• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia będzie mieć uchwałę krajobrazową

Michał Sielski
5 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze. Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni, porządkującej chaos reklamowy w mieście, trafił do publicznego wglądu. Do 7 grudnia można składać do niego uwagi, które rozpatrzy prezydent miasta. Potem zostanie skierowany do Rady Miasta. Po jego przegłosowaniu przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.



Przeszkadzają ci reklamy na ulicach Gdyni?

- Zebraliśmy pozytywne opinie od komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni, regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Gdańsku, marszałka województwa pomorskiego. Wojewódzki konserwator zabytków w Gdańsku wniósł do projektu uwagi, po których uwzględnieniu uzgodnił projekt - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Teraz z projektem tzw. uchwały krajobrazowej dla Gdyni można już zapoznać się w internecie.

Uchwałę można analizować do poniedziałku, 23 listopada 2020 roku. Do 7 grudnia 2020 roku jest natomiast czas na zgłaszanie uwag do jej treści.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni



- Projekt uchwały krajobrazowej to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Świetnie uzupełnia się z tym, co robiliśmy w kwestii estetyzacji do tej pory - mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni, który pracował nad treścią uchwały. - Będziemy czekać na uwagi do projektu. Każda z nich zostanie starannie przeanalizowana, tak aby proponowane przez nas zmiany uwzględniały oczekiwania różnych grup interesariuszy tej uchwały, na czele z mieszkańcami. Chcemy jak najszybciej przedłożyć projekt Radzie Miasta.
Uwagi można zgłaszać na adres Biura Plastyka Miasta Gdyni: ul. 10 Lutego 24 81-364 Gdynia, na adres e-mail: plastykmiasta@gdynia.pl lub przez platformę ePUAP.

Branża reklamowa chce trzech lat na dostosowanie się do przepisów.



Wszystkie uwagi rozpatrzy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który może je odrzucić, uwzględnić częściowo lub w całości. Przy niewielkiej liczbie uwag radni będą mogli przegłosować uchwałę na początku przyszłego roku, ale można się spodziewać, że będzie ich sporo - zarówno ze strony mieszkańców, jak i branży reklamowej. Po przegłosowaniu uchwały przez radnych miasta przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.

W Gdańsku i Sopocie uchwała krajobrazowa obowiązuje od 2018 roku.

Miejsca

Opinie (162) 1 zablokowana

  • Wow! czyżby Gdańsk byłby lepszy w czymś od tej Gdyni?

    • 3 0

  • Wstyd żeby tyle czekać (4)

    Cała Gdynia zalana szmatami i banerami...Na poboczach pozastawiane wzdłuż ulic przyczepy reklamowe, zasłaniają widoczność i straszą... Może ktoś już się teraz za to weźmie...

    • 149 5

    • (1)

      Zakładam, że Gdynia chciała zobaczyć jak sprawy w sądach zostaną załatwione w związku z uchwałą krajobrazową w Gdańsku.

      • 1 1

      • Gdynia zawsze na coś czeka.

        I ostatecznie nic nie robi, bo zawsze jest jakieś ale.

        • 5 1

    • Z jednej strony racja bo szmatoza jest widoczna wszędzie, ale z drugiej strony gołe ściany na brzydkich budynkach też nie działa dobrze dla miasta. Tutaj trzeba znaleźć złoty środek, bo reklam całkowicie się nie usunie. Obejście zawsze się znajdzie. Tylko pytanie, czy to obejście nie będzie brzydsze od tego co jest teraz (oby nie).

      • 1 3

    • Płot w centrum oddzielający tory kolejowe od chodnika też jest szpetny. Czy w ramach ustawy krajobrazowej zlikwidują go? Nie mówiąc już o słupkach metalowych stawianych wzdłuż drogi

      • 2 0

  • Bangladesz Europy Wschodniej.

    Bynajmniej jest swojsko.

    • 8 0

  • Super to będzie

    Wyjście z zeszłego wieku.

    • 3 0

  • Wszystkie uwagi rozpatrzy... (1)

    osobiście Jego Światłość Wielki Cesarz Gdyni Wojciech Lotniskowiec Szczurek

    • 22 1

    • No to jest beka

      Ten fircyk za wszystko odpowiada, a tutaj się go opisuje jako Cysorza..... mędrca nad mędrców

      • 2 0

  • W Gdyni 99% jest w czasie przyszłym, a tak mało w przeszłym dokonanym. (2)

    Ciekawy jest ten frsgment o uwagach które prezydent rozpatrzy, albo odrzuci.
    Jednoosobowo.
    Czy nie byłoby bardziej demokratycznie gdyby poddać uwagi pod głosowanie?
    (Wiem, że w Gdyni to na jedno wychodzi - w Samorządności jak w PiS: dyscyplina partyjna i głosy wg życzenia wodzusia).

    • 12 5

    • ale co jest w czasie przyszłym ? chciałbyś przeczytać o tym że uchwała została klepnięta tydzień temu ? miasto ogłosiło konsultacje a pismak napisał, w czym problem ?

      • 1 1

    • To może przeczytaj ustawę na podstawie której pisana jest uchwała to zrozumiesz dlaczego uwagi rozpatruje prezydent. Później uwagi rozpatrzone negatywnie trafiają pod obrady Rady Miasta.

      • 1 2

  • Gdyby nie Gdańsk to urzędnicy w Gdyni nie wzięli się do pracy. (2)

    Prawda jest taka że urzędnicy w Gdyni wzięli się do pracy, czyli za uchwałę krajobrazową tylko dlatego że w Gdańsku już taka istnieje, gdyby nie to to jest duże prawdopodobieństwo że do tej pory nie tknęli by palcem w tym temacie.

    • 166 11

    • Takjest

      Tylko jeśli będą się kierowali tą Gdańską uchwałą, to za daleko nie zajadą. Nie dalej jaki kilka dni temu usunięto szyld "Castorama" ze sklepu budowlanego, IKEA już od dłuższego czasu nie ma takiego szyldu. Stacje benzynowe podobnie. Wiszą za to ogromne murale z logotypami firm.

      • 1 4

    • A to akurat prawda

      • 16 1

  • W takich czasach kiedy wielu traci prace przez kryzys, oni chcą jeszcze dobić kolejnych...

    Rozumiem konieczność uporządkowania przestrzeni, ale kto wymyślił żeby w czasie gdy wielu traci pracę wprowadzać zmiany które spowodują kolejne utraty pracy??? Gratulacje dla spokojnych o pracę urzędników, przecież im pensje wypłaca bankomat...

    • 4 9

  • ciekawe jak to bedzie działać

    na tą chwilę jak wysyłasz projekt do opini to można czekać i czekać na odpowiedź.
    Mail i kilka telefonów to łaskawie odpowiedzą po tygodniu

    • 3 0

  • Byle z głową. I nie wylewać dziecka z kąpielą.

    W Gdańsku polikwidowano np. maszt przed Castoramą, czy napisy na budynku Ikea. Pozostawiono logo i maszt nastacji paliw Orlen 200 m dalej. Loga firm na budynkach powinny pozostać. We Wrzeszczu restauracja Aiioli też się tą ustawą nie przejęła. Też jestem przeciwny reklamom produktów jak ceny karpi w Auchan przed wigilią ale loga firm powinny pozostać. Inaczej bez GPS i informacji z Google Maps do sklepu się nie trafi.

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane