- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (44 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (256 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (129 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (81 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (333 opinie)
Gdynia: nie rezygnujemy z dróg rowerowych
Po artykule prezesa Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia Łukasza Bosowskiego, który przed tygodniem podsumował brak inwestycji rowerowych w mieście, publikujemy odpowiedź Jakuba Furkala, pełnomocnika prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Bardzo dziękuję stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia za poruszenie istotnych spraw dla komunikacji rowerowej.
Zapomniane gdyńskie drogi rowerowe
Drogi rowerowe są projektowane
W związku z tym aktualnie projektujemy bardzo istotne fragmenty dróg rowerowych, m.in. wzdłuż ul. Wielkopolskiej od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa, wzdłuż ul. Chwarznieńskiej (Witomino), wzdłuż ul. Rolniczej (od Chwarznieńskiej do Konwaliowej), kładkę pieszo-rowerową nad torami (między Małym Kackiem a Karwinami), fragment al. 17 Grudnia, ul. 3 Maja czy ul. Jana z Kolna. Prowadzone jest postępowanie na projekt rowerowego połączenia ul. Wiśniewskiego z ul. Morską (wzdłuż estakady Kwiatkowskiego), ul. Unruga (od ul. Bosmańskiej do estakady), a w niedługim czasie również wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego między dworcem PKP a stacją Shell.
Wspomniany przez Pana Łukasza Węzeł Karwiny wzbogaci się o drogi rowerowe w miejscach, w których dzisiaj ich nie ma, czyli na ul. Sopockiej, Strzelców i Nowowiczlińskiej.
Drogi rowerowe, które będą zbudowane
W najbliższych miesiącach planowane jest wybudowanie nowych dróg rowerowych, np.: wzdłuż ul. Władysława IV (skrzyżowanie z al. Piłsudskiego), na ul. płk. Dąbka, ul. Kwiatkowskiego, wzdłuż ul. 10 Lutego, na ul. Kartuskiej, fragment przy Uniwersytecie Morskim czy wyczekiwane połączenie dróg rowerowych na skrzyżowaniu ul. Morskiej z Warszawską.
Drogi rowerowe nie zawsze są konieczne
Należy też zwrócić uwagę, że nie w każdym miejscu budowa wydzielonych dróg rowerowych jest możliwa czy wręcz potrzebna, aby jazda rowerem stała się wygodna i bezpieczna. Przykładem niech będzie przeobrażona organizacja ruchu na kilometrowym odcinku ul. Świętojańskiej. Ograniczony ruch w kierunku północnym (od al. Piłsudskiego do ul. 10 Lutego) wyłącznie dla rowerzystów i trolejbusów, a w drugą stronę wydzielenie pasa rowerowego spowodowało, że ulica stała się spokojniejsza, cichsza i bezpieczniejsza dla rowerzystów, którzy do tej pory jeździli chodnikami. Ponadto, mimo utrudnień jakie wprowadza budowa Trasy Kaszubskiej - tam również powstaną nowe połączenia rowerowe między Kaczymi Bukami, Chwaszczynem a Dąbrową.
Intensywnie pracujemy i szukamy najbardziej efektywnych sposobów na ulepszanie sieci gdyńskich dróg rowerowych. Priorytetem jest budowa dróg rowerowych tam, gdzie ich nie ma. Dodawanie dodatkowych szlaków wzdłuż ulic, gdzie one już istnieją (ul. Wielkopolska oraz ul. Morska) jest obecnie zadaniem mniej pilnym. Zdajemy sobie sprawę z licznych potrzeb inwestycyjnych, które usprawnią ruch rowerowy i zapewniam, że miasto z nich nie rezygnuje.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (267) ponad 20 zablokowanych
-
2020-10-03 18:36
Prezydencie zniknij
Szczurku odejdź!
- 8 1
-
2020-10-03 18:31
fajnie niech rowerzyści filtrują spaliny w mieście
- 8 2
-
2020-10-03 17:37
Gdynia buduje drogi rowero ...
Znikąd i do nikąd .... Patrz przy urzędzie miejskim tuż przy pizzerii Anker lub teraz na górnym pogórzy przy stawku? Ano mieli trochę kasy to zrobimy 150 mr drogi rowerowej do nikąd ...
- 9 0
-
2020-10-03 12:35
(2)
A jak tam w Gdyni basen olimpijski? Jakie ma obłożenie w dobie koronawirusa:)?
- 28 4
-
2020-10-03 17:34
Podobnie jak lodowisko
- 6 0
-
2020-10-03 16:22
trochę mniejsze niż lotnisko im. szczurka
- 8 1
-
2020-10-03 17:10
Na Witominie już dawno zrezygnowano!
- 2 0
-
2020-10-03 17:07
Za dużo inwestycji w rowery
Przecież dróg rowerowych jest pełno, a i tak dużo rowerzystów zamiast drogami rowerowymi jeździ ulicą bez kasków. A gdzie miejsca parkingowe? Remonty dziurawych i pofalowanych dróg? Gdynia cofa się w rozwoju, nie mówiąc już o budkach na skwerze nie odbiegających od tych z małych miejscowości nadmorskich... Gdynia jest coraz brzydsza.
- 12 13
-
2020-10-03 13:09
(1)
Gdynia jest juz praktycznie bankrutem. Zadluzenie okolo 1mld. Zaciaga nowe kredyty aby splacac stare. Rozrastajacy sie aparat administracyjny i mnostwo niepotrzebnych instytucji i agencji utrzymywanych przez miasto. Kurcza sie dochody ze sprzedazy dzialek miejskich i brak pomyslu na nowe dochody. Koniecznosc oddawania dzialek prawowitym wlascielom co dotyczy kluczowych dla miasta terenow.. Nieodpowiedzialny Prezydent otoczony nieudacznikami z UM. Brak jakiejkolwiek dyscypliny inwestycyjnej, opoznienia w rozpoczynaniu i konczeniu inwestycji. Przeznaczanie pieniedzy na zbytkowe imprezy i inwestycje i brak srodkow na te najwazniejsze. Oto Gdynia 2021 . I co wy tu wypisujecie o sciezkach rowerowych.To najmniej wazna sprawa w Gdyni.
- 38 4
-
2020-10-03 17:06
zapomniales o najwazniejszym. inwestowanie pod deweloperow
- 4 0
-
2020-10-03 17:02
kiedy ścieżka wzdłuż ul.wiczlińskiej z dąbrówki do wiczlina??????????????(zapewne dopiero jak ktoś zginie na tych zakrętach w lesie!!!!!!!!!!!!!
- 7 1
-
2020-10-03 16:47
Gdynia nie ma kasy juz nawet na budowe drog rowerowych
Szczur wpedzil Gdynie w gleboki kryzys. Zaczelo sie od utopinia 100 mln pln na lotnisku, ktore po dzis dzien pozostaje zamkniete. Tych 100000000 od lat brakuje w budzecie miasta na sensowne inwestycje. Potem Szczur odlecial i zbudowal kompletnie niepotrzebne muzeum emigracji, poszlo na to kilkadziesiat milionow pln. Doszla kolejna pozycja na liscie kosztow, co roku miliony zamiast na inwestycje ida na utrzymanie muzeum emigracji..... zadluzenie Gdyni to teraz 1 miliard pln, tak miliard... miasto wzielo w tym roku 180 milionow kredytu na zalatanie dziury w budzecie. Gdynianie, Szczur z Samorzadnoscia nietrafionymi inwestycjami doprowadzil miasto do ruiny. Wymyslili sobie sciezki rowerowe by przykryc temat braku kasy, teoretycznie taniej budowac czy malowac sciezki rowerowe niz budowac drogi skoro w budzecie nie ma pieniedzy. Teraz sie okazuje, ze nawet juz na sciezki rowerowe nie pieniedzy. Katastrofalne rzady szczurka. Czas odwolac te ekipe szkodnikow
- 15 3
-
2020-10-03 14:12
(4)
Drogi rowerowe powinny być budowane a nie wydzielane z dróg dla samochodów.
Przez 6 zimnych miesięcy w roku kilku amatorów jazdy rowerowej porusza się po wytyczonych z dróg publicznych trasach rowerowych a samochody stoją w korkach. Eko Gdynia - specyficzne podejście do ekologii.- 21 10
-
2020-10-03 14:31
Jakich 6 miesięcy ? Jakie teraz mamy zimy ? (1)
W Redłowie zima 2019/20 to tylko dwa małe przyprószenia chodników śniegiem.
W marcu było pełno ludzi na rowerach.- 5 2
-
2020-10-03 16:33
Pełno - sam widziałem.
Licznik przy ddr na Al. Zwycięstwa wyświetlał cyfrę 3.
- 1 0
-
2020-10-03 15:05
A co z
resztą roku, geniuszu? Zresztą założenie falszywe.
- 0 0
-
2020-10-03 14:25
i tak będą stać w korkach i tak. to nic nie zmienia czy pas dla roweru tam będzie czy nie.
- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.