- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (58 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (227 opinii)
- 3 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (22 opinie)
- 4 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (241 opinii)
- 5 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (149 opinii)
- 6 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (312 opinii)
Gdynia: ładowarki do samochodów elektrycznych w latarniach
Wymiana starych lamp na nowe, energooszczędne, to nie tylko podążanie za trendem oszczędnościowym i ochrona środowiska. Dzięki takiej inwestycji w Gdyni uda się w najbliższym czasie zainstalować ładowarki dla samochodów i hulajnóg elektrycznych, które będą zlokalizowane w... latarniach.
Właśnie dlatego Energa zaczyna w Gdyni pilotaż programu, w ramach którego powstaną stacje do ładowania samochodów elektrycznych, rowerów czy hulajnóg. Nowością jest możliwość podłączenia pojazdu bezpośrednio do... lampy elektrycznej, gdzie będzie znajdowało się gniazdko. Dwie takie stacje staną niebawem w Gdyni. Trwa jeszcze ustalanie dokładnej lokalizacji.
- Cieszy, że pilotaż innowacyjnego rozwiązania odbędzie się akurat w Gdyni. Wybór jest nieprzypadkowy, na mapie elektromobilności nasze miasto jest ośrodkiem wyjątkowym - przekonuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Szybkość ładowania będzie zależeć od tego, jaka moc będzie potrzebna na oświetlenie. W ciągu dnia może być dostępna moc 22 kW, natomiast w nocy może spaść do 3,7 kW. Energa zapewnia, że w tym przypadku formalności zajmą ok. dwóch miesięcy, a potem będzie już można zająć się instalacją. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, pierwsze ładowarki będą więc w Gdyni już tego lata. Mają być dostępne całodobowo.
Opinie (150) 6 zablokowanych
-
2020-04-28 15:30
(1)
Moim zdaniem słaby pomysł.. jedynie hybrydy, które odzyskują energię mają sens, a już najlepiej auta wodorowe jak mirai toyoty. Ten rodzaj napędu należy rozwijać
- 0 0
-
2020-07-05 22:56
odpowiedz do "Mały"
Widzę, że nie ma Pan bladego pojęcia czym jest hybryda. To auto, które jest wykorzystane do wypchnięcia z magazynów starych silników z technologią z początku lat 80-tych. Przykładem jest Lexus UX. Jego silnik zadebiutował w latach 80-tych. Wystarczy zrobić nowoczesną obudowę czujniki parkowania i dorzucić silnik elektryczny służący tylko do zakręcenia kołem i mam cudowny chwyt reklamowy dla kobiet i bezmyślnych "mężczyzn" Niestety posiadam w domu Hybrydę Toyota Camry i nie ma nic gorszego jak to auto. Gdyby miał Pan odrobinę wiedzy, to wiedziałby pan jak to działa i skąd ładują się bateria w Hybrydzie równoległej. Podejrzewam, że nie ma Pan pojęcia o hybrydzie równoległej ani szeregowej ani też o autach typu PHEV a tym bardziej typu EREV. Więc jeżeli auto którego silnik spalinowy musi napędzać auto i jeszcze z używając energie na naładowanie swojej baterii jest bardziej ekologiczne niż auto które czerpie jak moje energie z paneli słonecznych, dzięki czemu jeżdżę za darmo, to gratuluje myślenia. P.S. Hybrydę też otrzyma Pan w salonie paznokci.
- 0 0
-
2020-07-04 11:21
Auta elektryczne Gdynia.
Widząc sondaż zainteresowania się autami elektrycznymi od razu widzimy jaka jest mentalność ludzi, co przekłada się na wygląd miasta. Mieszkam tu 4 lata i czuje się jak na początku lat 90-95. Nieprawdopodobny brud, zdziczali kierowcy szalejący po ulicach kręcący kółka dymiąc z kół. To też jest automatycznie wizytówka władz miasta i takiej instytucji jak Policja, która w Gdyni nie istnieje. Widziałem raz radiowóz na 4 lata. Słyszałem, że Gdynia jest rajem dla przestępczości, co teraz mogę potwierdzić, więc ludzie eco i tacy którym zależy aby to miasto było piękne, czyste i przyciągające, są znikomą mniejszością. Szkoda, bo to piękne miasto wspaniale geograficznie położone. Na szczęście prywatni deweloperzy, gdzie tylko budują tam jest ładnie i czysto. Zadbana zieleń i chodniki, zaś tam gdzie rządzi miasto jest tak jak np. w przejściu SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Ściany w fekaliach i wole nie pisać więcej. Warto się przejść zobaczyć jak wygląda wizytówka władzy i niestety naszego kraju dla przyjezdnych z zagranicy, bo ten widok świadczy o całej Polsce i Polakach. Miasta nadmorskie, gdzie przyjeżdżają turyści, powinny świecić czystością i być wzorem dla innych miast, tym czasem Gdynia jest najbardziej zaniedbanym miastem w PL. Rzeszów wyprzedza nieporównywalnie, a przecież nigdy nie był oknem na świat a właśnie Gdynia. Co do aut elektrycznych, to Gdynia nastawiona jest wrogo i nie rozróżnia tych aut od innych, co dostałem na piśmie z Urzędu Miasta z podpisem sekretarza.
- 0 0
-
2020-04-27 13:39
Na dzisiaj i tak najtańsze w eksploatacji są auta benzynowe !!! Leję benzynkę i jeżdżę. Nie muszę się martwić jak to będzie miało miejsce w autach elektr. ,gdzie po kilku latach eksploatacji trzeba będzie wymieniać wszystkie drogie akumulatory na nowe , bo te utraciły już zdolność 100% akumulacji energii elektr. Zaś cena dobrych i pojemnych akumulatorów to połowa ceny auta . Nie wspominając już o samej cenie nowego auta.
- 0 0
-
2020-04-27 13:28
Wymiana starszych lamp na nowe ...
Po cóż wymieniać lampy na nowe i wchodzić niepotrzebnie w kolejne koszty . Zostawić stare lampy a po zmierzchu je gasić , bo te nowe tyle świecą co nic . Obecnie, przy nowym oświetleniu na ulicach jest półmrok, więc po co w ogóle coś takiego instalować.
- 0 0
-
2020-04-23 10:09
(4)
Brakuje info ile osob prywatnych w Gdyni ma auta elektryczne
- 6 0
-
2020-04-27 00:00
Pewnie kilka tylko.
Bo po co komu elektryki, które trzeba ładować godzinami. Lepszą opcją są hybrydy toyoty. Sporo się ich widuje, bo ludzie cenią wygodę i mniejsze spalanie niż w spalinówkach
- 1 0
-
2020-04-23 12:27
Elektryczne bagno (2)
Są to trzy osoby.
- 2 0
-
2020-04-23 13:10
Może jest jeszcze paręnaście (1)
hybryd plug-in?
- 2 0
-
2020-04-23 19:16
Plug iny sie w domu laduje
- 1 0
-
2020-04-23 22:13
A kto płaci za prąd? Mieszkańcy czy Gmina? (2)
- 0 0
-
2020-04-26 18:33
Pewnie tak będzie. Jakoś nikt nie dzieli sie ze mną ropą jak tankuje swojego korando. To dlaczego ja mam opłacać komuś prąd? Jak dla mnie słabe rozwiązanie
- 1 0
-
2020-04-24 06:52
gmina =mieszkańcy
- 0 0
-
2020-04-23 07:46
(4)
Niech zgadnę, ładowarki zostaną zlokalizowane przy miejscu zamieszkania jakiś ważnych urzędników ...
- 35 3
-
2020-04-23 10:05
(2)
Tak pod dworcem PKP. Cala Polska czyta dzieciom.
- 1 0
-
2020-04-23 13:01
Dworcówki stojąc pod latarnią (1)
będą mogły się doładowywać
- 1 0
-
2020-04-25 13:59
Tam nikt nie stoi, byłem sprawdzic
- 0 0
-
2020-04-23 20:19
I nie będziesz mógł ram ładować. Zarezerwowane dla VIP.
- 0 0
-
2020-04-24 17:32
Ale po co stawiać te nowe ładowarki? Ludzie i tak rzadko decydują się na elektryki. Większe wzięcie mają hybrydy toyoty, których się nie ładuje. Jak dla mnie to najlepsza opcja
- 1 1
-
2020-04-23 07:02
Czemu sie nie mówi o wodorze ? (26)
Przemysł powinien iśc w tę strone. Bez problemów z ładowarkami i zużytymi bateriami. Normalnie na stacji do tankowania wodór i tyle. Czysta energia.
- 76 20
-
2020-04-24 13:50
Popieram!
Toyota pokazała swoim mirai, że to się sprawdza. Wodór to bardzo dobry kierunek
- 1 0
-
2020-04-23 07:35
bo to za drogie w produkcji paliwo (8)
- 14 17
-
2020-04-23 19:46
Zostaje nam auto na prąd. Albo na reaktor fuzyjny
A takie reaktory już są. Niejaki Bill Gates rozwija tę technologię
- 0 0
-
2020-04-23 08:45
Facet na rację, ale najłatwiej go zhejtować (4)
Produkcja wodoru opiera się na kilku rozwiązaniach. To parowy reforming gazu ziemnego, niepełne utlenianie węglowodorów i zagazowanie węgla, procesy fermentacyjne z biomasy oraz elektroliza wody.
W skrócie napiszę, że każde rozwiązanie ma swoje wady. Pierwsze wiąża się z wydobywaniem paliw kopalnych, kolejne z pozyskaniem biomasy, a ostatnie ze zużyciem dużej ilości energii elektrycznej.
Jedynym opłacalnym w 100% rozwiązaniem jest elektroliza za pomocą zielonej energii elektrycznej - czyli turbiny wiatrowe czy wodne.- 18 0
-
2020-04-23 09:43
(3)
Przy elektrolizie niestety jest mizerna sprawność. W najlepszym przypadku około 20%. Jedyny plus to w miarę łatwe magazynowanie nadwyżek energii z OZE, po zaakceptowaniu tej niskiej sprawności.
- 8 0
-
2020-04-23 10:25
Z tym 'w miarę łatwym magazynowaniem' to też nie do końca (2)
Bo wodór nie jest łatwy w magazynowaniu.
- 8 0
-
2020-04-23 13:35
wodór ma swoje problemy z magazynowaniem, bo jest "drobny", ale w porównaniu do sytuacji, że przy chwilowej nadprodukcji energii z OZE trzeba by wyłączać generację to dużo łatwiej/taniej jest nadmiar puścić w elektrolizę niż nabudować zestawów baterii. Szczególnie o wysokiej mocy chwilowej.
- 3 0
-
2020-04-23 11:58
Już jest
- 1 4
-
2020-04-23 07:38
(1)
chyba nie chodziłeś do podstawówki skoro piszesz takie kocopoły...
- 15 12
-
2020-04-23 08:28
ale oglądał youtube i wie więcej tera :D
- 10 3
-
2020-04-23 16:50
najbliższy odór jest w Gdańsku, na Szadółkach
- 0 3
-
2020-04-23 15:01
Cały świat widocznie jeszcze nie poprosił ciebie o montaż dystrybutora na wodór
ale może dzięki temu komentarzowi najwięksi dostawcy zajmą się tym!
- 0 2
-
2020-04-23 08:14
Bo wodór jest drogi w produkcji i trudny w przechowywaniu (3)
Nie opłaca się.
- 9 4
-
2020-04-23 08:49
NIeprawda. Kolejna. (2)
Przechowywanie, transport i przepompowywanie wodoru już na stacji "benzynowej" ( to ostatnie było wielkim problemem) rozwiązano za pomocą acetonu, z którym miesza się wodór zmniejszajac jego wybuchowość i zwiększając gęstość. Następnie aceton bezproblemowo się oddziela i zabiera.
- 4 2
-
2020-04-23 13:40
produkcja na stacji benzynowej to mityczny jednorożec ekologów, ale niestety tylko mityczny. (1)
Na skalę masową wchodzi w grę jedynie wodór pozyskiwany z ropy naftowej. No i tutaj ciekawostka - obecnie Niemcy cisną na masową skalę innowacje wodorowe no ale na ich rzecz potrzebne są duze ilości wodoru. Problem w tym, że na dużą skalę opłąca się go produkować jedynie z ropy a to spowodowałoby dużą emisję CO2 obciążającą Niemcy, więc co nasi sąsiedzi wykombinowali? Produkują wodór w Rosji :D I to jest właśnie Niemiecka ekologia.
- 2 3
-
2020-04-23 14:54
Czy ja pisałem o produkcji na stacji? Czytaj ze zrozumieniem
- 1 0
-
2020-04-23 13:12
Gdyż nie jest to do końca dobre rozwiązanie w kraju w którym się wycina DPFy i robi z katalizatorów puste puchy. Dopóki poziom edukacji nie wzrośnie dopóty nie ma sensu inwestować w Polsce w wodór, gdyż grozi nam katastrofa większa niż wybuchy gazu w wieżowcach kilka late temu.
- 1 1
-
2020-04-23 11:18
(2)
Fajnie, tyle że samochody na wodór są niewiele wydajniejsze niż spalinowe, produkcja wodoru trudniejsza niż energii elektrycznej, trzeba będzie stworzyć infrastrukturę, a pod samochody elektryczne taka de facto od dawna już jest, bo gniazdko z prądem jest w każdym domu. Ogromną zaletą samochodów elektrycznych jest to, że nie musisz już jeździć na stację paliw, bo możesz ładować go w swoim garażu. Wodór tego problemu nie rozwiązuje.
- 5 0
-
2020-04-23 12:13
ok ok, ale stosujesz jedynie kryterium "leniwego tyłka". (1)
- 0 2
-
2020-04-23 12:33
Leniwy tyłek oznacza oszczędność czasu i pieniędzy. Po co budować stacje, skoro prąd jest w każdej hali garażowej? Po co w ogóle jeździć na stację, skoro można "zatankować" w garażu przez noc?
- 3 0
-
2020-04-23 12:25
Od wodoru już wielu odchodzi
Ten pomysł to poekna idea lecz jeżeli człowiek stworzy pojemne ogniwa (tak jak to zrobił młody chlopaczek z Polski) to auto elektryczne będzie niestety lub stety Góra czas ładowania 20 min i zasięg około 500 km (realny przy normalnej jeździe zimą) to poprzeczka, po której sam polubie te auta.
- 1 0
-
2020-04-23 08:00
Bo wodór najtaniej otrzymuje się z ropy (2)
W masowej produkcji wodór będzie paliwem kopalnym. To podobna sytuacja jak z biopaliwami które spowodowały masowe karczowanie lasów pod uprawy i wzrost cen żywności. To żadna ekologia.
- 10 2
-
2020-04-23 11:10
(1)
Tylko że rope i tak przetwarzamy a sam wodór jest spalany....
- 0 3
-
2020-04-23 11:19
Nie, jeśli silniki spalinowe zastąpimy ogniwami wodorowymi
Wtedy ropę będziemy wciąż przetwarzać ale już dla wodoru
- 0 0
-
2020-04-23 08:23
bo to nie niemieckie
no itak
- 2 1
-
2020-04-23 07:16
Technologia wodorowa jeszcze do dopracowania
- 11 8
-
2020-04-24 06:25
Nie mniej nie ma odwrotu od samochodow z
napedem elektrycznym. Juz Angela Merkel wspominala ze po 2035 roku zaden pojazd nie bedzie napedzany silnikiem spalinowym. Unia wziela sobie to do serca i tak postanowia. Wiec co zrobicie? Trzeba zainstalowac jak najwiecej stacji ladowania baterii. Aby znow nie byc opoznionym w stosunku do zachodu.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.