• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona

Patryk Szczerba
1 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy. Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy.

250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobry pomysł?

Blisko trzy lata temu po raz pierwszy pisaliśmy, że zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Nowsze autobusy na innych liniach



W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski

Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.

- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.

Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.

Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?



W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.

Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.

Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.

Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się

Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.

Opinie (203)

  • A komu obniżą pensję za ten błąd?

    • 11 2

  • Czyli to co 192 zyskał na buspasie (1)

    Teraz straci na objeździe przez Gdynia Stadion. Gratuluję urzednikom uatrakcyjniania komunikacji zbiorowej.

    • 12 3

    • Można było też w miejscu wiaduktu na Stryjskiej zrobić przystanek PKM

      i przesiadać się na z ZKM na PKM, blisko do SKM Redłowo..

      • 3 0

  • Kierowca (2)

    To pojwdzie wiece ciezarzowek typu Tir haaa Pozdrawiam Witomino

    • 8 1

    • "pojwdzie wiece ciezarzowek"

      Że co???

      • 1 0

    • Kierowca

      Ciezarowek

      • 1 0

  • To ile one mają wysokości 5 metrów??? (1)

    Przecież ciężarówka spokojnie tam przejeżdża. Do 4,1 metra wchodzi. Może lepiej jest zmierzyć wysokość i zmienić znak...wyjdzie taniej!!!

    • 8 1

    • Pomyliłeś wiadukty

      Pod tym na Stryjskiej 3,5 m i szorujesz dachem. Gazowce mają 3,42 i ok. 10 cm luzu jest...

      • 3 0

  • Mogliby się zająć wiaduktem na Wielkopolskiej

    Przy okazji remontu bez sensu pozostawiono trakcję trolejbusową nad środkowymi pasami, zamiast ją przepiąć na prawe. Trajtki muszą jeździć tam lewym pasem, żeby im "szelki" nie wypadły. Każdorazowo wymaga to: wyjechania z zatoczki przystankowej na prawy pas na początku Wielkopolskiej, wbicia się na lewy pas jeszcze przed skrzyżowaniem z Kościelną, przejechania lewym pasem przez skrzyżowanie z Lotników, wbicia się na prawy między Lotników a pl. Górnośląskim. Zamiast jechać jak po sznurku trajtki robią slalom, a płynność całego ruchu na tym cierpi, w tym miejscu i tak jest koszmarne wąskie gardło.

    • 11 1

  • teraz codziennie wieści co ma być w Gdyni

    • 9 1

  • To może lepiej wiadukt podnieść niż obniżyć jezdnię? (3)

    Pociągi przecież mogą mieć pod górkę. Do Zakopanego jakoś dojeżdżają.

    • 11 6

    • chyba cie powaliło tam są tory i żeby wznios zrobić to z kilometr torów i nasypu trzeba by zmieieniać (1)

      a tu koparka wykopie z metr troche wycementują i wzmocnią boki zeby sie wiadukt nie złożył plus nowy asfalt i gotowe

      • 2 0

      • Ty nie zauważyłbyś ironii nawet gdybys się o nią potknął.

        • 3 0

    • Popieram.

      • 1 0

  • Zmienić trasy

    Mamy super przystanek PKM Stadion i żadnego autobusu. A wystarczy puścić 192 i W łużycką wstawić 2 słupki przystankowe i trochę farby i się problem z wiaduktem sam rozwiąże

    • 8 4

  • Autobus linii W

    Autobus linii W

    • 3 3

  • remonty

    A co z przejściem pod torami w śródmieściu? Zamknięte, nie ma nigdzie informacji jak długo, co oni tam robią?

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane