- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (96 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (85 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (61 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany na marszałka (64 opinie)
- 5 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (417 opinii)
- 6 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (955 opinii)
Gdynia: nowe połączenie Morskiej z Hackiego
Kończy się pierwszy etap rewitalizacji Chyloni - obejmujący okolice ulic Zamenhoffa i Opata Hackiego. W ramach prac Komierowskiego stała się ulicą dwukierunkową i połączyła ul. Morską z Hackiego. Wprowadzono też strefę skrzyżowań równorzędnych.
Czytaj więcej o: rewitalizacja w dzielnicach Gdyni
Problemy z parkowaniem na Komierowskiego
Termomodernizacji poddane zostały budynki przy ul. Opata Hackiego 31 oraz Zamenhofa 9 i 13, które zyskały nowy wygląd elewacji.
Najwięcej zmian zaszło na ul. Komierowskiego, gdzie zniknął parking, a w zamian ulica stała się łącznikiem pomiędzy Morską i Opata Hackiego. Choć odbiory zaplanowano na kwiecień, to na jezdni już został dopuszczony ruch. Ta oraz znaczna część ulicy Opata Hackiego zyskała szerokie chodniki, co wzbudziło kontrowersje wśród zmotoryzowanych.
- Zdaniem mieszkańców szeroki na 8 metrów chodnik przy ul. Komierowskiego naprzeciwko skrzyżowania z ul. Zamenhoffa w kierunku ul. Ramułta jest zbyteczny. Bardziej praktyczne byłoby wykorzystanie części zajętego pod chodnik terenu na urządzenie dodatkowych miejsc postojowych - wskazuje Paweł Stolarczyk, radny PiS.
Władze Gdyni odpowiadają, że było to działanie celowe, by zapewnić odpowiednią widoczność kierowcom, którym - jeśli nie łamią przepisów i zostawią 1,5 metra wolnego chodnika - nikt parkować na chodniku zabraniać nie będzie.
Chodnik szeroki, więc można parkować
- Na etapie projektowania podjęto decyzję o stworzeniu szerokiego chodnika dla ruchu pieszego, dopuszczając warunkowe parkowanie pojazdów w miejscach, na które pozwalają przepisy Kodeksu Drogowego. Ustawione krawężniki mają wysokość 12 cm, co nie stanowi znacznej przeszkody przy wjeżdżaniu pojazdów - odpowiada Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Czytaj również: Parking zamiast kortu przy obiektach Checzy
Przypomnijmy, że sprawa parkowania była przedmiotem kontrowersji przed rozpoczęciem robót. Mieszkańcy protestowali, że po przebudowie zmniejszy się liczba miejsc parkingowych w okolicy, gdzie są boiska i szkoła. Urzędnicy odpowiadali, że z inwestycji nie zrezygnują, ale udało się doprowadzić do tego, że na jednym z kortów powstał parking.
Czytaj też: Chylonia: przebudowa ul. Komierowskiego zmniejszy liczbę miejsc postojowych
Strefa skrzyżowań równorzędnych w nowej organizacji ruchu
Po przebudowie przy ul. Komierowskiego pojawiły się także nowe znaki informujące o strefie skrzyżowań równorzędnych.
- Oznakowanie ulic jest częścią założeń budowy i remontu dróg. To projekt rewitalizacji tej części Chyloni, która była konsultowana z mieszkańcami. Można się było zapoznać z jej założeniami np. na spotkaniach w Centrum Aktywnego Mieszkańca. Zadaniem skrzyżowań równorzędnych jest uspokojenie ruchu. Znaki informujące o skrzyżowaniach równorzędnych pojawią się również na ul. Kaspra Geskiego - informuje Katarzyna Mejna z Laboratorium Innowacji Społecznych.
Mieszkańcy zauważają też, że w ślad za zmianami na głównych drogach, na wewnętrznych dojazdach, m.in. przy ul. Biskupa Dantyszka na wjazdach do bloków na terenie Morskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Dantyszka ustawiono kolejne znaki informacyjne "Droga wewnętrzna".
- Trochę zrobił się nam galimatias ze znakami po zakończeniu przebudowy. Mam nadzieję, że nie będzie to przyczyną kolizji i nieporozumień - wyjaśnia Paweł Musiał, mieszkaniec Leszczynek.
Warto wiedzieć, że na drodze wewnętrznej kierowca musi się stosować tylko do znaków i sygnałów drogowych i nie może parkować jedynie w miejscach, gdzie zabraniają tego znaki. Co więcej, nie obowiązuje przepis o pozostawieniu 1,5 metra miejsca dla pieszych na chodniku, co oznacza, że w okolicy zmieści się więcej samochodów.
Czytaj także: Na tym osiedlu auta mają pierwszeństwo przed mieszkańcami
Miejsca
Opinie (177) 7 zablokowanych
-
2018-03-15 13:33
Pudrowanie KUPY (1)
ta cała rewitalizacja!!!
- 18 3
-
2018-03-15 14:00
Zrobione fajnie, teraz da się tam jeździć
ale z tym parkowaniem na chodniku to jakieś przegięcie. Wolna amerykanka w przypadku chodników - życzę powodzenia.
- 11 1
-
2018-03-15 13:35
Kiedy kamień za 20tyś z rady dzielnicy???
- 8 3
-
2018-03-15 13:03
Jest ok, będą oblewać kursanci na równorzędnych.
- 13 4
-
2018-03-15 12:56
czy o każdym kawałku chodnika w Gdyni będzie seria artykułów?
- 20 5
-
2018-03-15 12:53
pięknie
zaparkowane auta na ostatnim zdjęciu. normalnie aż serce rośnie.
- 21 3
-
2018-03-15 12:22
No swietnie. A kiedy zostanie otwarty dla ruchu wyremontowany 2 lata temu krotki odcinek ul Olgierda (1)
a nastepnie zamkniety przy pomocy zakazu ruchu z dwoch stron ? Dodam, ze to ulubione miejsce "pracy" naszej najdzielniejszej policji drogowej, ktora z narazeniem zdrowia i życia niemal codziennie łapie groźnych bandytów którzy jednak zdecydowali sie złamac zakaz ruchu.
Mówię o fragmencie przed stacja benzynowa, dojazd do ul Racławickiej, ten którym mozna bylo jezdzic przed remontem, kiedy ulica przypominała najlepsze odcinki motocrossu.- 15 3
-
2018-03-15 12:37
Mój Borze!
To straszne!
- 3 6
-
2018-03-15 12:26
a wiadomo kiedy się skończą te roboty na Chylońskiej ?
- 15 2
-
2018-03-15 12:23
Skrzyżowania równorzędne (1)
i strefa ograniczonej prędkości, a miejscowi jadą na pamięć i wymuszają pierwszeństwo. Czekam na pierwszy poważny dzwon
- 16 5
-
2018-03-15 12:26
A ja na pierwsza aferę z nożem w efekcie
- 2 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.