krajowej i 3 Maja.
Pochylenie torów jak dla TGV a nie dla tramwaju. Wszystko się rozsypuje: jezdnia, zawieszenia w samochodach. Może tutaj projektant się popisze. W przeciwnym wypadku korki pozostaną, bo wszyscy i tak będą hamować do 20 km/h żeby sobie wszystkiego nie pourywać.
- 11 2
-
2010-08-05 21:52
W ramach oszczędności proponuję zlikwidować odcinek Kartuskiej
Najlepiej zlikwidować odcinek Kartuskiej od tego super nowego ronda do Stacji Lotosu w okolicach Jabłoniowej. A może jeszcze i w dół tak do pętli tramwajowej . Po cholerę te drogi. Przecież będzie mega wypasiona Armii Krajowej. Można jeździć w koło. A tak krzyżówka się uprości i wiadukty już nie będą nawet potrzebne.
Oczekuję teraz lawiny protestów kierowców jeżdżących tą drogą.
Zanim zagłosujecie jeszcze raz na Budynia i spółkę weźcie jednak pod uwagę, że wszyscy możecie znaleźć się się w takiej sytuacji.
Od Marca po likwidacji Słowackiego za lotniskiem jeżdzę do pracy 5 km objazdem od 15 do 50 minut dłużej w jedną stronę. Nie głosujcie na nich, bo was to też może spotkać.- 0 0
-
2010-08-04 14:40
4 lata na tak krótką ulicę (1)
to co będzie z dłuższymi?
- 13 0
-
2010-08-05 21:39
Jak to co?
Taka Słowackiego...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.