• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: co z przebudową ul. Chwarznieńskiej?

Patryk Szczerba
4 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Przebudowa ul. Chwarznieńśkiej w Gdyni oddala się w czasie. Przebudowa ul. Chwarznieńśkiej w Gdyni oddala się w czasie.

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni połączona z remontem ul. Hodowlanej i budową zbiornika retencyjnego na Witominie odwleka się w czasie. Nie ma wciąż zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Wiadomo za to, że w trakcie remontu, na odcinku leśnym pojawi się kontrapas dla autobusów.



Czy przebudowa ul. Chwarznieńskiej pomoże w rozładowaniu korków?

Sytuacja kierowców na Chwarznieńskiej pogarsza się z tygodnia na tydzień, wraz z oddawaniem do użytku kolejnych mieszkań na Chwarznie i Wiczlinie. Kierujący zaciskają zęby, stoją w korkach, także dlatego, że władze miasta obiecują, że mają plan, by rozładować zatory.

Od 2015 roku plany i projekty przebudowy Chwarznieńskiej



Trzy lata temu rozpoczęto poszukiwanie projektanta. Umowę podpisano z Biurem Projektów i Budownictwa Komunalnego w Gdańsku. Za projekt, prace geodezyjne i nadzór inwestorski Gdynia ma do zapłacenia 1,2 mln zł. Według zobowiązań z oferty, wykonanie dokumentacji miało trwać 78 tygodni, czyli półtora roku. To oznaczało, że powinna być gotowa pod koniec 2016 roku.

Trudniejsze, niż zakładano okazało się jednak odprowadzenie wód opadowych do zbiornika retencyjnego - przez kolizję z obecną infrastrukturą - i termin został przesunięty na następny rok. Mijały miesiące, aż we wrześniu 2017 roku na stronie miasta pojawiła się informacja, że dokumentacja jest gotowa. Teoretycznie przetarg powinien być ogłoszony w najbliższym czasie.

Czytaj też: Przetarg na przebudowę ul. Chwarznieńskiej

Niestety, wiceprezydent Gdyni Marek Stępa przekazał nam, że gotowego projektu nie ma, więc nie ma o czym rozmawiać. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w oficjalnej odpowiedzi na pytanie o status zlecenia poinformowało z kolei, że gotowa dokumentacja trafiła do gdyńskiego magistratu. Pracownicy dodawali, że problemem może być brak zgody na realizację inwestycji w ramach ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tzw. ZRID). Skutkuje to brakiem pozwolenia na budowę i wstrzymaniem dalszych kroków magistratu. Władze Gdyni zapewniały, że przetarg zostanie na pewno ogłoszony - najszybciej jak to możliwe. Niektórzy radni Samorządności zdążyli już nawet oficjalnie wskazywać daty przekazane przez urzędników.

- Wg urzędników, planowany termin ogłoszenia przetargu to przełom października/listopada tego roku, jeżeli ostatnie uzgodnienia zostaną przeprowadzone bez niespodziewanych przeszkód - pisał na swojej stronie internetowej Paweł Brutel, radny Samorządności z Witomina.
Okazało się, że to tylko płonne zapowiedzi. W lutym wojewoda pomorski uchylił zaskarżoną decyzję prezydenta miasta Gdyni o rozbudowie Chwarznieńskiej, przekazując ją do ponownego rozpatrzenia, więc wszczęte zostało postępowanie w sprawie wydania decyzji. Wtedy stało się jasne, że Gdynia ma problem z inwestycją przez protesty mieszkańców.

Będzie kontrapas dla autobusów



- Zakładaliśmy, że przetarg ogłosimy w kwietniu. Uchylenie decyzji wymusiło stworzenie projektów zastępczych, by zaspokoić potrzeby stron i konieczność ponownego wniosku dotyczącego realizacji inwestycji drogowej, co wydłuża całość. Nie ma pewności, że nie będzie kolejnych protestów. Robimy tę inwestycję dla gdynian, więc pozostaje czekać - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
W związku z perturbacjami, inwestycja może się zakończyć nawet dopiero w 2021 roku. Taka informacja z kolei pojawiła się wraz przetargiem na opracowanie dokumentacji projektowej dla wyznaczenia kontrapasa autobusowego na leśnym odcinku ul. Chwarznieńskiej w Gdyni.

Według pomysłu włodarzy autobusy jadące w kierunku centrum będą miały podczas remontu do dyspozycji jeden z pasów przeciwległej jezdni. Koszt dokumentacji projektowej to blisko 50 tysięcy złotych. Takie rozwiązanie zostanie prawdopodobnie na stałe.

By to zrobić, potrzebne będą oznaczenia na jezdni, znaki zmiennej treści, dodatkowa sygnalizacja, która zostanie zsynchronizowana z istniejącą. Rozwiązania mają być powiązane z Tristarem, a całość ulżyć pasażerom komunikacji, którzy rano i bez remontu spóźniają się, bo autobusy stoją w korku.

- Dokumentacja projektowa będzie stanowić podstawę do ogłoszenia przetargu na realizację zadania oraz rozliczenia wszystkich robót - informują urzędnicy z ZDiZ w Gdyni.

Co po rozbudowie Chwarznieńskiej?



Podczas przebudowy, dzięki kontrapasowi w kierunku centrum, uprzywilejowane będą autobusy. Podczas przebudowy, dzięki kontrapasowi w kierunku centrum, uprzywilejowane będą autobusy.
Przypomnijmy: według wstępnych koncepcji kierowcy jadący od strony Rolniczej zyskają lewoskręt w kierunku ul. Hodowlanej. Z naprzeciwka łatwiej będzie wjechać w ul. Uczniowską i Widną. Pojawi się buspas, poszerzone zostaną też zatoczki autobusowe i drogi rowerowe.

Oprócz poszerzenia ul. Chwarznieńskiej, w zakres opracowania wchodzi również przebudowa ul. Hodowlanej, która zyska nową kanalizację deszczową. Prace przy jej budowie zakończą się odtworzeniem nawierzchni, a tym samym polepszeniem stanu mocno nierównej dziś drogi. Woda opady mają trafiać do zbiornika retencyjnego, który powstanie na terenie ogródków działkowych przy ul. II Morskiego Pułku Strzelców.

Szacowany koszt może sięgnąć 30 mln zł.

Miejsca

Opinie (308) ponad 20 zablokowanych

  • Należy nad Chwarznieńską wybudować estakadę.

    Dwa pasy na dole w jedną stronę i dwa na górze w drugą stronę. Tylko takie może rozwiązać problem korków. Nie żadne budowanie wysepek, zwężeń i domalowywanie dróg rowerowych kosztem pasa ruchu.

    • 11 6

  • Projekt robiony "na siłę". Jedyne rozsądne rozwiązanie to "obwodnica" Witomina - jest miejsce!!!

    • 11 7

  • Powinno się zakazac Hossie budować, dopóki nie zbuduje na swój koszt ulic ! (7)

    To jedyne rozwiązanie. Nabudowali masę mieszkań. Można je liczyć w tysiącach. Zarobili na tym miliardy złotych. Nie miliony, tylko miliardy. Ale nie finansują budowy dróg. To jest skandal - jedna firma czerpie zyski, a ich klienci nabici w butelkę codziennie tkwią w paraliżu komunikacyjnym bo z tych tysięcy mieszkań do centrum prowadzi jedna wąska ulica. Moje rozwiązanie - Zero pozwoleń na budowę do czasu sfinansowania i zbudowania nowych dróg.

    • 33 8

    • GENIALNE (1)

      Proszę nie wyliczać kosmicznych zysków komercyjnej firmie. Po to budują, żeby zarabiać. Budowanie osiedla to nie kaprys i wolna amerykanka, ale dziesiątki pozwoleń własnie od miasta. Stawianie jednak warunku: "Budujecie osiedle pod warunkiem, że kilka kilometrów dalej przebudujecie drogę" to kompletna bzdura. W imię czego prywatna firma ma wyręczać miasto w wypełnianiu swoich obowiązków? Czy deweloperzy budujący na Obłużu i na Oksywiu powinni finansować kolejne, niekończące się remonty estakady?
      Nowe budynki i osiedla Hossy to błogosławieństwo dla Gdyni. Gdyby nie Wiczlino Ogród, Zielenisz i Patio, nasze miasto już dzisiaj miałoby 200000 mieszkańców. Gdynia Zachód to jedyne miejsce gdzie ludzie mogą w przystępnych cenach kupić nowe mieszkanie. W centrum a nawet na Strzelców przy PKM ceny nie schodzą poniżej 9000-10000 za metr. Przeszacowane grunty w Gdyni już dzisiaj doprowadziły do ucieczki wielu potencjalnych gdynian do Rumi i Redy.

      • 15 8

      • co tu gadać

        czy to reklama HOSSY! ludzie ostrzegam kupując mieszkanie w gdynii zachód kupujecie sobie korki drogowe

        • 12 3

    • co tu gadać

      Tak naprawdę to Szczurkiem i Firmą HOSSA powinno zainteresować się CBA

      • 13 2

    • Gosciu, miasto ma obowiazki z ktorych musi sie wywiazywac czyli zbroic tereny i budowac drogi.

      Skoro wydaje zazwolenie na budowe to ma to robic a nie palic glupkow jak to robia.

      • 20 0

    • wpisz sobie w Google onet wojciech szczurek wywiad. (1)

      Już kilka lat temu szczur chwalił się nową dzielnicą więc miał czas żeby przebudować drogi.o czym szczur myśli???

      • 19 4

      • O wlasnej kieszeni i przekretach i trwonieniu kasy miejskiej na idiotyzmy

        • 19 3

    • Nie masz racji opcjonalny

      Developer buduje w swoim obszarze. To gmina powinna zapewnic komunikacje. Ale Gdynia to szczurolad zaangazowany tylko w przewaly i nekanie mieszkancow.

      • 16 8

  • co tu gadać

    droga przez Witomino to klasyka polskiego myślenia zwłaszcza włodarzy tego obskurnego obecnie miasta które zostało przez ostatnie 20 lat sprowadzone do poziomu dziury zabitej dechami

    • 11 10

  • jaja jak berety

    Gdynia to miasto zapomniane.Drogi to jak przed wojna większość z nich ma asfalt kładziony za Gierka.Gdynia to porażka grogowa

    • 13 8

  • Zakaz

    Tylko natychmiastowy zakaz sprzedaży działek zmusił by to tałatajstwo do budowy Chwarznieńskiej

    • 19 0

  • Odszczurzanie

    Czas odszczurzyć to biedne miasto. Tego Stępy bezczelnego też się pozbyć . Na śmietnik historii z nimi

    • 21 0

  • przebudowa

    W mojej opinii aby przerobić/ wyremontować Chwarznieńska potrzebna jest obwodnica Witomina, ponieważ sama Chwarznieńska nie rozwiąże problemu.
    nie dobudują dodatkowych 2 pasów bo niema miejsca, a kierowcy i tak muszą jechać przez Witomino w strone centrum Gdyni czy w kierunku Sopotu.
    Zakładając że obwodnica witomina przebiegała by przez laz miedzy ul kielecka lub witomińska w wyjeżdżała gdzieś na dwupasmówce przed chwarznem to ulica Małokacka napewno nie stała by juz od wiaduktu na ulicy Stryjskiej a i sami mieszkańcy Witomina by skorzystali na takiej inwestycji

    • 16 4

  • Budowa (3)

    Jeden wyjazd zestarego Chwarzna ekrany zabudowali nas jak w getcie a przez te ekrany jeszcze gorszy chalas

    • 13 9

    • Ja widzialem (2)

      Ja widzialem w Waszych okolicach faceta po 80-tce trzepoczacego się w majtkach. Przechodze koło niego i mi mówi, widzisz koleś jak to się k***a robi?

      • 9 3

      • Mial tygodniowy zarost, braki w uzebieniu przyglupawy usmieszek i byl nieco mlodszy?

        No to chyba wiem o kogo chodzi. Ma ksywe wuesz

        • 2 10

      • Fakt

        Fakt, pełno takich tam, też miałem z tym problem.

        • 5 8

  • (42)

    Jak zwykle wizje, plany i obietnice. Szczurek odejdź w końcu!

    • 262 33

    • szczur mógłby zrobić przebudowę z środków z UE ale on nie korzysta z tych pieniędzy, Gdynia ma 47 miejsce w kraju jeżeli chodzi (11)

      o pozyskanie środków z UE.

      • 35 8

      • (9)

        Bo nie na wszystko można te pieniądze dostać. Poczytaj może projekty to się dowiesz. Umiesz czytać?

        • 18 14

        • może zacznjmy od tego że szczurek nie składa projektów. (6)

          • 20 10

          • (4)

            Jak ma składać projekt jak na takie nie dają kasy?

            • 12 9

            • Jakoś w innych miastach się da (3)

              • 20 5

              • (2)

                Wymień miasta które remontują drogi za unijne pieniądze.

                • 8 8

              • To nie ma być remont

                to ma być przebudowa układu komunikacyjnego, nowe jezdnie, ścieżki rowerowe, system kanalizacji i tp.
                Na takie cele Unia rozpatruje wnioski.

                • 9 5

              • ojej!!!!

                zobacz np. Gdańsk, Olsztyn

                • 11 3

          • Ale je akceptuje !

            • 12 6

        • Ciekawe czy dostał na lotnisko, pomnik, kociarnie?

          Za czyje pieniądze to budował?

          • 14 0

        • Oczywiscie, pieniądze można nawet wyrzucic

          w błoto, na sen wielki o lotnisku

          • 23 10

      • dostanie od jarkacza order za bojkot UE

        • 26 11

    • Szczurek jest wojewodą pomorskim? (2)

      • 9 8

      • Poprzedni wojewoda był zły bo z PO, teraz jest z PIS i też żle!

        Kto tej naszej ekipie dogodzi?
        Może zrobić wojewodą kogoś z Samorządności? No ale wtedy nie mogli by zwalać na innych.

        • 14 0

      • d.*****

        Starosta powiatowym

        • 13 0

    • (17)

      Poszerzyć Małokacką i Rolniczą. Inaczej korki nie znikną!

      • 73 6

      • (11)

        I co to da? Korki dalej będą jeździć autami

        • 22 18

        • (4)

          Będą i będzie jeszcze więcej aut. Dlatego trzeba inwestować w drogi. Żadne malowanie pasów nie pomoże. Małokacka to obowiązek dla 4 pasów!!!Szczurek skorzystaj z środków europejskich!!!

          • 38 13

          • Antyszczur (2)

            A czemu nie może być NORMALNIE: Rolnicza 2 pasy w górę, Chwarznieńska 2 pasy w obie strony, Małokacka 2 pasy w górę. Rozwiązanie kompletne i wystarczające. Przystanki autobusowe na prawych pasach, bez zatok, miejsca postojowe wzdłuż Chwarznieńskiej przesunięte głębiej kosztem trawnika lub odtworzone np. wzdłuż Hodowlanej, Sosnowej lub Uczniowskiej po trochę. Oczywiście obwodnica Witomina byłaby super, ale zostawmy to. Wariant omówiony w artykule (nie pierwszy raz podawany) jest tak durny, że szkoda czasu analizę. Ta władza skończyła się intelektualnie już dawno, ale jeszcze powinna być odpowiedzialność karna za przekręt z lotniskiem.

            • 36 6

            • A wody opadowe będziesz przelewał wiaderkiem. (1)

              • 14 6

              • Wody opadowe?

                Czy kanalizację z tych wszystkich osiedli?

                • 9 5

          • debil i mitoman

            z dyplomem wikipedii

            • 12 17

        • A czym mam według ciebie jeździć? Rowerem czy autobusem. (5)

          Może mam chodzić na piechotę bo się tak panu podoba. Jednak nie. Mam do pracy 29 km więc zamilcz.

          • 26 19

          • raczej ty zamilcz i znajdź sobie pracę bliżej (4)

            nie masz dobrego dojazdu i na chama, na siłę, wbrew logice się pchasz 29 kilometrów i to jeszcze do centrum miasta?

            samego siebie powinieneś winić,
            kto normalny przy zdrowych zmysłach tak robi?
            no kto?
            nikt!

            • 16 28

            • Ludzie opamiętajcie się,

              Co to za podejście, "wyprowadź się, znajdź bliżej pracę, jedź rowerem".
              Każdemu życie układa inny scenariusz i nie macie prawa dyktować innym czym ma się przemieszczać. Od tylu lat ci sami ludzie zarządzają naszym miastem i to oni powinni przewidzieć, że jak pozwolą budować duże osiedla to trzeba zapewnić do nich dojazd.

              • 15 3

            • Zobaczymy cwaniaczku (2)

              Jak cię życie dociśnie

              • 22 10

              • Chciabłyś

                Chciałbyś, co? Ktoś miałby taki sam znój jak Ty.

                • 6 6

              • życie dociska tylko dno intelektualne

                to ze sobie z tym nie umiesz poradzić
                tylko dowodzi mojej tezy

                • 12 8

      • zróbcie pas rowerowy z prawej strony, a nie jakieś antykomunikacyjne rozwiązania pieszorowerowe (2)

        • 23 11

        • A pieszych, to najchętniej byś skierował przez krzaki, piaski i błota.

          • 9 7

        • Żadnych rowrow mi tam!!!

          • 14 8

      • Jasne ...

        .... a potem gigantyczne skumulowane korki na węźle wzgórze i na końcu Małokackiej.

        • 14 8

      • nie lepiej postawić tam jakiś pomnik z miliony?

        • 30 10

    • Nie ma zezwolenia , umiesz czytać?

      • 11 9

    • te plany to najgorsze (4)

      Choraua będzie wszystko robił bez wizji i bez planów, wszystko przyjdzie w kopercie z nowogrodzkiej

      • 27 9

      • troll szczura już w pracy:)?? (3)

        myślałem, że z szczurem świętujesz jeszcze wyjazd na Puchar Polski? jaka kara za odpalanie rac?

        • 18 10

        • haha, pisowski trol od 1000 postów dziennie przez 2.5 roku się odezwał

          idź edzio wyjdź z tej piwnicy i mnie nie rozśmieszaj
          bo mi zajady popękają

          • 19 5

        • wystarczą trolle pisdy, bo i tak już ciasno tutaj jest

          • 18 8

        • przygania kocioł garnkowi

          :)

          • 23 3

    • obstrukcja Drelicha?

      • 14 8

    • (1)

      Dlatego tylko Marcin Horała!
      Mar-cin!, Mar-cin!, Mar-cin!, Mar-cin!, Mar-cin!, Mar-cin!, Mar-cin!, Mar-cin!, Gdynię zbaw!

      • 19 30

      • słaby trolling szczura.

        • 20 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane