• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk szykuje kampanię reklamową dla zagranicznych turystów

Katarzyna Moritz
5 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Gdańsk liczy na więcej weekendowych turystów z zagranicy i poza sezonem. Gdańsk liczy na więcej weekendowych turystów z zagranicy i poza sezonem.

Gdańsk chce mieć poza sezonem więcej weekendowych turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Danii, Norwegii i Szwecji. Szuka więc realizatorów kampanii reklamowej na tych rynkach.



Czy lubisz weekendowe wyjazdy za granicę?

Gdańsk z roku na rok odwiedza coraz więcej turystów. W 2015 roku do Gdańska przyjechało prawie 2 mln gości, z czego 23 proc. pochodziło z zagranicy. Najwięcej i to głównie w sezonie, pochodzi z takich krajów jak: Niemcy, potem z krajów skandynawskich, a następnie z Wielkiej Brytanii.

Czytaj też: Podsumowanie sezonu turystycznego w Gdańsku

Władze miasta chcą, by przyjeżdżało ich jeszcze więcej. Dlatego trwają przygotowania do dużej kampanii reklamowej. Ostatnią o podobnym zasięgu mieliśmy przed Euro 2012.

- W 2014 roku była kampania na Skandynawię, łącząca atrakcyjność turystyczną Gdańska i naszych kulinariów. Ta ma być odnowieniem działań dotyczących budowy wizerunku miasta i ma być nastawiona na turystykę weekendową. W przeciwieństwie do wspominanych kampanii, różnić się będzie tym, że nie nastawiamy się na emisję spotów reklamowych w telewizji - wyjaśnia Grażyna Adamska, kierownik Referatu Wizerunku Miasta.
Obecna kampania nastawiona ma być głównie na emitowanie 30-sekundowego spotu w Internecie, głównie w portalach turystycznych, w mediach społecznościowych, będą też działania na popularnym portalu LonelyPlanet czy w wyszukiwarce Google.

Zestawienie odwiedzin w 2015 roku. Zestawienie odwiedzin w 2015 roku.
Budżet kampanii to 500 tys. zł. Władze miasta oczekują, że wygeneruje ona 4 mln kontaktów z przekazem reklamowym na wybranych rynkach zagranicznych.

Czytaj też: Gdańsk uznany za dużą atrakcję turystyczną

W ramach przetargu ma być wyłoniona agencja, która na zlecenie miasta przygotuje i zrealizuje zaplanowane działania promocyjne na wybranych rynkach zagranicznych i zajmie się stworzeniem koncepcji kreatywnej kampanii. Zgłoszenia można przesyłać do 14 kwietnia.

- Kampania będzie odbywała się we wrześniu, gdyż chcemy zwiększyć turystykę po sezonie. Obecnie najbardziej popularna jest turystyka weekendowa. Chcemy zwiększyć przyjazd turystów ze Skandynawii, Wielkiej Brytanii, tym bardziej że uruchamiane są kolejne połączenia lotnicze. Musimy też odświeżyć rynek niemiecki, bowiem wymiera powoli tzw. turystyka srebrna, sentymentalna, należy mówić do nowych, młodych ludzi, którzy nie muszą znać starego Gdańska - podkreśla Adamska.
Miasto oczywiście chce podkreślać swoje atuty i atrakcje, jako miasto wolności, miejsce, które przyciąga nie tylko niezwykłą historią i kulturą, ale także specyficznym klimatem i wieloma atrakcjami, do których warto wracać.

W spocie i kampanii mają być uwzględnione głównie zabytki: Bazylika Mariacka, Dwór Artusa, Fontanna Neptuna oraz Żuraw, a także Katedra w Oliwie. W ostatnim czasie dużą sławą cieszy się Europejskie Centrum Solidarności, teraz warto będzie zapewne postawić również na Muzeum II Wojny Światowej.

Opinie (101) 5 zablokowanych

  • (7)

    Wykonawcą zostanie Kijowski, a sędzia konkursu Rzepliński. W spocie wystąpi Kraśko z Makłowiczem, a scenariusz wymyśli Skiba.

    • 80 47

    • Podobno na ten czas Antek przygotował program dodatkowy. (1)

      sprowadzą wrak tu olewa. Tam na pewno był "proch" z kapiszonów a piloci ratowali ludzi zasadzki

      :))) ale poruta. O rany. Kaftan dawać.

      aaaa i kasę z odszkodowania oddać pisiaczki. złodziejaszki.

      • 4 6

      • Chyba rurki Ci jaja uciskają,wytrzyj mleko z brody i do szkoły.

        • 1 4

    • (1)

      Nie, w spocie wystąpi Jaro dziewica, Misio z Antosiem i pedały całego świata zaczną zjeżdżać się do Gdańska.

      • 18 12

      • Jak wszystkie pedały całego świata się zjadą,to Ty też musisz być.

        • 4 2

    • to takie dowcipne być miało ???........a wyszło kretyńskie

      • 4 4

    • (1)

      A jak w spocie nie będzie Kijowskiego to oczywiście odszczekasz PiSiorku?

      • 16 14

      • Będzie nie peniaj frajerku

        • 6 9

  • tak tak zapraszajcie turystów z zachodu

    niech w czasie spaceru po starówce szukają kibli... i się przekonają, że jedyną rzeczywistością naszego miasta są plastikowe kible naprędce postawione w centrum przed sezonem...

    napewno zapamiętają pełne pęcherze i śmierdzące stojące na słońcu plastikowe kible... bo Kotłowski i jego szef Grzelak mają wszystkich w d....

    • 9 0

  • (2)

    4,61 ocena? Chyba w skali do 10. Smród ubóstwo i cebula.

    • 39 49

    • nie pisz kaszubie o swoich barakach na przedmieściach. (1)

      nie ten poziom. zabierz swojego dizla na oleju opałowym i znikaj za oborą pod żwirownią.

      • 11 8

      • To w Gdańsku macie obory pod żwirownią?

        • 3 3

  • artykuł na miarę SE lub faktu

    miasto wojewódzkie, destynacja turystów liczonych w milionach, a tytuł zamiast chwalić wspieranie lokalnej turystyki punktuje koszt przedsięwzięcia. Tani chwyt na poziomie partii rządzącej celującej w gawiedź, dla której takie kwoty są kosmiczne i sprowokuje do hejtu. O ile wszelkie wydatki publiczne są mocno wątpliwe, tak w tym należy upatrywać szans rozwojowych i powinny być dużo wyższe

    • 2 2

  • u nas tylko reklama w prasie ogólnopolskiej to kilkaset tysięcy złotych (2)

    • 19 4

    • (1)

      U nas to na imprezę typu red bull czy zlot żaglowców przyjedzie w jeden weekend milion ludzi

      • 7 5

      • kto ten milion liczył, Trump?

        • 3 0

  • 500 tysięcy zł to pikuś dla Budynia to nawet nie jest wartość jednego apartamentu no chyba że z bonifikatą dla pą prezydą (5)

    Kasiora z naszych kieszeni.... łatwo się wydaje nie swoje pieniądze.

    • 43 23

    • (4)

      A najłatwiej 2 miliardy złotych na trzy samoloty pasażerskie z czego jeden używany, do tego typ właśnie wycofywany z produkcji.
      Cena katalogowa to niecałe 100 mln dolarów.
      Dojna zmiana.

      • 6 6

      • (3)

        Taka dygresja: produkt wycofywany z produkcji najczęściej jest najbardziej dopracowany.

        • 5 1

        • (2)

          Wiec wybierz innego prezydenta.Rowniez nie podobaja mi sie kadencje tego aferzysty i karierowicza dlatego tez nie glosuje na Adamowicza.Ale pozniej nie biadole bo wiem ze nie dzieki mnie na stolku ciagle siedzi ten zlodziej:)

          • 7 0

          • głosuj na antka i na specjalistę z pzdu - jaworskiego. (1)

            to ten co zniszczył polską stocznię. fachowiec przez wielkie Fuj.

            • 0 6

            • Masz rację, ale Jaworski sam tej stoczni nie zniszczył.

              • 2 0

  • Pół miliona na 30-sekundowy spot (8)

    Nie ma co jak szastać naszymi podatkami. Adamowicz musi odejść.

    • 65 45

    • Kasa wywalona na EURO2012 miała zapewnić Gdańskowi reklamę na lata.

      Już nie działa?

      • 6 2

    • Adamowicza zastąpi jego koles z parti to juz pewne i nic sie niezmieni!

      To trzeba wywalic porzynajmniej z 200 kolesiów POlityków i urzedasów całe klany rodzinne!!

      • 4 1

    • ja perdo.... ale z cię jełop . Znasz się na kosztach reklamy ?

      • 0 3

    • Widać, że na temacie się nie znasz, ale się wypowiesz. Na rynku mediów taka kwota, za kampanię o takim zasięgu, nie robi dużego wrażenia. Jak chcesz zrobić dobre wrażenie to musisz zainwestować, a jak chcesz zrobić kampanię za 5pln to lepiej odpuść bo osiągniesz efekt odwrotny do zamierzonego tj. "Antykampanię". Pozdr.

      • 3 2

    • (1)

      Czyli uważasz że nie warto pozyskiwać turystów poza sezonem? Myślałem że ciężko skomentować głupio czysto merytoryczny wpis, ale jak widać zwolennicy PiS wszędzie widzą problem

      • 16 10

      • Warto? Zagraniczne hotele z ukraińskim personelem zarobią, ale za reklamę zapłacimy my, mieszkańcy.

        • 7 3

    • Nie głuptasie, pół miliona za spot i jego emisję.
      Wielokrotną.

      • 12 3

    • Zakodowany Skiba wesprze to przedsięwzięcie finansowo :))) haha

      ale najpierw Budyń wypłaci mu dwa razy więcej za koncert

      • 12 9

  • powodzenia - ale wątpię, by działania w Internecie nagle zaowocowało turystami (1)

    przyciąga się ofertą - pakietami które sa atrakcyjne i jednak bardziej tradycyjną reklamą

    lub niekonwencjonalną - tak by dotarła do odbiorcy i zainteresowała go skutecznie

    • 0 0

    • ale to oznacza wykonanie sporej pracy

      • 0 0

  • akurat jest artykuł o badaniach wśród cudzoziemców

    i są dosyć niepokojące - powiem delikatnie

    chyba włodarze powinni popracować także nad społeczeństwem 'polskim' by Trójmiasto czy Gdańsk były lepiej odbierane przez cudzoziemców

    bo to jest potężna broń - albo poleca to miejsce albo odradzą

    to jest warte więcej niż jakaś kampania w internecie

    a niestety - cudzoziemcy uważają że mieszkańcy Trójmiasta są nietolerancyjni

    • 2 3

  • Czy jest szansa aby w dżinglu (4)

    Znalazła się postać wielkiego Polaka, katolika i rozwodnika zarazem Pana Jacka Kurskiego?

    • 29 16

    • Najedz się hydroksyzyny (3)

      najlepiej całe opakowanie od razu.

      • 6 13

      • (2)

        Pan Kurski nie jest Polakiem?

        • 1 3

        • według miłościwie nam strzelającej epitetami pani niby-profesor.

          ten pan nie jest polakiem lecz gdańszczaninem.

          a według pana piętki, z kolei, pani prof. jest lumpeninteligentem i to czerwonym.
          Ćwikła. taka.

          • 5 0

        • jest wolakiem

          lepszego sortu. to widać

          • 6 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane