• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Cała Gdynia

    to strefa Tempo 30. Nic nie trzeba zmieniać.

    • 5 1

  • A po ulicy Pawiej...

    ... jeżdżą TIR-y i autobusy wycieczkowe a rodzice jadący do i z Dobrego Przedszkola tak zap.... alają, że strach wyjść z domu. Ul. Pawia to wąska droga dojazdową do położonych przy niej posesji.

    • 2 1

  • 30

    NIE "kochana" Władzo - to nie jest jedyny sposób... no chyba że ma się na myśli jedyny sposób który praktycznie nic nie zmieni.

    • 3 1

  • Jeśli tak to proponuję tez

    Żeby autobusy nie wjeżdżały wogole do centrum. Jak ludzie będą musieli przejść przez całe centrum żeby wskoczyć na autobus tak szybko się naucza ze juz 50km h nigdy nie będzie im i nigdzie przeszkadzać

    • 3 4

  • Jak by było tempo 30 w całym mieście

    To szybciej byśmy jeździli. Moja średnia samochodem do pracy to 25km/h.

    • 3 1

  • Zapraszam na ulicę Strzelców w Gdyni (1)

    (pisałem do Władz Gdyni listy w sprawie naszej ulicy a ostatnio pojawił się na tym portalu spory artykuł poświęcony tejże ulicy) obowiązuje tu strefa 30. Kierowcy przeciętnie grzeją 60. Często 80 i więcej. I tak od 7 lat kiedy tu mieszkam. Nigdy, powtarzam - nigdy nie widziałem tu policji. Pytanie brzmi - po co strefy 30 skoro służby tego nie pilnują i nie wyciągają konsekwencji wobec szaleńców za kółkiem?

    • 3 4

    • bosze od 7 lat w takim prestiżu mieszkac :D :D :D

      • 0 2

  • Jana z Kolna (1)

    Proponuję poobserwować jak kierowcy przestrzegają 30 na odcinku hali targowej, jak zgrabnie omijają spowalniacze, wręcz wygląda to na wyścig, kto szybciej pokona ten odcinek. A frajer niech jedzie przepisowo.

    • 2 1

    • Jana z kolana

      • 0 0

  • ojej juz sie stosuje

    rozbawiony do lez decyzjami urzedasow i radnych

    • 5 1

  • Niech noszą swoje auta na plecach!

    W obrębie placówek oświatowych, urzędu miasta i szpitali kierowcy powinni wysiadać i sami przenosić swoje auta co zdecydowanie zmniejszy zagrożenie i pojawi ich sprawność fizyczną.

    • 2 1

  • tempo 30 na Władysława IV???

    Może warto by dodać jeszcze, że tempo 30 bedzie również na ul.Władysława IV przy nr54 gdzie Gdynia planuje właśnie Szkołę Podstawową nr 14...co kierowcy i mieszkańcy na to???

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane