• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Chylońska musi poczekać na estakadę

Piotr Weltrowski
17 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Korki na skrzyżowaniu ul. Chylońskiej z Północną to praktycznie codzienność. Korki na skrzyżowaniu ul. Chylońskiej z Północną to praktycznie codzienność.

Gdyńscy urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej, choć byli chętni do jej realizacji. Powód? Nie przewidzieli, że podczas remontu Estakady Kwiatkowskiego na ul. Chylońskiej zwiększy się ruch.



Czy dodatkowe pasy rozwiążą problem korków na ul. Chylońskiej?

Korki na skrzyżowaniu ulic Chylońskiej i Północnej zobacz na mapie Gdyni to od lat dla władz Gdyni wstydliwy problem, z którym urzędnicy nie mogą sobie poradzić. Na początku tego roku wydawało się jednak, że w końcu w sprawie nastąpi przełom. Ogłoszono przetarg na wykonanie remontu, który miał sprawić, iż oczekujące na przejeździe kolejowym auta nie będą blokować ruchu na ul. Chylońskiej.

Po remoncie przed skrzyżowaniem powstać miały dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej spokojne oczekiwanie na otwarcie przejazdu, bez blokowania ruchu. Mimo że kilka firm stanęło do przetargu, miasto, zamiast rozstrzygnąć, unieważniło go.

- Musieliśmy tak postąpić, bo po rozstrzygnięciu przetargu nie byłoby możliwości prowadzenia inwestycji. Zarząd Dróg i Zieleni nie wydałby zgody na zajęcie ulicy, ponieważ, o czym wcześniej nie mogliśmy mieć wiedzy, podczas remontu estakady Kwiatkowskiego ruch przeniósł się właśnie na ul. Chylońską. Oba te remonty nie mogły więc być wykonywane równocześnie - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Mimo wpadki, miasto nie rezygnuje ze swoich planów. Urzędnicy będą chcieli ogłosić kolejny przetarg na remont feralnego skrzyżowania. - Remont estakady kończy się we wrześniu. Będziemy chcieli ogłosić nowy przetarg tak, aby można go było rozstrzygnąć właśnie wtedy, by same prace mogły się rozpocząć w październiku - tłumaczy Stępa.

Urzędnicy nie kryją tego, iż remont skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej jest rozwiązaniem zastępczym. Docelowo bezkolizyjne pokonanie trasy, dziś obsługiwanej m.in. przez przejazdy kolejowe na ul. Północnej zobacz na mapie Gdyniul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni, zapewnić ma Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiasta. Realizacja tej inwestycji wciąż nie jest jednak pewna, przynajmniej w najbliższym czasie.

Opinie (117) 9 zablokowanych

  • MAMY CZAS POCZEKAJMY JESZCZE Z ROK I WSZYSTKO STANIE W KORKU

    Ministerstwo na gmine gmina na województwo a w końcu pare planów za które trzeba zapłacić potem oczywiście konsultacje lata mijaja a zabawa trwa. GRATULACJE niwe wiadomo czy się śmiać czy płakać

    • 0 0

  • Co to ma byc ?????

    Nie zgadzamy się na doraźne rozwiązania. TYLKO TUNEL ALBO WIADUKT !!!!
    Czekamy juz 30 lat !!!! CISOWA, CHYLONIA. 50 tys. mieszkańców za chwile powie co mysli o waszej "pracy".

    • 0 0

  • "Mimo wpadki,..." (8)

    o jakiej tu wpadce mowa?
    Wpadką i to wielką jest Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej i jej planowane warianty budowy, szeroko dyskutowane, ankietowane i omawiane w które zaangażowanych jest kilkanaście miejscowych samorządów.
    OPAT to inwestycja, która ma zwiększyć sprawność przejazdu od obwodnicy, przez Gdynię, Rumię i Redę, w kierunku Helu i Wejherowa. Niestety słaby nacisk ze strony Marszałka na jej budowę, zmusza Gdynię na te opisane tu prowizorki a przez red. Piotra W. jeszcze uznane jako wpadki:(( Ja rozumiem, że wysoki koszt planowanego przedsięwzięcia (ok. 1,2 mld zł, z czego część wyłożyć miała Unia Europejska poszła na uratowanie Gdańska przed totalnym zablokowaniem w czasie Euro 2012 i na okolice północne zabrakło kasy). Zapominamy, że to dzięki budowie OPAT-u zmniejszą się korki w tym miejscu nie tylko na ulicach Gdyni, ale zwłaszcza w Rumi i Redzie,..., polepszy się dojazd do Półwyspu Helskiego, co przyczyni się do skrócenia podróży i zmniejszenia emisji spalin przekraczających tam dopuszczalne kryterium.
    Jestem za wybudowaniem tam TUNELU a nie żadnej prowizorki i jeszcze ubieranie jej w "szatki wpadki"

    • 13 7

    • (5)

      Panie Radny Zmuda Trzebiatowski, a pan dalej na straży swojego guru. Prezydent i całe to grono to ustawieni cwaniacy którzy maja gdzieś mieszkańców.

      • 3 3

      • "Prezydent i całe to grono to ustawieni cwaniacy którzy maja gdzieś mieszkańców" (4)

        Ewuniu, czy Ty przypadkiem nie masz myśli prześladowczych?

        Toż właśnie prezydent b.myśli o mieszkańcach, sprowadzają do Gdyni (nawet w ostatnim tygodniu) najlepsze prestiżowe firmy w świecie, jak; Rolls - Royce, Sony Pictures Entertainment,...

        Chciałem już kilka razy spotkać się z Tobą, abyś sprawdziła osobiście, że nie jestem R.ŻT, ale bez odzewu:))
        Chyba, że Ty lubisz tylko z Radnymi?
        To przepraszam.

        • 2 4

        • eh, ty głupku...

          • 0 0

        • a jak on te firmy sprowadzał?

          może stojąc pod latarnią i machając nóżką? A może stali razem z bezstronnym, dwóch panów razem to takie trendy teraz.

          • 0 0

        • (1)

          Panie Radny zaklinanie nic nie pomoże. Jest Pan wyjątkowo przykrym klakierem.
          Zastanawia dlaczego, ale chyba wiem bo pan obcujesz na co dzień z Prezydentem i stąd te chamskie odzywki.

          • 2 0

          • imć bezstronny to idiota, ale co do obwodnicy pólnocnej ma przypadkiem rację

            • 1 0

    • Klakier Szczurka w akcji... (1)

      Mam propzycje: z kasy na PR zbuduj tunel, to i tak mniej niż roczny budżet PR Szczurka.

      • 3 3

      • Pewnie piszesz z Gdańska i zazdrościsz wspaniałych rządów P.Szczurka Gdyni

        klakierami to jesteście Wy gdańszczanie, a zwalacie na jakieś iluzje :)) jakiś PR, itd.
        Gdynia musi szeroko informować i edukować swoich obywateli o przedsięwzięciach, ponieważ byście zarzucali, że coś robi się dla znajomych królika.

        Tu nie robi się imprezek POparcia dla wybrańców jak Światowy Zjazd Gdańszczan, czy w czasach kryzysu ECS, a na drogi nie ma kasy, do tego Gdynia do dnia dzisiejszego nie otrzymała rządowej "schetynówki":((

        A taki"Prawda i tylko prawda" za czyją kasę próbuje zaklinać rzeczywistość? Zapamiętaj chłopcze 10 kwietnia to się już zemściło i nie chce się powtarzać jak, co gdzie kiedy i przez kogo?
        Myślisz, że POdPiSując się "Prawda i tylko prawda", GŁUPI LUD to tu kupi?

        • 3 3

  • Najgorsze jest to, że znowu się nie udało...

    mimo zapewnień wiceprezydenta, że na wiosnę wieloletniej walki jednego radnego. Chylonia jest chyba poza horyzontem widocznym z UM ;-)

    • 0 0

  • Skoro tak to wiecie na kogo nie głosować. (1)

    jw

    • 4 1

    • ale nie wiemy na kogo głosować

      to główny problem Gdyni od lat.

      • 0 0

  • Krawężniki i dziury (2)

    W zeszłym roku był artykuł w trojmiasto.pl na temat likwidacji barier architektonicznych w Gdyni. Napisałem do urzędu email z zaznaczoną mapką dziur i krawężników na osiedlu Pustki Cisoswkie. Jak dotąd nie zostało nic zrobione, a tak Gdynia się chwali jak to dba o niepełnosprawnych. To jest tylko kampania przedwyborcza do Samorządu.

    • 6 2

    • Na Pustkach tragedia

      Dzielnica zapomniana przez naszych włodarzy. Ulica Jaskółcza nadaje się do kapitalnego remontu, nie wspominając o tym że jest nieprzepustowa.

      • 0 0

    • gdynia to wielki propagandowy balon.Piękne miasto wszystko najlepsze najfajniejsze i tak ludzi od 20 lat urabiają i ludzie bez pojęcia np o infrastrukturze łapią się na to.Każdy remont spierdzielony,Unruga koło Boiska i Podgórskiej jedna wielka beznadzieja remont wzgórza zbyteczny i wątpliwe korzyści będą z niego olewają rowerzystów olewają niepełnosprawnych olewają dzielnice peryferyjne dla szczura liczy się tylko skwer świętojańska i kamienna góra reszta może być syfiasta.Szczur posadzi trochę drzewek i żonkili i super gospodarz.Już któraś osoba pisze że wszelkie petycje mają w nosie.Światła na Morskiej koło SP 40 miały w kwietniu zostać przerobione na jednoetapowe teraz jest prawie końcówka maja i nic nie jest zrobione obiecanki cacanki jeden wielki PR ukrywający pustkę i mizerię.

      • 3 3

  • A może tunel...

    po jakiego diabła dłuższe pasy dla oczekujących, może by tunel wykopali. Usytuowanie terenu jest w tym miejscu bardzo dogodne. Oczywiście więcej kasy i czasu potrzeba ale już nikt nie musiałby czekać na otwarcie przejazdu.

    • 2 0

  • Władze Gdyni są gluche! (11)

    Od kilku lat padają propozycje budowy tunelu pod torami na ulicy Puckiej, który rozwiązałby sprawę (jest miejsce i dobra organizacja ruchu - światła na skrzyżowaniu Pucka/Hutnicza), ale władze Gdyni są głuche i ślepe na postulaty mieszkańców. Pytanie retoryczne: po co nam taka władza, która ignoruje głosy wyborców?

    • 70 9

    • Ale po co tunel jak ma być estakada? (1)

      Zbudują teraz tunel a za 2 lata estakadę?
      I wtedy to dopiero podniosą się głosy jacy to radni rozrzutni! Wydali bezsensowną kasę na tunel i estakadę....!

      • 0 7

      • Za 2 lata? Chyba raczej za 5 lat.

        A tunel na ulicy Puckiej powinien był zostać wybudowany już dawno. Szlabany na tej ulicy i tak 80% czasu w ciągu doby są zamknięte utrudniając "przeprawę" na drugą stronę torów. OPAT zapewne jest potrzebny ale tunel na Puckiej moim zdaniem to konieczność, zarówno dla bezpieczeństwa na ulicy Chylońskiej, jak i odciążenie Estakady Kwiatkowskiego. Zawsze potrzebna jest alternatywa np. w razie stłuczki i wyłączenia drogi z ruchu, remontu itp.

        Pozdrawiam zdrowo myślących!

        • 1 0

    • (1)

      dokładnie jak napisał wyżej. Jedynym dobrym rozwiązaniem jest tunel na puckiej albo północnej. I wtedy nie trzeba budować żadnych dodatkowych pasów i estakad. Tylko że właśnie oni w ogóle nie chcą słuchać.

      • 13 0

      • Tunel będzie jak na Słowackiego pod gdańskim lotniskiem.

        • 2 0

    • Ja juz pisałem maila do pismo do Pana Marek Stępa czy nie można wybudowac tuneli na Puckiej i Żwirowej... (1)

      niestety brak odpowiedzi ...po drugie te tunele niczym by się nie różniły od tunelu na Wzgórzu.... Ale tam jest hiprmarket a na Chyloni nie ma .. tam jest centrum a tutaj nie ma :(

      • 7 1

      • nie widza tego ze chylonia niedosc ze dzielnica tranzytowa to jednak jedna z najwiekszych dzielnic...jak na poczatku barany!!!

        • 2 1

    • tunel w Lęborku

      wystarczyłby taki za 4-5 mln pod Pucką i Północną jak w Lęborku

      • 5 1

    • ...

      dokładnie, oni po prostu są JUŻ za długo..

      • 2 1

    • Koszta (2)

      Porownaj sobie budowe tunelu w obecnych warunkach z dodatkowymi pasami czy nawet z estakada.
      Pamietaj ze caly czas jezdza pociagi ,ktore waza torszke......
      Bo gdyby nie jezdzily,to co innego.Zapytaj o to jakiegokolwiek prawdziwego inz.budownictwa drogowego.A zobaczysz ze to nie takie proste jak postawienie paru slupow.

      • 5 7

      • Myslisz koleg ucilice Płnocna z Pucka...proponuje bardziej zagłebic sie w temat i nie wypowiadać sie jeżeli sie nie zna tematu

        ..!!! pozdrawiam

        • 2 3

      • Jak na Wzgórzu Św. Maksa mogli to tu także

        Jak na Wzgórzu Św. Maksa mogli to tu także

        • 14 2

  • kiedy ta przebudowa ma nastąpić???

    w październiku? no tak :/ super i znowu zima zaskoczy więc kolejne miesiące miną w jeszcze większych korkach. Brawo za myślenie...

    • 0 0

  • POziom przewidywania wiceprezydenta (2)

    jak i całej tej ekipy, podobny do POziomu twórców "zielonej wyspy" rządzących Polską,
    parafrazując "jak zamknę jedną drogę to skąd mówgłbym mieć wiedzę że ruch przeniesie się na drugą?", no skąd? - drodzy Gdynianie u Was też są wybory samorzadowe, ockinijcie się, a jak macie jeszcze wątpliwości zobaczcie jak wygląda jedna z ważniejszych ulic waszego grodu ul. Morska (szczególnie po deszczu) i jak wyglądają jej paking... przepraszam chodniki.

    • 8 0

    • (1)

      Proszę pisać prawdę ,Pan Stępa to Samorządność!!!

      • 0 0

      • nieważne jak się nazywają to tak naprawdę ta sama ekipa

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane