- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (43 opinie)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (375 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (262 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (114 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (89 opinii)
Gdynia: Marina przy apartamentach z pozwoleniem na budowę
Wojewoda Pomorski zatwierdził pozwolenie na budowę mariny z zapleczem technicznym i infrastrukturą na terenach po Dalmorze . Oprócz przystani dla 120 jachtów powstanie tam sześć 5-kondygnacyjnych budynków mieszkalnych. Jesienią zostanie wybrany wykonawca prac.
Marina i mieszkania w tym samym czasie
Oprócz nich powstanie aleja spacerowa z butikami i restauracjami na parterze budynków. Zaletą apartamentów ma być możliwość posiadania mieszkania oraz jachtu w jednym miejscu.
Pozwolenie na budowę potrzebnej do tego mariny, dzięki której swobodnie przy budynkach będzie mogło cumować 120 łódek o maksymalnej długości 14 metrów, właśnie się uprawomocniło. Przedstawiciele Polskiego Holdingu Nieruchomości zapewniają, że budowa budynków mieszkalnych i mariny zostanie zakończona w zbliżonym terminie.
- Marina to istotny i wręcz niezbędny element inwestycji Yacht Park. Realizacja tego unikatowego projektu mieszkaniowego to dla nas wyzwanie, które ma na celu stworzenie unikatowego miejsca. Ruszyły rezerwacje w ramach I etapu projektu, który już cieszy się ogromnym zainteresowaniem - zaznacza Maciej Jankiewicz, prezes zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A.
Jesienią wybór wykonawcy prac
Na razie do 8 września przedstawiciele holdingu czekają na zgłoszenia chętnych wykonawców. Wybór odpowiedzialnego za prace budowlane powinien odbyć się jeszcze w tym roku. Niewykluczone, że do grudnia ruszy też sama budowa. Zwłaszcza, że teren już w zeszłym roku został poprzez rozbiórkę budynków po Dalmorze przygotowany pod inwestycję.
Czytaj też: Wyburzanie budynków na byłym Dalmorze rozpoczęte
Przypomnijmy też, że w grudniu zeszłego roku został rozstrzygnięty ogłoszony przez PHN konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej biurowca oraz terenu zieleni miejskiej u zbiegu ulic Waszyngtona i Hryniewickiego . Wygrała go pracownia S.A.M.I. Architekci Mariusz Lewandowski i Wspólnicy z Warszawy.
Część biurowa ma być realizowana w drugim etapie, który rozpocznie się jednak nie wcześniej niż po 2018 roku.
Zobacz jak w zeszłym roku wyburzano budynki Dalmoru
Inwestycje
Yacht Park
Miejsca
Opinie (234) 1 zablokowana
-
2017-09-06 07:47
Śledzie
Caly czas bedzie smierdziec sledziami po dawnym dalmorze, szczury wieksze od kotow
- 5 0
-
2017-09-05 06:03
No niech coś się ruszy w końcu (15)
Wciąż zapowiedzi tylko. Miedzytorze to kiedy?
- 66 18
-
2017-09-05 07:15
Pięknie.... (6)
Gdynia powinna inwestować w przedsiębiorczość a nie w budynki mieszkalne, które zapewne kupi warszawka a dla zwykłego mieszkańca Gdyni będą większe korki. Kurde szkoda.
- 25 7
-
2017-09-05 10:34
najpierw musi być tyle owej przedsiębiorczości (4)
bo będą wyłącznie pustostany
- 4 2
-
2017-09-05 10:39
Wystarczyło dać rozwijać się portowi, a nie go ukatrupiać, jak to zrobił Szczurek (3)
- 11 6
-
2017-09-06 07:32
Tereny portowe są pod władzą Skarbu pańśtwa, np. taki były Dalmor, teraz PHN buduje sobie budynki.
Miasto nie ma nic do gadania. Państwo jak coś robi, to robi w Szczecinie i Świnoujściu, bo stamtąd pochodzi min. gospodarki morskiej Gróbarczyk.
- 1 0
-
2017-09-05 12:42
Tak, tak, państwowe spółki poupadały, ledwo co zipią (Dalmor), a trollik wini Szczurka za to...
że się port nie rozwija.
- 1 6
-
2017-09-05 10:56
zazdrość, zawiść, kwik
cały Kaczyńśki i PiS,
dno- 8 4
-
2017-09-05 11:19
Przeiceż to nie tereny Gdyni, tylko państwowej spółki. Ona sobie robi z terenem co chce.
Jeśli spółka sądzi, że lepiej jest budować budynki, niż stocznie, statki, itp., to niech tak robi. Spółka oczywiście kontrolowana przez Skarb Państwa, czyli PIS.
A co PIS mówi o odbudowie gospodarki morskiej?? Że teraz to wszystko wróci do dawnych czasów.- 4 5
-
2017-09-05 17:19
Semeko zaciągnęło ogromny kredyt, żeby wypocić awuasfere
Aquasferę.
Nie maja kasy na międzytorze.- 4 1
-
2017-09-05 14:02
nowoczesny wieżowiec Sea Towers, a dookoła - lepiej nie mówić
biurowiec u zbiegu ul. Waszyngtona i Hryniewickiego - są wizualizacje, i tak pozostanie na długie lata
- 2 1
-
2017-09-05 13:21
Marina z pozwoleniem na budowę? Tyle razy o tym czytałem (i tak dawno), że myślałem że inwestycja jest już na ukończeniu.
- 5 2
-
2017-09-05 07:22
po wyborach (3)
- 2 2
-
2017-09-05 07:33
jak odejdzie szczur. (2)
- 5 6
-
2017-09-05 10:56
kwik kwik kwik i ciche ujadanie PiSu (1)
żółte łapy Kaczyńśkiego dowodem
- 6 5
-
2017-09-05 11:25
Na trolla to ty jeszcze zbyt mały jesteś
- 4 2
-
2017-09-05 09:00
Co mnie obchodzą mieszkanie dla bogaczy,już rok temu czytałem w Trójmiasto.pl że mieli powiększać i rozbudować akwarium gdyńskie.To jest dla nas mieszkańców ważne ,bo liczy się coś zbudowane dla ludzi,ale jak zwykle nic się nie buduje i cisza jak w grobie
- 12 6
-
2017-09-06 01:50
No PISiurze Szczurze za ta inwestycej bedzie na nastepna chalupke - wszak synek prawo skonczyl i trzeba go ustawic
- 4 0
-
2017-09-06 01:06
może i można...
Ale czy się powinno...?
- 4 0
-
2017-09-06 01:05
tak administracja Gdyni działa na rzecz gospodarki morskiej...
więcej na gospodarkamorska.pl - Gminy okradły porty. Łatwo znaleźć.
"Co więcej, są przykłady, że gmina nie dość, że nie wniosła swoich terenów aportem do spółki, to poczyniła zakusy na tereny portu. W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. „międzytorzu” i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron – co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju.
We wrześniu 2014 r., w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju przygotowano projekt rozporządzenia o kolejnej zmianie granic portu Gdynia. Chodziło głównie o objęcie tymi granicami terenów Stoczni Marynarki Wojennej, które do tamtej pory znajdowały się poza ich obrębem, a które w wyniku upadłości tej firmy mogłyby trafić nawet w ręce deweloperów, a zarząd portu nie mógłby skorzystać z prawa ich pierwokupu."- 10 0
-
2017-09-06 00:52
Dobra decyzja (1)
Ludzie, to powinno iść pod zabudowę już dawno. Bywam w różnych portach i widzę, że w bardo wielu dzieje się tak samo. Statki są coraz większe. Trzeba dla nich coraz większych, głębszych portów. Takie się buduje poza centrum miasta.
Dodatkowo gdyby w tym miejscu rozładowali jakiś większy statek to samochody, które to dalej wywożą, zablokowałyby całe centrum.- 1 12
-
2017-09-06 01:00
A co to za centrum? Strefa muzealna...
To centrum należy przenieść. Z niego nie ma kasy... Oprócz handlarzy nieruchomościami...
A port zewnętrzny, który administracja Gdyni chce zabudować, to najprostsza metoda rozbudowy portu na podobieństwo DTC.
Gospodarka najpierw, g...cze!- 2 0
-
2017-09-05 22:44
ja już wiem kto będzie to wszystko budował !
Firma rodzica pana, który kupił ...,jeden z klubów piłkarskich w naszym mieście. Zakład ?
- 8 0
-
2017-09-05 18:02
Mieszkaniówka na portowych nabrzeżach, a port w eko-dolinie. (1)
Taką mamy koncepcję.
Wasza władza.- 18 1
-
2017-09-05 22:36
A jezioro?
Jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi wśród zieleni.
- 4 0
-
2017-09-05 12:23
Deweloperska dewastacja Gdyni - Panie Wojewodo jak Pan mógł wydac zgodę? (2)
Gdynia przestała być miastem dla mieszkańców - to sprzeniewierzenie się władz samorządowych - to powinno być rozliczone, a nie akceptowane.
Pas nadmorski ma służyć mieszkańcom a nie nowobogackim. W każdym normalnym państwie takie tereny są chronione przed deweloperką. Już teraz pas przy obecnej marinie (a teren jest publiczny!!) jest parkingiem samochodowym i jachtowym dla właścicieli jachtów, miejsce spacerowe jest de facto zamknięte dla mieszkańców, bo cóż to za spacer między samochodami i jachtami stojącymi w lecie na tym terenie.- 21 5
-
2017-09-05 16:55
Wojewoda nie miał tu nic do gadania. Wystąpił tu jako urzędnik. Zło stało się w 2003 roku, (1)
gdy CELOWO doprowadzono do upadku Dalmor, wyjeto jego tereny z granic portu aby ukraść tereny nad morzem. Grube setki milionów do kieszeni odpowiednich ludzi powiązanych z głównym hejnalistą z ratusza..
- 4 0
-
2017-09-05 22:27
Jednak pomimo "wyjęcia terenu Dalmoru z granic portu" teren ten nie został przez to terenem prywatnym. Dalmor to spółka Skarbu Państwa. A więc państwo powinno mieć kontrolę nad gruntami tej spółki.
Sprzedaż działek miejskich czy gruntów państwowych firm, instytucji, związków (jak np. żeglarskiego) deweleoperom, powinna zdecydowanie być pod szczególną kontrolą.
A jeśli chodzi o tereny miejskie, to są tereny publiczne i w pierwszej kolejności powinien być uwzględniany interes mieszkańców, a nie deweloperów.
Notabene, to swoiste kuriozum aby firma rybołówstwa z ogromną flotą statków skończyła jako agent nieruchomości.- 2 0
-
2017-09-05 09:47
skandal! (2)
Nie wiem jak mozna bylo w tak reprezentacyjnym miejscu, tuz obok wiezowca dopuscic do powstania takich domkow z ogrodkami! To ma byc Water Front? To jakis zart... Zmarnowana szansa i teren ktorych Gdynia w centrum nie ma za duzo... Niestety ta porazka obciaza wg mnie prezydenta Szczurka i jego ekipe. No ale czemu sie dziwic skoro ich dzielem jest taki potworek jak Info box... Smutek, marazm i apatia.
- 33 1
-
2017-09-05 14:18
akurat infobox to nic złego (1)
pamiętasz tamte szpetne budki z zapiekankami? Albo krzaki, które pełniły funkcje latryny dla pijanych? Teraz jest porządek przynajmniej.
- 1 5
-
2017-09-05 22:15
porządek? jakoś samorządniakom i ich prezydentowi te budki nie przeszkadzały przez lata... swoją drogą to te budki były prywatne i płaciły podatki...
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.