- 1 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (65 opinii)
- 2 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (89 opinii)
- 3 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (130 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (121 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (162 opinie)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (361 opinii)
Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona
250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.
Nowsze autobusy na innych liniach
W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.
Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski
Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.
- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.
Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.
Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?
W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.
Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.
Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.
Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się
Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.
Opinie (203)
-
2018-02-01 07:57
(1)
Zamiast komunikacji miejskiej należy zorganizować w tym miejscu zastępczą komunikację rowerową. Inwestowanie w drogi to kolejny przykład na potworne stygmatyzowanie osób popierających alternetywne środki transportu.
- 10 3
-
2018-02-01 08:27
jezdze i rowerem i komunikacja miejska, ale jak czytam Twoje wpisy to zle mi sie robi
- 3 1
-
2018-02-01 08:02
bo nie można było na to wpaść kilka lat temu kiedy był remont tego kawałka jezdni!!!!
- 16 1
-
2018-02-01 08:04
wiadukt
Czy nie szkoda kasy.Za jakiś czas ktoś się obudzi i stwierdzą ,że most jest do wymiany.Panie Szczurek po co ta inwestycja.Panu się chyba wali świat przed wyborami.Tam nie jest potrzebne obniżenie jezdni a natychmiastowa przebudowa mostu i przejazdu.Przy stadionie na którym odbywają się imprezy rangi międzynarodowej to wstyd.Konieczna jest rozbiórka zużytej konstrukcji i wykonanie nowego mostu dużo szerszego tak aby chodniki dla pieszych były normalne i bezpieczne no i w przyszłości była możliwość poszerzenia jezdni.
- 22 2
-
2018-02-01 08:21
To może lepiej wiadukt podnieść niż obniżyć jezdnię? (3)
Pociągi przecież mogą mieć pod górkę. Do Zakopanego jakoś dojeżdżają.
- 11 6
-
2018-02-01 08:27
Popieram.
- 1 0
-
2018-02-01 09:35
chyba cie powaliło tam są tory i żeby wznios zrobić to z kilometr torów i nasypu trzeba by zmieieniać (1)
a tu koparka wykopie z metr troche wycementują i wzmocnią boki zeby sie wiadukt nie złożył plus nowy asfalt i gotowe
- 2 0
-
2018-02-01 10:33
Ty nie zauważyłbyś ironii nawet gdybys się o nią potknął.
- 3 0
-
2018-02-01 08:33
Czy ktoś jeszcze myśli w urzedzie (5)
Na obniżenie jezdni o 25 cm na odległości 30 metrów projektanci potrzebują 40 tygodni i 250 tys zlp. czyli 75000 miesiecznie. Ilu projektantow będzie robiło ten projekt? Jeżeli tak bedziemy wydawali pieniadze to na nic nie starczy. Tu trzeba rozwiazan kompeksowych nowoczesnych a nie pozorowania .
- 15 5
-
2018-02-01 08:47
niecałe 25 000 miesięcznie jak już (2)
- 0 3
-
2018-02-01 09:24
Odliczysz koszty i podatki (1)
Zostanie 10 000. Podziel na dwie, trzy osoby. To moim zdaniem niezbyt dużo.
- 0 3
-
2018-02-01 09:36
plus 200 tys dla koperty w kieszen wtedy taką cenę to rozumiem
- 2 0
-
2018-02-01 09:16
Przecież to i tak nie powstanie
Gdynia od lat nic nie buduje tylko wydaje pieniądze na analizy i plany :-)
Przykład masz obok - pływalnia olimpijska. Już 3 albo 4 plan dla tego budynku :-)
Budynek nie powstał jeszcze ale kasa na planistiw jest :-P- 5 0
-
2018-02-01 09:19
Mogłeś zgłosić się do przetargu
I zrobić to taniej!
- 2 1
-
2018-02-01 08:33
Proponuje biała farbą napisać: prześwit w tunelu 6m
Może autobusy też się nabiorą niczym wyborcy
- 21 7
-
2018-02-01 08:38
szczurek czy mógłbyś już łaskawie odejść i uwolnić Gdynię od sieci twoich układów?!?
miasto przez to stoi!!!
- 21 3
-
2018-02-01 08:46
Jeśli projektować to od razu także nowy drugi
Zwłaszcza, że często przy meczach Arki zamykana jest tamtejsza jezdnia i blokowany ruch. I tak trzeba będzie zmienić przystanek SKM"Redłowo" i poszerzyć jezdnie do dwóch więc nie będziemy musieli płacić za to dwa razy.
- 13 1
-
2018-02-01 08:53
Gdynia Flughafen
Bzdura jeszcze większa niż lotnisko w Kosakowie. Nie wiem kto ważny mieszka w dzielnicy Witomino ale obniżanie jezdni w tym miejscu to wywalanie kasy w błoto. To zresztą zgromadzi się i zaleje tunel już po pierwszej ulewie. Puścić autobury Łużycką i Olimpijską. Skorzystają okoliczne firmy a i "ważne" leszcze będą mogły wozić d*pska "nowymi" (średnia ponad 10 lat) autobusami.
- 11 5
-
2018-02-01 08:55
Obniżenie jezdni (1)
to paranoja. Jeżeli weźmiemy pod uwagę ilość biur na Łużyckiej i prtzystanek PKM Stadion oraz basen w przyszłości na Olimpijskiej miasto będzie zmuszone do zorganizowania transportu zbiorowego na tych ulicach. Po jaką cholerę wydawać pieniądze na coś co za chwilę nie będzie w użyciu. 250 tys lepiej wydać na projekt rozmieszczenia oraz budowę przystanków na tych ulicach niż na inwestycję, której koszty realizacji nie zostaną potwierdzone zyskami.
- 15 0
-
2018-02-01 09:03
Zapytaj w um
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.