• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański "kret" nabiera kształtów

mn, ms
15 lutego 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcia wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.
  • Tak wyglądają przygotowania do rozpoczęcie wiercenia tunelu przez maszynę TBM.


Silniki elektryczne, łożysko, na którym zostanie zamontowana tarcza, elementy napędu hydraulicznego - m.in. te elementy maszyny TBM znajdują się już w szybie startowym, czyli w miejscu, z którego rozpocznie się drążenie tunelu pod Martwą Wisłą. Montowanie "kreta" powinno zakończyć się na początku marca.



Tak będzie wyglądał tunel pod Martwą Wisłą. Tak będzie wyglądał tunel pod Martwą Wisłą.
Złożona już maszyna rozpocznie drążenie po wschodniej stronie tunelu, czyli na Wisłoujściu. Zacznie od tunelu południowego. Po przewierceniu się na zachodnią stronę Martwej Wisły, tarcza zostanie zdemontowana i przetransportowana ponownie na wschodni brzeg. Korpus maszyny cofnie się wydrążonym wcześniej tunelem. Budowlańcy złożą maszynę i rozpoczną drążenie północnego tunelu.

Przypomnijmy, że maszyna TBM, w celu przetransportowania z firmy Herrenknecht w Niemczech do Gdańska, została rozłożona. Większość jej elementów docierała do nas od września drogami, ale te największe do Gdańska przypłynęły.

Gdański kret w sumie waży 2,2 tys. ton i mierzy 90 metrów. By poruszyć jego tarczę o średnicy 12,56 potrzeba 3,5 megawatów mocy. Gdy maszyna znajdzie się już pod ziemią i zacznie pracę, na przodku ciśnienie wynosić będzie 3,5 bara. Dlatego pracownik, który będzie serwisował elementy w tej części maszyny, będzie musiał przejść dekompresję.

Odcinek tunelowy jest ostatnim z powstających fragmentów Trasy Słowackiego. Od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska liczy dokładnie 2,4 km, z czego sam tunel pod Martwą Wisłą będzie mieć 1072 metry. Budowa trasy, która połączy Drogę Zieloną przy PGE Arenie w Letnicy z Trasą Sucharskiego na Wisłoujściu, ma zakończyć się w październiku 2014 roku. Roboty prowadzi firma Obrascon Huarte Lain - ta sama, która dokończyła prace na wrzeszczańskim odcinku Trasy Słowackiego po bankructwie Hydrobudowy Polska. Koszt budowy tunelu z połączeniami do ul. Marynarki Polskiej i Trasy Sucharskiego wynosi 885 mln zł.

Tak wyglądał plac budowy tunelu pod Martwą Wisłą w styczniu.

mn, ms

Opinie (109) 8 zablokowanych

  • brak logiki i konsekwencji w postępowaniu władz trzeba było zasypać martwą wisłę (1)

    komu ona potrzebna, jak likwidujemy przemysł stoczniowy. blachy na wiatraki można spawać na stogach, albo w świbnie

    • 7 5

    • rozumiem, że koszty wtedy byłyby mniejsze i wszystko bezpieczniejsze i mniej czasochłonne, tak?

      • 2 0

  • Na Google Maps widac jakie macie smieci w Miescie Gdansk macie niesamowite brudy

    Zobacz na Google Maps Brudy i Syf w Miescie Gdansk

    • 2 1

  • kret

    w norwegi sa tunele pod morzem po 8 km. i nikt z tego nie robi sensacji a tu robia tunel pod bajorem i wielkie hallo za bezrobocie niech sie wezma bo ludzie nie maja za co zyc....

    • 5 1

  • Symfonia dla uszu

    w końcu będzie gdzie powarczeć 4 litrową v8 :)

    • 0 4

  • nic nazdzwyczajnego , na Discovery pokazywali takie machiny niejeden raz

    • 2 2

  • Tunel pod Wisłą.

    My rowerzyści mówimy zdecydowane nie i rozwarzamy zablokowanie tej budowy jeśli nie uwzględni ona ruchu rowerowego w tym tunelu

    • 1 5

  • Przypomnijmy, że maszyna TBM, w celu przetransportowania z firmy Herrenknecht w Niemczech

    ciekawe co Niemcy kupują w Polsce, kiełbase i papierosy.

    • 0 0

  • Czy poza skomunikowaniem portu z S7

    ten tunel jest do czegoś potrzebny? Zwłaszcza że nie ma
    w nim ani ciągu pieszego ani rowerowego?

    Jeżeli zaś Budyń buduje infrastrukturę za GDDKIA
    to wpółczuję mieszkańcom...

    • 2 3

  • Żenada

    Super, w końcu będzie ten tunel. Nie mogę się już doczekać, w końcu Gdańsk to metropolia, a nie te śledzie z Gdyni.

    • 0 1

  • ostatni odcinek trasy Słowackiego?

    wydaje mi się że brakuje jeszcze odcinka od ETC do ronda Hallera czyżby budyń nie znał topografii miasta kiedy brakujący odcinek , teraz jest to bez sensu cały ruch przez zaspe.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane