• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia i PHN wybudują drogi w centrum

Patryk Szczerba
9 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
W planach jest m.in. przebudowa ul. Jerzego Waszyngtona, która ma prowadzić do ul. Węglowej. W planach jest m.in. przebudowa ul. Jerzego Waszyngtona, która ma prowadzić do ul. Węglowej.

Gdynia oraz grupa Polski Holding Nieruchomości podpisały list intencyjny, który ma owocować ścisłą współpracą przy realizacji zaplanowanych inwestycji drogowych w okolicach Mola Rybackiego. Firma - oprócz realizacji projektów deweloperskich - ma partycypować w kosztach modernizacji dróg, które będą finansowane w sporej części przez miasto.



Przebieg ul. Nowej Węglowej. Przebieg ul. Nowej Węglowej.
Rewitalizacja gdyńskiego nabrzeża wciąż jest w początkowej fazie. W planach jest realizacja dużych projektów deweloperskich. Jednym z nich jest inwestycja "Port Rybacki", której patronuje PHN SA. Na działce o powierzchni ponad 10 ha ma powstać kompleks mieszkalno-biurowy. Na razie trwa wybieranie partnera do realizacji projektu.

By jednak obiekty wybudowane na terenach byłego Dalmoru mogły odpowiednio funkcjonować, potrzebne są nowe rozwiązania drogowe. Wszyscy zainteresowani podkreślają, że ich prace muszą być ściśle połączone z inwestycjami na nabrzeżu. W innym wypadku mieszkańców czeka paraliż komunikacyjny Gdyni.

Obawiasz się znacznego zwiększenia ruchu samochodów za kilka lat w centrum Gdyni?

- Pamiętamy o tym i na pewno będziemy przedstawiali inwestorom w kolejnych etapach odpowiedni harmonogram prac. Nie wyobrażam sobie, by tereny Dalmoru zostały zagospodarowane w momencie, gdy nie ma odpowiedniej infrastruktury drogowej w mieście. Tworzy się tam praktycznie nowa dzielnica Gdyni, gdzie zamieszka 8 tys. osób, a pracę znajdzie 3 tys. kolejnych. Poprzez podpisanie dokumentu chcemy pokazać naszą determinację do współpracy - wyjaśnia Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Zobacz też: Wieżowce SwedeCenter, które staną na nabrzeżu

Wspólne działania PHN i Gdyni mają objąć przebudowę ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni i jej przedłużenie do ul. Węglowej zobacz na mapie Gdyni oraz poszerzenie jezdni do czterech pasów ruchu. O wiele istotniejsza jest jednak budowa ul. Nowej Węglowej. Droga połączy ul. Waszyngtona z ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni. Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni oraz kolidującej infrastruktury naziemnej. Pojawi się także tunel drogowy pod magistralą kolejową z dojazdami.

Koszt stworzenia dokumentacji projektowej oszacowano na 1,9 mln zł. 75 proc. tych kosztów zostanie sfinansowane z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2014 r. Umożliwi budowę drogi etapami, gdyby dofinansowanie z UE okazało się za małe. Budowa drogi ma ruszyć w latach 2015-2020 i pochłonąć nawet 100 mln zł.

- Chcemy zmieniać oblicze Dalmoru. To część miasta, która powinna stać się wizytówką całego Wybrzeża. Ważne jest jednak, żeby w tym przypadku nowym inwestycjom towarzyszyło również przygotowanie odpowiedniej infrastruktury drogowej. Na tym nam i miastu zależy w równym stopniu, dlatego chcemy jak najszybciej przystąpić do realizacji naszego projektu, jednocześnie zobowiązując się do partycypowania w kosztach budowy miejskich dróg - podkreśla Wojciech Papierak, prezes Zarządu Polskiego Holdingu Nieruchomości SA.

Niewkluczone, że podobne dokumenty podpiszą także inne podmioty chcące inwestować na terenach po byłym Dalmorze.

- Czekamy na nich. Otrzymuję sygnały, że jest tym zainteresowana Agencja Rozwoju Przemysłu, której podlega Stocznia Nauta. To dobry znak. Wierzę, że odpowiednia współpraca miasta z biznesem przełoży się na realne obustronne korzyści - zaznacza Wojciech Szczurek.

Miejsca

Opinie (146) 1 zablokowana

  • A co z ulicą Pułkownika Dąbka w Gdyni (19)

    W okolicy tej ulicy budują nowe osiedla mieszkaniowe, lotnisko, galerię handlową, a nie buduje się nowych dróg dojazdowych, chodników, ścieżek rowerowych. Gdynia to nie tylko centrum i Wiczlino.

    • 97 7

    • uwierz mi (7)

      O Wiczlinie tak samo nie pamietaja jak o Oksywiu.
      Tu dziala tylko deweloper Hossa, On tu rzadzi,
      a miasto ma na to wszystko wy.......tu takie brzydkie slowo cisnie sie na usta. Prezydent juz dawno pomieszkuje w luksusach w centrum

      • 7 0

      • Tylko że Szczurek ma dom na wiczlinie na ul. Księżycowej (6)

        Tylko że Szczurek ma dom na wiczlinie na ul. Księżycowej

        • 5 0

        • tak, a drugi luksusowy (4)

          na Kamiennej Gorze, podpowiadam: to jest W CENTRUM!

          • 3 1

          • NIEPRAWDA (1)

            Szczurek mieszka na Wiczlinie i nie ma żadnego innego domu ani mieszkania w Gdyni.

            • 0 0

            • a czyj wg Ciebie jest dom

              przy ul. Jana Kasprowicza,
              ks. Szczurka ? - a to przepraszam

              • 0 0

          • I dobrze, że mieszka w centrum. (1)

            Miasto to głównie centrum i dzielnice centralne (Chylonia, leszczynki, Grabówek, Redłowo, Orłowo). Sypialnie będą tylko sypialniami

            • 0 2

            • chylonia dzielnicą centralną? ale się uśmiałem :)

              • 4 0

        • jeden z wielu domów zapewne ..

          • 0 0

    • eeee tam, to żaden biznes bo w folderkach reklamowych (4)

      nie uświadczysz ul.Płk.Dąbka, a to sie liczy.

      • 2 4

      • (3)

        racja z tą Płk Dąbka. Widać codziennie buractwo GPU jak korkuje ulice dojeżdżając do pracy.

        • 8 10

        • Odezwała się klasa robotniczą czyli GA mieszkająca w rozpadajacej sie wielkiej płycie (2)

          i do tego mająca kompleksy związane z pochodzeniem i zamieszkaniem.

          • 8 11

          • Przynajmniej płaci podatki w miescie gdzie spędza większość czasu (1)

            W przeciwieństwie do wsiowych którzy kupują domki za miastem, płacą podatki w Kosowie, Rumunii, Bajonie czy innym Kolczykowie i potem narzekają że "W GDYNI KORKI. W GDAŃSKU KORKI. ULICE SŁABE."

            Jakbyście płacili podatki w Gdyni to macie prawo narzekać, ale woleliście zarobić przedmieściom. także macie ograniczony głos.

            • 11 6

            • Tylko co robia w Rewie na poboczu samochody GA

              wielkomiejscy kierowcy z Gdyni oszczędzaja na płatnych parkingach, a meszkańcom i turystom utrudniaja ruch.

              • 2 0

    • ...wiczlino (2)

      To jak najbardziej centrum Gdyni...
      Jak dobrze poszukasz to free WIFI tam zlapiesz..

      • 4 2

      • Wiczlino ma dobre drogi bo jego magnificencja najłaskawsza jego Szczurowatość (1)

        tamtędy przejeżdża w drodze z Urzędu do domku.

        • 14 2

        • Nie zgadzam się z tą opinią

          Nie pisz, że Wiczlino ma dobre drogi - mieszkam na tej dzielnicy i szczerze to przeciętnie to wygląda.
          Szczególnie jak weźmie się pod uwagę drogę prowadzącą do kościoła - wieczne dziury zwiększające się po obfitych opadach deszczu. Takich dróg miejskich z "przemielonym" asfaltem pomieszanym z ziemią i w słabym stanie jest tu sporo. O betonowych płytach w tych miejscach to można tylko pomarzyć...

          • 0 3

    • o ul. Pułkownika Dąbka zapomnieli zupełnie

      Pamiętam jak tą ulicą maszerowało wojsko, puste parkingi przy nowo powstałych osiedlach, podwórka pełne dzieciaków, ech.. tyle się zmieniło, a jezdnia wciąż ta sama, no.. może bardziej dziurawa :)

      • 9 1

    • miejsc potrzebujacych jest w Gdyni bardzo duzo, mieszkam na Malym Kacku i nie mam drogi, chodnika ani oswietlenia i tak od 15 lat czekamy

      • 7 1

    • wiczlino

      To niestety wielka wiocha, wiem co mówię bo tu mieszkam. Coraz więcej bloków i tylko tam jakiekolwiek udogodnienia. Niestety dla mieszkańców końca miasta już nie starcza pieniędzy na inwestycje, po opłaceniu wszystkich infoboxow, nowych rabatek kwiatowych oraz upiększania centrum. A tu brak przychodni, przedszkola a także (to dopiero wstyd) kanalizacji wiec większość mieszkańców wylewa swoje ścieki na okoliczne łąki.

      • 7 1

  • Ja widzę to szerzej Panie Prezydencie (12)

    To tak cenne miejsce i z nią związana cała gospodarka powinna być ukierunkowana na morze i dobre skomunikowanie. Gdynia, musi pokazać najlepszą logistykę i swój morski charakter. - Morze i transport powinno u nas mieć zawsze pierwsze miejsce. Kiedyś port zacznie przeładowywać nawet trzykrotnie więcej.
    Sam port w dzisiejszej postaci utraci dalszą możliwość rozwoju i konieczne będzie stworzenie nowych możliwości i terminali przeładunkowych zwłaszcza na zatoce.

    Jak ja to widzę? Otóż projekt ul. Waszyngtona nie może kończyć się na Nowej Węglowej i tylko wyprowadzaniem transportu samochodowego poprzez ul. Janka Wiśniewskiego, ale bezwzględne wydłużenie jej w stronę Redy. Natomiast od włączenia na skrzyżowaniu z N.Węglowej powinna ul.Waszyngtona zacząć się wgłębiać w ziemię tak aby przy Kapitanacie Portu wejść w tunel podwodny(który w postaci szerokiego rowu - należy wybagrować przy okazji pogłębienia gdyńskiego Portu i w to miejsce metodą zatapiania i łączenia betonowych kesonów połączyć tunelem podwodnym z Oksywiem). Niezbędnym, a nawet pilnym jest stworzenie przejazdu (tunelu) pod głównym wejściem do portu, aby Śródmieście właściwie skomunikować z Północnymi dzielnicami i planowanym tam Północną Strefą Rozwoju. Jest to najtańsza metoda lecz projekt należy już pilnie przygotować, a także wykop w dnie akwenu portowego oraz jego zabezpieczenie, aby nie zostało zamulone.
    Należy także pomyśleć nad przedłużenie Trasy Kwiatkowskiego do lotniska w GDY-Kosakowie, które ma zacząć intensywnie działać gospodarczo i integrować logistycznie. Jak również w 2020 zacząć intensywnie obsługiwać także ruch rozkładowy i wiele innych.

    Należny zastanowić się nad wariantem lub pomysłem czy nie powinna tam powstać nowa linia kolejowa (lub inna forma np.dwu-systemowy tramwaj szynowy lub inny) do rozbudowujących się dzielnic Chwarzno, Wiczlino i Dąbrowy. Jednak by tam dotrzeć trzeba pokonać wzgórza morenowe, a to jest raczej niemożliwe. Więc do tego potrzebny jest wykorzystanie gdańskiego kreta i budowa pojedynczego tunelu. Na początek, aby było taniej z mijankami na przystankach.
    Nie powinniśmy tylko budować na czas pięć lat do przodu, ale jak podkreśla artykuł "pokazać naszą determinację do współpracy - wyjaśnia W.Szczurek".
    Dlatego dynamiczne działania i dyskusja powinna nie być pozbawiona gdyńskiej użyteczności i odwagi, musi także być odpowiedzialna, by ta nasza futurologia nie okazała się czymś nierealna a spełniała nasze istotne oczekiwania.

    Przez takie tak potrzebne projekty musimy pokazać, że Gdynia jest miejscem, które przyciąga i daje ludziom szanse żeby się wzbogacili i rozwijali. A gdy już się dorobią i znacznie wzbogacą, to stać ich będzie na wybudowanie sobie wspaniałych hacjend na brzegu w Rewie, Michalinkach,... lub domów na obrzeżach naszego wspaniałego miasta. Gdynia musi robić wszystko, aby móc w stanie przyciągać tych, na których nam najbardziej zależy, czyli ludzi z pomysłami, ludzi kreatywnych i pracowitych.

    Co nie oznacza to wcale, że miasto rezygnuje z wewnętrznych planów mieszkaniowych budowa Śródmieścia Prestiżu jest tego najlepszym przykładem. Lecz musimy myśleć także o skomunikowaniu Dzielnicy Prestiżu z największymi sypialniami Jak Chylonia czy Gdyni Zachód z Chwarznem i Wiczlinem, które będą się także rozrastać gdzie liczba mieszkańców zwiększy się o kolejne 35-45 tys.Gdynian.

    Musimy myśleć także o turystyce, gdzie Gdynia również musi postawić na bliskość morza i z nimi związane destynacje.

    • 8 24

    • Bezstronny, skoncz juz z ta wazelina do UM Gdynia (1)

      • 4 3

      • Wazelina albo i nie wazelina, tak czy owak Bezstronny ma sporo racji

        No moze nie do konca zgadzam sie z ta wyprowadzka krzykacza Skuchy, bo taka kontrsila-opozycja od czasu do czasu sie przydaje....Ktos czasem musi do sluchu przywalic. Czasem robil to moze zbyt nerwowo, ale bledy Ktos musi wytykac, inaczej nie ma poprawy.
        No dobrze, czas wrocic do tematu..a wiec budowy drog.

        "Przyszla budowa drog w kooperacji np. z PHN".

        I znowu mowie TAK, Zgadzam sie. O przyszlosci trzeba myslec, ale, ale dlaczego juz, dlaczego na cito.
        Jak mozna rzucac wszystkie realizowane inwestycje drogowe w kat i rozpoczynac kolejne nowe.
        Halloooo, po kolei......Ta "strefa prestizu" poczeka.
        No moze 5, albo 10 lat (nie 50) ale, juz, teraz, dzis.
        Postepowanie takie kojarzy mi sie z wyborami,
        i owczym pedem z tym zwiazanym. Tak nie mozna.

        Najpierw trzeba skonczyc cos, co sie rozpoczelo. Powiedzialo sie A....to trzeba kontynuowac, np. Budowe Drogi Rozowej. To przeciez jedna z tych inwestycji zbawiennych dla miasta. Dlaczego jest tak dlugo przerwana? Jakie by to nie byly utrudnienia, trzeba pchac temat dalej, a nie zarzucac. Wyglada
        mi na to, ze miasto odpuscilo sobie. Czy jest jakis inny powod?
        Co z druga nitka Kwiatkowskiego do Plk. Dabka.
        Oj, jaki ten temat stary......
        Co z Chwarznienska? Strasznie spowolniono i to juz na drugim etapie. A co z trzecim?????? Tam tez bedzie przerwana inwestycja, bo........no wlasnie, bo co?
        A Co z tym tunelem na Polnocnej?
        Takie problemy mamy teraz przez jego brak na estakadzie, no i jeszcze ten wypadek.
        A tak, bylby juz dawno zbudowany.....
        Taki dwukierunkowy tunel, o dwoch pasach jezdni od Obwodnicy do Hutniczej, bez skrzyzowania z Chylonska, jako element przyszlego OPAT.
        Warunki glebowe w okolicy dosc dobre, Morska-Chylonska sucho, dalej za torami do Hutniczej troche wymiany gruntu. To byloby mniejsze przedsiewziecie od budowy dojazdu do Ergo Areny, no i zapewne mniej kosztowne. Na co czekamy?
        No jaki gospodarz tak robi?
        Tak po chlopsku: Skonczta jedno, wtedy bierzta sie
        za drugie

        • 1 0

    • Ty fascynata.... (9)

      a moze tak wreszcie miasto znajdzie czas i kase,
      by zrobic lad i porzadek we wszystkich obecnie zyjacych, funkcjonujacych, eksploatowanych zakamarkach Gdyni. Roboty multum, kasy potrzebnej do zagospodarowania dzikich dzielnic, brakujacych ulic etc. masa. Moze czas wreszcie zaczac myslec o obecnych, zyjacych tutaj mieszkancach.
      A ten wilczy samczy ped zostawcie sobie na za powiedzmy 50 lat.
      Rozwoj to nie wszystko, ludzie "zdychaja"

      • 5 2

      • Mamy różne pojęcia urbanizacji i miastotworzenia. (8)

        A jako przykład podam Ci Londyn, tam City odbiega całkowicie od dzielnic peryferyjnych, ale to ono przyciąga kasę, biznes, kulturę itd.

        Dlaczego Gdynia ma wyważać drzwi które świat już dawno otworzył. Niemniej masz racje, nie można zapominać o żyjących w dzielnicach"zaniedbanych". Tylko ludzie tam mieszkający muszą sami pilnować porządku, nie niszczyć a przejawiać inicjatywy społeczne. Masz Radę DZielnicy wspólnymi siłami można zdziałać naradę wiele a włożona praca naprawdę ubogaca także uczłowiecza.

        • 2 7

        • Alez, alez ........... (7)

          Tez sie z Toba zgadzam, ze nalezy budowac w Gdyni tzw. strefy prestizu. Cos musi przyciagac przeciez potrzebna kase do Gdyni.
          Zgadzam sie tez z przedstawiona przez Ciebie wizja urbanistyczna - tzw. miastotworzeniem.
          Pomysl z przygotowaniem "oksywskiego" tunelu uwazam za bardzo trafiony. Co wiecej caly czas kibicuje przyszlej budowie tego bezposredniego polaczenia.
          Ono musi powstac i tak wreszcie kiedys sie stanie.
          Na to wszystko jednak trzeba miec spora kase, bardzo duza. Wiem tez, ze pieniadz robi pieniadz, ale gdy go w kasie miasta jest za malo to takie wizje choc b. pozytywne, nalezy odlozyc na polke i zajac sie w pierwszej kolejnosci uporzadkowaniem spraw biezacych, obecnej nienajlepszej sytuacji "na miescie".
          Mamy straszny balagan w dzielnicach i postepujaca biede mieszkancow. Przybywa nam emerytow i ubywa mlodziezy. Liczba mieszkancow Gdyni maleje i nikt nie dba o to by trend ten zatrzymac. Socjal tez lezy na lopatkach, ZUS zamiera, bezrobotni bezdomni szwedaja sie po ulicach.....Czy tak ma wygladac Gdynia???
          Ja rozumiem demokracja, kapitalizm, ale nie mozna dopuszczac by ludzie lazili po ulicach z kata w kat nie majac co ze soba zrobic. Prace trzeba im dac. Zajecie. To powinien byc priorytet Gdyni.
          Mamy niestety takiego "Misia na miare naszych czasow" i trzeba cos z nim zrobic, a nie pchac nos tylko w przyszlosc, zupelnie zapominajac o terazniejszosci.
          Pomine tu kladke na Obluzu, wariacki sposob prowadzenia naprawy estakady i ciagly brak tunelu w Chyloni - samorzadowe kompromitacje za wielka kase.
          Zdaje sobie sprawe, ze masa gdynian tych problemow nie dostrzega, a czesc swiadomych patrzec i mowic o tym zwyczajnie nie chce. Przeciez tak lepiej...

          Lecz w Gdyni NIESTETY !!!, nie mamy tyle pieniedzy, by moc rownoczesnie zaspokoic wszystkie biezace szeroko rozumiane potrzeby i realizowac rozwoj nowoczesnych dzielnic prestizu.
          No niestety, cos trzeba wybrac jako pierwsze.
          I dlatego ZAJMIJMY SIE NAJPIERW ZYJACYMI MIESZKANCAMI GDYNI, tymi obok nas i naszymi obecnymi wspolnymi problemami (w tym komunikacyjnymi - remonty, przebudowy) a pozniej myslmy o przyszlosci.
          Inaczej DOPROWADZIMY DO OLBRZYMICH KONTRASTOW, na kazdym tle.

          • 2 4

          • Ja rozumiem władze Gdańska, które chciałyby z Gdyni zrobić podrzędną dzielnicę. (6)

            ale dziwię się mieszkańcom? Więc dobrze, że mnie rozumiesz a nawet się cieszę, ponieważ nienawidzę pesymistów. Już teraz sytuacja w Gdyni przypomina tą z większości rozwijających się miast Europy i naprawdę nie mamy się czego wstydzić - miasto obrasta w sypialnie poza swoimi granicami i dobrze, bo zawsze tam taniej w utrzymaniu się a przecież dalej nie możemy tolerować osiedli typu; Pekin, Meksyk, Drewniana Warszawa, czy DZiałki - bo one chluby miastu nie przynoszą.
            A mieszkańcy nawet gdy wyprowadzają się po za granice Gdyni nie tracą swojego emocjonalnego stosunku do miasta, bo wszystko tu jest OK. Tutaj pracują, spędzają czas i korzystają z atrakcji a nawet Gdynia jest trampoliną dla najzdolniejszych, którzy po krótkim stażu pracy uciekają stąd do Warszawy lub zagranicę, ale tam zarobią dużą kasę i powrócą do APARTAMENTOWCÓW w dzielnicy prestiżu. Bo Gdynia jest jedynym miastem o którym się nigdy nie zapomina i najlepszym pomysłem było stworzenie Muzeum Emigracji - Myślę, że większość zwłaszcza tych ze stolicy będzie chciała tu wrócić i spędzic tu starość.
            Ja za pewne wiesz każda rzecz, o jakiej mówimy nie jest traktowana w kategorii marzeń tylko planów, które w końcu zostaną zrealizowane tylko trzeba mocno chcieć mówił dzisiaj zresztą o tym w TVG prezyd. Szczurek odnośnie OPAT.

            > W dzielnicach bieda - po takich zwolnieniach i rozwaleniu przez rząd gospodarki morskiej? To i tak jest sukces. Zobacz co jest na wsiach PO pegerowskich? W dzielnicach muszą powstać projekty społeczne i socjalne, ale nie takie kuroniowskie tylko aktywizujące, aby wyeliminować strukturalne bezrobocie. Po to są Rady DZielnic NGO, grupy inicjatywne i różne alianse z UP

            > zajęcie trzeba im dać? kto to ma dać??Jeszcze trochę i będzie przymus pracy - jeśli odrzucisz ofertę urzędu pracy, koniec. Gdynia robi wiele aby pozyskać jak najwięcej etatów w samym bieżącym roku będzie ok. 2 tys. dla kreatywnych inż. itd. w PPN-T, a i dla kobiet drugie tyle w C.H."Wzgórze". Na Lotnisko Gdynia_Kosakowo są ciągłe nabory a i w porcie. o innych nie wspomnę?

            > nie znam technologii naprawy TK, choć kiedyś podyplomowi w tym zakresie skończyłem na P.Częstochowskiej odpowiednie kwalifikacje i zajmowałem się z 10 lat eksploatyką, teoriami katastrof, resursami remontowymi i regeneracyjnymi itd.

            > poruszyłeś istotny problem"braku pieniędzy" każdy projekt/program a zajmowałem się nie jednym musi mieć swój budżet i wpływy muszą się miej więcej pokrywać z wydatkami.
            Najgorsze są właśnie te wpływy, których pozyskaniu są największe problemy dlatego robi się jak w wypadku"Gdynia i PHN wybudują drogi w centrum" KONSTRUKCJE FINANSOWĄ na którą składa się ogromna ilość załączników, porozumień, możliwości finansowych i obszarów wydatkowania, ... do tego trzeba to robić z głową i procedurami, bo w innym wypadku RIO, NIK, ABW,......., a jeszcze obowiązują w niektórych wypadkach tajemnice handlowe.
            Więc jak toś tu pisze dlaczego nie ul.Pucka no to szkoda nawet dyskutować?
            Ja piszę, aby z tych środków przygotować plany proj. poszerzone, bo to są też wysokie koszty i musi na to być źródło finansowania.

            • 2 10

            • czy ty bezstronny jesteś dywersantem ? (5)

              Powiadasz, że miasto obrasta w sypialnie poza swoimi granicami i dobrze, Czyli mieszkańcy sypialni poza granicami Gdyni nie płacą podatku PIT w Gdyni, ale poza jej granicami. Czyli z udziału w ich podatku PIT Gdynia nie korzysta, korzystają inne gminy.

              • 2 2

              • Będzie ich stać przeprowadzą się do Gdyni (4)

                Mieszkanie w Redzie kosztuje połowę tego co w Gdyni więc myślą, że zaoszczędzą, ale ile czasu zajmuje im dojazd i jakie koszty, ich dzieci będą mniej wyedukowane, i wiele, wiele innych wad takiej decyzji.
                Na sile nikogo nie zmusisz na zamieszkanie, każdy ma wybór. Ja się cieszę, że wyprowadził się z Gdyni np. Skucha,...... i inni a z ich PIT, CIT i innych to tyle co by kot napłakał;))

                • 2 4

              • A po co wracać? (3)

                Płacić więcej za brudniejsza okolicę i bardziej zaniedbaną?

                • 1 1

              • No wiesz .....? (2)

                Gdynianie zawsze wracają do ukochanego miasta z morza i swoich marzeń, a także w nim do urokliwych miejsc - to normalne prawo ciążenie naszych serc.
                Tylko Ty tego nie rozumiesz, ale ja mogę zrozumieć Ciebie.

                • 2 3

              • Ale wracam, odwiedzic kogś, pozwiedzać, powspominać. (1)

                Co wcale nie znaczy, że chcę tam mieszkać.

                • 1 0

              • jesteś typem EMIGRANTA

                tak naprawdę źle się z tym czujesz, ale się nie chcesz do tego przyznać. Na dodatek chcesz jakąś mi kłamliwą teorie wciskać.
                Wybacz ale ja się na to nie łapię;)))
                Pozdrawiam, bądź sobą - idzie weekend!

                • 1 2

  • (6)

    Przy okazji, piękny most wiszący prosimy, od Waszyngtona na Oksywie :)

    • 39 3

    • nie most ale otwieraną kładkę pieszo rowerową (3)

      • 7 1

      • A to już prędzej. Kładka zwodzona nie musi mieć dużego światła,

        choć 50m na każdym skrzydle utrzymać w poziomie z rowerami i rowerzystami też nie będzie trywialne.

        • 0 0

      • Dobry pomysł! (1)

        I po obu stronach parkingi.

        • 3 1

        • I MacDonalds

          • 4 0

    • Oczywiście wiszący na wysokości co najmniej 100m, aby wszystkie statki mogły do Portu wpływać,

      a wjazd na ten most zaczynać się będzie na Dworcu PKP, bo 100m to nie byle pagórek i na kilometrowej trasie połowa samochodów takiej wysokości nie zrobi.

      • 0 0

    • nie dożyjemy...

      .

      • 0 0

  • coś tu może nieładnie pachnie (5)

    Zazwyczaj w takich sprawach wypowiada się niejaki Stępa. A tu nagle sam pan prezydent doktor Wojciech Szczurek.

    • 27 12

    • Pan Marek Stępa też jest dr. a właściwie dr in.arch. (2)

      więc w gdyńskich organach zarządczych jest b.dużo prof. i innych najwyżej kwalifikowanych fachowców

      • 2 3

      • (1)

        Tacy z nich doktorzy jak ze mnie mgr..
        bez przesady, dzisiaj można mieć wszystko,
        oczywiście za kase..

        • 0 1

        • ale twojej głupoty

          za żadną kasę nie chciałbym, i tyle;))

          • 0 0

    • A kiedy wybory? (1)

      • 6 2

      • No i już zauważyłeś dlaczego.

        Jedni jak podpisali podobny dokument to stracili zajęcie.
        Dobrymi intencjami jest piekło wybrukowane.
        Jak na razie to w strefie Dalmoru jakaś dziwna niemoc.
        Z tej przyczyny dobierają się do żeglarskich klubów Gdyńskich. Też bardzo atrakcyjna lokalizacja. Gdyby w tym rejonie były choć ogrody działkowe, to była by szansa na szybkie zawłaszczenie terenu.
        A nad morzem tylko nieuregulowane sprawy majątkowe.

        • 4 1

  • Gdańsk drepcze w miejscu, Gdynia działa (14)

    przykłady:
    1. rewitalizacja terenów postoczniowych - Gdańsk - 20 lat efekt: nic poza wizualizacjami
    Gdynia - 2 lata - nowe biurowce, specjalna strefa ekonomiczna, kilkanaście nowatorskich firm

    2. budowa strefy prestiżu - Gdańsk - tzw. "młode miasto" i wyspa spichrzów - 20 lat, efekt: plany i wizualizacje
    Gdynia - waterfront powstaje - sea towers, 2 biurowce w początkowej fazie budowy, zagospodarowanie dalmoru to kwestia 2-5 lat.

    • 48 49

    • Na razie to tylko plany (1)

      poczekajmy na ich realizacje. W Gdańsku w ostatnich latach na budowę nowej infrastruktury drogowej wydano 2,5 miliarda złotych w Gdyni 20 milionów. Wizualizację w Infoboxie pokażą postęp w Gdyni gorzej będzie z ich realizacją

      • 6 2

      • Tak to jest jak ma się zioomka w rządzie,
        wiadomo o kogo chodzi,
        do tego fakt, że jesteście stolicą pomorza,
        dlatego macie pierwszeństwo w dofinansowaniach..
        gdyby nie to Gdańsk już dawno by się rozpadł.

        • 0 1

    • Dawno nie czytałem tak głupiego komentarza tutaj (1)

      albo trollujesz albo jesteś zaślepionym śledziem. Może 10 lat temu Gdynia miała coś do powiedzenia w województwie, ale przez te lata dystans pomiędzy Gdańskiem a Gdynią tak się zwiększył, że jest ona podrzędnym miastem średniej wielkości

      • 20 14

      • I do tego jesteś najpiękniejszy na świecie ..

        • 1 0

    • (6)

      przestań. czasem jeżdżę do gdanska i widzę ich nowe szerokie drogi, a u nas wiecznie zakorkowane ścieżyny typu Morska czy Wiśniewskiego.
      O Polance Redłowskiej 20 rok stojącej na etapie dziury w ziemi z litości nie wspomnę.

      • 28 10

      • Gdzie jak gdzie ale takich dziur jak w Gdańsku,
        nie mówię, że na wszystkich drogach,
        to nie ma prawie nigdzie..

        • 0 0

      • (1)

        Polanka to prywatna inwestycja
        więc czego szczekasz?

        • 10 22

        • uważaj co piszesz

          słownictwo pastucha awansowanego na sekretarza w 1945 r podczas reformy

          • 2 1

      • Morska zakorkowana? Chyba jeździmy jakąś inną morską (1)

        pomijam ostatni miesiąc w którym jest zakorkowana, i to tylko na jednym skrzyżowaniu, ze względu na remont.

        • 9 7

        • Może jeździsz w innych godzinach.

          • 0 0

      • To chyba jeździsz z zamkniętymi oczami skoro uważasz, że dwupasmowa Wiśniewskiego jest scieżyną.

        • 8 7

    • Tyle, że ostatnio w Gdańsku jakoś tych szklanych budyneczków powstaje ciut więcej.

      W ubiegłym roku np. 10-krotnie a i w tym będzie podobnie, choć ze względu na PPNT pewnie góra 7-8 razy tyle. Licząc pod względem powierzchni biurowej.

      Nie bym Gdyni nie lubił, mam tam rodzinę itd. i odwiedzam to miasto od czasu do czasu. Ale prawda jest taka, że od jakiś 4 lat tam się mało co dzieje. Co zresztą widać w demografii, w Gdańsku od 2000 roku ludzi powoli przybywa, w Gdyni dość szybko ubywa. Czemu? Oceńcie sami. Ja stawiam, że winny jest izolacjonizm Szczurka. Choć i Budyń też jest miernotą, to chociaż wyciąga kasę centralną i jakoś zawsze się zakręci gdzieś gdzie można coś zyskać.

      • 1 2

    • Chyba Ślepy i naiwny jesteś (1)

      W Gdyni nic ciekawego się nie dzieje oprócz szklarni budowanych dla korporacji ! Co z tego będziesz miał że pobudują na terenach dalmoru ekslusive osiedla ? i drogi dojazdowe do Morskiej? przez tory ? Totalna bzdura!! Szczur powinien wybudować tunel pod torami ale na ul PUCKIEJ !! Niestety nie liczy się dobro społeczeństwa tylko dobro bogatej jednostki!!

      P.S Waląca się co roku Estakada brak nowych inwestycji drogowych!!

      Słąbo wypadamy na tle Gdańska staneliśmy w miejscu 10 lat temu i taka jest prawda!!

      • 8 5

      • Estakada to "wizytówka Gdyni"

        Od wybudowania wiecznie w remoncie.
        Jest taka długa, że jak dojdą do końca to początek się rozpada.

        • 7 2

  • Nowe Miasto (4)

    w Gdańsku, Wodny front w Gdyni, Aqua Sfera w Rumi
    tylko, że 3city to nie metropolia bałtycka (vide Kopenhaga, Stockholm) która przyciąga tłumy nowych mieszkańców.
    Może trochę kasy przywiozą Rosjanie ale to chyba nie starczy na te wszystkie plany.
    Gdańsk budował przez wieki potęgę na ciężko pracujących mieszczanach ściągających tu z całej ówczesnej Europy.

    • 10 11

    • Norbert, idź już spać (2)

      wszyscy już wiedzą, że jesteś fotografem, malarzem, a nawet poetą ( choć w katalogach Biblioteki Narodowej otrzymującej egzemplarz obowiązkowy próżno szukać tych dzieł), poza tym cieszę się że podobno byłeś w Kopenhadze czy jakimś Sztokholmie. Bez Ciebie i z Tobą Gdynia zawsze pozostanie Gdynią.

      • 8 4

      • zapomniałeś jeszcze rozwinąć tego D z jego podpisu... (1)

        moja propozycja to DU.A

        • 0 1

        • "Potęga" ??
          A to niby w czym ??

          • 0 0

    • tak tak dzisiaj też powinni sie skupić na kupczeniu przyprawami

      herbatą, tytoniem i tekstyliami....

      • 3 0

  • Brawo! (10)

    Podoba mi się działanie Gdyni!
    Jeszcze tylko Jana Nowaka Jeziorańskiego poproszę:)

    • 35 19

    • prośba, nie podPiSuj się GD lecz GA (9)

      • 9 11

      • POdaj mi powód, (5)

        dla którego mam się podpisywać GA?

        • 9 3

        • sledzie czesto sie podszywaj pod ta lepsza czesc trojmiasta bez ktorego by go nie bylo (4)

          GDANSK

          • 6 28

          • (1)

            nie udław się ..

            • 0 0

            • to do tego z GDAŃSKA..

              • 0 0

          • Niby te wg ciebie gorsze śledzie podszywają się pod Gdańsk, a ty czytasz artykuł o tej wg ciebie gorszej części Trójmiasta, leszczu? Jednak sprawy gdyńskie i komentarze pod artykułem o Gdyni interesują cię gdański ptasi móżdżku.

            • 14 2

          • brawo a teraz odbij w lepszą część pażdziochu

            • 7 1

      • (2)

        tak jak stare (czarne) tablice rejestracyjne z Gdyni - GAY

        • 3 11

        • I to się mylisz, Ja od zawsze mieszkam w Gdyni i miałem rejestrację GKK.

          • 3 0

        • to były tablice całego byłego woj. gdańskiego

          więc sam na siebie kręcisz bata jareczku

          • 12 1

  • (1)

    Takie informacje oczywiście są bardzo pozytywne. Niestety nie o wszystkie dzielnice Gdyni dba obecna władza samorządowa. W głębokim poważaniu obecne władze mają wszystkie dzielnice północne. Oksywie, Obłuże, Pogórze, Babie Doły - dla pana Szczurka nie istnieją. To co się tam dzieje pozytywnego jest tylko wynikiem działań prywatnych i ewentualnie firm. Miasto nie zauważa problemów tych dzielnic i nic od wielu lat w nich nie inwestuje.

    • 2 1

    • nie miągwaj

      • 0 0

  • Może gdynianie opamiętają się przy najbliższych wyborach samorządowych (1)

    Mam nadzieję, że po najbliższych wyborach samorządowych skończą się szkodzące Gdyni harce prezydenta Szczurka i jego świty. Może uda się jeszcze coś uratować dla portu i tego miasta.

    • 3 2

    • zgłaszasz się?

      no, przedstaw się geniuszu, reformatorze

      • 0 1

  • już widzę te 8 tyś. mieszkańców... (1)

    w Sea Towers są dziesiątki wolnych mieszkań do sprzedaży, ba nawet dzielą duże na mniejsze aby tylko sprzedać bo ceny odstraszaja nawet odważnych.
    A tu jeszcze 3 tys ludzi ma znaleźć pracę? To jakaś hipokryzja.
    Dopiero co opublikowano news że w Parku Technologicznym ,,tysiące" ludzi znalazło pracę w 300 firemkach.
    A bezrobocie dalej jak było tak i jest wysokie.

    • 7 2

    • i dlatego nigdy nie bedziesz prezydentem

      ani człowiekiem, który ma wpływ na rozwój miasta, tylko zaślinionym marudą klikającym na forum.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane