• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona

Patryk Szczerba
1 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy. Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy.

250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobry pomysł?

Blisko trzy lata temu po raz pierwszy pisaliśmy, że zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Nowsze autobusy na innych liniach



W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski

Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.

- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.

Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.

Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?



W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.

Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.

Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.

Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się

Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.

Opinie (203)

  • (1)

    Zamiast komunikacji miejskiej należy zorganizować w tym miejscu zastępczą komunikację rowerową. Inwestowanie w drogi to kolejny przykład na potworne stygmatyzowanie osób popierających alternetywne środki transportu.

    • 10 3

    • jezdze i rowerem i komunikacja miejska, ale jak czytam Twoje wpisy to zle mi sie robi

      • 3 1

  • bo nie można było na to wpaść kilka lat temu kiedy był remont tego kawałka jezdni!!!!

    • 16 1

  • wiadukt

    Czy nie szkoda kasy.Za jakiś czas ktoś się obudzi i stwierdzą ,że most jest do wymiany.Panie Szczurek po co ta inwestycja.Panu się chyba wali świat przed wyborami.Tam nie jest potrzebne obniżenie jezdni a natychmiastowa przebudowa mostu i przejazdu.Przy stadionie na którym odbywają się imprezy rangi międzynarodowej to wstyd.Konieczna jest rozbiórka zużytej konstrukcji i wykonanie nowego mostu dużo szerszego tak aby chodniki dla pieszych były normalne i bezpieczne no i w przyszłości była możliwość poszerzenia jezdni.

    • 22 2

  • To może lepiej wiadukt podnieść niż obniżyć jezdnię? (3)

    Pociągi przecież mogą mieć pod górkę. Do Zakopanego jakoś dojeżdżają.

    • 11 6

    • Popieram.

      • 1 0

    • chyba cie powaliło tam są tory i żeby wznios zrobić to z kilometr torów i nasypu trzeba by zmieieniać (1)

      a tu koparka wykopie z metr troche wycementują i wzmocnią boki zeby sie wiadukt nie złożył plus nowy asfalt i gotowe

      • 2 0

      • Ty nie zauważyłbyś ironii nawet gdybys się o nią potknął.

        • 3 0

  • Czy ktoś jeszcze myśli w urzedzie (5)

    Na obniżenie jezdni o 25 cm na odległości 30 metrów projektanci potrzebują 40 tygodni i 250 tys zlp. czyli 75000 miesiecznie. Ilu projektantow będzie robiło ten projekt? Jeżeli tak bedziemy wydawali pieniadze to na nic nie starczy. Tu trzeba rozwiazan kompeksowych nowoczesnych a nie pozorowania .

    • 15 5

    • niecałe 25 000 miesięcznie jak już (2)

      • 0 3

      • Odliczysz koszty i podatki (1)

        Zostanie 10 000. Podziel na dwie, trzy osoby. To moim zdaniem niezbyt dużo.

        • 0 3

        • plus 200 tys dla koperty w kieszen wtedy taką cenę to rozumiem

          • 2 0

    • Przecież to i tak nie powstanie

      Gdynia od lat nic nie buduje tylko wydaje pieniądze na analizy i plany :-)
      Przykład masz obok - pływalnia olimpijska. Już 3 albo 4 plan dla tego budynku :-)
      Budynek nie powstał jeszcze ale kasa na planistiw jest :-P

      • 5 0

    • Mogłeś zgłosić się do przetargu

      I zrobić to taniej!

      • 2 1

  • Proponuje biała farbą napisać: prześwit w tunelu 6m

    Może autobusy też się nabiorą niczym wyborcy

    • 21 7

  • szczurek czy mógłbyś już łaskawie odejść i uwolnić Gdynię od sieci twoich układów?!?

    miasto przez to stoi!!!

    • 21 3

  • Jeśli projektować to od razu także nowy drugi

    Zwłaszcza, że często przy meczach Arki zamykana jest tamtejsza jezdnia i blokowany ruch. I tak trzeba będzie zmienić przystanek SKM"Redłowo" i poszerzyć jezdnie do dwóch więc nie będziemy musieli płacić za to dwa razy.

    • 13 1

  • Gdynia Flughafen

    Bzdura jeszcze większa niż lotnisko w Kosakowie. Nie wiem kto ważny mieszka w dzielnicy Witomino ale obniżanie jezdni w tym miejscu to wywalanie kasy w błoto. To zresztą zgromadzi się i zaleje tunel już po pierwszej ulewie. Puścić autobury Łużycką i Olimpijską. Skorzystają okoliczne firmy a i "ważne" leszcze będą mogły wozić d*pska "nowymi" (średnia ponad 10 lat) autobusami.

    • 11 5

  • Obniżenie jezdni (1)

    to paranoja. Jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość biur na Łużyckiej i prtzystanek PKM Stadion oraz basen w przyszłości na Olimpijskiej miasto będzie zmuszone do zorganizowania transportu zbiorowego na tych ulicach. Po jaką cholerę wydawać pieniądze na coś co za chwilę nie będzie w użyciu. 250 tys lepiej wydać na projekt rozmieszczenia oraz budowę przystanków na tych ulicach niż na inwestycję, której koszty realizacji nie zostaną potwierdzone zyskami.

    • 15 0

    • Zapytaj w um

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane