• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce oddać Trasę Kwiatkowskiego

Michał Sielski
22 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu. Trasa Kwiatkowskiego to wielkie ułatwienie dla kierowców, ale też duże obciążenie dla gdyńskiego budżetu.

Komu? Choćby państwu, a najlepiej, by koszty remontów pokrywała Unia Europejska. Wbrew pozorom nie jest to szalony pomysł, jeśli uda się przekonać unijnych urzędników, że korytarz transportowy Bałtyk-Adriatyk ma się dobrze.



Czy Trójmiasto może być atrakcyjne dla turystów w naszym rejonie Europy?

Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw, leżących na trasie tzw. korytarza Bałtyk-Adriatyk. Ma to pozwolić na wspólną pracę nad wieloma projektami.

- Do tej pory nawet przy dużych programach inwestycyjnych, dofinansowywanych ze środków europejskich, nie było minimum porozumienia pomiędzy województwami np. pomorskim i warmińsko-mazurskim. Często osłabiało to duże projekty. Ta umowa ma to zmienić - przekonuje Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Gdyni.

Co umowa może zmienić w Trójmieście? Gdynia chce np. "pozbyć się"... Trasy Kwiatkowskiego, którą miasto zbudowało. Dlaczego? Jej remonty są niezwykle kosztowne.

- Nowy odcinek posłuży jeszcze bez problemu wiele lat, ale zbudowany wcześniej już trzeba fragmentami remontować. Wydajemy na to miliony- przyznaje Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Właśnie stąd wziął się pomysł, by drogę przekwalifikować. - Odcinek od obwodnicy do terminalu jest w świetle prawa drogą powiatową, a de facto ma znaczenie europejskie - przekonuje Ryszard Toczek. Chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji.

Nie wiadomo jednak, kiedy trasa będzie miała nowego właściciela. Na razie podobne prace przygotowawcze trwają m.in. w Szwecji, a projekt ma być wspólny. Podobnie jak realizowany już wraz z Niemcami, Szwecją, Danią i Rosją program Interface.

- W ramach Interface chcemy przekonać turystów do podróżowania wokół Bałtyku bez samochodów. Głównie statkami, a w miejscach docelowych transportem publicznym - mówi Jakub Urbaniak, który pilotuje program z ramienia Gdyni.

W ramach projektu uruchomiony ma zostać m.in. autobus, który z terminalu promowego będzie woził turystów do centrum Gdyni, Sopotu i Gdańska. - Raczej nie uda się to jeszcze w tym sezonie - przyznaje rzecznik prasowy Steny Line, Agnieszka Zembrzycka.

- Na przełomie września i października będą gotowe ekspertyzy. Wtedy zdecydujemy, co zrobić w pierwszej kolejności. Już dziś jednak wiadomo, że przy terminalu Steny Line przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej. Chcemy też wprowadzić wspólny bilet na prom i autobusy oraz trolejbusy i dopasować rozkłady jazdy komunikacji publicznej do zawinięć promów - wylicza Jakub Urbaniak.

Projekt potrwa do kwietnia 2012 roku. Całkowity budżet we wszystkich krajach wynosi ponad 1,57 mln euro. Gdynia zainwestuje w niego ponad 600 tys. zł.

Miejsca

Opinie (184) ponad 10 zablokowanych

  • Nie Gdynia podpisuje, a Województwo Pomorskie! (2)

    "Gdynia podpisze bowiem umowę o współpracy z marszałkami wszystkich województw"????
    Panie Michale to bzdura!

    Samorząd Województwa Pomorskiego podpisuje taką umowę - dokładnie jutro.
    Jedyne co się zgadza, to fakt, że marszalkowie 7 wojewodztw złożą podpisy na liście intencyjnym... w Gdyni...

    PR Gdyni zaczyna coraz mocniej irytować ze swoimi przekłamaniami.

    • 7 4

    • GNIOT

      Cała ta umowa to jeden wielki , nic nieznaczący kawałek papieru. Kto słyszał że UNIA utrzymuje koszty funkcjonowania jakiejś drogi ???? Poza smiesznym PR zero efektu.

      • 0 0

    • jeszcze się nie śniło Województwu Pomorskiemu

      o całym przedsięwzięciu gdy powstała idea SMAB i konferencja "Trzymajmy się morza"?

      Trzymajmy się faktów, a nie życzeń PO.

      Oczywiści nikt nie zabrania wpisać się w rozwój korytarza transportowego, a nie go utrudniać tylko dlatego że podpisik jest w mniej znaczącym miejscu i mało polityczny.

      Pan Michał bardzo dobrze temat ujął. Jeśli mam mieć zastrzeżenia to trochę umniejszył role Pana prezydenta Gdyni w tym ogromnym przedsięwzięciu. Ważne aby PO nie przeszkadzało a POmagało dla naszej gospodarki.

      • 3 1

  • w wekend byłem w Gdyni i z przerażeniem patrzyłem na ilość samochodów (25)

    na skwerku, kierowcy wjeżdżali na chodniki, parkowanie na przejściach dla pieszych, gdziekolwiek wolne miejsca to stały auta, ogólny bałagan i wdychanie spalin na każdym kroku, nie wiem czy nie powinno się ograniczyć wjazdu aut na skwer w dni wolne od pracy?

    • 141 14

    • DARMOWA KOMUNIKACJA MIEJSKA (18)

      Problem leży w tym że większość ludzi jest zacofana. Samochód nadal uchodzi za najlepszy środek komunikacji w dodatku element szpanu.Od przeszło 100 lat niewiele się zmieniło w sposobie korzystania z tego pojazdu. Potrzeba odważnych polityków którzy ograniczą ilość auto w mieście. Wpierw należy jednak wprowadzić obowiązkowy podatek na komunikację miejską. Mieszkańcy nie będą musieli kupować biletów, komunikacja będzie "darmowa". Dopiero wtedy znaczna część kierowców zrezygnuje z aut. Jest jednak jeden warunek. Komunikacja miejska musi być lepiej zorganizowana (większa ilość pojazdów, częstotliwość kursowania, możliwość szybkiej przesiadki) .Nie ma innego wyjścia jak inwestycje w masową komunikację miejską.

      • 10 11

      • Każdy kto ma przy sobie dowód rejestracyjny pojazdu powinien jeździć komunikacją za free;)

        • 0 0

      • To komunizm! (11)

        Dlaczego ma być "za darmo"? Niech płaci ten, kto korzysta, a nie wymyślasz jakieś "krzywe" podatki. Kierowcy już płacą dość podatków. Chętnie bym sobie pojechał komunikacją miejską, ale jeśli z domu do Skweru Kościuszki podróż zajmie mi 1,5h, a samochodem 40min, to nic dziwnego, że wolę samochód, którym szybko mogę się przemieścić w kilka dodatkowych miejsc. Niestety nasza komunikacja jest źle skorelowana, w niektórych porach za rzadko kursuje, stoi w korkach itd. To są rzeczy do zmiany, a nie jakieś darmowe bilety dla jednych grup kosztem innych grup.

        • 12 2

        • (10)

          Nie wszyscy korzystają z autostrad a na budowę ich płacą wszyscy. Ba sponsorujemy różnym prywaciarzom budowę autostrad.Więc nie pisz o komunizmie. Jeśli dzisiaj nie wprowadzi się powszechnej i darmowej komunikacji miejskiej (obowiązkowy podatek) to za kilka lat wszyscy staniemy w jednym wielkim korku. Wiele miast w USA, Wielkiej Brytanii czy Korei Południowej wydało miliardy dolarów na budowę i modernizacje dróg w mieście. I co? Nic, jak były korki tak dalej są. Po prostu ludzie zawsze będą woleli pojechać autem, niż komunikacja miejską gdy będą musieli czekać na przystanku i płacić za bilet. Przyjrzyj się autom jeżdżącym po mieście. Ile zazwyczaj osób siedzi w samochodzie? Jedna osoba. Wydaje się kupę kasy na transport który jest nieefektywny, nie mający nic wspólnego z ekologia i drogi. Gdyby 120 lat temu myśleli tak jak niektórzy dzisiejsi kierowcy to zamiast samochodów na ulicach jeździłyby furmanki. A proszę czytać ze zrozumieniem. Darmowa komunikacja nie oznacza bezpłatna. Po prostu zamiast biletu płaci się roczny podatek. Wygoda, niski koszt i oszczędność czasu.

          • 2 8

          • "Darmowa komunikacja nie oznacza bezpłatna" (2)

            sluchaj, dam ci darmowe mieszkanie, 112 m2, wielki kack, z 2 miejscami w garazu, ale mi za nie zapłac, powiedzmy 2.500.000 PLN OK ?

            • 3 1

            • (1)

              Nie lubię Gdyni. Poza Skwerem Kościuszki nie ma nic ciekawego. Może dlatego że to miasto wybudowali Polacy. Zawsze wrażliwi, obrażeni i bez wizji.

              • 2 1

              • Widać to na pocztówkach. Znalezienie na poczcie, w kiosku, czy gdziekolwiek

                indziej gdzie sprzedaje się pocztówki, takiej na której nie ma nic z ze Skweru Kościuszki jest prawie niemożliwe. Raz po długich poszukiwaniach znalazłem taką, która zawierała wyłącznie architekturę. Konkretnie, Teatr Muzyczny. Inna zawierała kilka zdjęć budynków. Ale też niestety plażę. Nic tylko Skwer Kościuszki i okolice można kupić. Czasem widok portu z samolotu.

                • 1 0

          • (3)

            Właściwie moi przedmówcy już Ci odpowiedzieli, ale dodam jeszcze, że system finansowania komunikacji miejskiej przez wszystkich dla wybranych (tych, co jeżdżą) nie jest sprawiedliwy i już. Czy Ty płacisz za moje obiady? Nie płacisz, sam płacę, więc dlaczego ja mam płacić za to, że Ty chcesz jeździć autobusem.
            Moim zdaniem komunikacja może być dochodowa, ale ludzie muszą mieć jakąś korzyść z korzystania z niej, a nie na zasadzie zapakowania wszystkich siłą do autobusów, bo pan X uważa, że pozostali mają jeździć autobusem, a nie swoim samochodem. Po to mam samochód, żeby nim jeździć i to ja decyduję, czy to jest za drogie, czy nie. I jak będę chciał, to będę nim sam jeździł, a jak zechcę, to podwiozę kolegów.
            I - moim zdaniem - najważniejsze, jeździłbym komunikacją miejską, gdyby była w stanie dowieźć mnie porównywalnie szybko, co mój samochód, ale niestety zarówno obecna sieć połączeń, jak i fakt, że autobusy stoją w korkach, powodują, że autobusem jechałbym do pracy ponad godzinę, a samochodem 20min. Oczywiście można powiedzieć, że co to jest 40min różnicy, ale w obie strony to jest 80min, a jeśli przemnożysz to przez 252 dni robocze, to otrzymasz 336h straconego czasu, czyli 14dni. Czyli czas spędzony w autobusie kosztowałby mnie rocznie połowę mojej miesięcznej pensji (zakładając, że czas zaoszczędzony poświęcę na pracę). Oczywiście, mogę czytać książki w podróży, mogę uczyć się języków słuchając mp3, ale wracamy do kwestii, że to ja decyduję, jak zagospodaruję swój czas. A ja decyduję, że mi szkoda tych 80 min dziennie na autobusy.

            • 1 1

            • i właśnie dlatego nic się w tym kraju nie zmieni (2)

              bo każdy myśli tylko o własnej dupie...
              A gdyby większość przesiadła się na autobusy, zniknęłyby korki i autobusy jeździłyby szycbiej. Tylko że autobusem nie da się "przykozaczyć".

              • 2 2

              • a czemu od razu niemiło (1)

                Wyjaśnił Ci dlaczego woli samochód, ja się podpisuję, a Ty od razu obrażasz, z kimś mi się to kojarzy- kwa,kwa. Skoro traktujesz samochód do kozaczenia to Ci gratuluję. Akurat mam taką pracę, że się kilka razy w ciągu dnia spotykam z Klientami w różnych miejscach w Trójmieście, jeżdżąc komunikacją, straciłabym kontrahentów, nie podpisałabym umów, nie dostała prowizji i jeszcze by mi zabrali podatek na komunikację.

                • 0 1

              • Czy ktoś mówił że ktoś zabroni Tobie jeździć samochodem? Jeśli potrzebujesz auto do pracy to na tym skorzystasz. M
                Będą mniejsze korki. Głownie chodzi mi o osoby które mają dobre połączenie z miejscem pracy a korzystają z samochodu. \Czyli przemieszczają się z pkt. A do B.

                • 0 0

          • do komunisty (1)

            ile trzeba mieć lat, żeby nie rozumieć, że to co jest "darmowe" schodzi na psy i nie nadaje się do użytku ? (patrz: opieka zdrowotna/edukacja)

            • 2 2

            • Zapłać za bajpasy w prywatnej klinice.

              • 0 0

          • ale ty serio mowicz czy tylko zartujesz?

            • 1 1

      • czas to pieniadz. jezeli autem jade z wielkiego kacka do pracy w centrum gdyni (2)

        15 minut , a komunikacja miejska 45 (liczac dojscie) + gratis smród, szarpanie kierowcy i tłok, to o czym my w ogole mówimy ? godzina czasu w plecy dziennie. sory, to nie jest zacofanie ludzi, tylko zacofanie miasta i jego komunikacji. przejedź sie np. do berlina albo hamburga to zroumiesz o czym mowie.

        • 4 3

        • W Dublinie ludzie zostawiają samochody na parkingach przy stacjach kolei miejskiej i przesiadają się do pociągów.

          • 0 0

        • Czytaj z zrozumieniem. Przeczytałaś dokładnie mój tekst. Wątpię. Aby system zadziałał trzeba wpierw usprawnić komunikację miejską. Napisałem o tym wcześniej.

          • 0 0

      • wiesz co, wprowadzmy obowiazkowy podatek na zywnosc - nie bedziemy musieli (1)

        kupowac, bo bedzie "darmowa"; jednak najlepiej od razu przeprowadz sie na stale do Korei Polnocnej - tam znajdziesz prawdziwy raj i podatny grunt dla swoich tworczych pomysłow

        • 2 3

        • Rozumiem że Belgia to komunistyczny kraj. Tak samo jak i Szkocja która przypatruje się uważnie niektórym belgijskim miastom które opodatkowały mieszkańców i wprowadziły darmową komunikację. Taki system zadziała pod warunkiem większej ilości pojazdów komunikacji miejskiej - możliwość przesiadek bez czekania. Ale kto z Was to zrozumie? Zwolennicy PIS i PO są niereformowalni.

          • 0 0

    • izzis

      Skwer w samochodach- i co z tego!Łazić i tak jest gdzie, chociażby deptak po środku ulic, a gdzie się ludzie parkować mają jak parkingów nie ma? A teraz wyobraźmy sobie zamknięcie skweru: samochody na całej Świętojańskiej,10 lutego i we wszystkich uliczkach zaparkowane po brzegi, a na Skwerze troszkę chodzących ludków. Wizja przednia, brawo!

      • 1 0

    • problem który należałoby ograniczyć to nadmiar taksówek

      ile razy ja jestem na Skwerku, nie ma gdzie zaparkować bo "królowie szosy" spod znaku taxi obstawiają oba pobocza o każdej porze dnia i nocy. Nawet przejścia dla pieszych czasem nie oszczędzą. Ulicę traktują jak deptak, zostawiają drzwi otwarte i spacerują sobie wte i wewte, rzucając bluzgami. Panowie, jeśli to czytacie - macie swoje postoje i trzymajcie się ich. Przez obstawienie całej długości ulicy klientów naprawdę wam nie przybędzie, tylko sobie i innym przysparzacie w ten sposób nerwów. Swoją drogą miasto też mogłoby zrobić z tym porządek, bo taksówki zajmują miejsca w strefie płatnego parkowania i zmniejszają zysk z parkomatów.

      • 0 0

    • co więcej, bezkarne parkowanie na zakazach.

      • 0 0

    • a parking (1)

      za Gemini wolny, bo płatny

      • 7 0

      • przy tak bandyckich stawkach jakie podali mają to co mają

        wkurza mnie to, że nie parkuję tam gdzie zawsze, ale ktoś to dzierżawi a Gmina wydała pozwolenie na płatny parking i tyle.

        Biznes - wolny kraj

        • 3 0

    • A ja bylam w 2 weekendy w Poznaniu i we Wrocławiu i to co tam zobaczyłam i

      przezylam na ulicach uswiadomiło mi, ze jazda po Trojmiescie, nawet w korkach, to czysta przyjemnosc.

      • 9 1

  • "przydałaby się np. wizualizacja z mapką połączeń komunikacji publicznej." (6)

    Nie tylko przy terminalu Steny Line, ale i Dworcu Gł., Dworcu Morskim, Dworcu Żeglugi na Skwerze.
    Również w miejscu dawnej stacji benzynowej na Kolibkach przy wjeździe do Gdyni ogromny ekran LED z wyświetlanym sekwencjami (filmowymi) ciekawych imprez z zaznaczeniem miejsca eventu, wystaw, aktualnych wycieczkowców, itd.

    To można by było już wykorzystać podczas wielkiej promocji
    "Gdynia na ŚNIADANIE"!!!
    Gdzie i tak pokazywane będą najatrakcyjniejsze miejsca w wakacje (w telewizji śniadaniowej). Gdynia to kraina mlekiem i miodem płynąca, bo impreza, która promowana będzie w TVP, organizowana jest z inicjatywy jednej z firm mleczarskich - dzięki zabiegom prezydenta Szczurka.

    Należy udoskonalać także inteligentne przewodniki turystyczne po Gdyni:
    - Przewodnik - człowiek
    - Przewodnik – ksiąŜka, mapa
    - Audioguide, Audio Przewodnik
    - System nawigacji GPS
    - System nawigacji GPS z treścią turystyczną
    - System nawigacji GPS z treścią turystyczną i funkcją Przewodnika Głosowego i wykorzystać po zintegrowaniu Centrum Monitoringu

    • 8 6

    • dlaczego udoskonalać i poprawiać przewodniki (5)

      Bo piszący tu Gdańszczanie zasiedleni w skansenie nigdy nie poznają wspaniałego dynamicznego sąsiada i ciągle wypisywać tu będą bzdurne komentarze odnoszące się do jakiś truizmów:))
      Należy powiększać merytoryczne treści turystyczne w nowoczesnej nawigacji a w tym:
      Rzeźba terenu (warstwice, szczyty górskie, przełęcze...)
      - o batymetrii zatoki puckiej, gdańskiej z Orłowem i reperkusjach na nasze samopoczucie
      - zaznaczenie piesze szlaki turystyczne, zimą trasy narciarskie latem w to miejsce wspaniałe szlaki i ścieżki rowerowe, szlaki wodne np.zwiedzania modernizmu portowego funkcjonalnego, itp.
      - najpiękniejsze gdyńskie punkty widokowe z wież, klifów(orłowskiego i oksywskiego), charakterystyczne skałki i oksywskie groby przed cywilizacją żelaza, źródła jak Marii, wspaniałe polany i ezoteryczne wzgórza jak Mikołaja, itd.
      - parki narodowych i krajobrazowych, rezerwaty w tym jedyny i niepowtarzalny w Polsce akwenie morskim,itd.
      - Gdynia podczas przygotowaniach do II WŚ w czasie i po niej, oraz budowle socrealizmu,..:))
      Naprawdę jest wiele do zrobienia. Sama Gdynia bez wsparcia środków unijnych nie zdoła wybić się na potęgę turystyczną.
      A w ub, roku pokazała, że może, bo co znaczy Euro 2012 wobec 3 mln. turystów?

      • 1 3

      • "szczyty górskie" (2)

        może to na wyrost, ponieważ mamy najwyższy w Trójmieście na gorze DONAS, ale też należy go wyeksponować. Przełęcze na miarę wzgórz MORENOWYCH są.
        Najwyższy czas pozyskać środki na ogromny kompleks sportów zimowych na górze DONAS tak, aby stworzyć tam alternatywę dla wyjeżdżających w góry. Jeśli można było na arabskiej plaży, to dlaczego w północnej Polsce nie można?

        • 1 5

        • W Gdyni tyle sie buduje (1)

          można by podwyższyć z urobku szczyt Donas'u i tam wtedy zbudować turystyczne miasteczko sportów zimowych

          • 1 1

          • a co z drogami dojazdowymi

            nawet ładnie by brzmiała reklama "DoNas na zimowe szaleństwa i atrakcje"

            • 0 0

      • Turcja wybiła się na szczyty turystyczne bez pieniędzy unijnych (1)

        • 1 2

        • OK masz racje

          tylko zauważ ile mieszka turków w Niemczech i to oni inwestują zwłaszcza w części europejskiej nad Bosforem. Już gorzej jest we wschodnich rejonach zdominowanych przez Kurdów czy Ormian. Do tego zobacz standard życia przeciętnego Turka a Gdynianina?
          Wiem co piszę, co prawda byłem tylko dwa razy w Turcji ale i z jednej strony i z drugiej a nawet nad Morzem Marmara i bywałem w różnych środowiskach. Do tego weź klimat, zabytki wielokulturowe, krajobrazowe,.... Jednak patriarchalny sposób rządzenia, brak opieki społecznej,....

          • 1 3

  • (1)

    Niech miasto odda wszystkie drogi, bo tez je trzeba remontowac. Niech je da np niemcom to bedziemy szkopom placic za nasze drogi i juz po problemie genialni wlodarze !!! rzygac sie chce od waszych debilnych pomyslow.

    • 3 1

    • Pomyliłeś miasta

      "Niech je da np niemcom" Niemcom to wszystko oddaje, ale Gdańsk

      • 0 0

  • (32)

    Tak naprawdę turyści przypływający do Gdyni, nie mają co zwiedzać w tym mieście. Gdynia jest tylko przystankiem tranzytowym. Ich celem głównym jest Gdańsk i Sopot.

    • 104 101

    • nie do końca (26)

      Turyści z tych wielkich pasażerów byli w takich miejscach, że Gdańsk i Sopot też nie zrobią na nich najmniejszego wrażenia.

      • 21 15

      • Olo masz czałkowitą racje (25)

        Gdańsk robi wrażenie na turystach "jarmarcznych" a najlepiej gdyby POprzebierać ich mieszkańców za ludzi z poszczególnych epok.

        Gdynia ma turystom najwiecej do zaoferowania tylko inteligentnym, wrażliwym i kochającym estetykę.
        Niepowtarzalny w Świecie czysty i nie skalany modernizm. Wspaniałe lasy, niepowtarzalne IMPREZY, wysokiej klasy odpoczynek(SPA, odnowa biologiczna,...) świetną gastronomie, wspaniałych pomocnych mieszkańców

        • 24 40

        • Zero ścieżek rowerowych, ulice bankową, pustki w mieście po 20, budy na skwerze, zakaz picia piwa na plaży (6)

          Taka jest twoja gdynia. Zalizałeś już otwór Szczurkowi?

          • 9 7

          • (5)

            sciezki rowerowe mamy,
            wczoraj jezdzilem wiec nie pierd....

            • 5 5

            • to se pojeździłeś, hehehe. Chyba nie wiesz, co to są ŚCIEŻKI ROWEROWE W MIEŚCIE (4)

              FAKT, CHYBA ZA GDYNIĘ NIE WYJECHAŁEŚ W SWOIM GÓWNIANYM ŻYCIU

              • 5 2

              • CHYBA ZA GDYNIĘ NIE WYJECHAŁEŚ W SWOIM GÓWNIANYM ŻYCIU (3)

                tak sie składa chłoptasiu, że Gdynianie to ludzie-obieżyświaty - zawsze tak było.
                Nie jest przypadkiem, że właśnie w Gdyni są KOLOSY.

                A prezydent Szczurek jako najlepszy włodarz w Polsce daje wspaniały przykład kultur, którego zazdrości cały kraj - wybierz się na któraś z imprez np. ostatnio w hali Gdynia jaka muzyka czy literomania ?

                Tylko taki prymityw jak ty co o tym może powiedzieć. Nawet leśne ścieżki ma najlepsze, o czym informował Newsweek

                • 2 6

              • Jestem jednym z laureatów Kolosów i potwierdzam opinie o beznadziejności i braku pomysłu na drogi rowerowe w Gdyni (1)

                Wystarczy na Kaszuby i do sąsiednich miast pojechać, by zobaczyć, że wszędzie robią drogi rowerowe- Kościerzyna, Kartuzy, Rumia, Kosakowo,- moje codzienne trasy treningowe, o Gdańsku nie wspominając z ich swietnymi incjatywami. Gdynia jawi się jak miasto sprzed dwudziestu lat. Naprawdę w porównaniu do miast zachodnich to bida z nędzą. Widać brak wizji włodarzy. Pijar za to rozdmuchany, a tak naprawdę Gdynia umiera.

                • 0 2

              • "o Gdańsku nie wspominając z ich swietnymi incjatywami."

                to dlaczego tam się jeszcze na Kaszuby nie przeprowadziłeś czy do w.w.-go?

                • 0 0

              • zgadza się

                pewnie że gdynianie to obieżyśiwaty - każdy stamtąd spier..la tak szybko jak może i byle dalej...

                • 1 0

        • hahahahahaahahahahahaha (15)

          o kurde - niech lekarz szybko zmieni ci medykamenty, przestają działać.
          Dawno takich bzdur nie czytałem...

          modernizm? O w morde, ale atrakcja - czemu miastoi tego nie wykorzystuje w zaproszeniach kierowanych do turystów. Kto by się oparł modernizmowi, szczególnie jak w piękny modernistyczny sposób tynk odpada z większości budynków. Lasy.. hmmm rzeczywiśca każde maisto powinno oferować własnie lasy, najlepiej z górami i jeziorami. Poza tym park krajobrazowy jest nieco większy niż tylko Gdynia. Wysokiej klasy odpoczynek ... o tak w mieście nie ma nawet jednego 5 gwiazdkowca - jest za to aż jeden 4 gwiadkowiec, podczas gdy w Sopocie i Gdańsku samych 5 gwiazdkowych hoteli jest 7. A wspaniali pomocni mieszkańcy to są szczególnie na Chylonii - pomogą ci stracic życie jak pójdziez pobiegać wieczorem...

          • 27 23

          • zwykły trep przez Ciebie przemawia. (11)

            Poruczniku, baczność!!! Czas na myślenie!!!!

            Ja mogę zrozumieć, że dla takich jak Ty wystarczy namiot, kantyna,.... no i ew, gdańskie bastiony, ale od normalnego inteligentnego człowieka, który tu przyjeżdża wymaga się więcej choćby w postrzeganiu architektury nowoczesnej. Wyobraź cobie poruczniku, że spotkałem na Skwerze Japończyków, którzy żywo interesowali się ST i to nie pobieżnie tylko naprawdę szczegółowo, również jaki odbiór jest społeczny tego budynku:))) Ochów i Achów nie było końca.

            • 9 12

            • no dobra (8)

              ale wyobraż sobie, że ja tu na długiej spotykam tylu japończyków co godzinę, że niedługo zaczne rozumieć ich język...
              A oni wcale nie są najliczniejsi...
              Poza tym umówmy sie. Ludzi z branży może interesować taka czy inna architektura, ale ilu turystów? Garstkę co najwyżej...

              • 10 4

              • Gdynia nie dla plebsu!!! (7)

                taki jest fakt i nic na to nie poradzimy. Gdynia jest prywatna i zamknięta dla biedniejszej części społeczeństwa - co zrobić? Też mogę ubolewać, ale mają Redę, Rumie, Bojano, Kosakowo, ostatecznie Gdańsk:))

                A jak osiągną tam sukces będą mogli zawsze się do Gdyni przeprowadzić. Turyści też pożądani z wyższym ilorazem IQ:))

                • 4 18

              • no i koniec dyskusji... (2)

                aha no brawo. Z takim podejściem rzeczywiście nie ma o czym rozmawiać - jednak zmień te leki i zamknij się sam w Gdyni. To nie powinno być specjalnei trudne bo i tak nikt się nią nie interesuje. Chciałem napisać żebyś wlazł w odbyt szczurowi ale niestety tam miałbyś więcej towarzsytwa niż turystów rocznie Gdańsku. Na szcęscie to obszerne miejsce, tylko nie byłbyś sam...

                • 4 9

              • "Chciałem napisać żebyś wlazł w odbyt szczurowi" (1)

                Widzisz tacy jak tY nie pasują do tego wspaniałego miasta. Żałuje, że władza nie ma tyle kompetencji i możliwości, aby takie PARCHY wyrywać z wspaniałej tkanki miejskiej, bo one przynoszą mu tylko ujmę i przez takich abnegatów bedzie na pewno mniej turystów.
                Dla takich jak tY poruczników powinny być tylko namioty na poligonie(BZOK) i bezwzględny zakaz opuszczania koszar!!!

                • 5 5

              • bezstronny tam nie wlezie, bo go już zalizał

                • 0 1

              • Bezstronny: chyba powinieneś przeprosić mieszkańców miast, które wymieniasz bo się zachowałeś jak małomiasteczkowy gburiszcze (2)

                Mieszkam w Gdyni i wstyd mi za takie durne komentarze jak Twój powyżej.

                • 7 2

              • "dla biedniejszej części społeczeństwa" (1)

                a co tak nie jest?
                - jeśli uważasz inaczej, jesteś po prostu zakłamany a może niedoinformowany.
                - Porównaj sobie ceny działek?
                - mieszkań?
                - czy nawet wyżywienia?
                Zawsze tak było. Tylko ja jako bezstronny to mówię w oczy, a Ty kamuflujesz.
                Temu nie jest winien ani prezydent Szczurek, czy bogatsza część mieszkańców Gdyni. Tak dyktuje RYNEK!!! Władza samorządowa te dysproporcje próbuje wyrównywać, ale na to nie ma kasy. Widzimy co dzieje się na Pekinie i innych "ogródkach", które chluby miastu z marzeń nie przynoszą:)) A i turyści lepiej gdyby je omijały szerokim łukiem:))

                • 1 10

              • Opinia została zablokowana przez moderatora

              • Opinia została zablokowana przez moderatora

            • głupoty wypisujesz

              Od turysty się czegoś wymaga? Nie, to turysta wymaga.

              A co do tej nowoczesnej architektury w Gdyni. Co takiego Gdynia ma ciekawego? ST? Dwa ciemne molochy, które "och achują" chyba tylko osoby, które nigdy nie widziały żadnych innych wysokościowców. Przecież ST są po prostu brzydkie i nie przypominają tych świetnych poczatkowych wizualizacji. Gdynia poza Skwerem Kościuszki i klifami na Orłowie faktycznie nie ma wiele do zaoferowania "przeciętnemu" turyście. Ma oczywiście dobre teatry itp. Ale jaki "przeciętny" turysta jeździ zwiedzać teatry. Imprez okolicznościowych typu Heineken nie biorę pod uwagę, bo to nie są stałe atrakcje Gdyni.

              • 5 5

            • Ale na taras widokowy dla MIESZKAŃCÓW nie mogli wejść, hehe.

              • 5 2

          • Obaj macie i nie macie racji (1)

            W Gdańskim Śródmieściu niestety śmierdzi, pijaczkowie zaczepiają ludzi. Wyspa Spichrzów na razie nie zachęca widokiem. A turystom właściwie pokazuje się tylko Śródmieście.
            W Gdyni natomiast dla turysty w zasadzie nie ma nic ciekawego oprócz pooglądania paru statków w porcie i spaceru nad morzem.
            Stosunkowo najlepiej moim zdaniem wypada Sopot. Chociaż tu w zasadzie dla turysty mamy tylko deptak i molo.

            Dłuższy pobyt w Trójmieście to dla turysty raczej strata czasu. Woda w zatoce nie zachęca do kąpieli. Także licytowanie się na ilość hoteli jest trochę bez sensu. A szkoda, bo potencjał jest OGRMNY, tylko ciągle marnowany.

            A i przez "turysta" rozumiem ludzi z caago świata, a nie tylko paru Polaków i Niemców, którzy jeżdżą do Trójmiasta głównie przez sentyment.

            • 25 4

            • jestem gdanszczaninem a zgadzam sie z toba

              jestem gdanszczaninem a zgadzam sie z toba gdansk to wlasciwie dluga i dlugi targ i spacer dlugim pobrzezem nad motlawa i nic wiecej sopot to deptak monciak a gdynia to statki i nic wiecej nie ma atrakcyjnego w trojmiescie. gdyby tak wzdluz motlawy podbudowac troche na wzor londyn nad tamiza troche ciekawch budowli z szkla i stali to bedzie bardziej interesujaco

              • 8 5

          • MODERNISTYCZNY SZPITAL Z MODERNISTYCZNĄ FARBĄ ODLATUJĄCĄ PŁATAMI

            • 9 3

        • Zwłaszcza, że taki przyjazdny to idzie do lasu... (1)

          • 2 0

          • a zebyś wiedział

            bo u arabusów takich wspaniałych z ścieżkami rekreacyjnymi, ławeczkami i całą infrastrukturą nie ma. A rezerwat leśno przyrodniczy na Polance Redłowskiej z armatami to już full wypas

            • 2 3

    • Gdynia - Wenecja (2)

      I dlatego Gdynia potrzebuje dobrego połączenia z Wenecją (!). Lotnisko w powijakach, to może autostrada?

      • 1 0

      • i ateny (1)

        • 0 0

        • jednak Wenecja

          Nawiązałem do Wenecji, bo "chodzi o to, że jest fragmentem drogi, łączącej porty w Gdańsku i Gdyni z portami w Trieście, Koprze i Wenecji".
          Jasne, że Gdyni potrzebna szybka droga do Wenecji. Chyba tej na Pałukach.

          • 1 0

    • Sopot może....

      Sopot może tak (bez tej makabry z ostatnich 4 lat)ale Gdynia jest lepszym miejscem do podziwiania przedwojennej architektury niż Gdańsk. Gdańsk z tymi makabrycznymi nowo powstającymi hotelikami i pseudo stylizowanymi kamienicami to makabra . Jak można budować takie klocki w mieście które chce uchodzić za turystyczna atrakcje.....?

      • 8 8

    • do gdanska i sopotu dodalbym jeszcze malbork

      bo wyglada to tak ze gdansk i malbork zwiedzaja,a w sopocie odpoczywaja

      lubie gdynie, ale to prawda, ze tu turyscie nie zostawiaja swoich pieniedzy.

      chyba ze zorganizuja operera i tall ships.. wtedy rangi tych imprez przytlaczaja wszytko przyklad z przed roku gdzie w wekend blo ok 3mln turystow.

      • 15 0

  • nierób gryzoń zamiast opowiadać bajeczki o (3)

    kanale transportowym niech zajmie się lobbingiem za pn obwodnicą, oraz ogólnym gdyńskim marazmem inwestycyjnym
    Wzrost bezrobocia, deficyt budżetowy większy od Gdańska

    W październiku o 3,3 proc. wzrosła liczba bezrobotnych w naszym województwie w porównaniu do września. Najwięcej w Gdyni - aż 13,1 proc.

    Koty głodują w upadających stoczniach,bieda hala przecieka lub nie ma w niej prądu.
    Zero inwestycji gospodarczych ( W Gdańsku tylko ostatnio ruszyło: obwodnica pd, quatro towers. waterline, rozbudowa parku technologicznego, i wydzaił biologi UG) Gdynia odpowiedziała ośmiornicą
    Dodajmy PKB na głowe

    Gdańsk 3800
    Sopot 3700
    Gdynia 3400
    Ta różnica powiększa się cały czas, jak tak dalej pójdzie to Gdańsk czeka kolejny najazd gdyńskiej biedy i to już nie jest śmieszne.

    Dodatkowo ludzie z biednej gdyni uciekają
    W czasie, gdy wszystkim dużym miasta z wyjątkiem stolicy spada liczba mieszkańców, Gdańsk zaczął rosnąć. - To dowód, że dobrze się tu żyje - mówią specjaliści. Ale Gdynia i Sopot wyludniają się
    Gdynia Sopot także są na minusie. Gdyni ubyło 898 mieszkańców, Sopotowi 326

    • 11 3

    • Witamy w RAJSKIM GDAŃSKU:)) (2)

      na razie widzę tam tylko ulice Rajską, ale dobrze, że tyle dobrego się tam dzieje.
      Praca za 4800,- zerowe bezrobocie, agencje zatrudniają już naweet nie UP:))

      Pozostaje uciekać z Gdyni bo tam zawsze największe bezrobocie aż 13,1.

      No i tych gryzoni pełno jak zwykle w portowym mieście:)) ale to jakieś ćwiczone przez gdań-szczan bo opowiadają bajeczki może turystom?

      Gratuluje sprawnego zarządzania Gdańskiem i dobrobytu mieszkańcom

      • 1 1

      • ja na przykład mieszkam w Gdyni (1)

        a pracuje w Gdańsku. Większość firm z mojej branży w jakiś cudowny sposób przeniosła się do Gdańska i nawet jeżeli zmienię pracę to na pewno nie będzie to praca w Gdyni. Kilka lat temu wyglądało to zupełnie inaczej i w mojej opinii to żałosne. Uważam, że za to odpowiada Miasto i jego polityka. Trudno oczekiwać, że polubię za to prezydenta, który zafundował mi codziennie 2h w aucie w korku.

        • 0 0

        • Przeprowadź się do wspaniałego Gdańska

          Tam prezydent, nie tylko nie zafunduje Ci korków, ale będzie nosił Cię w lektyce:))

          Wymykaj czym prędzej i nie rób smrodu.

          • 0 0

  • Trasa Kwiatkowskiego (4)

    Wczorajsza informacja na konferencji prasowej była bardzo wyraźna: W Gdyni, 23 czerwca będą podpisane 3 deklracje: 7 marszałków województw, przez które biegnie korytarz transportowy bałtyk-Adriatyk,
    4 prezesów związków miast, leżących w strefie Korytarza Bałtyk-Adriatyk, aby Rząd opracował elementarny harmonogram (plan działania) ważnych inwestycji
    transportowych, porozumienie Karlskrony i Gdyni aby podnieść status prawny dróg dojazdowych do terminali promowych w Karlskronie i Gdyni. dzisiaj sa to drogi powiatowe, a powinny być krajowe.
    Była tez przekazana "czwarta" informacja - o realizacji projektu "promowego" Interface. Komunikat prasowy to "cztery w jednym" - nieco nieścisły.

    • 3 2

    • Przecież Estakada Kwiatkowskiego (2)

      to był wielki sukces Szczurka i ekipy. Niemalże cud. A teraz już nie jest? Już nie promuje Gdyni?
      Pewnie okazało się, że ten "remoncik" co się teraz robi, to tylko początek i tak naprawdę należało to zbudować od nowa. Jak zwykle szybko i byle jak. A może by tak zakryć to wszystko obrazkiem, jak pewną ruinę na wjeździe do Orłowa. Nie będzie widać, to i problemu nie będzie.

      • 1 1

      • głupich nie sieją a jednak aav-sy się rodzą (1)

        idź się pomódl o rozum

        • 1 2

        • prawda w oczy kole :)

          • 0 0

    • Brawo Prezesie BURSZTYNOWEJ autostrady

      dziękujemy

      • 2 0

  • Gdynia (2)

    przez tyle lat miasto nie dorobilo sie porzadnego parkingu wielopoziomowego , wstyd dla wladz miasta , tylko ze urzedasy wstydu nie maja.

    • 10 1

    • własnie (1)

      kilkupoziomowy parking na placy przy batorym- i wszyscy by byli zadowoleni...

      • 0 0

      • Według Szczurka parking nie jest potrzebny, wystarczą parkometry, na których Gdynia nie zarabia ani złotówki

        • 0 0

  • zadupie (1)

    gdynia robi sie zadupiem Sopotu!!!SZczurek NIC nie robi dla miasta Zasiedzial sie na cieplej posadzce. Swietojanska pusta i bankowa, nie ma po co przyjezdzac do tego miasta ! zero fajnych kafejek ZERO klimatu 1Taka postkomunistyczna plama .Niech Szczurek i jego radni pojada do Wroclawia i zobacza jak wygladaja fontanny ,a nie chelpia sie ta niebieska szkarada a skwerze!!!

    • 4 0

    • to niestety prawda ... dziwie sie tylko swietnym samopoczuciem gdynian ...

      obudza sie z reka w nocniku .. wlasciwie juz na nim siedza ...

      • 1 0

  • Gdynia chce oddać UM z calą ekipą !

    Komu ?- choćby w prywatne ręce prezydenta , a najlepiej , by koszty utrzymania pokrywala Unia Europejska ...

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane