• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nie rezygnujemy z dróg rowerowych

Jakub Furkal
3 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia. Koparki zablokowały drogę rowerową
Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego. Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego.

Po artykule prezesa Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia Łukasza Bosowskiego, który przed tygodniem podsumował brak inwestycji rowerowych w mieście, publikujemy odpowiedź Jakuba Furkala, pełnomocnika prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.



Bardzo dziękuję stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia za poruszenie istotnych spraw dla komunikacji rowerowej.

Zapomniane gdyńskie drogi rowerowe



Czy sieć rowerowa w Gdyni rozwija się w odpowiednim tempie?

Miasto, mając ograniczone środki finansowe, musi rozważnie nimi dysponować, co oznacza konieczność gradacji ważności poszczególnych inwestycji. Najistotniejsze dla gdyńskiej sieci tras rowerowych jest połączenie jej w jedną, spójną i wygodną sieć. Dlatego w pierwszej kolejności realizowane są przedsięwzięcia mające na celu budowę tras rowerowych tam, gdzie obecnie ich nie ma lub jest szansa na połączenie oderwanych od siebie odcinków.

Drogi rowerowe są projektowane



W związku z tym aktualnie projektujemy bardzo istotne fragmenty dróg rowerowych, m.in. wzdłuż ul. Wielkopolskiej od ul. ŁowickiejMapka do al. ZwycięstwaMapka, wzdłuż ul. ChwarznieńskiejMapka (Witomino), wzdłuż ul. Rolniczej (od ChwarznieńskiejMapka do KonwaliowejMapka), kładkę pieszo-rowerową nad torami (między Małym Kackiem a Karwinami), fragment al. 17 GrudniaMapka, ul. 3 MajaMapka czy ul. Jana z Kolna. Prowadzone jest postępowanie na projekt rowerowego połączenia ul. Wiśniewskiego z ul. Morską (wzdłuż estakady KwiatkowskiegoMapka), ul. Unruga (od ul. BosmańskiejMapka do estakady), a w niedługim czasie również wzdłuż ul. Janka WiśniewskiegoMapka między dworcem PKP a stacją Shell.

Wspomniany przez Pana Łukasza Węzeł Karwiny wzbogaci się o drogi rowerowe w miejscach, w których dzisiaj ich nie ma, czyli na ul. Sopockiej, Strzelców i Nowowiczlińskiej.

Drogi rowerowe, które będą zbudowane



W najbliższych miesiącach planowane jest wybudowanie nowych dróg rowerowych, np.: wzdłuż ul. Władysława IV (skrzyżowanie z al. PiłsudskiegoMapka), na ul. płk. DąbkaMapka, ul. KwiatkowskiegoMapka, wzdłuż ul. 10 LutegoMapka, na ul. KartuskiejMapka, fragment przy Uniwersytecie Morskim czy wyczekiwane połączenie dróg rowerowych na skrzyżowaniu ul. Morskiej z WarszawskąMapka.

Drogi rowerowe nie zawsze są konieczne



Należy też zwrócić uwagę, że nie w każdym miejscu budowa wydzielonych dróg rowerowych jest możliwa czy wręcz potrzebna, aby jazda rowerem stała się wygodna i bezpieczna. Przykładem niech będzie przeobrażona organizacja ruchu na kilometrowym odcinku ul. Świętojańskiej. Ograniczony ruch w kierunku północnym (od al. Piłsudskiego do ul. 10 Lutego) wyłącznie dla rowerzystów i trolejbusów, a w drugą stronę wydzielenie pasa rowerowego spowodowało, że ulica stała się spokojniejsza, cichsza i bezpieczniejsza dla rowerzystów, którzy do tej pory jeździli chodnikami. Ponadto, mimo utrudnień jakie wprowadza budowa Trasy Kaszubskiej - tam również powstaną nowe połączenia rowerowe między Kaczymi Bukami, Chwaszczynem a Dąbrową.

Intensywnie pracujemy i szukamy najbardziej efektywnych sposobów na ulepszanie sieci gdyńskich dróg rowerowych. Priorytetem jest budowa dróg rowerowych tam, gdzie ich nie ma. Dodawanie dodatkowych szlaków wzdłuż ulic, gdzie one już istnieją (ul. Wielkopolska oraz ul. Morska) jest obecnie zadaniem mniej pilnym. Zdajemy sobie sprawę z licznych potrzeb inwestycyjnych, które usprawnią ruch rowerowy i zapewniam, że miasto z nich nie rezygnuje.
Jakub Furkal

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (267) ponad 20 zablokowanych

  • Od ponad 10 lat brak budowy nowych dróg dla samochodów w Gdyni ! (1)

    Domagam się inwestycji w nowe drogi samochodowe w Gdyni.Od ponad 10 lat nie powstała żadna nowa droga(nie mówię o remontach dróg) .W ostatnich 10 latach w Gdyni zmniejszyła się liczba dróg dla samochodów .Wiele km buspasów ,zamknięta Świętojańska w jednym kierunku,zamknięta część ulicy Abrahama,drogi rowerowe na drogach samochodowych powstały,itd. Ilość samochodów rośnie zdecydowanie szybciej niż ilość rowerów na drogach.Uważam też ,że ludzie u nas nigdy nie przesiądą się z samochodów na rowery (Mówię o takim czymś jak np w Holandii) Mamy swoje przyzwyczajenia i trzeba je uszanować a nie promować coś co z góry wiadomo ,że się nie sprawdzi i nie sprawdziło(mamy od wielu lat trasy rowerowe a nawet w lato ilość rowerzystów w stosunku do ilości samochodów to 1 do 500 około Czekamy na inwestycje drogowe w Gdyni dla samochodów

    • 13 3

    • przecież drogi już są, po co ci więcej

      • 3 3

  • A moze zrezygnujcie...

    ...bo z takim sposobem budowania to by sie tam prokurator przydal. Czy ktos wyjasni czemu z Obluza zbudowano do Terminala po prawej stronie estakade rowerowa obok istniejacej sciezki ale juz o estakadzie nad torami na J Wisniewskiego zeby dostac sie normalnie do Morskiej to nie?? Zeby legalnie sie przedostac to trzeba do dworca w Gdyni jechac i wracac Morska. Kto za to odpowiada i gdzie jest logika? Wiec jesli macie dalej taka sama logike to lepiej nic nie robcie. Chyba ze znowu cos szybko z Unii trzeba wydac

    • 4 1

  • Z drogi wewnętrznej elektrociepłowni chyba zrezygnowaliście. Urząd miasta nie mam że nic zrobić. Policja ma wylane. A wariaci szarżują prawie 100

    • 4 1

  • Są w Gdyni dzielnice jak choćby Witomino, że nie ma z czego rezygnować. Po prostu jedna z większych dzielnic w mieście jest pozbawiona ścieżek rowerowych.

    • 3 3

  • Po co drogi rowerowe...

    ... skoro i tak oni z nich nie korzystają. Przykład Orłowo od stacji benzynowej w kierunku Orłowa piękna ścieżka, ale co tam większość z nich jedzie drugą stroną po chodniku gdzie ścieżki nie ma, do tego jak zwrócisz im uwagę to chamsko odpowiadają - tacy to rowerzyści.

    • 7 3

  • Szkoda,że nie rezygnuje z Marka Łucyka

    • 4 0

  • Rowery

    Jaki sens tworzyć nowe drogi rowerowe skoro ta dzicz jeździ chodnikami? Należy wyprowadzić rowery z centrum miasta.

    • 4 1

  • Brak logiki.

    Projektanci Gdyńskich dróg rowerowych powinni zrezygnować z grzybów halunków przed wyjściem do pracy.
    Halunki naprawdę nie pomagają w projektowaniu.

    • 3 0

  • Ja się przesiadam

    Sam jeżdżę dużo autem, ale jak będą drogi rowerowe to chętnie przesiądę się na rower.
    W tym roku zacząłem jeździć rowerem i zamiast 30-40 minut autem do pracy rowerem jadę 20-25 minut.
    Gdyby nie odcinki gdzie niema dróg rowerowych było by jeszcze szybciej i bezpieczniej.
    Jestem jak najbardziej za budową dróg rowerowych ile się tylko da, chętnie będę jeździł rowerem nawet zimą, tylko zróbcie nam drogi na których będziemy czuć się bezpiecznie.
    Z drugiej strony im więcej osób przesiądzie się na rowery tym luźniej zrobi się na drogach.

    • 0 1

  • Budowa dróg rowerowych to symbol nieradzenia sobie z chamstwem kierowców samochodów`

    W innych krajach w centrum miast normalnie wszyscy jeżdzą tylmi samymi drogami. W polsce niestety mamy chamstwo kierowców, łamanie przepisów, czy ilość wypadków. Ale zamiast pousuwać się tych psycholi z dróg, to dalej pozwala im jeździć, za to izoluje się rowerzystów. Dziwna stategia.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane