• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zleca projekt nowego wiaduktu na płk. Dąbka

Krzysztof Koprowski
20 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Potrzeba 11 mln zł na wiadukt na płk. Dąbka
  • Wiadukt nad torami to obecnie "wąskie gardło" ul. płk. Dąbka pomiędzy poszerzonym niedawno odcinkiem w pobliżu ul. Kwiatkowskiego a istniejącym od lat dwujezdniowym fragmentem.
  • Wiadukt nad torami to obecnie "wąskie gardło" ul. płk. Dąbka pomiędzy poszerzonym niedawno odcinkiem w pobliżu ul. Kwiatkowskiego a istniejącym od lat dwujezdniowym fragmentem.
  • Obok istniejącego wiaduktu powstanie nowy.
  • Za wiaduktem w stronę Kosakowa droga rozszerza się do trzech pasów ruchu.
  • Skrzyżowanie ul. płk. Dąbka z ul. Derdowskiego.

Wiosną 2021 roku powinien być gotowy projekt rozbudowy ulicy płk. Dąbka o nowy wiadukt drogowy nad torami kolejowymi. W ramach inwestycji przewidziano też poprawę infrastruktury pieszej oraz poprowadzenie wydzielonej drogi dla rowerów. Koszty przygotowania dokumentacji pokrywa Gdynia razem z gminą Kosakowo.



Czy Gdynia powinna rozbudowywać układ drogowy na granicy z Kosakowem?

Rozbudowa ul. płk. Dąbka na granicy Gdyni oraz gminy Kosakowo będzie kolejnym etapem zmian w układzie drogowym w tym rejonie aglomeracji.

W sierpniu zakończono przebudowę skrzyżowania płk. Dąbka z Kwiatkowskiego.

Zwycięzca przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej będzie musiał przygotować m.in.:
  • trzy warianty nowego wiaduktu nad torami kolejowymi, który będzie przeznaczony dla ruchu samochodów oraz rowerów (jako fragment międzynarodowej trasy rowerowej R10),
  • projekt nowego zagospodarowania terenu w obrębie drogi i jej bezpośrednim sąsiedztwie,
  • wielobranżowy projekt architektoniczno-budowlany,
  • kosztorys całej inwestycji.

Nowa droga ułatwi dojazd do gminy Kosakowo



Rozbudowana droga będzie musiała być dowiązana do istniejącego układu, co z kolei może wymusić także zmiany na pobliskich skrzyżowaniach. Wykonawca będzie też odpowiedzialny za nadzór nad późniejszą realizacją robót budowlanych.

- Obserwujemy natężenie ruchu na kluczowych odcinkach naszego układu drogowego, analizujemy na bieżąco dostępne rozwiązania i stąd decyzja, aby już teraz opracować możliwości rozbudowy dla ul. płk. Dąbka - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - To odcinek, który dla wielu gdynian mieszkających w północnych dzielnicach jest codzienną drogą do pracy lub szkoły, a dodatkowo dotyczy mieszkańców sąsiedniej, szybko rozwijającej się gminy Kosakowo. Patrzymy na sprawę przyszłościowo i z myślą o dużym natężeniu ruchu zakładamy dla nowego wiaduktu wysoką nośność obciążeń, a rowerzyści zyskają też bardzo ważny fragment trasy.
- To bardzo ważna inwestycja także z punktu widzenia gminy Kosakowo. Bardzo się cieszę, że możemy realizować ją we współpracy z Gdynią - dodaje Marcin Majek, wójt gminy Kosakowo.

70 tygodni na przygotowanie dokumentacji



Dokumentacja projektowo-kosztorysowa, zgodnie z wymaganiami przetargu, musi być gotowa maksymalnie w ciągu 70 tygodni od daty podpisania umowy. Termin jej przygotowania jest jedną ze składowych oceny złożonej oferty (10 proc.).

Pozostałymi kryteriami oceny będą: najniższa cena (60 proc.) oraz kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30 proc.).

Opinie (175) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • wiadukt na torami bo tam chyba PKM-ka ma iść

    Może by tak połączyć z przystankiem PKM

    • 0 0

  • Jak predkosc jak estakada (1)

    Załosny ten cały kraj iii.
    No coz jacy wyborcy taki kraj i miasta

    • 0 1

    • Twoja matka

      Twoja matka

      • 0 0

  • (1)

    Zrobią dwa pasy, z czego jeden buspas i dalej będą korki

    • 9 0

    • Jeszcze kontrabas, kontrabuspass, atypass, pass i bipas,

      • 0 0

  • Gdynia powinna występować gdzie się tylko (1)

    da z apelem o powstrzymanie dalszej zabudowy pól uprawnych w gm.Kosakowo. Argumentując to między innymi tym, że układ drogowy północnej części miasta Gdyni-nie jest przystosowany do takiej ekspansji w ruchu drogowym generowanym przez sąsiednią gminę i powiat..

    • 1 2

    • tam plan zagospodarowania powinien

      Dopuszczac jedynie zabudowe wolnostojacych domow max 2kondygnacje. Jako gmina nadmorska i wiejska. To by bylo setki a nir tysiace aut nowych.

      Alr developer rzadzi i w urzedzie w kosakowie i w Gdyni.

      • 0 0

  • Gdynia Północ to głównie, gmina Kosakowo tzw. Nowe Pogórze (1)

    Gdynia Północ to w dużej mierze mieszkańcy Nowego Pogórza, płacą podatki w gminie Kosakowo. Jak nie było nowych osiedli nie było problemu z korkami i przepełnionymi autobusami. Suchy Dwór i Kosakowo to bogate gminy i czas najwyższy żeby zadbali o swoich podatników!!

    • 6 1

    • suchy dwor to sołectwo

      Dość małe. Pogórze jest wielomieszkaniowe i wiecej dochodu przynosi.

      Ale Gdynia to mafia, korupcja i nepotyzm.

      • 0 0

  • Gdynia się sypie,taka jest prawda. A drogi i chodniki to po prostu wstyd. (1)

    Górny taras Gdyni ( Obłuże Oksywie ) zapomniany przez miasto.

    • 12 0

    • ten gorny taras nazywa sie kępa oksywska

      Od zawsze.
      Tak to nazywaj

      • 0 0

  • Takie typowe wiadukty (1)

    To firmy budowlane mają na placu , w Krakowie estakada przez cale miasto będzie gotowa do 21 roku a tu 3 warianty wiaduktu !!!!!! zielony czerwony i niebieski i

    • 7 0

    • E tam

      Może im się zawali do czasu jak u nas zaczną

      • 0 0

  • (11)

    Ja mam takie jedno marzenie, stanąć przed Szczurkiem i zadać jedno pytanie: co do jasnej cholerny robił Stępa przez te dwadzieścia lat jak był vice prezydentem????!!!!

    • 90 2

    • To najprostsza rzecz na świecie. Umów się na wizytę albo jeszcze lepiej z Prezydentem Do Spraw Jakości Życia

      • 1 0

    • (4)

      Znalezione na forum Gminy Kosakowo

      ,,2028 planowane rozpoczęcie prac , do chwili obecnej nie ma ustalonej własności terenu na którym znajdują się domy koło mostku ( postępowanie spadkowe trwa od 95 roku ) . Więc niech Pan Łucyk przestanie snuć te wizję miasta dobrobytu i farby na drogach. Zresztą wystarczy zobaczyć jak wygląda przyszłoroczny budżet Gdyni ,by zrozumieć że to tylko plany ,plany, plany...
      Na bank Gdynia będzie oczekiwać od Gminy Kosakowo pewnie 80 procentowego wkładu do inwestycji. Zresztą to standard,bo w taki sposób właśnie rozwija się to miasto . Proszę zamknąć oczy i wyobrazić sobie jak wyglądało by to miasto bez dotacji uni europejskiej i budynków stawianych przez developerów. Co przez 20 lat zbudowała Gdynia ?
      Ale większość ludzi w Gdyni ma syndrom Sztokholmski i kocha życie u boku Wojciecha i jego mega wizji rozwoju miasta poprzez przystanki autobusowe z USB i opieraki za 7 tysięcy złotych. A my jak dobijamy auta na Kwiatkowskiego tak je będziemy dobijać przez kolejne lata"

      • 43 3

      • Wypowiem się

        Nie odpowiadam na komentarze, ale Twój jest tak głupi, że postanowiłem zmienić zasadę.
        "Proszę zamknąć oczy i wyobrazić sobie jak wyglądało by to miasto bez dotacji uni europejskiej i budynków stawianych przez developerów. Co przez 20 lat zbudowała Gdynia "
        A co, Gdynia ma budowa budynki za developerów? Cała Polska rozwinęła się na dotacjach z UE, więc Gdynia nie jest wyjątkiem.
        "Na bank Gdynia będzie oczekiwać od Gminy Kosakowo pewnie 80 procentowego wkładu do inwestycji. Zresztą to standard,bo w taki sposób właśnie rozwija się to miasto . "
        Czyli gmina Kosakowo rozwija Gdynię? A może całe Trójmiasto? Dlaczego Kosakowo ma nie dokładać do rozwoju infrastruktury, która stała się nieprzejezdna, bo wydawane są bez zastanowienia pozwolenia na budowę na każdym polu rolnym przy granicy z Gdynią? Kosakowo zaślepione wizją podatków od nowych mieszkańców zapomniało o swoich obowiązkach - rozbudowujesz osiedla, rozbudowujesz infrastrukturę.

        • 0 6

      • również znalezione w sieci: (2)

        Gdyńscy urzędnicy zastanawiają się w jaki sposób rozwiązać problem komunikacji z okolic dworca kolejowego, gdzie w następnych latach ma powstać nowa przestrzeń mieszkalno-biurowa, do nabrzeży zlokalizowanych obok ul. Jerzego Waszyngtona. Jednym z pomysłów jest budowa kolei gondolowej.

        - Takie rozwiązanie będzie oczywiście kosztowne, to melodia dalekiej przyszłości, musimy jednak już dziś zastanawiać się nad podobnymi projektami powiedział Dziennikowi Bałtyckiemu Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. Dodajmy, że słowa te padły w połowie stycznia, a nie 1 kwietnia.

        Śródmieście Gdyni zmieni swoje oblicze

        Obszar Nowego Śródmieścia pomiędzy ulicami Jana z Kolna, Janka Wiśniewskiego i Polską będzie w najbliższych latach zmieniał swoje oblicze. PKP SA, właściciel tych terenów, wybrały już inwestora. Prace budowlane na obszarze 345 tys. m2 mogą rozpocząć się już w 2017 roku i potrwają około 10 lat. Budowa zmieni całkowicie wygląd dzielnicy, która obecnie niemal nie jest zagospodarowana, a znajduje się w bardzo atrakcyjnym miejscu: blisko portu, Skweru Kościuszki i w sąsiedztwie dworca kolejowego. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na portalu rynek-kolejowy.pl

        • 21 1

        • Tak, to bylo czerwone swiatlo... (1)

          Ktore mi sie zapalilo w zwiazku z podejrzeniami co do stanu umyslu mieszkancow magistratu. Totalny odjazd i oderwanie od rzeczywistosci!
          I ci ludzie mieli wtedy duzo do powiedzenia na temat funkcjonowania portu! (rada nadzorcza) a szybkie "dudki" z deweloperki przeslonily swiat.
          A rachunki placa mieszkancy miasta...

          • 16 0

          • Dutki

            • 2 0

    • Jak to co robił Stępa? (2)

      Stępał po niepewnym gruncie

      • 18 1

      • grunt on ma pewny, był przełożonym szczurka w harcerstwie (1)

        • 17 0

        • Oni wszyscy są z harcerstwa, łącznie z Guciem i paroma innymi którzy od lat 90 nie robią nic w budynku przy Piłsudskiego. A śp. Franciszka pokazała jak może rozwijać się Gdynia. Ci panowie mają takie możliwości i tego nie wykorzystują.

          • 20 0

    • szczurek zajęty imprezkami

      • 20 1

    • szczurek nie widział co się (nie) dzieje?

      Stepa robił to samo co robi teraz

      • 14 1

  • buspas

    Drodzy czytelinicy na jednym z pasow i tak bedzie buspas i tak to nic nie zmieni

    • 1 0

  • Po co wiadukt? (8)

    Rozebrać nieużywane tory i zasypać dół ziemią. Można wtedy zrobić pięć pasów w jedną stronę dla aut plus trzy dla rowerów.

    • 30 33

    • (5)

      No właśnie! Po ki wuł wogule stoi Golden Gate Bridge???
      Zamiast zasypać duł i mieliby 24 pasy w jednym kierunku!!!

      • 9 3

      • Ty tak specjalnie ten "duł"? (3)

        • 6 2

        • (2)

          wuł wpadł w duł wogule

          • 9 0

          • (1)

            I wygżebać się nie umi, tylko stęka czule.

            • 3 0

            • Czułe to handelek kamyczkami w necie.

              • 0 0

      • No cośwy! Duł się tak pisze! Od hektarliardów lat świetlnych!
        Wierzcie mi!

        • 0 0

    • pewnie w 2100 roku pod wiaduktem przejedzie pierwszy pociąg PKM (1)

      • 17 1

      • E e, dopiero w następnym wcieleniu, gdy PO sprowadzi Krzyżaków.

        • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane