• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia planuje rozładować korki na Dąbrowie

Patryk Szczerba
28 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ruch na skrzyżowaniu jest utrudniony zwłaszcza popołudniami, kiedy mieszkańcy wracają do domów z pracy. Ruch na skrzyżowaniu jest utrudniony zwłaszcza popołudniami, kiedy mieszkańcy wracają do domów z pracy.

Władze Gdyni doszły do wniosku, że tylko poszerzenie ul. Nowowiczlińskiej przy skrzyżowaniu z Rdestową zobacz na mapie Gdyni na Dąbrowie rozładuje powstające w tym miejscu korki. Projekt przebudowy drogi ma być gotowy do końca listopada.



Czy w wakacje zmniejszyły się korki na ulicach Trójmiasta?

To jedno z bardziej ruchliwych skrzyżowań na Dąbrowie. Jeden pas służy tam do jazdy w dwóch kierunkach. Chcący wjechać na ul. Wiczlińską muszą dzielić go z tymi, którzy zamierzają skręcić w lewo, w kierunku osiedli na Dąbrówce.

Auta obok siebie

Kierowcy, którzy znają bolączki próbują ustawiać swoje auta obok siebie, tak by jak najwięcej samochodów jadących w lewo i prosto zmieściło się na wąskim odcinku.

- Nie wszyscy jednak mają na tyle rozwagi, poza tym w przypadku autobusu lub ciężarówki nie da się takiego manewru zastosować. Korek czasami sięga aż do obwodnicy, a na przejazd trzeba czekać nierzadko nawet przez kilka zmian świateł - wyjaśniał rok temu Ireneusz Bekisz, radny miasta.
Przy okazji zwracał uwagę na regulację świateł, która mogłaby poprawić przepustowość na krzyżówce.Postulował wydłużenie po południu w tym kierunku zielonego światła o ok. pół minuty, przy jednoczesnym skróceniu czasu dla jadących z przeciwnego kierunku.

Odpowiedź, czy takie zmiany rzeczywiście pomogą, miały dać analizy. W tle cały czas wybrzmiewały jednak propozycje kompleksowego rozwiązania problemu, czyli poszerzenia ulicy Nowowiczlińskiej przy skrzyżowaniu.

Decyzja o poszerzeniu

Władze miasta przez długi czas tłumaczyły, że nie ma na ten cel pieniędzy. W ostatnich dniach został jednak ogłoszony przetarg na projekt poszerzenie drogi o około metr, dzięki czemu w przyszłym roku otworzy się szansa do stworzenia osobnych pasów dla jadących prosto i w lewo.

- Uznaliśmy, że tylko takie rozwiązanie pozwoli na to, by rozładować korki w tym miejscu. Obecne nie przystaje do zwiększającego się wciąż ruchu samochodów, do którego trzeba także doliczyć transport publiczny, silnie obecny w tym miejscu - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie miasto szuka projektanta rozwiązania w przetargu. Jego zakończenie planowane jest na pierwsze dni sierpnia. Gotowy projekt na biurkach urzędników ma się pojawić do końca listopada.

Miejsca

Opinie (281)

  • Budować jak najszybciej (1)

    Co to jest ten 1 metr

    • 8 2

    • czytać z większą uwagą i zrozumieniem

      co to jest jeden tekst i kilkadziesiąt komentarzy

      • 2 1

  • Wjazd na obwodnice (3)

    Najwazniejszy bedzie wjazd z Nowowiczlinskiej na obwodnice.

    Powstanie przy okazji budowy Trasy Kaszubskiej

    • 15 8

    • Wierzysz jeszcze w tę drogę???Cała wielkopolska nadaje się do remontu (2)

      Szczurek dlaczego nic nie robisz???

      • 9 3

      • (1)

        tak samo jak i cała morska warszawska śląska starowiejska 10lutego czy hutnicza
        możemy tak wymieniać i wymieniać a i tak nic z tego nie będzie
        stołki są najważniejsze

        • 11 0

        • Jedź do Olsztyna na ul.Partyzantów to zobaczysz co znaczy ulica do remontu.Cała Wielkopolska,Śląska nadaje się do remontu? Ciekawe że po tak kiepskiej drodze samochody rozwijają b.dużą prędkość. Chyba za dużo ćpacie.

          • 2 1

  • Sw. Przepstowości oddajemy Ci pokłon (13)

    i składamy kolejne ofiary. Przyjmij te skromne grosze w hołdzie od naszego kapłana doktora inżyniera architekta miasta z morza i marzeń wszechwykonawcy.

    • 79 51

    • Zdaniem autora wpisu (2)

      Przepustowość należy zmniejszać ? Najlepiej do zera ?

      • 3 1

      • warto poprawiać bezpieczeństwo i komfort poruszania się najmniej przestrzeniożernych

        sposobów poruszania się po mieście: poprawa przepustowości dla ruchu samochodów zwykle pogarsza warunki ruchu pieszych i innych niezmotorozywanych, zmierzających niekiedy do środków transportu publicznego.

        Stąd jeśli ktoś myśli "przepustowość" tylko dla pojazdów, nie uwzględniając skutków swoich propozycji dla innych sposobów korzystania z przestrzeni miejskiej, to znaczy że jest człowiekiem z ograniczoną wyobraźnią i nie należy go dopuszczać do podejmowania decyzji o kształtowaniu infrastruktury miejskiej.

        Dbanie o warunki ruchu pieszych, rowerzystów i klientów transportu publicznego często może i powinno się wiązać z względnym pogarszaniem warunków ruchu samochodów - to one głównie przeszkadzają w ruchu innym samochodom. (samochód w mieście stał się ofiarą własnego sukcesu).

        • 2 1

      • może nie chodzi tu konkretnie o przepustowość

        ale o rozłożenie tego co jest w sposób racjonalny,
        dostosowany do tego, gdzie najwięcej aut jedzie

        • 2 1

    • Ale w tym wypadku akurat jest to słuszne! (7)

      I piszę to jako (od lat już) zwolennik zbiorkomu,bo na obecnym rozwiązaniu cierpią także pasażerowie autobusów i trolejbusów; kłopot polega na tym,że korytarz z Nowowiczlińskiej w Rdestową ma takie natężenie ruchu,że od dawna powinien mieć osobny pas! Co skręca w lewo? R,23,27,część 31,171,181... mało?! Wiesz ile to autobusów i trolejbusów na godzinę?! A prosto jadą (przynajmniej przez to skrzyżowanie: 24,29,część 31,147,172,180! To nie jest skrzyżowanie potrzebne tylko samochodom!

      • 36 2

      • w sensie doraźnym może i słusznie (2)

        w sensie długofalowym - strategicznym - kolejne setki tysięcy złotych na stworzenie kolejnego argumentu, że poszerzanie ulic tylko przesuwa korki, ale ich nie rozładowuje.

        Te pieniądze można by wydać bardziej produktywnie: kapłan doktor inżynier architekt miasta z morza i marzeń powinien bardziej nastawić ucha na propozycje zgłaszane przez środowiska bardziej zwracające uwagę na poprawę przepustowości miasta dla ludzi a nie dla pojazdów.

        • 3 16

        • (1)

          Co to znaczy "poprawa przepustowości miasta dla ludzi a nie dla pojazdów"???
          A w pojazdach to co, roboty jeżdżą??? A autobus to chyba też jest pojazd? Weź człowieku koło i walnij się w czoło... Albo kup sobie wrotki - będziesz miał przepustowość 100%

          • 7 4

          • skrót myślowy łatwy do rozszyfrowania: zamiast tworzyć miasto z myślą

            o ludziach korzystających z samochodów (najbardziej przestrzeniożernych pojazdów miejskich) trzeba myśleć przede wszystkim o poprawie warunków i bezpieczeństwa pieszych: każde poszerzenie jezdni pogarsza te warunki.

            Poszerzanie jezdni bez działań towarzyszących, prowadzących do poprawy warunków jazdy autobusów, skłania do korzystania z samochodów. Korzystanie z samochodu ogranicza horyzonty i zdolności kojarzenia: sprawdzone doświadczalnie.

            Twój wspaniały wpis znakomicie potwierdza tę prostą teorię.

            Niestety praktyka pokazuje: albo miasto dla samochodów, albo dla ludzi, szukanie trzeciej drogi jest fikcją.

            • 1 1

      • wspominając o innych użytkownikach drogi (2)

        tradycyjnie należy wymienić także rowerzystów. Ścieżka rowerowa kończy się ślepo bodaj że na wysokości Oliwkowej i dalej trzeba mocno kombinować (po chodniku albo między autami) żeby dojechać do ścieżki na Chwaszczyńskiej, czy do lasu. Urząd miasta najchętniej wszystkich widziałby na rowerach, nie wydając ani grosza na rozbudowę ścieżek rowerowych. Pomijam bezsensowną estakadę na Obłużu, która nie wniosła absolutnie nic, zwłaszcza wobec braku przejazdu między Wiśniewskiego i Hutniczą.

        • 22 3

        • tam jest szeroki chodnik i nie ma tam tłumów, żadko ktoś tamtędy chodzi (1)

          więc myśle, że ludzie na rowerach są zadowoleni

          • 2 2

          • rzadko

            rzadko

            • 3 0

      • Słuszne?

        Bez uprzywilejowania autobusów i to już od Karwin takie inwestycje nic nie dadzą. Ot ci z Rdestowej będą mogli w korku oglądać buzie tych z Miętowej, bo będą stali równo z nimi. Przerabialiśmy to już - ostatnio na Czarnym Dworze/JP II

        Tylko dobudowanie bus-pasa (co przerasta możliwości mentalne Stępy) stopniowo pozwoli zmienić sytuację. I to też nie od razu, bo ludzie jeszcze będą się musieli do zbiorkomu przekonać, a miasto dostosować ofertę.

        • 2 0

    • Daj namiary na swoją aptekę.

      Ja też tak chcę!

      • 4 3

    • Daj spokój i tak z tego nic nie powstanie:).

      Tu nic nie nie zmienia od kilkunastu lat.

      • 5 2

  • jest to droga do domu szanownego prezydenta Szczurka.
    Pomysł zaczerpnięty od pani Szydło.
    Wszystko w temacie.

    • 4 2

  • Stan dróg

    Ogólnie główne arterie Gdyni powinny zostać odnowione. al. Zwycięstwa od skrzyżowania z Wielkopolską do Redłowa to porażka, ul. Legionów również....

    Zamiast robić drogi rowerowe, zróbcie remont dróg....

    • 9 0

  • buduj zgodnie z planami (1)

    Od początku projektu przyszłej dzielnicy Dąrowa-Dąbrówka w planie była ulica dwupasmowa (dlatego jest jedno przęsło wiecej pod obwodnicą) z rondem na Rdestowej. Widziałam te plany wiele lat temu piękne rozjazdy bezkolizyjne, rondo,. Dlaczego odeszło się od tego projektu?Niech architekt miasta zajrzy do planu zagospodarowania trenu sprzed 25 lat, a zobaczy że nie byłoby tych problemów gdyby było budowane według nich.A ciekawe kto wydał pozwolenie na budowę przysłowiowego "Manchatanu" przy Nowowiczlińskiej i Budowę "Stokrotki".

    • 8 0

    • kiedyś budowało sie zgodnie z planami

      z uwzglednieniem rozwoju dzielnic i miasta a teraz wszystko buduje sie na dziko, kto więcej zapaci może dostakć każdy kawalek gruntu nawet ten przeznaczony na ulicę. Budować domy mozna nawet na terenie TPK ale drogi już nie bo droga jest publiczna a domy prywatne.

      • 3 0

  • moj kumpel tam mieszka (1)

    Raz bylem u niego, auto zaparkowalen na parkingu

    • 18 1

    • Fajnie opowiedz coś jeszcze ze swojego zycia

      • 3 0

  • (7)

    Jazda dwóch samochodów na jednym pasie to nie rozwagą tylko łamanie przepisów. Pewnie że w tym przypadku to pożądane, ale jeśli ktoś to robi prawidłowo to trzeba zaciskać zęby a nie mówić o braku rozwagi. Jak ktoś się nie zatrzyma na czerwonym świetle po pretekstem upłynniania ruchu (nagminne) to też jest rozważny? Wstyd panie Bekisz.

    • 31 17

    • Mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy

      • 0 0

    • Przeczytak kodeks drogiey,potem się sypowiadaj

      • 2 0

    • Dużo jeszcze dziur w śniegu musisz wsikać :) żeby o przepisach się wypowiadać (1)

      Dopuszczalne jest bowiem poruszanie się dwóch pojazdów jednym pasem. Niedopuszczalne jest tylko wyprzedzanie na skrzyżowaniu i w tym kontekście wypadało by zrobić lewoskręt.

      • 4 1

      • Ty też.

        Na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym wyprzedzanie jest dopuszczalne.

        • 0 1

    • Nie jest to łamanie przepisów.

      Zgodnie z przepisami to właśnie o ile jest miejsce na dwa samochody, a pasy ruchu nie są wyznaczone liniami drogę można traktować jako dwupasmową. A tu wyznaczone pasami są tylko przeciwne kierunki.

      • 12 2

    • jest to spory problem na opisanym skrzyżowaniu

      skręcając w lewo w Rdestową nie zawsze (zwłaszcza większym autem) mam możliwość zrobić miejsce jadącym prosto, bo musiałbym wyjechać lewym krańcem pojazdu poza oś jezdni w oczekiwaniu na wolne skrzyżowanie, a wtedy zabieram jezdnię skręcającym z Rdestowej w prawo. Niestety nie wszyscy to rozumieją - mruganie światłami, wygrażanie i wciskanie się na centymetry to najkrótsza specyfika tego miejsca.

      • 9 0

    • Pan Bekisz

      to prezes Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Dąbrowie, tej od chodników na swoim terenie, na których nogi można sobie połamać. Ciekawe zarządzanie pieniędzmi z czynszów mieszkańców.

      • 4 2

  • Szkoda kasy. Wspolczesna nauka twierdzi, że w dluższym okresie czasu SYTUACJA SIĘ NIE POPRAWI (4)

    Poczytajcie o prawie Lewisa-Mogridgea http://urbnews.pl/prawo-lewisa-mogridgea/

    Zgodnie z teorią zakładana przed poszerzeniem drogi poprawa przepustowości trwa jedynie kilka tygodni lub kilka miesięcy. Z czasem korki zaczynają się tworzyć na drodze pomimo większej liczby pasów ruchu, a czas przejazdu zmniejsza się. Prawie każdy naprawiony odcinek drogi zostanie przez kierowców automatycznie wypełniony. Zdarzać mogą się sytuację, że poszerzenie ulicy zmniejszy korki na niej, jednak w takich przypadkach tworzenie się korków jest najczęściej przesuwane na inne skrzyżowania. Zaobserwowane zostało także zjawisko zwiększenia przepustowości przy zwężeniu ulicy. Zachodzi to dzięki zmniejszonej prędkości samochodów i mniejszym odstępom między pojazdami (większa gęstość pojazdów).

    • 4 10

    • Niestety większość ludzi tego nie rozumie (2)

      i myślą że jak zrobią więcej miejsca dla samochodów to się zrobi luźniej i korki znikną. Praktyka pokazuje co innego. Aut i tak przybywa w tempie geometrycznym i żadne zabiegi polegające na "poszerzaniu" nie pomagają. Wręcz szkodzą ponieważ takie "ułatwianie" powoduje że coraz więcej ludzi zaczyna korzystać właśnie z samochodu a nie MZK czy rowerów.

      • 0 7

      • prośba (1)

        ale tu chodzi tylko o to, aby osoby jadące prosto nie stały na zielonym, bo autobus czy większe auto skręca w lewo. po co te wywody.

        • 7 0

        • Tak? A to:

          W ostatnich dniach został jednak ogłoszony przetarg na projekt poszerzenie drogi o około metr, dzięki czemu w przyszłym roku otworzy się szansa do stworzenia osobnych pasów dla jadących prosto i w lewo

          • 0 2

    • Ten luis mordrydż bezczelnie zerznął to z elementarza polityki komunikacyjnej rozdział kierunek szacunek.

      • 2 0

  • (3)

    Co? Korki na Dąbrowie? Jeżdże tamtędy do pracy od paru lat i nigdy nie widziałem tam problemu. Nawet jeżeli trochę się zapycha można objechać bocznymi uliczkami. Lewoskręt w tym miejscu tylko utrudni poruszanie się po tym skrzyżowaniu - trzeba będzie czekać na skręt, nawet gdy z naprzeciwka nie będzie nic jechało. W Gdyni jest dużo miejsc, które wymagają przemyślenia bardziej, niż to.

    • 1 26

    • A pomyślałeś (1)

      Że po przebudowie skrzyżowania to i sygnalizacja będzie inaczej działać i może mieć osobne światło na skręt :)

      • 1 0

      • "Że po przebudowie skrzyżowania to i sygnalizacja będzie inaczej działać i może mieć osobne światło na skręt :)"

        Tego właśnie się boje - niepotrzebnych świateł. Po co dawać światła do lewoskrętu, jeżeli w niczym to nie pomoże, a tylko utrudni - trzeba stać nawet jak nic z przeciwka nie jedzie.

        • 0 0

    • silene

      Może okulista pomoże, jak nie widzisz problemu...

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane