• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Mam to gdzieś.

    • 1 2

  • 30 to powinno być ograniczenie w całym mieście

    Podniesienie do 50 tylko tam gdzie wszystkie przejścia są ze światłami.

    • 6 7

  • nie lepiej zakazac jazdy samochodem po miescie? samochody/kierowcy: (4)

    - smrodzą
    - hałasują
    - powodują wypadki na masową skalę
    - zajmują prawie całą publiczną przestrzeń miasta
    - nie płacą żadnych podatków na rzecz miasta
    - niszczą chodniki zieleń i inną infrastrukturę
    - są głównymi beneficjentami budżetu miejskiego
    - mają wiecznie jakieś roszczenia

    zakazać i po problemie. dopuścić jedynie służby zaopatrzenie, carsharing i będzie normalnie

    • 3 10

    • Carsharing? A po co? (2)

      Czy to jest jakaś różnica czy ktoś jedzie samochodem własnym czy wypożyczonym? Samochód to samochód

      • 1 1

      • samochód prywatny 23 godziny na dobę spędza na parkingu jednym, drugim lub trzecim (1)

        samochód w car sharingu jeździ przez dużo większą część doby i nie potrzebuje tylu miejsc do parkowania

        • 0 2

        • Ale jeździ po mieście zwiększając problemy

          Ja samochodem wyjeżdżam wyłącznie w trasę

          • 0 1

    • Powinno sie takze zamoeszczac opinii na forum.

      Przynajmniej tobie:)Umiejetnosc stukania w klawiaturke opanowales.Popracuj teraz nad sensem wypowiedzi.Jak nie masz nic sensownego do napisania,to nie pisz lepiej wcale:)

      • 0 1

  • Tempo 30 oznacza smog. (1)

    • 12 5

    • nieprawda

      • 0 2

  • Gdynia po notoryczny korek

    Zróbcie 10 wszędzie bo to średnia prędkość na Morskiej o 16

    • 6 1

  • haha dobre

    a drogi są tak dziurawe, że nawet szkoda własnego auta aby szybciej pojechać. ps. jeśli zależy władzom miasta na bezpieczeństwie, to pierwsze co piwinni zrobić, to naprawić infrastukturę drogową !!!! z podrowieniami dla nierobów z um. !!!

    • 5 4

  • Komputer w aucie, przy powrocie w godzinach szczytu pokazuje mi średnią 15km/h

    Także 30km/h można spokojnie przestrzegac. Poza tym auta wtedy płynnie schodzą ze skrzyżowań, nie kumulują się.

    • 5 1

  • w sopocie tego NIKT nie przestrzega i NIKT tego nie egzekwuje

    nawet kierowcy MZK popie przają 60 na godzine an wąskich drogach jak łokietka, a o ydiotach 'skracających' przejazd przez sopot przez łokietka jana z kolna czy króla jana kazimierza nie wspomne. te tępe ch... to potrafią 80 na godzinę pakować między domami zaraz obok placu zabaw i boiska

    • 5 2

  • tempo 30

    Czy pomysłodawcy tych stref wierzą w to co mówią ? Niech pójdą o godz 20 na ulicę Świętojańską to zobaczą ile warte są ich pomysły i z jaką prędkością jeżdżą samochody .Pojazdy P.K.T trajtki też.

    • 5 2

  • W całym Gdańsku powinno byc 30 km i cały Gdańsk w strefie płatnego parkowania.

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane