• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: kierowcy lekceważą pieszych na ul. Kopernika

Marzena
4 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Zdaniem mieszkanki tymczasowe przejście przez ul. Kopernika powinno być wyznaczone w bardziej czytelny sposób.
  • Zdaniem mieszkanki tymczasowe przejście przez ul. Kopernika powinno być wyznaczone w bardziej czytelny sposób.
  • Zdaniem mieszkanki tymczasowe przejście przez ul. Kopernika powinno być wyznaczone w bardziej czytelny sposób.
  • Zdaniem mieszkanki tymczasowe przejście przez ul. Kopernika powinno być wyznaczone w bardziej czytelny sposób.
  • Zdaniem mieszkanki tymczasowe przejście przez ul. Kopernika powinno być wyznaczone w bardziej czytelny sposób.

Piesi narzekają na tymczasową organizację ruchu na ul. Kopernika zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, związaną z budową bloku mieszkalnego. - Jest przejście, ale tak namalowane, że mało kto z kierowców o nim wie, co powoduje niebezpieczne sytuacje - pisze pani Marzena.



Oto jej obserwacje:

Czy czujesz się bezpiecznie na przejściu, przechodząc przez jezdnię?

Ze względu na okoliczną budowę, chodnik po jednej stronie został zlikwidowany i przechodnie zmuszeni są przechodzić drugą stroną. Przejście, które zostało utworzone, jest jednak niebezpieczne.

Jest to droga dzieci do szkół z numerami 23, 34 i Katolickiej. Dzieci korzystają z przystanku na ul. Kopernika. Codziennie tamtędy jestem zmuszona przechodzić ze swoją córką, gdyż jeździmy do szkoły. To, co się tam dzieje, przyprawia mnie o zawał - mówi pani Marzena.

Samochody jeżdżą między pieszymi



Samochody pędzą z góry i niejednokrotnie byłam świadkiem, jak w ogóle się nie zatrzymują, chociaż na "pasach" są ludzie. Znak "przejście dla pieszych" długo stał zarośnięty drzewem.

Notorycznie samochody parkują centralnie w wydzielonych, żółtych pasach, które w ogóle nie są widoczne, szczególnie jak pada deszcz czy jest ciemno. Jest też utrudnione dojście do przystanku od "tego dzikiego przejścia" ponieważ samochody budowy parkują na chodniku i w zatoczce autobusowej. Chodnik jest zastawiany wzdłuż ul. Kopernika i nie ma możliwości swobodnego przejścia, nie wspomnę o mijaniu się pojazdów również na ulicy.

Straż miejska nie reaguje



Dzwoniłam do straży miejskiej. Wiem, że nie tylko ja próbowałam interweniować, ale strażnicy okazali się nieudolni w tej kwestii. Nic się nie zmieniło - tylko wycięto gałęzie, żeby znak był widoczny.

Moim zdaniem należałoby namalować normalne pasy zebry, żeby to przejście było widoczne. Bo kierowcy tego co jest teraz nie zauważają, a z góry niejednokrotnie pędzą jak szaleni.

Odpowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy UM w Gdyni

Zobowiązaliśmy już wykonawcę robót budowlanych prowadzonych u zbiegu ulic Legionów - Kopernika - Narutowicza do poprawy oznakowania poziomego tymczasowego przejścia dla pieszych wyznaczonego w rejonie budynku Kopernika 27. W najbliższych dniach sytuacja powinna ulec poprawie. Ponadto nasze służby porządkowe będą baczniej przyglądać się, czy w rejonie budowy przestrzegane są zasady zatrzymywania i postoju pojazdów.


Jazda na czerwonym świetle między pieszymi w centrum Gdyni

Marzena

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (183) 4 zablokowane

  • Bezpieczeństwo przejścia przez jezdnię zależy głównie od pieszego (8)

    Pieszy wchodząc na przejście ma obowiązek rozejrzeć się zarówno przed przejściem, jak i na przejściu, czy nie zagraża mu zderzenie z nadjeżdżającym pojazdem. Tego uczono nawet kiedyś w szkołach podstawowych. Niestety sporo pieszych widząc przejście, czuje się zbyt bezpiecznie (albo raczej traktują je jako chodnik przez który mogą przejeżdżać samochody po ustąpieniu im pierwszeństwa) i są przekonani, że mogą wejść na jezdnię w dowolnym momencie. Niestety później takie osoby na własne życzenie są bohaterami artykułów typu "Pieszy zginął, a był na pasach". Praw fizyki się nie oszuka - pieszy może zatrzymać się w jednym kroku, samochód na 1 metrze się nie zatrzyma.

    • 18 13

    • Opowiadasz tanie banialuki (2)

      że pieszy musi uważać na siebie. Rozumiem, że jak Ty jedziesz autem drogą z pierwszeństwem, to nie uważasz na siebie, i jak coś wyjedzie Ci z podporządkowanej, to nawet nie zahamujesz? To są oczywiste oczywistości. Instynkt samozachowawczy nie ma nic wspólnego z pierwszeństwem. Nawet jeśli w Polsce pieszy będzie miał bezwzględne pierwszeństwo, to nie wyskoczy Ci pod koła, bo będzie wiedział, że nie zahamujesz. Chodzi o to, aby takich sytuacji było mniej, żeby pieszy nie musiał się zastanawiać, czy jedziesz szybko czy wolno, żebyś zawsze jechał wolno w obrębie przejścia dla pieszych.

      • 3 5

      • to dlaczego połowa pieszych ginie z własnej winy? (1)

        statystyki komendy głównej policji

        • 3 1

        • Po pierwsze, nie kłam.

          Po drugie, co to ma do tego co napisałem? Oczywiste jest, ze i pieszy i kierowca nie są wstanie przewidzieć wszystkich sytuacji i do zdarzenia dojdzie.

          • 0 1

    • (3)

      poczekaj... wkrótce zmienią się przepisy na takie co obowiązują w całej Europie.

      Tam pieszy ma już pierwszeństwo podchodząc do przejścia.
      Czyli w przypadku incydentu kierowca będzie zawsze sprawcą.

      Czekam na nie z niecierpliwością, obecne kierowcy czują się zbyt pewnie i bezkarnie.

      • 7 9

      • nie wymyślaj własnych teorii kolego

        na zachodzie piesi zachowują się inaczej od tych w Polsce

        • 3 2

      • (1)

        Po pierwsze, jak sam napisałeś, w Polsce przepisy "wkrótce zmienią się" - czyli aktualnie należy się stosować do tych co obowiązują od dawna.

        Po drugie, nie chodzi tu o przepisy tylko o myślenie - żaden przepis nie uchroni cię przed kalectwem/smiercią w przypadku wejścia pod jadący pojazd.

        • 7 3

        • Przepisy się nie zmieniły

          za sprawą tobie podobnych ignorantów, którzy wolą pławić się we krwi, byle tylko nie wymagać od siebie odpowiedzialności za prowadzenie pojazdu.

          • 7 6

    • Niektórzy myślą, że oszukają fizykę.

      Później o ile coś czują to czują się oszukani :P

      • 7 2

  • Czas zacząć myśleć (11)

    Czasy sie zmieniają i pomimo rosnącej ilości ludzi przesiadających się na rower bądź komunikacje miejską nadal rośnie liczba aut rejestrowanych w granicach naszego kraju. Parkingi kosztują krocie w zestawieniu w średnimi zarobkami, a ich liczba parkingów "masowych" i tak jest znikoma. Zamiast budować kolejne bloki mieszkalne (które później stoją puste) można by postawić parę parkingów piętrowych tak jak to wygląda w dużych zachodnich miastach gdzie już zrozumieli że jest to problem.

    • 34 48

    • (3)

      Zamiast budować kolejne bloki mieszkalne... prywatny deweloper ma porzucić inwestycje mieszkaniowe tylko wybudować ludziom parkingi bo oni chcą mieć samochód, ale nie mogą się pogodzić z kosztami jego posiadania?

      Sam piszesz że samochodów przybywa. I to jest problem. Obojętnie ile tych parkingów nie będzie - to pomoże tylko na chwilę.

      • 12 1

      • (2)

        Parkingi są, tylko trzeba zapłacić ok. 40 tys. za miejsce postojowe w hali pod mieszkankiem. A przecież "powinno być za darmo!".

        • 7 1

        • A co powiesz mieszkańcom (1)

          którzy mogli parkować pod swoim blokiem do woli od dziesięcioleci, a od czasu jak ktoś im postawił biurowiec albo blok obok nie można wlanego samochodu pod blokiem trzymać? maja se zburzyć kamienice, co stoi od przed wojny i pod nią zrobić halę garażową?

          • 3 5

          • Sprzedaj auto, kup miesięczny

            A co powiesz mieszkańcom, którzy mogli parkować pod swoim blokiem do woli, bo jako jedyni w klatce mieli samochód, a teraz w każdej rodzinie jest przynajmniej jeden, a często zdarza się po 2,3 a nawet i 4 samochody?

            • 4 2

    • Prywatny samochód prywatny problem z prywatnych środków proszę sobie to finansować (2)

      • 19 6

      • jak chcesz iść do kina

        to też je sobie budujesz z prywatnych środków? A jak piwa chcesz się napić, to browar stawiasz? Co za jełop...

        • 4 3

      • Prywatny rower prywatyny problem z prywatnych środków proszę sobie to finansować.

        Zbuduj sobie prywatną drogę rowerową i postaw prywatne stojaki na prywatnej działce.

        • 5 6

    • Kto będzie parkował za pieniądze, większość uważa że im się należy za darmo (1)

      • 17 2

      • Nie ma czegoś takiego jak "darmowy parking"

        • 10 3

    • Jak ktokolwiek kupuje auto musi przygotowac sie na dodatkowe koszty.Jeszcze nikt nie kupil samochodu z darmowym miejscem parkingowym .

      • 18 7

    • Jeśli nie stać cię na parking, to znaczy, że nie stać cię na auto - nawet, jeśli jest to okazyjny helmutwagen za jedną średnią krajową...

      • 25 12

  • nie bez powodu Polska przoduje w Unii w rakingu ofiar na drogach (7)

    jesteśmy sfrustrowani i dowartościowujemy się za kółkiem
    a prawodawcy się próbują nam przypodobać - a to zbanowanie fotoradarów, a to kretyńskie pomysły wycinek drzew przy drogach

    Jest źle, będzie gorzej.

    • 58 13

    • (3)

      Dziwne, że liczba ofiar i wypadków spada z roku na rok, już od wielu lat, wraz z poprawą infrastruktury. To jest chyba oczywiste, co stoi za problemem ilości wypadków. Oczywiście nad kulturą też trzeba pracować, ale i ona poprawia się z roku na rok, również dzięki wideorejestratorom w sporej ilości aut.

      Dlatego tylko głupiec, oderwany od rzeczywistości i opierający swoją wiedzę na tym, co zobaczy/przeczyta w internecie, może pisać "jest źle i będzie coraz gorzej". Fakty są takie, że jest lepiej, a będzie coraz lepiej, właśnie ze względów, które napisałem powyżej.

      • 4 8

      • żałosny pajacu... (2)

        liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Polsce: 75 osób na milion przy unijnej średniej poniżej 50 i przy krajach w rodzaju Szwecji ze średnią 25 na milion
        i ty się z tego śmiesz cieszyć? Z prawa wielkich liczb wynika, że skoro jesteśmy na czubku tabeli to będziemy mieli większe górki i dołki. Nijak nie zmienia to faktu, że jest tragicznie, nie ma żadnego krajowego planu na zatrzymanie tego procesu, a każda rozmowa na ten temat wywołuje takich pożytecznych błaznów z zakonu "szybko ale bezpiecznie" jak ty.
        Idź sobie przyczep medal z ziemniaka skoroś taki dumny z bezpieczeństwa na polskich drogach...

        • 7 2

        • Naucz się czytać ze zrozumieniem, a nie znawiasz sobie

          Gdzie ja napisałem, że jesteśmy bezpiecznym krajem? Napisałem, że jest lepiej niż było i jest tendencja malejąca. To są niezaprzeczane fakty. Co mnie obchodzą aktualne statystyki z innych krajów? Tak samo jak ich zarobki. Wiadomo, że mają lepiej. W ciągu 20 lat wolnej polski nie dorównamy im z dnia na dzień.

          I jak to "nic się nie robi, aby to zmienić"? Największa liczba wypadków jest na drogach krajowych i gminnych, które z roku na rok są modernizowane i budowane od nowa. Więc nie gadaj mi głupot, że już kompletnie nic się nie robi. Owszem, zawsze można robić więcej i szybciej, ale to już wina rządzących.

          • 0 2

        • on tylko chce płynności swego ruchu

          i z tego powodu piesi i rowerzyści niech się mają na baczności, gdyż łatwiej pieszemu się zatrzymać, a rowerzyście jechać klucząc :) Mamy niestety stada starych postkomunistycznych porąbańców w zarządach, dlatego tak to wygląda. Cała ta patologia płynie z góry i dokąd nie wyzdychają łachudry, dotąd nic się nie zmieni.

          • 2 4

    • kilkanaście lat temu średnio ginęło kilkanaście osób dziennie (1)

      a teraz ok. 10, zatem jest lepiej, a przecież aut jest więcej.

      • 4 3

      • a pewnie!

        Jeszcze niedawno bili nas w pysk codziennie, a teraz tylko co drugi dzień! Ewidentny progres! Będziem utrzymywać tak świetne tempo poprawy, to już koło 2218 będzie można czuć się bezpiecznie!

        • 2 2

    • Niestety podpisana w 1968 Konwencja daje takie możliwości.

      Poziom urojeń i najzwyklejszego nieuctwa jest zastraszający. Poza tym mamy przyzwolenie na "roadrage", który w innych krajach traktowany jest bardzo poważnie. Eskalacją przemocy drogowej jest np. szeryfowanie na mnóstwo sposobów i mało w tym temacie się dzieje.

      • 6 1

  • (3)

    co to za autko ze zdjecia? toyota ?

    • 1 0

    • toytoya

      • 0 0

    • (1)

      Aygo

      • 1 0

      • tak myslalam. dzieki

        • 0 0

  • Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni! (10)

    Gdynianom takie sytuacje przecież nie przeszkadzają. Dali temu wyraz w wyborach.
    Więc po co ten artykuł?

    • 82 32

    • Patrząc na rejestracje. Tradycyjnie jakiś lump z

      warmińsko-mazurskiego.

      • 1 2

    • Horała, możesz już skończyć trolowanie (3)

      następna okazja za 5 lat

      • 16 3

      • Każdy kto nie znosi Szczurka jest za Horałą? (1)

        Dziwne, jak taka ograniczona jednostka jak ty zdołała opanować sztukę pisania.

        • 1 2

        • daj spokój horała, myślałeś że jesteś cwany

          ale tu nie Podlasie, tu jesteś poniżej przeciętnej intelektualnie, widać cię wyraźnie

          • 1 0

      • ale najpierw niech pozabiera swoje przyczepy! Juz dwa tygodnie po wyborach!!

        • 10 0

    • (4)

      Przestań wylewać tutaj co artykuł swoje żale! Wyprowadź się gdzieś gdzie rządzi pis i tam sobie żyj z usmiechem na twarzy....

      • 21 11

      • Nikt nie wylewa swoje żale, piszę prawdę już tysiące ludzi mających dość,, tego prezydenta wyprowadzilo się z Gdyni (3)

        • 10 18

        • dlaczego używasz rosyjskiej składni trollu?

          widać was jak wesz na talerzu towarzyszu

          • 3 2

        • No to na co czekasz?

          Dołącz do nich!
          Podejrzewam, że są gdzieś na Podlasiu...

          • 7 2

        • hahaha, tysiące!

          Nie krępuj się: miliardy!!!

          Nikt, dosłownie nikt nie wyprowadza się z miasta bo mu się prezydent nie podoba. Wyprowadza się za pracą, za miłością, albo dlatego, że z oszczędności kupuje się mieszkanie w sąsiedniej gminie. Myślisz, że wszystkie te koleczkowa czy inne kowale to zaprzysięgli przeciwnicy szczurka?
          Dorośnij i przestań fatazjować.

          • 14 5

  • Czas rozpisać przetarg na farbki i pędzle (3)

    • 17 8

    • (2)

      Se możesz szczekać następne 5lat, a normalni gdynianie doceniają pracę swoich reprezentantów :)

      • 6 2

      • Hitlera też wybrano (1)

        demokratycznie.

        • 0 3

        • I Kaczyńskiego, Macierewicza, Brudzińskiego..............

          • 1 0

  • opinia (2)

    prosze panstwa zacofanie panuje w polsce mandaty do 500 zl?A kierowca posiada fure za dziesiatki tysiecy Niech w koncu nakladaja mandaty od 5000 tysiecy to sie naucza a jaknie stac to samochod na licytacje twarde prawoale prawo

    • 12 4

    • "mandaty od 5000 tysiecy"

      No, jak takie mandaty wejdą to staniemy się krajem bankrutów, bo niewielu stać żeby 5 milionów zapłacić.

      • 0 0

    • Biedny ubogi pieszy. Współczuję bolesnych przedsennych rozkminek.

      • 1 2

  • Najlepsze jest nowe przejście w Gdańsku na Podwalu, wzdłuż Chmielnej.

    Wszystko pięknie wymalowane, znaki stoją - a dopiero z bliska widać że znaki są przekreślone naklejkami, a przejście blokują barierki. Bo ono jest zrobione, lecz nieczynne. Do tego u góry mrugają sobie pomarańczowe światła.
    Sęk w tym że piesi chodzą tam i tak, bo co to dla Polaka zakaz. Tym bardziej że pasy są namalowane ;)
    Że tu jeszcze nikt nie zginał, to cud...

    Brawo drogowcy, wciąż potraficie mnie zadziwić.

    • 3 0

  • A dlaczego szacowny rowerzysta nie

    Uważa, że to ON powinien się zatrzymać przed samochodem, który był długo przed rowerzystą na przejeździe? Pieszy ma pierwszeństwo 5 metrów przed przejsciem?

    • 5 2

  • (6)

    Nie lekceważcie pieszych, namalujcie pasy :)

    • 55 3

    • (1)

      W Ameryce i Kanadzie tak właśnie wyglądają wszystkie przejścia dla pieszych, dwie kreski w poprzek jezdni i nie ma problemów. U nas trzeba paski, krateczki, malowanki a i tak wszystko psu w d*pe.

      • 4 2

      • bo w Kanadzie za wjechanie w pieszych jest problem

        u nas wytworzono kulturę braku odpowiedzialności za nieodpowiedzialne posługiwanie się pojazdem.
        Wielu jest ciężko zszokowanych po kilku stłuczkach, gdy ubezpieczalnia każe im zapłacić za kolejne ubezpieczenie kilka lub kilkanaście tys. zł., a to tylko odpowiedzialność ubezpieczeniowa.
        Jeżeli chodzi o odpowiedzialność za mord na drodze, to śmiem twierdzić, że w Polsce nie istnieje, a ciężki los człowieka i wykpienie w zasadzie czeka go w sądzie.

        • 3 0

    • (3)

      a to coś zmieni? będzie miejsce to dalej będą parkować. słupki lub betonowe zapory dopiero pomagają

      • 10 2

      • Ok, ale jak będziesz chciał pomocy pogotowia to sam je będziesz przekładał (2)

        • 2 5

        • co to za różnica czy będzie słupek czy będzie auto? i tak pogotowie nie przejedzie i tak.

          • 0 1

        • I to jest jedyny powód dla którego ich nie ma

          Na szczęście zostaje jeszcze luzowanie wentyli.
          Następnym razem po takim parkowaniu sprawdź je lepiej :)

          • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane