• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nie rezygnujemy z dróg rowerowych

Jakub Furkal
3 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia. Koparki zablokowały drogę rowerową
Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego. Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego.

Po artykule prezesa Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia Łukasza Bosowskiego, który przed tygodniem podsumował brak inwestycji rowerowych w mieście, publikujemy odpowiedź Jakuba Furkala, pełnomocnika prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.



Bardzo dziękuję stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia za poruszenie istotnych spraw dla komunikacji rowerowej.

Zapomniane gdyńskie drogi rowerowe



Czy sieć rowerowa w Gdyni rozwija się w odpowiednim tempie?

Miasto, mając ograniczone środki finansowe, musi rozważnie nimi dysponować, co oznacza konieczność gradacji ważności poszczególnych inwestycji. Najistotniejsze dla gdyńskiej sieci tras rowerowych jest połączenie jej w jedną, spójną i wygodną sieć. Dlatego w pierwszej kolejności realizowane są przedsięwzięcia mające na celu budowę tras rowerowych tam, gdzie obecnie ich nie ma lub jest szansa na połączenie oderwanych od siebie odcinków.

Drogi rowerowe są projektowane



W związku z tym aktualnie projektujemy bardzo istotne fragmenty dróg rowerowych, m.in. wzdłuż ul. Wielkopolskiej od ul. ŁowickiejMapka do al. ZwycięstwaMapka, wzdłuż ul. ChwarznieńskiejMapka (Witomino), wzdłuż ul. Rolniczej (od ChwarznieńskiejMapka do KonwaliowejMapka), kładkę pieszo-rowerową nad torami (między Małym Kackiem a Karwinami), fragment al. 17 GrudniaMapka, ul. 3 MajaMapka czy ul. Jana z Kolna. Prowadzone jest postępowanie na projekt rowerowego połączenia ul. Wiśniewskiego z ul. Morską (wzdłuż estakady KwiatkowskiegoMapka), ul. Unruga (od ul. BosmańskiejMapka do estakady), a w niedługim czasie również wzdłuż ul. Janka WiśniewskiegoMapka między dworcem PKP a stacją Shell.

Wspomniany przez Pana Łukasza Węzeł Karwiny wzbogaci się o drogi rowerowe w miejscach, w których dzisiaj ich nie ma, czyli na ul. Sopockiej, Strzelców i Nowowiczlińskiej.

Drogi rowerowe, które będą zbudowane



W najbliższych miesiącach planowane jest wybudowanie nowych dróg rowerowych, np.: wzdłuż ul. Władysława IV (skrzyżowanie z al. PiłsudskiegoMapka), na ul. płk. DąbkaMapka, ul. KwiatkowskiegoMapka, wzdłuż ul. 10 LutegoMapka, na ul. KartuskiejMapka, fragment przy Uniwersytecie Morskim czy wyczekiwane połączenie dróg rowerowych na skrzyżowaniu ul. Morskiej z WarszawskąMapka.

Drogi rowerowe nie zawsze są konieczne



Należy też zwrócić uwagę, że nie w każdym miejscu budowa wydzielonych dróg rowerowych jest możliwa czy wręcz potrzebna, aby jazda rowerem stała się wygodna i bezpieczna. Przykładem niech będzie przeobrażona organizacja ruchu na kilometrowym odcinku ul. Świętojańskiej. Ograniczony ruch w kierunku północnym (od al. Piłsudskiego do ul. 10 Lutego) wyłącznie dla rowerzystów i trolejbusów, a w drugą stronę wydzielenie pasa rowerowego spowodowało, że ulica stała się spokojniejsza, cichsza i bezpieczniejsza dla rowerzystów, którzy do tej pory jeździli chodnikami. Ponadto, mimo utrudnień jakie wprowadza budowa Trasy Kaszubskiej - tam również powstaną nowe połączenia rowerowe między Kaczymi Bukami, Chwaszczynem a Dąbrową.

Intensywnie pracujemy i szukamy najbardziej efektywnych sposobów na ulepszanie sieci gdyńskich dróg rowerowych. Priorytetem jest budowa dróg rowerowych tam, gdzie ich nie ma. Dodawanie dodatkowych szlaków wzdłuż ulic, gdzie one już istnieją (ul. Wielkopolska oraz ul. Morska) jest obecnie zadaniem mniej pilnym. Zdajemy sobie sprawę z licznych potrzeb inwestycyjnych, które usprawnią ruch rowerowy i zapewniam, że miasto z nich nie rezygnuje.
Jakub Furkal

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (267) ponad 20 zablokowanych

  • Gdynia dla samochodów (1)

    Tak zostala zaprojektowana. Teraz inwazyjna nacja rowerowych roszczeniowcow chce wyrzucić samochody i wprowadzać swoje widzimisię. Miasto bez rowerów może istnieć, bez samochodów nie.

    • 14 13

    • tak chyba w spalinach i korkach

      • 0 4

  • Dlaczego nie zaprojektowano i wykonano scieżki wzdłuż ulicy Hodowlanej ?????

    • 5 2

  • Spójrzcie na siebie

    Ziejecie nienawiścią jedni i drudzy. Popatrzcie co z was zrobi system i zastanówcie się co piszecie.

    • 7 2

  • na Obwodnicy też nie ma drogi rowerowej

    może czas pomyśleć o niej? szybki dojazd z Gdyni do Gdańska jest marzeniem rowerzysty. Przypomnę iż po wybudowaniu Tunelu pod Martwą Wisłą biadolili iż nie dojadą na Stogi, mimo iż brakuje jedynie fragmentu na Marynarki Polskiej. Teraz jest okazja by przysposobić właśnie Obwodnice do ruchu rowerowego.

    • 3 13

  • Kiedy rodzice, i nie tylko, doczekają się prostych chodników i podjazdów dla wózków? (1)

    • 12 2

    • Wtedy, gdy się przeprowadzą do innego miasta

      • 4 0

  • Bzdury

    W Gdyni nie buduje się dróg dla rowerów - a drogi dla rowerów i pieszych. Czyli po ludzku chodniki pełne pieszych, psów na/bez smyczy, mam z wózkami - z których rowerzyści mają obowiązek korzystać ustępując pierwszeństwa wszystkiemu co się rusza... DDRiP służą wyłącznie temu by kierowcy mogli zapylać po Gdyni "szybko ale bezpiecznie"

    • 5 6

  • malowanie pasow i zabieranie ulic autom to nie jest progres !!!! (3)

    smiech na sali

    • 14 7

    • tak sie robi na całym świeci (1)

      • 4 1

      • Na całym świecie się też gwałci i mordują. Według twojej tępej logiki należy to zalegalizować.

        • 0 0

    • Jak auta zajęły 100% przestrzeni

      to komu mają ją zabierać?

      • 1 1

  • A co w gdańsku nie jest lepiej skoro oficer rowerowy niejaki Przemysław sam jest przeciwko rowerzystom

    • 3 1

  • 2% (2)

    Taki jest udział rowerków w całości ruchu. I tyle budżetu drogowego powinno iść na potrzeby ścieżek itp. Proste

    • 7 5

    • nie 2 tylko 5%

      i tyle budzetu nawet nie idzie na to

      • 3 1

    • dzbanie by było wiecej rowerzystów potrzebne są drogi rowerowe wiec potrzeba jak najwiecej w nie inwestowac

      • 2 2

  • Przejazdy pod torami

    Przypomnę, że w Gdyni Chylonii nadal nie ma tunelu pod torami. To powinny być priorytety!

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane