• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Ja jestem za tym aby z samochodami zrobić WON z centrum (10)

    tylko komunikacja miejska i osobiste środki transportu

    • 100 176

    • Upadek na głowę

      Janusz nie pajacuj chłopie, Ile lat mieszkasz w moim mieście????

      • 0 1

    • Bo nie masz prawka i jesteś bezdomny (5)

      Kto pracuje ten musi sie ruszać.

      • 29 19

      • (3)

        No właśnie twoja odpowiedź jest charakterystyczna dla prowincjonalnego postrzegania spraw. Niech zgadnę: jesteś pierwszym pokoleniem w rodzinie z samochodem? W Europie indywidualny ruch kołowy wywala się z centrów miast, bo jest nieefektywny. Miasta z takim ruchem śmierdzą, trują i są permanentnie zatkane.

        • 9 12

        • A byles gdzies poza Gdynia? Np w Berlinie na ktory tak ochoczo powoluja sie wlodarze Gdyni? Tam nikt nikogo z centrum nie wyrzuca, ale sa za to parkingi i rozwinieta komunikacja miejsca, ktora porusza sie na szynach. Podobnie w Singapurze i wielu innych nowoczesnych miastach. Najpierw niech beda alternatywy a dopiero pozniej zakazu! To jest bardziej skuteczne!

          • 8 1

        • (1)

          No właśnie tu Cię zaskoczę. Zarówno moi rodzice, jak i dziadkowie samochody posiadali ;)

          • 4 4

          • czyli 3 pokolenia nic was nie nauczyły

            • 4 7

      • Dareczku, a co z tymi co stracili prawko

        z powodu np. pijaństwa za kierownicą ?

        Mają być bezdomni i nie pracować, jak daleko im jeszcze do emerytury, a w pracy potrafią być trzeźwi ?

        • 1 3

    • Typowy Janusz

      • 5 1

    • Samochód jest osobistym (1)

      środkiem transportu.

      • 47 7

      • Od kiedy samochod to hulajnoga?

        Proponuję zapoznać się z definicją UTO

        • 8 16

  • Kto to wymyśla???

    Kontrbuspas na Władka IV i jednokierunkowa Świętojańska to najgłupsze pomysły jakie kiedykolwiek w Gdyni powstały. Jako mieszkaniec centrum uważam, że nie ma co poszerzać Władysława IV do 4 pasów i wystarczą te trzy. Trzeba jednak odsunąć od jezdni chodnik i puścić ruch pieszy pod arkadami domów po stronie ZUS-u bo tak zostały one zaprojektowane już wtedy przez mądrzejszych ludzi gdy włodarzy miasta jeszcze na świecie nie było.

    • 16 3

  • Gdynianka (6)

    Drodzy mieszkańcy śródmieścia , chcecie mieć cisze i spokój , proszę się wyprowadzić na obrzeża Gdyni. Bo z centrum miasta nie da się zrobić sielskiej wsi.

    • 26 9

    • a może ty się wyprowadzisz? (3)

      polecam Bangalore, albo Meksyk, tam samochodem można wszędzie wjechać

      • 4 12

      • właśnie mieszkam przy ulicy, która była willowa, (2)

        do czasu gdy nie zaczęli budować wielorodzinnych i bloków. Teraz mamy "przelotówkę". Prosimy o zamknięcie okolicy dla samochodów. Ale tylko dla obcych, bo my mamy inne prawa? Czy ewentualne zamknięcie śródmieścia będzie obowiązywało także dla mieszkańców tej dzielnicy?

        • 6 1

        • a czy ktoś ci zamyka Śródmieście? (1)

          • 2 6

          • Świętojańska i Starowiejska to nie śródmieście?

            • 1 0

    • Powiedzmy zaczyna się w PL wzrost (1)

      demograficzny, i Gdynia rozrasta się x2, do 500 tys.ludzi.

      To daje wzrost liczby aut też x2.

      Dalej zatem każdemu dasz prawo do wjazdu do centrum miasta, które z gumy nie jest i się go nie rozciągnie ?

      Na razie wzrostu mieszkańców nie ma, więc w artykule nie ma mowy o zakazie wjazdu do centrum, a jedynie o słusznym zaniechaniu budowy 4 pasów na dolnym odcinku Władysława IV, bo nie ma tam korków.

      • 2 6

      • ale pojechałeś z tym przyrostem.

        Ile mieszkań wybudowano w śródmieściu a jakie są możliwości rozbudowy sieci ulic w Gdyni? Tu jest problem, każdy kawałek zabudowywany, coraz więcej mieszkańców i jak im zabronisz dojechać do domu?

        • 4 1

  • To już jest jakiś eko terroryzm. (8)

    Gospodarka opiera się w dużej mierze na transporcie i nie można ograniczać możliwości przemieszczania się osobom pracującym. Może wprowadzić zakaz ruchu pojazdów w obrębie całej Gdyni a samochody zastąpią osiołki z wózkami albo tragarze? W ciągu dnia człowiek powinien pracować a rząd czy samorząd powinien go wspierać a nie przeszkadzać. Rozumiem gdy, ktoś planuje wprowadzać ograniczenia w centrum miasta w porze wieczornej ale nie całą dobę. Ten sam problem z drogami rowerowymi. Przez kilka zimnych miesięcy puste a pojazdy stoją w korkach zużywając paliwo i zanieczyszczając środowisko.

    • 31 7

    • W normalnych krajach ogranicza się ruch (2)

      w centrach, po też aby kierowcy zawodowi pojazdów użyteczności publicznej mieli więcej swobody w poruszaniu się, aby w ten sposób łapali więcej zleceń.

      Np. kurierzy pocztowi - opłaty za ich usługi to chyba za zlecenia, a nie stanie w korkach.

      Większe przestoje (korki), to mniej dostaw przesyłek do adresatów i spadek jakości usługi. Zamiast obsługi 30 punktów odbioru, korki mogą tę liczbę zmniejszyć, co może spowodować przeciągnięcie w czasie ich dostarczenie.

      I tu przypadkiem chyba nasza Poczta Polska jako dalej największa firma w zakresie usług pocztowych, nieraz miała opóźnienia w przekazywaniu przesyłek adresatom.

      Dlatego w normalnych krajach kierowcy zawodowi pojazdów użyteczności publicznej chwalą sobie zakazy dla osobówek. Po prostu szybciej się poruszają i nie tracą cennego czasu na stanie w korkach.

      • 0 6

      • Kurierzy i dostawcy jedzenia

        najczęściej nie przestrzegają ograniczeń prędkości i zakazów parkowania. Co mnie obchodzi, że musi dostarczyć ileś tam przesyłek - źle zaplanowana logistyka. Łatwo policzyć ilość przejechanych kilometrów i czas spędzony za kierownicą.

        • 0 0

      • Kierowca osobówki to często pracownik, który korzysta z samochodu w celach służbowych choć niekoniecznie coś transportuje ale musi być w kilku lub kilkunastu odległych miejscach w ciągu dnia.

        • 5 0

    • Od transportu to są autostrady, ekspresówki, drogi główne itp. (1)

      • 1 12

      • Miasto jest nie tylko dla młodych i zdrowych rowerzystów.

        • 13 1

    • Niech gospodarka transportuje obwodnicą, a nie przez centrum miasta. (2)

      Tak to działa w Szwajcarii i jakoś oni radzą sobie z gospodarką świetnie

      • 2 16

      • A jak do tej obwodnicy... (1)

        dojechac?

        • 10 0

        • autostradą A1

          • 0 7

  • Tragedia z zielenią w Gdyni. (4)

    Coraz gorzej z zielenią w centrum Gdyni parki zamieniane są w blokowiska. Coraz mniej zieleni nie ma gdzie posiedzieć na ławeczce brak miejsc dla emerytów dla dzieci dla matek z wózkami. Tragedia.

    • 31 8

    • (2)

      Czy moglbys doprecyzowac, ktory park w Gdyni zostal zamieniony na blokowisk? Jesli uwazasz ze w Gdyni jest za malo zieleni to spojrz na mapy googla, wedlug nich w Gdyni jest naprawde duzo zieleni

      • 1 2

      • zieleń

        To prawda, większość zieleni jest na prywatnych działkach a nie na miejskich!

        • 1 1

      • przykład

        Skwerek pomiędzy Batorego a Obrońców Wybrzeża przy Władysława IV!!!

        • 1 1

    • A ty oczywiście jesteś tym emerytem i matką z dzieckiem w wózku 2 in 1???

      • 2 4

  • Łukasz Piesiewicz wróg większości Gdynian.

    Najlepiej zakorkować miasto totalnie i nawalić ścieżek rowerowych.

    • 14 1

  • Brawo!!! Na rowerach tyłki wozić.

    • 1 8

  • Gdynia miasto nieprzyjazne! (10)

    Już dzisiaj do Gdyni nie ma po co przyjeżdżać są likwidowane parkingi drzewkami w doniczkach tam gdzie można stanąć parkometry z absurdalnymi opłatami! Jeszcze trochę takiej fanaberi a to miasto będzie tylko sypialnią!
    Nikt nie ma ochoty szukać pół godziny parkingu lub płacić krocie za to żeby pójść do kina restauracji czy jakiegoś sklepu butiku! Każdy woli pojechać do galerii nie mieć problemu z parkingiem a miasto ma pełno lokali do wynajęcia bo włodarze mają uraz do ludzi samochodów i w ogóle wszystkiego! Za to sami za urzędem miasta mają parking gdzie mogą zostawić swoje samochody! Plebs niech chodzi pieszo lub jeździ śmierdząca komunikacją miejską!

    • 58 10

    • Same bzdury. (6)

      Jesli obecna gdynska komunikacja jest smierdzaca to nie nie wiem jak okreslic ta co byla za komuny? Piszesz tak jakby chodzenie pieszo bylo jakas katorga albo dyskryminacja?! A z tej galerii to ile kilometrow jest do centrum? Bo wydaje mi sie ze kilkaset... metrow

      • 7 10

      • Komujikacja jest śmierdząca ponieważ ludziom wstyd inaczej argumentować lenistwa.

        • 0 0

      • (4)

        Komunistyczny i**oto dlaczego chcesz zabierać ludziom gigantyczne pieniądze tylko za to że mają samochody a jednocześnie chcesz ich sekowac?

        • 4 5

        • I przestań syczeć, że jak coś ci nie pasuje (2)

          to komunizm. Nie rób z siebie błazna.

          • 0 2

          • (1)

            komuna palancie ma to do siebie że każdym aspektem życia człowieka chce sterować decydować za niego co może a czego nie może robić ze swoim życiem i własnością najlepiej wszystko po sto razy opodatkować i pierniczyć że nawet to co człowiek je nie jest jego sprawą jak pewna d**ilna polska europosłanka. Właśnie tak to wygląda gdy nie śmierdzą nikomu pieniądze zabierane każdemu kto ma samochód i jednocześnie pozbawia się kierujących pojazdami prawa do dysponowania swoją własnością

            • 3 0

            • plusik za "europosłankę"

              • 0 0

        • Bo samochody spalinowe nie są zdrowe.

          Kup "elektryka", to pogadamy.

          • 0 2

    • Albo możesz przyjechać autobusem i ani nie szukać pół godziny parkingu ani za niego nie płacić. Szok no nie?

      • 2 1

    • Sypialnią?

      Sypialnie są na obrzeżach. Centrum Gdyni to nie sypialnia.

      • 2 8

    • heh. no tak wszyscy przyjeżdżają po to by zaparkować ;)

      • 1 6

  • "Gdynia chce byc bardziej zielona", " powstana parki kieszonkowe". Co za bzdura. Gdynia kiedys byla bardziej zielona, ale parki wyrżnięto zeby postawić miedzy innymi bezuzyteczne centrum kwiatkowskiego albo zeby budowac ludziom na podworku kolejne osiedla.

    • 9 1

  • "społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum" (10)

    Społecznicy niech się wezmą do roboty prawdziwej to sobie kupią samochody i nie będą musieli z nimi walczyć.

    • 74 41

    • I dlatego powinny być zaświadczenia że kogoś staćna samochod, z czymś takim można by się obnosić do woli. A najlepiej to sobie wytatulować na czole "mam samochod nie to co ty"

      • 1 1

    • (3)

      Ale beton Xd albo mieszkasz na obrzeżach bez autobusu, albo tam pracujesz. Inaczej byś takich głupot nie gadał

      • 13 12

      • (1)

        Niemozliwe. To są ludzie którzy pracują na obrzeżach miasta??? Naprawdę? jeju jeju, myślałem że tylko w centrum mieszkają i pracują ludzie, dlatego im auta niepotrzebne...

        • 6 6

        • Aktywiści miejscy

          Uważają, że mieszkańcy centrum miasta nie posiadają samochodów. Te tabuny samochodów osobowych zaparkowanych na uliczkach w centrum w niedzielę o siódmej rano są bez wyjątku podrzucone przez perfidnych słoików z Kosakowa.

          • 5 2

      • Mieszkam w Gdańsku. Przymorze.

        Jeśli jednak mam gdzieś dalej tłuc się godzinę komunikacją to wybieram samochód.

        • 19 14

    • (1)

      ty tak na serio, że w dzisiejszych czasach, ktoś nie może sobie pozwolić na zakup auta?:)))

      • 2 1

      • dzieciaki za pieniądze z 18nastki kupują sobie samochody

        • 1 3

    • Kupujcie samochody ! Korki jeszcze za

      małe.

      I ci co straciliście prawka jazdy za pijaństwo, piractwo drogowe nie przejmujcie się policją i sądami i dalej jeżdzijcie autami.

      Przecież korzystanie ze "zbiorkomu", roweru, własnych nóg to takie pe***skie, nie przystoi normalnym ludziom.

      Ale na tym ma polegać ta normalność głupi człowieku ?

      • 3 3

    • Bardzo prawdziwy komentarz (1)

      O spolecznikach za miejską kasę...

      • 13 8

      • Hahahw

        Jeśli jesteś tak dobrze poinformowany, to powiedz ileż to się zarabia będąc radnym dzielnicy lub członkiem stowarzyszenia?

        Mała podpowiedź: zero czyli nic.

        • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane