• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: przystanki wiedeńskie do remontu

Maciej Korolczuk
28 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W pierwszej kolejności nawierzchnia zostanie wymieniona na przystanku Przeróbka w kierunku Stogów.
  • W opłakanym stanie jest też nawierzchnia przystanku w kierunku centrum. Ona także zostanie wymieniona - z płyt na masę bitumiczną.

Nie kostka granitowa - jak pierwotnie planowano - a masa bitumiczna zastąpi wkrótce połamane płyty kamienne, jakie pokrywają nawierzchnię przystanków wiedeńskich na Przeróbce Mapka. Prace rozpoczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. W tym czasie przystanki będą wyłączane z eksploatacji.



Inwestycje związane z poprawą infrastruktury przystankowej w ostatnich latach w Gdańsku oceniam:

Przystanki wiedeńskie na Przeróbce powstały w 2015 r. w trakcie przebudowy torowiska tramwajowego. Dzięki podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku pasażerowie łatwiej i bezpieczniej wysiadają i wsiadają nie tylko do tramwajów, ale jeżdżących po torowisku autobusów.

Już dwa lata po przebudowie nawierzchnia wykonana z kamiennych płyt w wielu miejscach popękała i konieczne były prace gwarancyjne. Później urzędnicy - już ze środków z budżetu miasta - chcieli wymienić niepraktyczne płyty (pękające głównie pod zbyt ciężkimi pojazdami ciężarowymi) na kamienną kostkę. Z pomysłu niewiele wyszło, bo degradacja nawierzchni w ciągu kolejnych lat postępowała.

84 nowe tablice informacji pasażerskiej w Gdańsku



Wkrótce ma się to zmienić. W poniedziałek, 31 sierpnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, zarządzający przystankami tramwajowymi i autobusowymi w mieście, rozpocznie prace związane z przebudową nawierzchni przystanków znajdujących się w ciągu ulic Siennickiej oraz Lenartowicza na Przeróbce. Co ważne, na czas robót drogowych przystanki zostaną całkowicie wyłączone z użytkowania.

  • Kamienne płyty okazały się zbyt kruche i łamliwe pod kołami jeżdżących przez Przeróbkę ciężarówek.

- Przebudowa nawierzchni przystanków wiedeńskich dotyczyć będzie w pierwszym etapie przystanku "Przeróbka 02" na ul. SiennickiejMapka w kierunku Stogów oraz przystanku "Lenartowicza 01" na ul. LenartowiczaMapka w kierunku centrum Gdańska. Istniejąca na obu przystankach nawierzchnia z płyt kamiennych zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Prace planowo potrwają do 4 września - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

30 nowych wiat na przystankach



Roboty drogowe będą wymagały całkowitego wyłączenia przystanków z użytkowania, tzn. nie będą się przy nich zatrzymywały tramwaje. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać z sąsiednich przystanków - "Lenartowicza 02" w kierunku Stogów oraz "Przeróbka 01" w kierunku centrum. Nawierzchnia tych przystanków będzie wymieniana w drugim etapie prac, który realizowany będzie od 7 do 11 września.

W trakcie prac ruch samochodowy będzie odbywał się z pominięciem odcinków jezdni na długości przystanków - kierowcy będą mogli poruszać się po fragmencie torowiska.

Opinie (219) ponad 10 zablokowanych

  • Nic niezwykłęgo.

    Mnie interesuje, kiedy polscy drogowcy nauczą się obsadzać studzienki, żeby się nie zapadały niedługo po remontach. Cały cywilizowany świat z tym sobie radzi, Niemcy nawet mają specjalne automaty do montażu studzienek a w Polszy jak w XX wieku - ręcznie i aby było. Ludzie po ulicach jeżdżą slalomem, żeby nie najeżdżać na studzienki pozapadane czasem po kilka centymetrów.

    • 24 0

  • Jak widac karuzela glupoty za publiczne pieniadze w gdansku trwa w najlepsze... dramat normalnie dramat kto tu rządzi

    • 15 3

  • cos niesamowitego dzieje sie w Gdansku (1)

    kto bierze za takie lipy pod stołem w kółko coś jest do naprawy......

    • 21 1

    • ZDiZ i DRMG

      powie Ci, że wszystko"zgodnie ze sztuką".

      • 2 0

  • trojmiasto pl powinno zrobić materiał wideo o tym (1)

    jak kierowcy zachowują się w okolicach przystanków wiedeńskich. Np tramwaj lub autobus jeszcze stoi i ludzie ledwo weszli do środka, a kierowca jedzie na przód, podczas gdy nie ma prawa ruszyć z miejsca, dopóki tramwaj/autobus nie odejdzie.

    • 12 2

    • I dlatego twierdzę,że te przystanki to porażka.

      • 0 0

  • Tak buduje DRMG

    Jakosc - byle jak, termin - byle jaki, no i najlepiej po uplywie gwarancji zrobic od nowa bo wszystko jest zle. Brawo

    • 14 0

  • skrzyżowanie Rajskiej i Heweliusza (1)

    w/w wyniesione, brukowane skrzyżowanie już jest całe popękane i pofalowane, a kiedy to oddano? Rok temu?

    • 11 1

    • Na Stogach przy daanym komisariacie tak samo. A nawet jeszcze nie skonczyli

      • 3 0

  • Miasto z stolca patyków i kartonu

    Władza tak samo

    • 11 1

  • to wina nie samej nawierzchni a podbudowy czyli warstwy spodniej

    gdzie jest za płytko i za mało kruszywa a tylko pewnie za dużo piachu (bo taniej) jak położą na to asfalt tylko po zdjęciu płyt to i tak będą koleiny i pęknięty zimą asfalt, musi być solidna podbudowa to wytrzyma

    • 14 0

  • Popękały płyty...tylko które? (2)

    bo na zdjęciach nie widzę ani jednej popękanej, tylko ukruszone na krawędziach od ocierania jedna o drugą bo tak pięknie grunt musiał być pod nimi przygotowany.
    Tak więc, to nie wina jakości płyt, tylko spartolonej roboty, że wygląda to jak fale Dunaju

    • 16 2

    • Starasz się udowodnić tezę z gruntu fałszywą, (1)

      bo płyty są nie pozapadane tylko połamane przez bezczelnie przeładowane samochody ciężarowe. Winni jak zwykle chciwi Janusze transportu!

      • 0 3

      • nie, kilka płyt jest pękniętych, na szczególnie głebokich zapadlinach

        reszta jest luźna i powykruszana na krawędziach.
        Ciężarówki tam nie jeżdżą, bo jest kręto, dalej są wiadukty, no i te progi.
        Chyba masochiści i zagubieni, bo normalni mają Sucharskiego, Przetoczną i Południową.

        • 1 0

  • Młodzi to sie uczą

    Za publiczne pieniądze ale może za 3 razem będzie dobrze. Specjaliści Z Gdańska

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane