- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (114 opinii)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (40 opinii)
- 3 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (104 opinie)
- 4 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (225 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (220 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (62 opinie)
Gdynia kładzie yomby na drogach osiedlowych
4,7 mln zł kosztowało w 2013 roku utwardzanie gdyńskich dróg osiedlowych płytami yomb. Kolejne ulice już są typowane do remontu. Choć dla wielu to półśrodek, urzędnicy odpowiadają, że tyle musi na razie wystarczyć i zapewniają, że technologia sprawdza się w dzielnicach.
Pomysłem na to, by pomóc zmotoryzowanym mieszkańcom oddalonym od faworyzowanego zwykle centrum jest układanie na nieutwardzonych drogach płyt yomb. Od początku 2012 roku wydano na ten cel 7,7 mln zł, z czego w ostatnich dwunastu miesiącach blisko 5 mln zł.
- Rzeczywiście, przyspieszyliśmy z utwardzaniem dróg, ale też takie były potrzeby w tym względzie. O tym, gdzie umieszczamy płyty, decydujemy razem z radami dzielnic. W obecnym roku chcemy nadal kontynuować prace, bo potrzeb nadal jest sporo - deklaruje Maciej Karmoliński z Zarządu Dróg i Zieleni.
W ubiegłym roku udało się wykonać prace w 10 dzielnicach, na blisko 30 ulicach. Najbardziej skorzystali mieszkańcy Chyloni, Chwarzna, Obłuża i Oksywia. Łącznie utwardzono 6,35 km dróg o powierzchni 26 761 m kw.
- Nie wszędzie decydujemy się na takie inwestycje. Tam, gdzie nie ma kanalizacji deszczowej po prostu szkoda kłaść płyty yomb, które potem i tak trzeba zrywać. W tych miejscach będzie można mówić o utwardzaniu dopiero po inwestycjach dużo poważniejszych - dodaje Karmoliński.
Z całej trzyletniej puli do końca 2014 roku pozostają jeszcze 3 miliony złotych. Do tej kwoty mają się także dokładać rady dzielnic, zarówno w ramach środków inwestycyjnych, jak i budżetu obywatelskiego. Wśród mieszkańców zdania na temat yombów są podzielone. Wielu do takich inwestycji podchodzi z dystansem i obawą o ich trwałość.
- Problemem jest też sposób ich ułożenia. Gdy wjedzie ciężarówka, mogą nie wytrzymać naporu. Liczę, że w końcu urzędnicy realnie zabiorą się za drogi na obrzeżach miasta, ponieważ płyty wytrzymają pewnie kilka lat. Pytanie, co później? - opowiada pan Damian.
Urzędnicy zapewniają, że płyty wytrzymają dużo dłużej. Niestraszne im mają być obciążenia ani zła pogoda, a służyć mają przede wszystkim jako droga dojazdowa do posesji.
- Nikt nie będzie decydował się na utwardzanie płytami dróg, gdzie jeździ wiele samochodów. Tam potrzebne są dużo poważniejsze inwestycje. Yomby mają być rozwiązaniem problemu ulic, które z powodu nieutwardzenia po większych opadach bywały nieprzejezdne dla mieszkańców. Chodzi głównie o domy jednorodzinne w starszych dzielnicach - kończy Karmoliński.
Miejsca
Opinie (163) 8 zablokowanych
-
2014-01-16 19:55
drogi osiedlowe
A może lepiej postawić następny Infobox , tylko bliżej urzędu miasta - to tylko 7 milionów. Drogi osiedlowe czekały długo, więc jeszcze poczekają. Mieszkańcy są cierpliwi.
- 2 0
-
2014-01-16 21:13
OHYDA
Zeszpecą to miasto do szczętu, niedorozwoje estetyczne. Pamiętajmy, że ta prowizorka będzie pewnie straszyła przez 80 lat. To koszmar.
- 1 0
-
2014-01-16 22:00
to się nazywa jumby gamonie...
Dawniej potocznie "jomby" Gdzie tam Yeti siedzi? :)
- 0 0
-
2014-01-16 22:39
Drogi osiedlowe- masakryczne na pogórzu górnym
Ponad 20 lat nie ruszane drogi osiedlowe na pogórzu górnym dokładniej np. Ulica szpunara.
- 0 0
-
2014-01-16 23:46
...
teraz lament na forum, że wygląda niechlujnie. A wcześniej lament, że błoto. A jakoś nikt się nie pali do finansowania ładnie wyglądającej drogi. Wolicie cebularze worki na buty zakładać przez pół życia.
- 0 0
-
2014-01-17 02:13
Yomb i Solna od Nowodworcowej
Niech udadza sie na ten kawalek i zobacza co zrobilo sie z tymi plytami. Po polozonych jezdzil jeszcze ciezki sprzet budowlany i samochody z dostawami na budowy kolejnych domow bo mieli utwardzone. Reszte zrobily opady i splywajaca woda z gory. Na wierzchu sa juz wszystkie prety. Tylko patrzec kiedy dojdzie do jakiegos wypadku lub uszkodzenia pojazdu. Wtedy w UM sie obudza. Moze ktos to jednak przeczyta i zainteresuje sie tym 100 metrowym odcinkiem, aby to odnowic zanim dojdzie do powaznego wypadku czy innej szkody.
- 0 0
-
2014-01-17 13:30
kolejne cięcia i oszczędności, bo mamy kryzys?
... a na kolejeczkę na Kamienną Górę - nikomu niepotrzebną (z punktu widzenia mieszkańca) - to pieniądze są! I parę innych kosztownych głupot, niby to mających promować Gdynię, przyciągnąć inwestorów i turystów ...
- 2 0
-
2014-01-17 23:35
Kluczowa jest jakość tych płyt, tzn. czy beton nie obkruszy się odsłaniając zbrojenie. Na pewno jest to lepsza nawierzchnia niż błoto po kostki.
- 0 0
-
2019-01-05 18:31
A na Pogórzu Dolnym
miały być na Irydowej w 2016 i do dzisiaj ich nie ma
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.