- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (231 opinii)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (480 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (132 opinie)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (301 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (181 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (152 opinie)
Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30
Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.
Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.
Strefa Tempo 30 przy większości szkół
Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.
Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.
- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.
- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające
W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.
Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach
Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską
Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie
Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-25 11:05
Najpierw to zajmijcie się źle parkujacymi autami
przy szkołach, głównie niestety kierowanych przez rodziców podwożących dzieci na zajęcia.Parkowanie na chodniku zasłaniając przejście czy w ogóle na samym przejściu to norma dla tych rodziców. Szkoda że nie pomyślą o tym,że ich dziecko może także stać się ofiarą tego egoizmu.Polecam do przyjrzenia się sytuacji przy szkole nr 40 w w Gdyni, totalne bezprawie, kpina z przepisów i permanentne zagrożenie dla dzieci. Ludzie ogarnijcie się zanim będzie za późno!!!
- 3 0
-
2020-01-25 11:23
Niech zrobią tempo 5 . Gdynia to syf dziurawe drogi a zamiast naprawiać malują farba kolejne absurdy drogowe
- 1 2
-
2020-01-25 18:05
chore miasto!
Zmotoryzowany mieszkaniec miasta jest w oczach chorego jego zarządu wrogiem nr 1! A wszystko w imię komunistycznej zasady pospólstwo do śmierdzącej komunikacji miejskiej aby miasto mogło więcej kasy wydoić od mieszkańca!
Likwidacja parkingów stawianie drzewek w doniczkach w ich miejsce na reszcie astronomiczne opłaty to jest właśnie chora Gdynia- 2 2
-
2020-01-25 19:10
Tylko progi zwalniające mogą nas uratować.
Powinny być co 10m. Zwęzić max ulice i wprowadzić ruch wahadłowy. Reszta drogi dla rowerzystów.
- 2 1
-
2020-01-25 19:13
Chętnie przyspieszył bym do 30 ale stan dróg na to nie pozwala.
Nie wiem co oni tam palą.
- 1 1
-
2020-01-25 20:22
Żal
I niech wprowadza ruch wachadłowy na chodnikach
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.