• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: plan odbudowy J. Wiśniewskiego

Patryk Szczerba
1 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
  • Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.

Dokumentacja projektowa odbudowy odcinka ul. Janka Wiśniewskiego w Gdyni będzie pierwszym krokiem do naprawy zniszczonego w czerwcu 2019 roku odcinka drogi. Jej koszt ma wynieść blisko 150 tys. zł. Jesienią urzędnicy chcą wyłonić wykonawcę robót, by droga była przejezdna w pierwszym kwartale 2021 roku.



Czy gwałtowne ulewy powodowały w twoim otoczeniu szkody?

Przypomnijmy: uszkodzony fragment ulicy Janka Wiśniewskiego znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie Estakady Kwiatkowskiego. W tym miejscu Potok Chyloński wpada do basenu portowego. Intensywne opady w czerwcu 2019 roku spowodowały, że doszło do podmycia terenu. Osunęła się skarpa wraz z fragmentem chodnika i jezdni. Na miejscu w trakcie opadów nikogo nie było.

Autobusy objazdem, piesi i rowerzyści z pozwoleniem na przejazd



Droga została zamknięta. Po kilku tygodniach urzędnicy zdecydowali się udostępnić ulicę dla rowerzystów i pieszych. Autobusy muszą jeździć objazdem. Ich trasy i rozkład zmieniano kilkukrotnie - ostatnie korekty wywołały opisywane przez nas kontrowersje wśród pasażerów.

Po analizach okazało się, że uszkodzeniu uległ nie tylko wlot, ale i przepust. To oznaczało, że w naprawę muszą zaangażować się finansowo oprócz ZDiZ także Energa Operator i Zarząd Morskiego Portu w Gdyni.

Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok. Janka Wiśniewskiego w okolicach Potoku Chylońskiego pozostanie nieprzejezdna jeszcze przez co najmniej rok.
- Każde działanie Urzędu Miasta oraz jednostek miejskich wymaga zastosowania procedur urzędowych, które zabezpieczają przeprowadzenie inwestycji. Również w tym przypadku musieliśmy poczynić szereg prawnych kroków, których efektem są zawarte porozumienia - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Blisko 150 tys. zł za dokumentację projektową



Ustalono, jaki zakres prac musi zostać wykonany i rozpisano przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej. Zgłosiła się jedna firma ARKOBI Maciej Malinowski z Sopotu. Oferta opiewa na kwotę blisko 150 tys. zł i będzie teraz analizowana przez gdyński ZDiZ.

Zgodnie z zawartymi porozumieniami Energa-Operator S.A. zapłaci za część dokumentacji dotyczącej przebudowy kabli energetycznych. Pozostałe koszty pokryją w równych częściach Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.

Prace budowlane: czas do pięciu miesięcy



Jeśli oferta zostanie przyjęta, umowa zostanie podpisana w połowie marca. Wykonawca będzie będzie miał pięć miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Jeśli nie będzie przeszkód, dokumentacja trafi na biurka urzędników pod koniec lata.

- Po tym terminie projekt zostanie złożony do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, który ma 30 dni na wydanie postanowienia. Przewidywany czas wykonania robót budowlanych potrwa do pięciu miesięcy od przekazania placu budowy, po wyborze wykonawcy i podpisaniu umowy - opowiada wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (170) ponad 10 zablokowanych

  • Haha (12)

    U nas rok naprawiają kawałek osuwiska... A w chinach w miesiąc kończą budować szpital ahhh ta Polska .

    • 240 6

    • Polska Polską ale Gdynia tak już wyjątkowy syf i padlina

      • 1 0

    • To zapraszam do Chin (5)

      Proszę się wyprowadzić. W miesiąc, szpital polowy na placu, w warunkach kryzysowych postawił by każdy. To nie był murowany budynek, tylko wielki kontenerowiec.

      • 7 15

      • Kontenerowiec? (2)

        Do których portów zawija?

        • 0 3

        • kursuje tak Gdynia - Gdynia

          by polskie firmy mogły odzyskać przePiSowo Vat

          • 0 1

        • gimbza?

          • 1 0

      • przeciez w Polsce laczyli same rury przez miesiac w warunkach kryzysowych...

        • 12 1

      • Samo wyposażenie takiego szpitala w Polsce trwałoby 2 lata.

        • 17 1

    • W Polsce wojsko stawia szpital w 12 godzin. (2)

      • 5 15

      • (1)

        Chyba oddziały Antka Macierewicza!

        • 10 1

        • normalka, namioty medyczne i baraki modulowe

          • 1 0

    • nie rozumiesz ze to komuna, u nas tez w tamtych czasach zrobiliby to w trzy dni

      • 0 1

    • tempo

      Jaki rok? Najwcześniej we wrześniu 2020 r. będzie (?) dokumentacja!

      • 11 0

  • Żenada (1)

    Najpierw powinniście zrobić a potem dochodzić kto ma jakie zwrócić koszty. Wstyd, zamknięte tyle czasu, a tiry blokują ulicę naokoło.

    • 23 0

    • Tiry jeżdżą po ulicy która prowadzi do portu którą zresztą port zbudował. Gdyby jej nie zbudował to nie miałbyś w ogóle jak się dostać do niektórych miejsc w Gdyni. Najpierw się zorientuj a potem właściwie adresuj pretensje.

      • 0 0

  • A swoją drogą.. (1)

    Trefl jest jednym z większych pracodawców w Gdyni a komunikacja pozwalająca tam dotrzeć woła o pomstę do piekieł ...

    • 3 0

    • Żeby port nie zrobił drogi to nie byłoby nawet jak dojechać. Ale port wszystkiego za miasto nie zrobi.

      • 0 0

  • Jedna droga... (1)

    Gdyby to była jedna jedyna droga prowadząca do terminala kontenerowego to też 2 lata byście naprawiali???

    • 7 0

    • Na szczęście nie jest, bo Port zadbał o alternatywne drogi które w tym rejonie buduje za własne pieniądze i dzięki temu mieszkańcy również mają jak dojechać do domu i do pracy.

      • 1 0

  • Proponuję meeting na rocznicę powstania dziury!

    Spotkamy się, pogadamy, pośmiejemy z gdyńskiego tempa...

    • 4 0

  • Szkoda, że UM Gdynia, nie pomyślał, żeby na ul. Janka Wiśniewskiego na odcinku dworzec PKP - estakada zrobić buspas, przynajmniej na tych odcinkach trasy, na których jest to możliwe.

    Nowe osiedla na Pogórzu/Obłużu + nowe osiedla w Rumi i okolicach powodują, że korki mają niespotykane wcześniej rozmiary, i nic nie wskazuje, żeby było lepiej.

    • 4 1

  • To jest nic (1)

    Ulica Nałkowskiej na wysokości zbiornika retencyjnego zawaliła się jakieś 5 lat temu.... I nic.....

    • 6 0

    • modernizacja

      Awaria ta miała miejsce bezpośrednio po budowie zbiornika retencyjnego przylegającego do ulicy. Wszystko wskazuje na to że to właśnie te prace "inżynieryjne" spowodowały zawalenie się tej drogi.

      • 0 0

  • dwa lata dziura w jezdni? na jednej z kluczowych dróg...
    za coś takiego to powinni aresztować ten urząd miejski z jaśnie panującym na czele
    ale skoro mieszkańcy to aprobują na gruncie lokalnym to nie ma czego oczekiwać od papierowego państwa

    • 2 0

  • Czy dobrze rozumiem, że m2 tej dziury w jezdni kosztuje więcej, (2)

    niż m2 atrakcyjnej ziemi w ścisłym centrum ? Możliwe nawet że zabudowanej atrakcyjnie ?

    • 19 0

    • M3

      Tam ceny dziwne i kosmologiczne. Wszystko pod marynarzy z dolarami.

      • 0 0

    • M3

      - tam normalnych cen nie ma

      • 0 0

  • M3

    Dobrze że w tej Gdyni jeszcze autobusy jeżdżą. To było kiedyś piękne miasto.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane