• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skrzyżowanie na Dąbrowie zostanie przebudowane

Patryk Szczerba
23 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
W ciągu dnia przez skrzyżowanie można spokojnie przejechać. Problem robi się podczas popołudniowego szczytu. W ciągu dnia przez skrzyżowanie można spokojnie przejechać. Problem robi się podczas popołudniowego szczytu.

Przebudowa skrzyżowania Nowowilczlińskiej z Rdestową zobacz na mapie Gdyni na Dąbrowie rozpocznie się na początku lipca i potrwa całe wakacje. O jej konieczności mówiono od wielu lat, bo krzyżówka regularnie się korkuje, ale do niedawna zbywano mieszkańców.



Czy przebudowa skrzyżowania jest konieczna?

To jedno z bardziej ruchliwych skrzyżowań na Dąbrowie. Zwłaszcza popołudniami korki w kierunku Wiczlina i Dąbrowy tworzą się tu regularnie. Samochodów na skrzyżowaniu z każdym miesiącem przybywa.

Doraźne rozwiązania nie pomogły

Dwa lata temu padła propozycja, by wydłużyć światła dla jadących popołudniami w stronę osiedli, przy jednoczesnym skróceniu zielonego dla jadących z naprzeciwka. Urzędnicy obiecali, że przeprowadzą badania, które dadzą odpowiedź na pytanie, czy zmiany są zasadne. Zdalne przeprogramowanie sygnalizacji nie wchodziło w grę, bo skrzyżowanie nie jest objęte systemem Tristar.

W zeszłym roku z ust urzędników padły w końcu deklaracje o tym, że Nowowiczlińska musi jednak zostać poszerzona. Sprzyjał im fakt, że zakończone zostały spory własnościowe, dzięki czemu znalazło się miejsce na poszerzenie drogi. W lipcu ogłoszono przetarg na projekt. Wybrano ofertę firmy Nevora, która jako jedyna walczyła o to zlecenie.

Mało skomplikowana dokumentacja, której stworzenie kosztowało miasto 55 tys. zł, została przygotowana do zimy, dzięki czemu urzędnicy mogli zacząć pracę nad przetargiem na roboty budowlane.

Potrzebny milion złotych

Wykonawcę i cenę poznamy w kwietniu, kiedy przetarg zostanie rozstrzygnięty. Według szacunków przebudowa będzie kosztowała ok. miliona złotych. Prace zaplanowano na lipiec i sierpień. Zmieni się niewiele, dołożony zostanie dodatkowy pas do skrętu w lewo oraz zostanie przesunięta sygnalizacja świetlna i słupy trakcyjne.

Kierowcom zmierzającym w kierunku domów i mieszkań na Dąbrowie i Wiczlinie po wakacjach powinno jeździć się dużo łatwiej. Mniej nerwów czeka też pasażerów komunikacji miejskiej.

- Uznaliśmy, że tylko takie rozwiązanie pozwoli na to, by rozładować korki w tym miejscu. Obecne nie przystaje do zwiększającego się wciąż ruchu samochodów, do którego trzeba także doliczyć transport publiczny, silnie obecny w tym miejscu - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Rdestowa też w tym roku?

Przypomnijmy, że plany drogowe dla okolicy na ten rok przewidują także remont ul. Rdestowej zobacz na mapie Gdyni, która kompleksowo nie była modernizowana od 30 lat i momentu powstania. Prace mają objąć odcinek od Giełdy Towarowej zobacz na mapie Gdyni do ul. Lukrecjowej zobacz na mapie Gdyni. Oprócz nowej nawierzchni przewidywane jest ustawienie nowych krawężników oraz utwardzenie zatok autobusowych.

Prace mają kosztować ok. 2 mln zł.

Opinie (150) 2 zablokowane

  • znam to skrzyżowanie,często tam jezdziłem do mojej dziewczyny na ulice Gorczycową (3)

    • 1 2

    • Do mojej dziewczyny? (2)

      • 3 0

      • owszem do twojej (1)

        • 0 2

        • co Wy robiliście u mojej Babci??

          • 0 0

  • Droga donikąd

    Estakady, autostrady, pierdyliardpasmówki a to jest MIASTO. W mieście poruszamy się przede wszystkim komunikacją MIEJSKĄ.
    Więcej szerszych dróg to więcej samochodów - przejadą jedną poszerzoną ulicę staną dalej. Droga donikąd.

    • 1 7

  • Ale będą

    Korki już nie mogę się doczekać

    • 3 0

  • Nie tworzyły się korki, dopóki urzędasy nie wymusili "przebudowę" skrzyżowania

    przez Stokrotkę. Nie było pasów i kierowcy sami ustawiali się na wirtualnym lewoskręcie. Głupi urzędas wymyślił pas, który to uniemożliwia. Jak zawsze w Gdyni...

    • 7 0

  • (3)

    skrzyżowanie oczywiście a gdze brzebudowa drogi na Wiczlino i dalej do Chwarzna
    osidle się buduje o drogi jak zawsze zaczynają od D...strony

    • 3 0

    • (1)

      To niech deweloper sie tym zajmie, skoro buduje mieszkania w polu , gdzie infrastruktura znikoma.

      • 1 0

      • To są lody.Developer na tanim gruncie buduje mieszkania a miasto z publicznej kasy buduje infrastrukturę.Mieszkania są drogie bo jest dojazd i uzbrojenie i developer ma te 40 % zysku.Część na ucieczkę do przodu czyli zakup gruntów
        a reszta po pewnych zabiegach dla zasłużonych.

        • 0 0

    • Najlepiej jest kupić mieszkanie gdzieś daleko i z kiepskim dojazdem bo jest tanio, a potem narzekać że miasto nie chce drogi zbudować, a najlepiej autostrady pod sam dom. Jak kupujesz tanie mieszkanie na końcu świata to licz się z tym, że dojazdu dobrego nie ma.

      • 0 0

  • niezła kasa

    ok 1 mln złoty za dodatkowy pas? ktoś się nachapie hehee

    • 6 1

  • Budować OPAT!

    Budować OPAT!

    • 1 1

  • Niestety całą nowowiczlinska i wielkopolska muszą zostać przebudowane. Strategia 2030 pewnie tego nie zauważa bo tam śni się gdynia rowerowa. Dramat

    • 7 0

  • Co za baran modernizowal tak wiczlinska w zeszłym roku ze nawet zatok dla autobusów nie zaplanował o chodnikach nie wspomnę a pobocze lub drugi pas czy lewoskrety to już wogóle luksus. Odcinek leśny pozostał zupełnie nietkniety a tam jest najwięcej wypadków

    • 9 0

  • widac ze wybory coraz blizej wiec urzedasy szczurkowe chca zapunktowac...

    nic nie robia przez cale kadencje i my mieszkancy o tym wiemy i pokazemy wam ze tym razem takie zagrywki to zabawy dzieci w piaskownicy. Bedziecie zwodowani do WC.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane