- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (30 opinii)
- 2 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (198 opinii)
- 3 Najstarsza fontanna idzie do remontu (22 opinie)
- 4 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (217 opinii)
- 5 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (37 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (61 opinii)
Gdynia dalej zmienia Morską dla rowerzystów
Na odcinku ul. Morskiej pomiędzy Kcyńską i Węzłem Żołnierzy Wyklętych w Gdyni rowerzyści mają możliwość jazdy tylko po jednej stronie i obok chodnika. Nowa droga rowerowa, którą planuje miasto ma podnieść komfort poruszania się w tym miejscu. Samo projektowanie będzie jednak trwało 3 lata, a budowa zacznie się najwcześniej w 2020 roku.
Zmiany dla wygody i bezpieczeństwa
Takich niespodzianek jest jednak na Morskiej wciąż sporo. Najlepszym przykładem jest odcinek pomiędzy ul. Kcyńską i Węzłem Żołnierzy Wyklętych, gdzie rowerem można jechać tylko po jednej stronie, a całość jest oznaczona jako ciąg pieszo-rowerowy.
W przyszłości mają nastąpić radykalne zmiany, pozwalające na jazdę bez konieczności zmieniania strony i po bezpiecznej - zarówno dla pieszych, jak i rowerzystów - nawierzchni.
- Chcemy przede wszystkim podnieść komfort jazdy w tym miejscu, który teraz, gdy jest ciąg pieszo-rowerowy, nie jest odpowiedni. I to tylko po jednej stronie nie jest odpowiedni - podkreśla Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni.
Chodzi też o poprawę jazdy w tak newralgicznych punktach, jak skrzyżowanie z ul. Kartuską , gdzie rowerzyści często wpadają na pasażerów autobusów. Jak mówią urzędnicy, sprawa miała zostać załatwiona szybciej, ale ostatecznie zdecydowano się na kompleksowe rozwiązanie.
Czytaj też: Gdynia planuje nowe trasy rowerowe
Według założeń po stronie północnej ulicy Morskiej ma zostać zbudowana nowa, dwukierunkowa droga dla rowerów z nawierzchni bitumicznej. Obok pojawi się chodnik. Po stronie południowej zaplanowano z kolei ciąg pieszo-rowerowy z osobną drogą dla pieszych i rowerzystów.
3 lata na projekt
Na razie miasto poprzez wydział inwestycji szuka projektanta. Szacunkowa wartość samego projektu to nieco ponad 300 tys zł. Koszt budowy drogi nie jest jeszcze znany. Sen z powiek entuzjastom inwestycji może spędzać czas, jaki wybrany wykonawca będzie miał na wykonanie zadania. Gotowa dokumentacja ma trafić na biurka urzędników w ciągu... 3 lat. Budowa mogłaby się zacząć zatem prawdopodobnie nie wcześniej niż w 2020 roku. Dlaczego tak długo?
- To projekt tak zwany zapasowy, który chcemy mieć w gotowości, jeśli okaże się, że uda się go włączyć do finansowanych z UE projektów węzłów na Karwinach i Chyloni. Do tej pory, gdy ujawniały się jakieś dodatkowe środki na komunikację rowerową, nie mieliśmy niczego "na półce" w gotowości. Ten ma taką rolę, stąd też taki termin projektowania - wyjaśnia Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Mniejsze inwestycje szybciej
W najbliższym czasie radni dzielnicy Chylonia zaplanowali remont nawierzchni ciągu pieszego na odcinku Władysławskiego - Swarzewska .
- On na szczęście nie musi na nic czekać. Ma finansowanie i można go robić niezależnie od tego całościowego projektu, który po prostu uwzględni fakt, że jeden z odcinków został wyremontowany i udostępniony dla ruchu rowerowego. Obecnie jest tylko zrujnowanym ciągiem pieszym - dodaje Zmuda-Trzebiatowski.
Rowerowe inwestycje na ten rok zapowiada również Zarząd Dróg i Zieleni. Chodzi o budowę dróg przy ul. Wiczlińskiej oraz dokończenie drogi rowerowej przy ul. Orłowskiej od parkingu samochodów do osiedla Nowe Orłowo.
W projektowaniu są również drogi przy al. Zwycięstwa w okolicach ul. Stryjskiej i stacji benzynowej w ramach trasy R-10 . W tym roku projekty mają być gotowe, by w przyszłym roku mogła rozpocząć się budowa.
Miejsca
Opinie (271) ponad 10 zablokowanych
-
2016-03-18 23:28
Gdyńskie pitu, pitu... Szczurasy będą 3 lata projektować, potem kolejne lata wizualizowac a na końcowej g...wyjdzie. Jak zawsze przy tych nieudacznikach
- 3 1
-
2016-03-19 06:49
jaja im sciska w tych rajtuzach to nie myslą pseudo kolarze
- 4 4
-
2016-03-19 08:46
czas na jazde samochodami po sciezce rowerowej (2)
rowerzysci jezdza po chodnikach jak po sciezkach rowerowych nie znaja podstawowych przepisow kodeksu drogowego.policja ma wszystko w powazaniu-gleboko-.prezydent gdyni powinien rozliczac poszczegolne komendy z kontroli rowerzystow nie bojmy sie .
- 3 4
-
2016-03-19 11:36
a co tobie tak ci rowerzyści przeszkadzają?Może pogadamy o wypadkach jakie powodują rowerzyści i kierowcy porównamy np skutki itd
- 3 0
-
2016-03-19 11:52
przecież już jeździcie
- 2 0
-
2016-03-19 09:08
Od dworca do centrum (1)
Morska na chociaż jedną stronę dla rowerów, niestety od dworca, poprzez Warszawska czy Śląska jest problem by się poruszać. Chodniki wąskie, wszędzie zaparkowane auta, a rowerzysta na ulicy musi uważać by auto go nie przejechało albo KM nie trąciła. Może zabierze się miasto za takie miejsca ..
- 4 1
-
2016-03-19 11:36
a po co się zabierać za takie miejsca?
- 0 3
-
2016-03-19 10:25
taa
po co.zamiast drogi dla samochodow ktorych jest do diabla i ciut ciut lepiej nastepna rowerowke,najlepiej wezcie droge dla samochodow oddajcie dla rowerow a samochody nich jezdza chodnikami bo do tego to zmierza
- 1 1
-
2016-03-19 10:57
oni tam w UM GDYNIA mają gdzieś cyklistów i ich rowery.. (1)
jakby ktoś jeszcze nie wiedział że tutaj chodzi wyłącznie o lukratywny ,,interesik" dla znajomych ,,szczurka" tfu chciałem napisać ,,królika"...wiadomo ...dobra zmiana ....nadchodzi i chłopaki z ferajny już nawet się nie kryją z obawy że źródełko wyschnie i śpieszą się jak mogą aby tylko jeszcze nazgartać..
- 0 4
-
2016-03-19 12:11
Orłowska najlepszy przykład MTM ma co robić kasa leci
- 0 2
-
2016-05-23 13:31
rowerzyści
Ktoś też powinien zająć się kulturą jazdy rowerzystów. Ponoć ich też obowiązują zasady ruchu drogowego. Jeśli już jedzie ścieżką po chodniku, to niech jedzie, a nie urządza sobie rajd lub wyścigi.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.