• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Chyba tępo

    • 7 4

  • Tempo 30 w Gdyni w Urzędzie Miejskim (1)

    W Gdyni urzędnicy już dawno wprowadzili tempo 30, dotyczy to m.in. inwestycji czyli po 30 latach od pierwszej zapowiedzi zajmiemy się sprawą.
    ;)

    • 90 7

    • To już jest chyba tempo 0..

      • 5 1

  • te nazwy sie kloca jak tempo to nie 30

    zrobcie strefy postojmy razem w korku

    • 6 2

  • Na ch... Tristar (1)

    Zamiast uplynnic ruch, spowalniamy i korki murowane! Taka Gdynska ekologia. Najlepiej wywiesić znak 30 pod tablica Gdynia. W krótkim czasie wszystko stanie i będzie spokój. Sklepy sportowe zrobią interes na wrotkach.

    • 13 5

    • Ocho! Juz urzedasy hejtuja!

      Do roboty, parzykawy!

      • 3 0

  • czy gdzieś jeszcze w trójmieście są nieocieplone bloki? takie jak na tym zdjeciu?

    jak w związku radzieckim

    • 7 1

  • Progi zwalniające wymyślili Meksykanie.

    Wkopywali kłody w poprzek drogi w wioskach, żeby im kierowcy kur nie rozjeżdżali. Dzisiaj kupuje się do miasta SUVy i terenówki przy takiej ilości przeszkód drogowych. Progi są szczególnie przydatne kiedy jedzie karetka na sygnale a w środku reanimują pacjenta.

    • 12 2

  • 30 km/h

    Te strefy są w większości bez sensu, jadąc z taką prędkością samochód przestaje być szybkim środkiem transportu, bo rowerem jedzie się tyle samo. Osobiście mam wrażenie jakbym stał. 50 km/h to dobra i rozsądna prędkość. Jeżeli ktoś serio tyle jedzie i skupia się na drodze to nie spowoduje wypadku. Tak samo usuwanie przepisu o 60 km/h w nocu to głupota. Czemu mam jechać 50 km/h przy tak minimalnym ruchu pieszym i kołowym.

    • 11 5

  • te progi nie zwalniają ruchu tylko go zatrzymują. To nie jest plynny ruch tylko stop-i rura. ludzie.. opanujcie sie z tymi

    • 9 1

  • wracajmy do kuni !

    • 7 0

  • no nie ! - jeżeli to monitoruje kol. Łucyk to to jest napewno dobre !

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane