• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia będzie mieć uchwałę krajobrazową

Michał Sielski
5 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze. Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni, porządkującej chaos reklamowy w mieście, trafił do publicznego wglądu. Do 7 grudnia można składać do niego uwagi, które rozpatrzy prezydent miasta. Potem zostanie skierowany do Rady Miasta. Po jego przegłosowaniu przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.



Przeszkadzają ci reklamy na ulicach Gdyni?

- Zebraliśmy pozytywne opinie od komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni, regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Gdańsku, marszałka województwa pomorskiego. Wojewódzki konserwator zabytków w Gdańsku wniósł do projektu uwagi, po których uwzględnieniu uzgodnił projekt - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Teraz z projektem tzw. uchwały krajobrazowej dla Gdyni można już zapoznać się w internecie.

Uchwałę można analizować do poniedziałku, 23 listopada 2020 roku. Do 7 grudnia 2020 roku jest natomiast czas na zgłaszanie uwag do jej treści.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni



- Projekt uchwały krajobrazowej to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Świetnie uzupełnia się z tym, co robiliśmy w kwestii estetyzacji do tej pory - mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni, który pracował nad treścią uchwały. - Będziemy czekać na uwagi do projektu. Każda z nich zostanie starannie przeanalizowana, tak aby proponowane przez nas zmiany uwzględniały oczekiwania różnych grup interesariuszy tej uchwały, na czele z mieszkańcami. Chcemy jak najszybciej przedłożyć projekt Radzie Miasta.
Uwagi można zgłaszać na adres Biura Plastyka Miasta Gdyni: ul. 10 Lutego 24 81-364 Gdynia, na adres e-mail: plastykmiasta@gdynia.pl lub przez platformę ePUAP.

Branża reklamowa chce trzech lat na dostosowanie się do przepisów.



Wszystkie uwagi rozpatrzy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który może je odrzucić, uwzględnić częściowo lub w całości. Przy niewielkiej liczbie uwag radni będą mogli przegłosować uchwałę na początku przyszłego roku, ale można się spodziewać, że będzie ich sporo - zarówno ze strony mieszkańców, jak i branży reklamowej. Po przegłosowaniu uchwały przez radnych miasta przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.

W Gdańsku i Sopocie uchwała krajobrazowa obowiązuje od 2018 roku.

Miejsca

Opinie (162) 1 zablokowana

  • Wow czyżby Gdańsk był w czymś lepszy od Gdyni?

    :)

    • 4 0

  • pandemia wszystko zweryfikuje

    biznesy, najemców, właścicieli lokali, reklamy, centra miast i ich zagospodarowanie, galerie handlowe......wszystko !!! Wierzcie mi

    • 8 0

  • Nareszcie

    Czas i pora wszystkie szmaty zdjąć i zlikwidować durne słupy reklamowe. Człowiek doskonale wie co chce kupić i do tego nie są potrzebne na każdym rogu płoty i tylko co się da obklejone papierami. Dobry produkt nie potrzebuje reklamy sam się sprzedaje. Jest takie powiedzenie najlepsze gówienka kupuje się w promocji.

    • 10 1

  • Ostatni bastion wolności pęka... niestety

    • 2 7

  • Nareszcie!!!

    Nareszcie może ktoś zapanuje nad tym bałaganem reklamowym, jak to okropnie wygląda i zaśmieca miasto. Mamy XXI wiek innymi kanałami można się reklamować a nie szmatami wiszącymi dosłownie wszędzie.

    • 12 1

  • Byle z głową. I nie wylewać dziecka z kąpielą.

    W Gdańsku polikwidowano np. maszt przed Castoramą, czy napisy na budynku Ikea. Pozostawiono logo i maszt nastacji paliw Orlen 200 m dalej. Loga firm na budynkach powinny pozostać. We Wrzeszczu restauracja Aiioli też się tą ustawą nie przejęła. Też jestem przeciwny reklamom produktów jak ceny karpi w Auchan przed wigilią ale loga firm powinny pozostać. Inaczej bez GPS i informacji z Google Maps do sklepu się nie trafi.

    • 12 3

  • ciekawe jak to bedzie działać

    na tą chwilę jak wysyłasz projekt do opini to można czekać i czekać na odpowiedź.
    Mail i kilka telefonów to łaskawie odpowiedzą po tygodniu

    • 3 0

  • W takich czasach kiedy wielu traci prace przez kryzys, oni chcą jeszcze dobić kolejnych...

    Rozumiem konieczność uporządkowania przestrzeni, ale kto wymyślił żeby w czasie gdy wielu traci pracę wprowadzać zmiany które spowodują kolejne utraty pracy??? Gratulacje dla spokojnych o pracę urzędników, przecież im pensje wypłaca bankomat...

    • 4 9

  • zły czas (3)

    Kolejna branża (tym razem reklamowa) jest zażynana podczas pandemii... Nie można z tym się wstrzymać do momentu kiedy nie będzie koronawirusa?

    • 4 15

    • Mają 12 miesięcy (1)

      Przeczytaj tekst jeszcze raz ze zrozumieniem

      • 4 1

      • Maja 6 lat

        • 1 0

    • Branża januszów biznesu wieszającech szmaty reklamowe gdzie popadnie albo stawiająca przyczepy reklamowe? Nie żal mi wcale.

      • 4 0

  • Super to będzie

    Wyjście z zeszłego wieku.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane